Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2018, 15:29   #41
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

En waar blijven de antwoorden van onze multiculidioten?
Zo is het gemakkelijk...
En seffens weer ergens verder discussiëren alsof "ze" van niets weten.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2018, 16:17   #42
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De autochtoon "mag" ondertussen jaren langer gaan werken terwijl zijn huis wordt leeggeroofd en hijzelf op straat wordt overvallen of neergestoken. Allemaal goed voor de economie!!
Iedere roos heeft ook doornen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2018, 18:07   #43
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In de mate dat groepen mensen tot een vorm van samenleven willen komen "waar het beter leven is", en zij zich dus willen afzetten tegen de onvermijdelijke "overlevingsstrijd", zijn er uiteindelijk maar een beperkt aantal opties. Zulke groep mensen moet eerst een voldoende groot territorium veroveren op anderen. Dat kan enkel maar door die anderen op een of andere manier miserie aan te doen: ze afmaken, ze laten omkomen van ontbering, ze wegjagen,.... Die onsmakelijke (in onze ogen) maar noodzakelijke vorm van geweld is misschien in een ver verleden geplaatst en dus kunnen we doen alsof het niet gebeurd is, maar ooit is ergens bloed vergoten om aan territorium te komen.

De groep mensen die dus een stuk aarde met geweld heeft aangeslagen (en er is geen andere keuze), moet dan nadien dat stuk territorium verdedigen tegen anderen, die, zoals zij, een stuk aarde willen aanslaan. Dat er constant zulke aanvallen zullen zijn is onvermijdelijk.

Die groep mensen heeft hopelijk een zekere affiniteit onderling, heeft de neuzen over hoe ze nu hun vreedzaam bestaan binnenin dat territorium willen organiseren, in welke mate ze op gecontroleerde wijze onderling de onvermijdelijke strijd op een wat verzachte manier willen verder zetten, en zo voort, min of meer in dezelfde richting staan. In zo een geval is een "democratische opstelling van de functionering van die maatschappij" een denkbaar en zelfs werkbaar systeem. In alle andere gevallen gaat dat in de soep draaien.

Eens ze een min of meer werkbare samenleving hebben op een verdedigd territorium, zou het toch wel bijzonder dom zijn om dat allemaal laten te schieten als er veel volk ongevraagd binnenkomt. Maar natuurlijk wil dat niet zeggen dat niemand binnen mag. Echter, de enige overweging die hierbij dient te gelden, is: is het in het voordeel of niet van de groep mensen, dat er iemand binnenkomt. Indien ja, kom binnen, indien nee, blijf buiten.
Mooi.
Een tekst die een pc persoon mogelijks doet schuimbekken.
Toch lijkt dit me verfrissend in de zin dat de heilige huisjes omver gaan en de dingen gezegd worden zoals ze zijn.
Of misschien beter zoals ze waren.
Heel lang ging het er effectief min of meer aan toe zoals je beschrijft.

Eigenbelang werd zonder enige schaamte als maatstaf gehanteerd.
Oorlogen werden gevoerd en de overwonnen vijand had geen rechten meer (grofweg keuze tussen dood en slavernij).

Geleidelijk deed humanisme zijn intrede.

De tijd van openlijk slaven invoeren is voorbij.
Alles heeft op z'n minst een vernislaagje gekregen waardoor het op z'n minst een stuk humaner lijkt (meestal ook wel is, zeker als je enkele honderden jaren teruggaat in de geschiedenis – 'een goede indiaan, is een dode indiaan' is bvb een uitspraak waarover men zich een paar honderd jaar terug zeker niet moest schamen, dat was op dat ogenblik 'pc').

Je kan dus stellen dat (op z'n minst) bepaalde delen van de wereld een stukje van de ruwheid en grofheid van het diepste punt waarin we ons ooit bevonden hebben weten te verzachten.

Persoonlijk vind ik dat wel goed.

Ik hoop eigenlijk dat we nog een heel stuk verder kunnen opschuiven in de goede richting.
De richting waarin mensen in vrede en voorspoed naast mekaar kunnen leven.

Volgens mij is dat ook niet eens zo moeilijk te bekomen.
Als de vruchten van de aarde overvloedig zijn is al die strijd in wezen overbodig.
Als je als mens elke dag 100 bananen ter beschikking hebt om op te eten terwijl je er eigenlijk met moeite 10 binnenkrijgt, dan vervalt volgens mij automatisch de strijd om bananen, je hoeft je geen zorgen te maken, morgen zijn er terug 100 beschikbaar, waarom zou je iemand zijn banaan misgunnen.

Het enige dat er dus dient te gebeuren om naar die betere wereld te kunnen evolueren, een wereld waar niemand meer hoeft te vluchten, of zijn medemens moet doden om zichzelf om zelf een deftig leven te kunnen uitbouwen, is een soort evenwicht laten ontstaan tussen hetgeen een mens verwacht en hetgeen aangeboden wordt.

Om dit te bereiken moet er naar een soort optimaal aantal mensen op aarde gestreefd worden (is aantal dat afgestemd is op het aangegeven evenwicht).

Eens we dat bereiken kunnen we onze klauwen en haaientanden misschien wel even opbergen, we hoeven ze nog niet direct weg te gooien, je weet maar nooit, maar als effectief blijkt dat we ze niet meer nodig hebben in de nieuwe wereld, de betere wereld, de wereld met een mens die het lagere echt weet terug te wijzen naar waar het hoort, waarom dan niet?

Kate Raworth, spreekt over de 'donut theorie', iets dat grotendeels gelijkloopt met hetgeen waar ik aan denk (al komt het aantal mensen niet expliciet naar voor, wat schuchter waarschijnlijk).
https://www.mo.be/interview/gelukkig-de-donut
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2018, 19:36   #44
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Iedere roos heeft ook doornen.
Roundup spuiten, weg met de doornen.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 08:36   #45
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Vluchtelingen zijn goed voor de economie :

https://www.hln.be/regio/brugge/-nee...nden~a4902856/

Carrossiers en (woning)herstellers allerhande hebben de handen vol en verdienen bijgevolg goed hun dagelijkse boterham.

Het potje kookt....

Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 juli 2018 om 08:36.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 09:02   #46
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Foutje sorry
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 juli 2018 om 09:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 09:03   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Vluchtelingen goed voor onze economie.

Was ik nog eens in Antwerpen en daar is het echt erg geworden met het binnenhalen van vluchtelingen/vreemdelingen/gelukszoekers ...

Ik kon er niet veel meer maar het is géén overdreven optie om er gewoon weg te blijven.

Ik was de enige blanke op straat.

Alle graafwerken (en dat zijn er best veel) allemaal werklui van vreemde origine.

Liep ik door een straat waar een vrouw met een kindje liep en die vroeg om geld, een bedelactie.

Eigenaardige van de zaak was dat de gsm die ze in haar hand had véééééél duurder was dan diegene die ik heb.

Zo ziet u maar, het gaat gewoon van kwaad naar erger en de politici doen er geen klop aan, integendeel, ze huilen gewoon wat mee met de wolven in het bos.

Verkiezingen die met rasse schreden in aantocht zijn.

Zullen die situaties zich uiteindelijk vertalen in een kiesgedrag dat veel politici niet hadden zien aankomen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 juli 2018 om 09:07.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be