Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2008, 18:14   #21
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Als het tegendeel bewezen wordt geloof je het toch niet.
Wat in deze zalige thread inderdaad blijkt.

Nu moeten ze van Adolf Hitler zelf een bastaard maken om hun fantasie in leven te houden!
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 26 april 2008 om 18:20.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 19:16   #22
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

.

Laatst gewijzigd door system : 26 april 2008 om 19:17.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 00:06   #23
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Wat in deze zalige thread inderdaad blijkt.

Nu moeten ze van Adolf Hitler zelf een bastaard maken om hun fantasie in leven te houden!
Ja, en speculeren over een vader met dubieuze achtergrond
Alsof zoon niet dubieus is van zichzelf.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 00:39   #24
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Wat in deze zalige thread inderdaad blijkt.

Nu moeten ze van Adolf Hitler zelf een bastaard maken om hun fantasie in leven te houden!
Ik ben niet degene die beweerd dat hij een bastaard was. Ik zeg enkel dat dit onderzoek op geen enkele manier die mogelijkheid heeft ontkracht terwijl ze dat zelf wel beweren. Het artikel bevat gewoon enkele grote fouten en dat wou ik aankaarten.

Zo is het nog steeds mogelijk dat de fransman weldegelijk de zoon van Hitler was. Men heeft namelijk geen DNA van Hitler gebruikt. En zolang men dat niet doet heeft men helemaal niets bewezen.
__________________

Laatst gewijzigd door Pieter B : 27 april 2008 om 00:41.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 00:45   #25
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
heb je de tekst die ik hierboven heb gepost niet gelezen dan?
Neen, daar heb ik geen tijd noch zin voor, maar als u mij in 2 woorden kan zeggen waar het over gaat en als blijkt dat het iets relevant is wil ik het wel eens lezen.
__________________

Laatst gewijzigd door Pieter B : 27 april 2008 om 00:45.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 00:45   #26
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Ik ben niet degene die beweerd dat hij een bastaard was. Ik zeg enkel dat dit onderzoek op geen enkele manier die mogelijkheid heeft ontkracht terwijl ze dat zelf wel beweren. Het artikel bevat gewoon enkele grote fouten en dat wou ik aankaarten.

Zo is het nog steeds mogelijk dat de fransman weldegelijk de zoon van Hitler was. Men heeft namelijk geen DNA van Hitler gebruikt. En zolang men dat niet doet heeft men helemaal niets bewezen.
En als je die dna tekst van mij (zie boven) zou lezen, zou je ook snappen dat dat hele joodse dna gedoe absolute onzin is. Ashkenazische joden hebben bv veel gemeen met Scandi-DNA volgens die wetenschappelijke tekst.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 08:55   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Of lees je het niet eens

A MOSAIC OF PEOPLE: THE JEWISH STORY AND A REASSESSMENT OF THE DNA EVIDENCE

*HELE LANGE tekst waaraan Jazeker een scrollvinger heeft overgehouden*
In het vervolg misschien maar gewoon een linkje zetten?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 09:06   #28
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Ik ben niet degene die beweerd dat hij een bastaard was. Ik zeg enkel dat dit onderzoek op geen enkele manier die mogelijkheid heeft ontkracht terwijl ze dat zelf wel beweren. Het artikel bevat gewoon enkele grote fouten en dat wou ik aankaarten.

Zo is het nog steeds mogelijk dat de fransman weldegelijk de zoon van Hitler was. Men heeft namelijk geen DNA van Hitler gebruikt. En zolang men dat niet doet heeft men helemaal niets bewezen.
De ongefundeerde stelling waarmee conspiracisten al jaren mee afkomen is dat de grootvader van Hitler een Jood was (en dan nog liefst een Rothschild, dat past het best bij hun zielige obsessie).
Deze stelling wordt door dit onderzoek wel degelijk naar de prullenbak verwezen.

