Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 maart 2018, 21:05   #1481
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Productielijn stottert nog wat verder, maar toch al ~100 meer per week:
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

696 nu, dieptepunt was zelfs 599, nadat de band quasi 4 dagen stil lag in GF1 en Fremont.


Soit dat grafiekje is ook maar een gemiddelde over meerdere weken, want het hoogtepunt van een week zie je al niet meer, ofwel is die 1052 gecorrigeerd:
Voorlopig hoogtepunt was amper 1052/week geweest, update 21 februari :



Als er ruim boven de 2000 per week geproduceerd wordt, zal het wel loslopen, ik denk dat vanaf > 2500 per week de Grohmann-machines op toeren gaan komen. Hopelijk nog voor einde maart.

Het is enkel een kwestie van tijd, ze zullen niet overhaast te werk gaan, 2500 stuks per week was gepland tegen einde maart, nog goed 2 weken. Getest zijn ze al in D, maar uitpakken-opbouwen heeft zijn tijd nodig.

Citaat:
https://www.autoblog.com/2018/02/09/...pment-germany/
...
Tesla this week posted its worst-ever quarterly loss of $675.4 million, which was actually smaller than Wall Street expected. But it stuck by its previous target — which had been pushed back twice already — to build 2,500 Model 3s per week by the end of March and then 5,000 per week by the end of June.

To get there, it'll need a new automated system for producing modules designed by its Tesla Grohmann Automation unit in Germany. The production line is already working there, Bloomberg reports, but it still needs to be shipped to the U.S. next month before it can be put to use and help alleviate parts-handling issues at its Model 3 assembly plant in Fremont, Calif.

"That's got to be disassembled, brought over to the Gigafactory and reassembled and then brought into operation at the Gigafactory," Tesla CEO Elon Musk was quoted as saying during a call with analysts and media Wednesday. "It's not a question of whether it works or not. It's just a question of disassembly, transport and reassembly."

The timing adds pressure to Tesla's first-quarter production goals, and it adds yet another item to the company's lengthy to-do list. Wall Street and automotive analysts are closely following the problem-plagued production ramp of the Model 3, the electric sedan that represents Tesla's ambition to transform itself into a mass-market automaker and start turning a profit.
1e doel werd niet gehaald (slechts 320/week), en het 1Q 2018 duurt nog 18 dagen:

Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2018 om 21:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2018, 21:40   #1482
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

vervolg, blijkbaar kan men aan de hoogste reported VIN's per week of per dag? beter zien dat de productie terug gaat stijgen en ook waar het dieptepunten waren.



https://www.reddit.com/r/teslamotors...s_week_is_the/

Welke week lag de band quasi stil? Die met 10 VIN's ? Check:
Citaat:
Model 3 production was idled from Feb. 20 to Feb. 24 before resuming at the company’s assembly plant in Fremont, California, according to the company. The automaker makes the Model S sedan, Model X sport utility vehicle and Model 3 at that site and batteries at a plant known as the Gigafactory east of Reno, Nevada.

“Our Model 3 production plan includes periods of planned downtime in both Fremont and Gigafactory 1,” a Tesla spokesman said in an emailed statement. “These periods are used to improve automation and systematically address bottlenecks in order to increase production rates. This is not unusual and is in fact common in production ramps like this.”
VINs op twitter:
Citaat:
https://twitter.com/Model3VINs

Model 3 VINs
@Model3VINs
34 min.34 minuten geleden
Meer
#Tesla registered 20 new #Model3 VINs. Highest VIN is 13843.
@Model3VINs
10 mrt.
#Tesla registered 1,387 new #Model3 VINs. Highest VIN is 13823.
Op de Bloomberg trackersite - blog - staan ze serieus achter net maar 11.000 VINs gepost:
Citaat:
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/#

Tuesday March 13, 2018
Share on TwitterShare on Facebook6:09:16 pmTom Randall Senior Reporter tsrandall
Tesla milestone: A new record-high VIN has been reported to Bloomberg, exceeding 10,000 for the first time. In fact, we now have three VINs over the 10,000 mark, including two that have exceeded 11,000. We initially held off including one of the 11k VINs because it seemed like an outlier, but now that we have more data from owners, we feel comfortable including it.

Not all VINs are produced sequentially, so this doesn’t mean that Tesla has built more than 10,000 Model 3s. However, our model estimates that line will also be crossed sometime this week.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2018 om 22:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 16:50   #1483
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Tesla Brol 3


http://www.standaard.be/cnt/dmf20180315_03410630


Citaat:
Werknemers doen op CNBC een boekje open over de productieproblemen bij de Tesla Model 3. Veel auto’s zouden extra reparaties nodig hebben. Tesla ontkent.



