Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 december 2018, 20:24   #6821
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Is de Eurofighter ook voorbijgetreefd ?
Wanneer begint de levering van de F-35's en de betalingen ?
Eerste vraag: ja. Het verschil tussen generatie 4 en 5 blijkt enorm in de praktijk en groter dan ik dacht.

De eerste 4 vliegtuigen worden geleverd in 2023. De 4 volgende in 2024. Die blijven ter plaatse voor training en komen pas naar hier in 2025. De leveringen lopen dan door tot 2030.

Over de betalingen heb ik geen details.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2018, 22:42   #6822
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Eerste vraag: ja. Het verschil tussen generatie 4 en 5 blijkt enorm in de praktijk en groter dan ik dacht.

De eerste 4 vliegtuigen worden geleverd in 2023. De 4 volgende in 2024. Die blijven ter plaatse voor training en komen pas naar hier in 2025. De leveringen lopen dan door tot 2030.

Over de betalingen heb ik geen details.
JeeBee, F35 ,waarom moet er een klep (achter de cockpit) openstaan bij het opstijgen en landen, dat is toch zeer ongunstig voor de luchtweerstand ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 08:05   #6823
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
JeeBee, F35 ,waarom moet er een klep (achter de cockpit) openstaan bij het opstijgen en landen, dat is toch zeer ongunstig voor de luchtweerstand ?
Belgie heeft de CTOL versie,de F-35A op het oog.Daar zit geen "klep" achter de cockpit.



Die klep is enkel bij de STOVL-versie,de F-35B.Die klep staat open bij opstijgen en landen omdat deze versie voorzieningen heeft om zeer traag te vliegen en desnoods vertikaal te landen,of op te stijgen vanaf een zakdoek.
In "normale" vlucht gaat die klep dicht....
Die "B" versie is bedoeld om vanaf kleine vliegdekschepen te kunnen opereren...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 24 december 2018 om 08:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 10:14   #6824
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Belgie heeft de CTOL versie,de F-35A op het oog.Daar zit geen "klep" achter de cockpit.



Die klep is enkel bij de STOVL-versie,de F-35B.Die klep staat open bij opstijgen en landen omdat deze versie voorzieningen heeft om zeer traag te vliegen en desnoods vertikaal te landen,of op te stijgen vanaf een zakdoek.
In "normale" vlucht gaat die klep dicht....
Die "B" versie is bedoeld om vanaf kleine vliegdekschepen te kunnen opereren...
Ik veronderstel dat voor de koeling is dan, of extra lucht inlaat.
(die onvoldoende zou zijn bij lage snelheid)
Maar bij hoge snelheid krijgt ge die klep toch niet meer dicht.
(of breekt ze af)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 10:48   #6825
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Ik veronderstel dat voor de koeling is dan, of extra lucht inlaat.
(die onvoldoende zou zijn bij lage snelheid)
Maar bij hoge snelheid krijgt ge die klep toch niet meer dicht.
(of breekt ze af)
Het is een extra luchtinlaat bij de "B" versie (nog eens,niet van toepassing op de toestellen voor de Belgische Luchtcomponent)

En wees maar gerust,ze gaan dat GOED bestudeerd hebben bij die "B" versie...
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 24 december 2018 om 10:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 14:06   #6826
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

F35 mankementen stapelen zich op/article-normal-1445477.html
Citaat:
Zo werd vastgesteld dat het toestel de duurzaamheidstests niet doorstaat. Het basisframe van de F-35 gaat scheurtjes en breuken vertonen.

Het computersysteem van de F-35 kan gemakkelijk worden gehackt. Bovendien zijn de data die het systeem verzamelt en opslaat onbetrouwbaar, wat kan leiden tot foute instructies voor de piloot.

De F-35A, het type dat vanaf 2025 aan België zou worden geleverd, heeft nog een ander probleem: het boordwapen schiet allesbehalve precies. Als de piloot afgaat op de gegevens die op zijn helmvizier worden geprojecteerd, schiet het wapen vaak rechts van het doelwit.