Dat Hitler zelf een bastaard was wordt hiermee niet ontkracht, maar werd dan ook nooit beweerd. Dat is een onjuiste zin in dat artikel.

Conspiracisten geven echter niet om feiten. Ze zullen nu van Hitler zelf een bastaard maken om hun fantasie in leven te houden!
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 27 april 2008 om 09:19.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 10:35   #29
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
en wat is dan 'dubieus'? Joods?
Niet bepaald zijn afkomst was onduidelijk, wie was zijn vader? Er komen twee Hiedlers in aanmerking. De man nam pas de naam Hiedler aan toen zijn vader al dood was (fonetisch opgeschreven werd het veranderd in Hitler). Niet duidelijk zijn wie de vader was is dubieus (bastaard??) niet het feit dat het eventueel een jood zou kunnen geweest zijn (behoorlijk ziekelijk van je om direct zulke conclusies te trekken).

Laatst gewijzigd door Stef Leeuwenhart : 27 april 2008 om 10:37.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 10:41   #30
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
In het vervolg misschien maar gewoon een linkje zetten?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 10:43   #31
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Niet bepaald zijn afkomst was onduidelijk, wie was zijn vader? Er komen twee Hiedlers in aanmerking. De man nam pas de naam Hiedler aan toen zijn vader al dood was (fonetisch opgeschreven werd het veranderd in Hitler). Niet duidelijk zijn wie de vader was is dubieus (bastaard??) niet het feit dat het eventueel een jood zou kunnen geweest zijn (behoorlijk ziekelijk van je om direct zulke conclusies te trekken).
ja het is een ziekelijke gedachte, maar die schijnt door in dit soort van conspiracy verhalen, en daarom dat ik er de vinger op legde.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 10:49   #32
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
En als je die dna tekst van mij (zie boven) zou lezen, zou je ook snappen dat dat hele joodse dna gedoe absolute onzin is. Ashkenazische joden hebben bv veel gemeen met Scandi-DNA volgens die wetenschappelijke tekst.
Het DNA onderzoek van de journalist ging over het Y chromosoon dat voor elke mannelijke familielid identiek is tot aan de gemeenschappelijke voorouder hoe lang ook geleden. Daar de Hütlers in Oostenrijk hetzelfde Y chromosoon hebben als de zonen van de neef van Hitler is de conclusie duidelijk: de grootvader van Hitler was een Hitler en dus geen bastaard anders zou er een verschil in Y chromosoon moeten zijn met de verre Oostenrijkse verwanten en met de Amerikaanse verwanten die afstammen van de halfbroer van Adolf.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 11:21   #33
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Het gaat over het volgende artikel
link

Ik heb een paar vragen in verband met de conclusie van het artikel.

Hoe kunnen ze aan de hand van DNA van achterneven en verre familie van Adolf Hitler weten dat Adolf zelf geen bastaard was.
Shitler was geboren uit een wetig huwelijk dus hij was nooit een bastaard. Zn vader werd echter wél als bastaard geboren, maar werd door het huwelijk van zn ouders gewettigd.
Nu, hij werd daarmee de wettige zoon van zijn wettelijke vader, maar daarvoor was die niet de natuurlijke vader. Het gerucht zei dat de natuurlijke vader een Jood was.
Dit zou nu door het onderzoek ontkracht worden.

Citaat:
En zolang ze daar geen zekerheid over hebben kunnen ze toch ook niet zeggen dat de Fransman niet de zoon van Adolf Hitler was?
Idd, men moet zeker zijn van de DNA-stalen van Shitler zelf, EN die van Loret.



Nu heb ik enkele vragen, door de vaagheid van het artikel:


-Het is dus een vaststaand feit dat 'de neven' uit de USA dezelfde y-chromosoon hebben als die Hietlers uit Oostendrijk. Dit is een bewijs dat zij verwanten zijn langs dezelfde mannelijke lijn.
Hun DNA werd met elkaar vergeleken. Maar werd het DNA van Shitler ermee vergeleken, of tenminste van zijn vader? Als het DNA van Shitler zelf niet vergeleken werd met de Oostenrijkse Hietlers en de neven uit de USA, staan ze nergens, aangezien de afkomst van Shitlers vader en dus Shitler zelf van zijn grootvader, dus dubieus is.