De Tesla’s Model 3 komen opvallend vaak met gebreken uit de fabriek. Dat meldt de Amerikaanse nieuwszender CNBC. De maker van de elektrische auto’s zou de grote hoeveelheid reparaties en vervangingen niet aankunnen en zou mede daarom eind vorige maand de productielijn vier dagen hebben stilgelegd
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 17:12   #1484
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 19:35   #1485
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

http://www.autobild.de/artikel/tesla...-13300379.html

20.02.2018
Deutsche Ingenieure loben Tesla

Ein deutscher Premium-Autobauer hat für fast 200.000 Euro einen Tesla Model 3 einfliegen und zerlegen lassen. Die Ingenieure zeigen sich beeindruckt.

Weltweit warten Autoenthusiasten auf denTesla Model 3, den kleinen, günstigen Bruder des Model S. Auch wenn die Produktion schleppend anläuft, zeigt sich das Model 3 auf einem heimlichen AUTO BILD-Test souverän und ausgereift. Doch bis die ersten Exemplare nach Deutschland ausgeliefert werden, gehen sicher noch einige Monate ins Land. So lange wollte ein nicht näher benannter deutscher Premium-Autobauer offenbar nicht warten. Wie die Süddeutsche Zeitung (SZ) berichtet, ließ der Autohersteller Ende 2017 ein Model 3 per Luftfracht nach Deutschland einfliegen. Kosten: 185.000 Euro plus Luftfracht und Überführung. Macht um die 200.000 Euro, das wäre die vierfache Summe, die für ein Model 3 in durchschnittlicher Konfiguration fällig wäre.
...

Zehn Tage lange durften Auto-Manager das Auto fahren, danach wurde es zerlegt und auf Herz und Nieren überprüft.

Ergebnis: Die Ingenieure zeigten sich überrascht durch die hohe Qualität und die Durchdachtheit der Systeme. Gerade die Leistungselektronik des Elektroautos sei "kompakt, ausbaufähig, voll integriert, modular, leicht zugänglich, gut geschützt, günstig und in vielen Details verblüffend clever gemacht", urteilten die deutschen Fachleute, berichtet die SZ. Auch das Design überzeugte. Tesla habe "den Minimalismus perfektioniert" und mit diesem Auto "alles richtig gemacht".

Das Model 3 soll die Ingenieure eines deutschen Premium-Autobauers begeistert haben.


Duitse ingenieurs vol lof over Tesla model 3

Tien dagen lang mochten automanagers met de auto rijden, daarna werd die gedemonteerd en op hart en nieren gecontroleerd en getest.

Resultaat: de ingenieurs waren verrast door de hoge kwaliteit en de bedachtzaamheid van de systemen. Vooral de vermogenselektronica van de elektrische auto was "compact, uitbreidbaar, volledig geïntegreerd, modulair, gemakkelijk toegankelijk, goed beveiligd, laag geprijsd en in veel details ongelooflijk slim", aldus de Duitse experts, meldt de SZ. Het ontwerp was ook overtuigend. Tesla "perfectioneerde minimalisme" en heeft met deze auto "alles juist gedaan".

Het model 3 zou de ingenieurs van een Duitse premium-autofabrikant hebben begeesterd.



Laatst gewijzigd door Micele : 15 maart 2018 om 19:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 20:25   #1486
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Greencarreports.com heeft ook een review gedaan van de model 3: Na 10' was de touchscreen defect (werd onder garantie vervangen), slechte panel-fit en een loszittende anti-roll bar....

Op Tesla Motor Club is er ook het verhaal van een model 3 gebruiker die een defecte andrijfeenheid heeft in minder dan 24u na oplevering...

De issues zijn nog altijd niet van de baan daar in Fremont.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 21:54   #1487
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Greencarreports.com heeft ook een review gedaan van de model 3: Na 10' was de touchscreen defect (werd onder garantie vervangen), slechte panel-fit en een loszittende anti-roll bar....

Op Tesla Motor Club is er ook het verhaal van een model 3 gebruiker die een defecte andrijfeenheid heeft in minder dan 24u na oplevering...

De issues zijn nog altijd niet van de baan daar in Fremont.
Gevaarlijke brol.

