Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2019, 19:53   #61
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik woon zelf op nog geen 25km van Woensdrecht en enkele kleine vliegvelden.



Waarom?
Omdat ik aan valschermspringen en zweefvliegen doe?

Of omdat ik geen ononderbroken afstanden van meer dan 250km afleg in Europa
Of omdat ik geen haast heb om ergens te geraken.

En ja, je hebt gelijk persoonlijk gebruik ik nooit het vliegtuig voor vakantiereizen binnen Europa.
Waarom zou ik?

...
Waar denk je wat ik over wandel in Afrika?
In mijn jonge jaren deed ik ook aan zweefvliegen. Fantastisch hoe je vanuit de lucht & de absolute stilte alles leert relativeren !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2019, 20:16   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In mijn jonge jaren deed ik ook aan zweefvliegen. Fantastisch hoe je vanuit de lucht & de absolute stilte alles leert relativeren !
Zelf vlieg ik niet meer, medische afgekeurd, maar ga soms nog mee met mijn kids.
Maar laat het steeds vaker om in Europa mee te gaan.
Het doet mij te veel pijn in het hart om steeds opnieuw te moeten vaststellen met welke snelheid groen plaats moet maken voor beton en asvalt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 07:52   #63
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wij, zowel als de jongeren moeten NIET van ons verworven comfort inleveren.
De politiekers moeten luisteren naar de wetenschappers en DOEN wat die voorstellen.
Het is net door dit soort stompzinnige, egoïstische redeneringen dat het milieu naar de kloten blijft gaan en de opwarming van de planeet niet zal stoppen tot het te laat is.

Denk je werkelijk dat er verbetering zal komen als niet elke mens inspanningen zal leveren?

Uw denkwijze is net het hypocriete aan die snotneuzenbetogingen: ze eisen oplossingen van politici, leggen de schuld bij diezelfde politici maar zelf richten ze geen hol uit om de opwarming van het klimaat tegen te gaan, wel integendeel: ze weigeren hun levensstijl te veranderen.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 23 februari 2019 om 07:53.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2019, 10:09   #64
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo
Wij, zowel als de jongeren moeten NIET van ons verworven comfort inleveren.
Het is net door dit soort stompzinnige, egoïstische redeneringen dat het milieu naar de kloten blijft gaan en de opwarming van de planeet niet zal stoppen tot het te laat is.

Denk je werkelijk dat er verbetering zal komen als niet elke mens inspanningen zal leveren?

Uw denkwijze is net het hypocriete aan die snotneuzenbetogingen: ze eisen oplossingen van politici, leggen de schuld bij diezelfde politici maar zelf richten ze geen hol uit om de opwarming van het klimaat tegen te gaan, wel integendeel: ze weigeren hun levensstijl te veranderen.
Toch klopt die stelling.
We kunnen voor een beter milieu en leefomgeving zorgen zonder aan comfort te moeten inboeten.
Er is niemand die beweert dat we niet anders moeten leven, denken en werken, maar dat hoeft geen levenscomfort te kosten.
Integendeel zelf, anders gaan denken, leven en werken kan zelfs een verbetering van het levenscomfort opleveren.

Zelf woon ik in een klein gehucht, waar iedereen nog iedereen kent.
Waar de mensen nog met elkaar spreken en elkaar helpen.
Natuurlijk wonen hier ook oudere mensen, sommige hebben huishoudhulp nodig andere medische ondersteuning.
Door het feit dat iedereen iedereen kent, zijn dergelijke zaken algemeen geweten binnen het gehucht.
En kunnen de hulpbehoevende hulp en ondersteunig vragen aan hun medeburgers.
De thuisverzorgende verpleegkundige uit het gehucht is dan ook vaak reeds op de hoogte van wie medische ondersteuning nodig heeft voor het wit-geel kruis.
Hierdoor kan deze reeds direct bij de aanvraag voor hulp, vermelden dat zij de mensen kent en in hun buurt woont.
Deze thuisverzorgende verpleegkundige gebruikt dan ook geen voertuig om zich van patient naar patient te verplaasten, maar een fiets.
Dankzij het feit dat ze haar patienten persoonlijk kent en haar patienten haar en haar gezin kennen, heeft zijn de mogelijkheid haar werkuren af te stemmen op haar gezin.
De oude bouwvakker heeft er dus geen probleem mee dat ze reeds op 6 's morgens zijn rug komt verzorgen, de jonge dokwerker heeft er dus geen probleem mee dat ze na slapenstijd voor haar kinderen zijn verwondingen nog komt verzorgen.
De bejaarde landbouwer heeft er dus geen probleem me dat hij moet wachten tot haar kinderen op school zijn voor ze hem zijn spuiten komt geven.
De zieke baanchauffeur heeft er geen probleem mee dat ze haar kinderen bij heeft tijdens schoolvakantie.
Deze verpleegkundige leeft en werkt dus milieu, klimaat en levensomgeving vriendelijk en heeft zelfs aan levenscomfort gewonnen.