De operationaliteit van het toestel - fully mission capable rate in het militaire jargon - is in een jaar tijd gezakt van 23 procent naar 12,9 procent.
Gelukkig kostte dat speelgoedje maar 4 miljard...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 14:07   #6827
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
F35 mankementen stapelen zich op/article-normal-1445477.html

Gelukkig kostte dat speelgoedje maar 4 miljard...
Hoe gaan we anders het begrotingstekort volledig uit de hand laten lopen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 15:26   #6828
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De flaminganten willen het land nog verkleinen.
Hoe zit het met de navigatie-preciesheid? Ze zullen wel heel goed moeten leren mikken om niet in't buitenland te landen, he!
Ik zou me daar maar niet druk om maken. Zelfs in Luxemburg of San Marino lukt het om te landen hoor. Het rode plein in Moskou volstaat wel.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2019 om 15:26.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 15:29   #6829
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe gaan we anders het begrotingstekort volledig uit de hand laten lopen?
Dat zal zonder die aankoop ook wel lukken denk ik. Maar het zal wel helpen met het klimaatprobleem denk ik, ...of toch niet?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 15:35   #6830
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat zal zonder die aankoop ook wel lukken denk ik. Maar het zal wel helpen met het klimaatprobleem denk ik, ...of toch niet?
Ik weet het niet, wat was dat ook alweer, dat probleem?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 19:46   #6831
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

De mensen die weten waarover het gaat aan het woord. De F-35 piloten.

https://www.airspacemag.com/military...2KEsvWW_JvbMqs
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 19:48   #6832
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
De mensen die weten waarover het gaat aan het woord. De F-35 piloten.

https://www.airspacemag.com/military...2KEsvWW_JvbMqs
Citaat:
If you were to write down all the ways in which you could measure an airplane—payload, fuel, ordnance, handling—and ask 100 pilots to rank which is the most important, I guarantee you that 100 out of 100 pilots would say “situational awareness.” By far. Not a single pilot in the world would say “turn radius.” Not one. Because the more you know, the more accurately you know it, the better able you are to make a decision
Dit is voor mij een groot pluspunt van de F-35.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 22:26   #6833
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
F35 mankementen stapelen zich op/article-normal-1445477.html

Gelukkig kostte dat speelgoedje maar 4 miljard...
Mijn goed hart gebiedt mij eventjes naar het forum en deze draad terug te keren om u (in de mate van het redelijke) gerust te stellen :

men kan inderdaad grote twijfels hebben bij de structurele en aerodynamische kwaliteiten van bedoeld vliegtuig ;

men kan voldoende beseffen dat de toenmalige Belgische regering nu eenmaal beloofd had precies dat vliegtuig aan te kopen en ze derhalve de ganse daartoe leidende procedure in die zin heeft gestuurd ;

men kan het in de branche algemeen geweten feit aannemen dat de Belgische regering zich ondanks groeiende twijfels uiteindelijk gezwind aan de eerdere belofte heeft gehouden nadat de Trump-administratie enkele minuten lang zware druk heeft uitgeoefend, want de Belgische regering gaat er nu eenmaal kennelijk van uit dat België als lidstaat van de EU enkel en uitsluitend op de Amerikaanse nucleaire bescherming kan rekenen wijl de as Frankrijk-Duitsland dat duidelijk anders ziet ;

men kan redelijkerwijs overwegen dat België meer dan enkele andere kleinere EU-lidstaten mettertijd minstens economisch en politiek de prijs zal betalen om middels bedoelde aankoop stelling te nemen tegen de defensie-visie, de belangen, en de meer algemene internationale politiek van vernoemde EU- as staten Frankrijk en Duitsland, die vinden dat Europa best meer en meer alliantie zoekt met China en Rusland ;

etc…..

maar dat doet nu niet veel meer ter zake, want de beslissing is genomen en daar is België nu door gebonden.