Citaat:
Tesla slaat op hol vlak bij basisschool en rijdt in op mensen.
https://www.hln.be/bizar/tesla-slaat...nsen~a9ef9e91/
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 09:17   #1488
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Ook de oude Teslas verbeteren steeds online via software updates, deze keer het mediacenter. Zelfs een andere cpu wordt gebruikt bij de software aanpassing:
https://electrek.co/2018/03/14/tesla...oard-computer/



Daar kunnen fossiele merken enkel maar van dromen, of voor een software-update moeten ze naar de garage.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 17:05   #1489
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Batterijpack van model 3 laadt minstens ca 10% sneller op dan Model S/X.

Gedemonstreerd met een video: dit bij buitentemperatuur 56°F of 13°C, wat warmer is zeker beter, maar soit. Is zeker al een basis voor een gemiddelde waarde.

https://www.youtube.com/watch?v=x1Crnb6kSss

- Model 3 : +298 km na 28 minuten laden aan de SUC . (of 185 miles, 4' 08" video)
of +347 km na 34 minuten.

Opladen begint rustiger tot de batterij op temperatuur is (voor de duurzaamheid), start is bij 58 kW en neemt na 6 minuten pas 100 kW aan, dan gaat het snel -na 10 minuten- naar de 116 kW netto max, redelijk lang aangehouden, en zakt pas terug naar 100 kW na 26 min laden, na goed 28 minuten heb je 300 km meer rijbereik.

- voor het Model S en X is het: ~ +273 km na 30 minuten laden aan dezelfde SUC. Wslk redelijk optimale omstandigheden.

Bron: Tesla website of andere, +170 miles na 30 minuten.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2018 om 17:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 18:06   #1490
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Batterijpack van model 3 laadt minstens ca 10% sneller op dan Model S/X.

Gedemonstreerd met een video: dit bij buitentemperatuur 56°F of 13°C, wat warmer is zeker beter, maar soit. Is zeker al een basis voor een gemiddelde waarde.

https://www.youtube.com/watch?v=x1Crnb6kSss

- Model 3 : +298 km na 28 minuten laden aan de SUC . (of 185 miles, 4' 08" video)
of +347 km na 34 minuten.

Opladen begint rustiger tot de batterij op temperatuur is (voor de duurzaamheid), start is bij 58 kW en neemt na 6 minuten pas 100 kW aan, dan gaat het snel -na 10 minuten- naar de 116 kW netto max, redelijk lang aangehouden, en zakt pas terug naar 100 kW na 26 min laden, na goed 28 minuten heb je 300 km meer rijbereik.

- voor het Model S en X is het: ~ +273 km na 30 minuten laden aan dezelfde SUC. Wslk redelijk optimale omstandigheden.

Bron: Tesla website of andere, +170 miles na 30 minuten.
Op minder dan 5 minuten laad ik voor méér dan 500 km.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 18:35   #1491
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Op minder dan 5 minuten laad ik voor méér dan 500 km.
Ik in 4 minuten voor 700 km.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 20:38   #1492
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik in 4 minuten voor 700 km.
1200 km... per tankbeurt maar enfin ga nu niet zeggen dat dit nodig is
Als je thuis tankt is 200 km genoeg
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 20:44   #1493
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik rij 1 keer per jaar meer als 400 km per dag....

Voor die dag kan ik gerust langs de autobaan een koffietje gaan drinken. Vakantie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 20:53   #1494
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik rij 1 keer per jaar meer als 400 km per dag....

Voor die dag kan ik gerust langs de autobaan een koffietje gaan drinken. Vakantie.
Ik weet dat niet op voorhand en dan sta je daar met uw elektrische molen. Als ik er niet meer ben gaan ze wel oplossingen vinden ondertussen moet ik een betrouwbaar vervoermiddel ter beschikking hebben. Mijn aankopers zijn niet van het romantisch type.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 21:02   #1495
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

De verplichte rusttijd is minimum 45 minuten na 4,5 uren, en dat is voor beroepschauffeurs.
Die 45 minuten minimum mag in 2 rijpauzes genomen worden, eentje 15 minuten en de tweede minimum 30 minuten. Soms moet men wel eens op toilet.
Die minimum 45 minuten totaal moet enkel zijn om te rusten, dus geen laden lossen, ofzo.

https://mobilit.belgium.be/nl/wegver...jden/rijtijden

Ik rij meerdere keren per jaar ca. 260 km aan een stuk naar familie, met mijn benzinewagen zou ik dan wel ergens moeten tanken. Heen of terugweg of sowieso ergens aan een tankstation.