-Een tweede grote vraag is in hoeverre het betrouwbaar kan zijn om de DNA uit het speeksel aan een postzegel betrouwbaar is? In hoeverre is er zekerheid dat de DNA aan de postzegel wel degelijk van Jean-Marie Loret is?
Het kan evenwel van zijn vrouw zijn, missch had zn vrouw de gewoonte steeds de postzegels te kleven? Of een bediende ofzo?

Men had toch tenminste degelijk materiaal van de Lorets kunnen gebruiken, en zelfs van meerdere van zijn kinderen-kleikinderen?



Neen, ik neem het artikeltje met een serieus korreltje zout, omdat men niet duidelijk omschrijft wát men precies onderzocht heeft.

Als ik het artikel lees zijn voor mij nog steeds 3 mogelijke hypothesen:

-ofwel is Shitler een echte Hitler en is Loret niet zijn zoon.

-ofwel is Shitler géén echte Hitler maar werkelijk een bastaard, waarvan de afkomst onduidelijk is en zijn de Fransen ook geen afstammelingen van Shitler zelf.

-ofwel is Shitler geen afstammeling van de Hitlers, maar zijn de Fransen wél afstammelingen van Shitler.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 11:39   #34
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
-Het is dus een vaststaand feit dat 'de neven' uit de USA dezelfde y-chromosoon hebben als die Hietlers uit Oostendrijk. Dit is een bewijs dat zij verwanten zijn langs dezelfde mannelijke lijn.
Hun DNA werd met elkaar vergeleken. Maar werd het DNA van Shitler ermee vergeleken, of tenminste van zijn vader? Als het DNA van Shitler zelf niet vergeleken werd met de Oostenrijkse Hietlers en de neven uit de USA, staan ze nergens, aangezien de afkomst van Shitlers vader en dus Shitler zelf van zijn grootvader, dus dubieus is.
De neven uit de USA zijn directe afstammelingen van Aloïs Hitler, de vader van Adolf Hitler.
Het DNA onderzoek bewijst dus wel degelijk dat Aloïs Hitler een Hitler (of Hiedler) was.

Daarmee is de stelling waar conspiracisten steeds mee afkwamen (Aloïs Hitler als zoon van een Jood, liefst een Rothschild) van de baan.

Om aan Adolf Hitler alsnog een Joodse afkomst te geven (waar het conspiracisten om te doen is) moeten ze nu van Hitler zelf een bastaard maken. Tot nu toe was daar geen sprake van, integendeel, omdat ze net gebruik maakten van de onduidelijke afkomst van Aloïs Hitler om een Joodse afkomst voor Hitler te verzinnen. Dit kon echter enkel als Aloïs Hitler de vader van Adolf Hitler was.

Nu plots het vaderschap van Aloïs Hitler (zonder enige reden) in vraag stellen zou typisch zijn voor pseudo-historici. Deze vertrekken van de gewenste conclusie, en verzinnen dan "feiten" om hun conclusie te "staven".
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 27 april 2008 om 11:40.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 13:02   #35
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
De neven uit de USA zijn directe afstammelingen van Aloïs Hitler, de vader van Adolf Hitler.
Het DNA onderzoek bewijst dus wel degelijk dat Aloïs Hitler een Hitler (of Hiedler) was.

Daarmee is de stelling waar conspiracisten steeds mee afkwamen (Aloïs Hitler als zoon van een Jood, liefst een Rothschild) van de baan.