Maar je vergelijkt levenscomfort met levenstijl en dat is iets dat je juist niet mag doen.
En je hebt gelijk dat onze maatsschappij zijn levenstijl moet veranderen.
Je hebt gelijk dat we moeten stoppen met al maar sneller, groter, beter, meer, duurder, verder,

En daar is het inderdaad aan de politiek om bepaalde industriesectoren een halt toe te roepen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2019, 22:50   #65
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Toch klopt die stelling.
We kunnen voor een beter milieu en leefomgeving zorgen zonder aan comfort te moeten inboeten.
Er is niemand die beweert dat we niet anders moeten leven, denken en werken, maar dat hoeft geen levenscomfort te kosten.
Integendeel zelf, anders gaan denken, leven en werken kan zelfs een verbetering van het levenscomfort opleveren.

Zelf woon ik in een klein gehucht, waar iedereen nog iedereen kent.
Waar de mensen nog met elkaar spreken en elkaar helpen.
Natuurlijk wonen hier ook oudere mensen, sommige hebben huishoudhulp nodig andere medische ondersteuning.
Door het feit dat iedereen iedereen kent, zijn dergelijke zaken algemeen geweten binnen het gehucht.
En kunnen de hulpbehoevende hulp en ondersteunig vragen aan hun medeburgers.
De thuisverzorgende verpleegkundige uit het gehucht is dan ook vaak reeds op de hoogte van wie medische ondersteuning nodig heeft voor het wit-geel kruis.
Hierdoor kan deze reeds direct bij de aanvraag voor hulp, vermelden dat zij de mensen kent en in hun buurt woont.
Deze thuisverzorgende verpleegkundige gebruikt dan ook geen voertuig om zich van patient naar patient te verplaasten, maar een fiets.
Dankzij het feit dat ze haar patienten persoonlijk kent en haar patienten haar en haar gezin kennen, heeft zijn de mogelijkheid haar werkuren af te stemmen op haar gezin.
De oude bouwvakker heeft er dus geen probleem mee dat ze reeds op 6 's morgens zijn rug komt verzorgen, de jonge dokwerker heeft er dus geen probleem mee dat ze na slapenstijd voor haar kinderen zijn verwondingen nog komt verzorgen.
De bejaarde landbouwer heeft er dus geen probleem me dat hij moet wachten tot haar kinderen op school zijn voor ze hem zijn spuiten komt geven.
De zieke baanchauffeur heeft er geen probleem mee dat ze haar kinderen bij heeft tijdens schoolvakantie.
Deze verpleegkundige leeft en werkt dus milieu, klimaat en levensomgeving vriendelijk en heeft zelfs aan levenscomfort gewonnen.


Maar je vergelijkt levenscomfort met levenstijl en dat is iets dat je juist niet mag doen.
En je hebt gelijk dat onze maatsschappij zijn levenstijl moet veranderen.
Je hebt gelijk dat we moeten stoppen met al maar sneller, groter, beter, meer, duurder, verder,

En daar is het inderdaad aan de politiek om bepaalde industriesectoren een halt toe te roepen.
Jantje, ik ben een beetje jaloers op jou en je omgeving.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 08:51   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jantje, ik ben een beetje jaloers op jou en je omgeving.
Begrijp ik, wij leven hier in een zeer hoog technologisch ontwikkeld gebied, maar leven tegelijk ook nog met de sociale omgang van 100 jaar geleden.
Hier zie je de mensen nog op straat met elkaar praten, de kinderen nog op straat spelen en de bejaarden nog op straat zitten op een bankje.
Maar ook hier zijn die zaken achteruit aan het gaan, door de steeds grotere inwijking van stedelingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2019, 09:53   #67
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Begrijp ik, wij leven hier in een zeer hoog technologisch ontwikkeld gebied, maar leven tegelijk ook nog met de sociale omgang van 100 jaar geleden.
Hier zie je de mensen nog op straat met elkaar praten, de kinderen nog op straat spelen en de bejaarden nog op straat zitten op een bankje.
Maar ook hier zijn die zaken achteruit aan het gaan, door de steeds grotere inwijking van stedelingen.
Stedelingen blijven het best in(de rand van) de stad en de mensen van het platteland op het platteland.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be