Moest ik nu een electrische auto hebben zou ik nergens hoeven te laden onderweg. Ik laad namelijk thuis of bij de familie, dat mag een gewoon stopcontact zijn, want we overnachten daar altijd.
Eigenlijk heb ik dan geen tijdverlies meer door te tanken of te laden, want dat doe ik sowieso op de plaats waar de auto sowieso langer stilstaat.

Of hoe de drogreden van de neezeggers door de mand valt.

En indien ik eens veel meer dan 400 km rij ben ik op vakantie dan rust ik sowieso een tijdje na tenlaatste 3-4 hr continu rijden onderweg. Soms een uurtje eerder, of als iemand in de wagen een behoefte moet doen.

Om te tanken rijden we altijd van de snelweg af, voor die extra 5 minuten tank je wel 20 cent goedkoper, en sowieso goedkopere koffie en evtl hapje.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2018 om 21:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 21:06   #1496
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De verplichte rusttijd is minimum 45 minuten na 4,5 uren, en dat is voor beroepschauffeurs.
Die 45 minuten minimum mag in 2 rijpauzes genomen worden, eentje 15 minuten en de tweede minimum 30 minuten. Soms moet men wel eens op toilet.
Die minimum 45 minuten totaal moet enkel zijn om te rusten, dus geen laden lossen, ofzo.

https://mobilit.belgium.be/nl/wegver...jden/rijtijden

Ik rij meerdere keren per jaar ca. 260 km aan een stuk naar familie, met mijn benzinewagen zou ik dan wel ergens moeten tanken. Heen of terugweg of sowieso ergens aan een tankstation.

Moest ik nu een electrische auto hebben zou ik nergens hoeven te laden onderweg. Ik laad namelijk thuis of bij de familie, dat mag een gewoon stopcontact zijn, want we overnachten daar altijd.
Eigenlijk heb ik dan geen tijdverlies meer door te tanken of te laden, want dat doe ik sowieso op de plaats waar de auto sowieso langer stilstaat.

Of hoe de drogreden van de neezeggers door de mand valt.
Of hoe Micele de wereld door zijn eigen bril bekijkt. Dat is fucking niet de mijne.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 21:08   #1497
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Of hoe Micele de wereld door zijn eigen bril bekijkt. Dat is fucking niet de mijne.
Dat is de bril van 80% van de autobestuurders, wie weet 90%.

En voor de truckers en busbestuurders is het verplicht.
En ook bij 2 busbestuurders telt rust enkel buiten het voertuig:
http://www.pelikaancars.be/articles/...tocarchauffeur

Bron 82 %:
Citaat:
http://www.vias.be/nl/newsroom/vakan...-om-te-rusten/
Rusten, een Belgische gewoonte
Meer dan 8 op 10 Belgen (81%) zegt later te gaan slapen of vroeger op te staan dan gewoonlijk voor ze op reis vertrekken. Dat is meer dan onze Nederlandse (71%) en Duitse (78%) buren. De Belgen zijn daarentegen grote fans van een rustpauze onderweg: 82% stopt om even te rusten tegenover gemiddeld 56% in de andere Europese landen. Een goede zaak, want in juli en augustus is vermoeidheid de oorzaak van 1 op de 3 ongevallen op de Franse autosnelwegen. Het enige minpunt: Belgische chauffeurs stoppen gemiddeld pas na 2.54 uur ononderbroken rijden. Dat is langer dan de aanbevolen twee uur. De Nederlanders en de Fransen (allebei 2.48 uur) zijn iets gedisciplineerder. De Duitse bestuurders echter rijden zowat een uur langer (3.42 uur) onafgebroken.
Jij verliest tijd onderweg, ik niet.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2018 om 21:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 21:14   #1498
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Of hoe Micele de wereld door zijn eigen bril bekijkt. Dat is fucking niet de mijne.
Neen, maar jij bent een kleine minderheid. Het gros van de mensen heeft een wagen die voornamelijk stilstaat en kleine afstanden moet rijden. Vaak pendelaars.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 21:20   #1499
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, maar jij bent een kleine minderheid. Het gros van de mensen heeft een wagen die voornamelijk stilstaat en kleine afstanden moet rijden. Vaak pendelaars.
Minderheid Gipsyking III-e zal op de fucking 350 kW laadpalen wachten.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 maart 2018 om 21:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 21:35   #1500
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Kan em voor een latelife crisis zo een mission-e kopen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be