Nu en voor de betrekkelijk nabije toekomst rest België derhalve slechts de hoop :

1. dat de groeiende hoeveelheid problemen met het vliegtuig in kwestie uiteindelijk in aanvaardbare mate opgelost raken, zodat de ganse zaak niet in de miskoop van de eeuw resulteert ;

2. dat uw krijgsmacht en uw piloten dan het beste kunnen maken van die uitkomst, welke deze ook weze ;

3. dat uw aller uiterst betrouwbare vriend Trump geen tweede ambtstermijn en derhalve onvoldoende tijd krijgt om NATO/OTAN verder helemaal om zeep te helpen, want als dat gebeurt zit u opgescheept met slecht vliegende gevechtsvliegtuigen waarvan het nut der door ons aller Amerikaanse vrienden in hun pas gehouden systemen tot een onbruikbaar minimum beperkt is.

In punt 2. kan men enig vertrouwen hebben. Beide andere punten zijn gevaarlijk gokwerk…..

Het kan evenwel een troost voor u wezen dat België (en Nederland) dan nog altijd zullen kunnen rekenen op onder andere hun nieuwe toptechnologische mijnenbestrijdingsvaartuigen en -systemen van Franse makelij.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 27 maart 2019 om 22:31.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 05:46   #6834
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mijn goed hart gebiedt mij eventjes naar het forum en deze draad terug te keren om u (in de mate van het redelijke) gerust te stellen :

men kan inderdaad grote twijfels hebben bij de structurele en aerodynamische kwaliteiten van bedoeld vliegtuig ;

men kan voldoende beseffen dat de toenmalige Belgische regering nu eenmaal beloofd had precies dat vliegtuig aan te kopen en ze derhalve de ganse daartoe leidende procedure in die zin heeft gestuurd ;

men kan het in de branche algemeen geweten feit aannemen dat de Belgische regering zich ondanks groeiende twijfels uiteindelijk gezwind aan de eerdere belofte heeft gehouden nadat de Trump-administratie enkele minuten lang zware druk heeft uitgeoefend, want de Belgische regering gaat er nu eenmaal kennelijk van uit dat België als lidstaat van de EU enkel en uitsluitend op de Amerikaanse nucleaire bescherming kan rekenen wijl de as Frankrijk-Duitsland dat duidelijk anders ziet ;

men kan redelijkerwijs overwegen dat België meer dan enkele andere kleinere EU-lidstaten mettertijd minstens economisch en politiek de prijs zal betalen om middels bedoelde aankoop stelling te nemen tegen de defensie-visie, de belangen, en de meer algemene internationale politiek van vernoemde EU- as staten Frankrijk en Duitsland, die vinden dat Europa best meer en meer alliantie zoekt met China en Rusland ;

etc…..

maar dat doet nu niet veel meer ter zake, want de beslissing is genomen en daar is België nu door gebonden.

Nu en voor de betrekkelijk nabije toekomst rest België derhalve slechts de hoop :

1. dat de groeiende hoeveelheid problemen met het vliegtuig in kwestie uiteindelijk in aanvaardbare mate opgelost raken, zodat de ganse zaak niet in de miskoop van de eeuw resulteert ;

2. dat uw krijgsmacht en uw piloten dan het beste kunnen maken van die uitkomst, welke deze ook weze ;

3. dat uw aller uiterst betrouwbare vriend Trump geen tweede ambtstermijn en derhalve onvoldoende tijd krijgt om NATO/OTAN verder helemaal om zeep te helpen, want als dat gebeurt zit u opgescheept met slecht vliegende gevechtsvliegtuigen waarvan het nut der door ons aller Amerikaanse vrienden in hun pas gehouden systemen tot een onbruikbaar minimum beperkt is.

In punt 2. kan men enig vertrouwen hebben. Beide andere punten zijn gevaarlijk gokwerk…..

Het kan evenwel een troost voor u wezen dat België (en Nederland) dan nog altijd zullen kunnen rekenen op onder andere hun nieuwe toptechnologische mijnenbestrijdingsvaartuigen en -systemen van Franse makelij.