Om aan Adolf Hitler alsnog een Joodse afkomst te geven (waar het conspiracisten om te doen is) moeten ze nu van Hitler zelf een bastaard maken. Tot nu toe was daar geen sprake van, integendeel, omdat ze net gebruik maakten van de onduidelijke afkomst van Aloïs Hitler om een Joodse afkomst voor Hitler te verzinnen. Dit kon echter enkel als Aloïs Hitler de vader van Adolf Hitler was.

Nu plots het vaderschap van Aloïs Hitler (zonder enige reden) in vraag stellen zou typisch zijn voor pseudo-historici. Deze vertrekken van de gewenste conclusie, en verzinnen dan "feiten" om hun conclusie te "staven".
Ik wil niet beweren dat Hitler een Jood was, enkel dat zijn afkomst onduidelijk is en dat het daarom niet correct is te zeggen dat men nu 100% zeker weet dat de Fransman geen zoon van Hitler zou kunnen zijn.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 13:12   #36
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Ik wil niet beweren dat Hitler een Jood was, enkel dat zijn afkomst onduidelijk is en dat het daarom niet correct is te zeggen dat men nu 100% zeker weet dat de Fransman geen zoon van Hitler zou kunnen zijn.
Waarom is Adolf Hitler's afkomst onduidelijk?

Tot nu toe werd door sommigen beweerd dat zijn afkomst onduidelijk was omdat er twijfel bestond over zijn grootvader, de vader van Aloïs Hitler.
Uit het DNA-onderzoek blijkt nu dat Aloïs Hitler wel degelijk een Hitler was.
Of de grootvader Johann Georg Hiedler of Johann Nepomuk Hiedler was zullen we vermoedelijk nooit weten.

Welke andere onduidelijkheid is er dan nu nog over zijn afkomst?
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 27 april 2008 om 13:13.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 13:19   #37
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Werd Hitler niet geboren als 'Alois Schicklgruber'?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 13:19   #38
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
-Een tweede grote vraag is in hoeverre het betrouwbaar kan zijn om de DNA uit het speeksel aan een postzegel betrouwbaar is? In hoeverre is er zekerheid dat de DNA aan de postzegel wel degelijk van Jean-Marie Loret is?
Het kan evenwel van zijn vrouw zijn, missch had zn vrouw de gewoonte steeds de postzegels te kleven? Of een bediende ofzo?
Het kan niet dat het dna van zijn vrouw is. Vermits het mannelijk DNA bleek te zijn. Wat niet wil zeggen dat het daarom 100% zeker is dat het DNA van Loret is. Misschien liet hij de postzegels wel kleven door een bediende in het postkantoor.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 13:40   #39
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Waarom is Adolf Hitler's afkomst onduidelijk?

Tot nu toe werd door sommigen beweerd dat zijn afkomst onduidelijk was omdat er twijfel bestond over zijn grootvader, de vader van Aloïs Hitler.
Uit het DNA-onderzoek blijkt nu dat Aloïs Hitler wel degelijk een Hitler was.
Of de grootvader Johann Georg Hiedler of Johann Nepomuk Hiedler was zullen we vermoedelijk nooit weten.

Welke andere onduidelijkheid is er dan nu nog over zijn afkomst?
Het onderzoek bewijst helemaal niet dat Aloïs hitler een Hitler was.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 13:43   #40
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Het onderzoek bewijst helemaal niet dat Aloïs hitler een Hitler was.


Hoe komen dan de "Amerikaanse neven", rechtstreekse nakomelingen van Aloïs Hitler, aan hetzelfde Y-chromosoom dan de Huettlers in Oostenrijk???

Uit het Belga-artikel:
Citaat:
"Het DNA-profiel van de Oostenrijkers en de Amerikanen, zoals ik ze gemakshalve noem, stemt op 16 Y-chromosomale merkers perfect overeen", zegt Ralf Vermeulen, de biotechnoloog die het onderzoek in deze zaak verrichtte. "Zoiets kan nooit toeval zijn.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 27 april 2008 om 13:45.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be