Je hebt het moeilijk hé. Nog altijd niet verteerd blijkbaar. Laat je maar eens goed gaan, huil maar eens goed uit dat kan opluchten. Maar goed dat nonkel Serge Dassault het niet meer moest meemaken, laat dat een troost zijn. En zeggen dat je beloofd had niet meer op dit onderwerp terug te keren, je zou van dit forum wegblijven....maar je kan het niet laten hé....
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 09:55   #6835
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Je hebt het moeilijk hé. Nog altijd niet verteerd blijkbaar. Laat je maar eens goed gaan, huil maar eens goed uit dat kan opluchten. Maar goed dat nonkel Serge Dassault het niet meer moest meemaken, laat dat een troost zijn. En zeggen dat je beloofd had niet meer op dit onderwerp terug te keren, je zou van dit forum wegblijven....maar je kan het niet laten hé....
Dat u overduidelijk niets anders te bieden hebt dan ad-hominem sneren en leugens over voorgehouden gemaakte beloften bewijst andermaal dat u inzake het onderwerp van de discussie nul nuttig of redelijk argument kunt voorleggen. Nou ja, dat is nu eenmaal typisch bij xenofoob blind nationalisme.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 09:58   #6836
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik vind het altijd grappig als mensen dit zinnetje posten:

Citaat:
men kan inderdaad grote twijfels hebben bij de structurele en aerodynamische kwaliteiten van bedoeld vliegtuig ;
en tegelijk geen kloten verstand hebben van aerodynamica of stress analysis
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 10:09   #6837
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind het altijd grappig als mensen dit zinnetje posten:



en tegelijk geen kloten verstand hebben van aerodynamica of stress analysis
U kunt los uit de pols vinden dat DOT&E “geen kloten verstand” heeft van aerodynamica of stress analysis, maar u weerlegt de bevindingen niet. Het ware voor de discussie nuttiger mocht u kunnen laten blijken dat u er wel “kloten verstand” van hebt. Dat is tot heden niet gebeurd.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 19:08   #6838
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

[quote=Gwylan;8976726]Mijn goed hart gebiedt mij eventjes naar het forum en deze draad terug te keren om u (in de mate van het redelijke) gerust te stellen :

Ik kan u minder geruststelling bieden.

De geschiedenis zal zich herhalen.

In het gezegende jaar 1979 kreeg de hooggeprezen Mirage F-1 zo veel klop van de nieuwe F-16 van General Dynamics aan de Belgisch-Franse grens - door de heer Dassault in hoogeigen persoon smalend een koekjesfabrikant genoemd - dat de Franse luchtmachtstaf al enige oplossing zag de Franse jagers ver van de Belgische grens weg te houden om spelletjes met de Belgen en de daaruit volgende demotivatie te vermijden.

Wees gerust.

Nog enkele jaren geduld en dit scenario zal zich herhalen tussen de Rafale en de F-35..

O ja, nog dit, de Mirage F1-M53 - de grote concurrent van de F-16 volgens Gwylan van die tijd - is zelfs nooit in productie geraakt. Onverkoopbaar. De koekjes F-16 daarentegen loopt in duizenden exemplaren van de band.

Tot daar is ook de gelijkenis met de Rafale treffend. Ook die geraakt voor geen meter verkocht, terwijl de zogezegd kaduke F-35 de verkoopsuccessen opstapelt.

Weet je, in de studies zetten de piloten de toon. En die weten beter. Toch wanneer het over vliegtuigen gaat. Ook de Franse!

Schoenmaker, blijf bij je leest. Of leg je oor te luisteren bij kenners. Allways at your service.

Toch leuk je nog eens te lezen.
__________________
Fortuna favet fortibus

Laatst gewijzigd door JeeBee : 28 maart 2019 om 19:11.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 21:13   #6839
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

[quote=JeeBee;8977455]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mijn goed hart gebiedt mij eventjes naar het forum en deze draad terug te keren om u (in de mate van het redelijke) gerust te stellen :

Ik kan u minder geruststelling bieden.

De geschiedenis zal zich herhalen.

In het gezegende jaar 1979 kreeg de hooggeprezen Mirage F-1 zo veel klop van de nieuwe F-16 van General Dynamics aan de Belgisch-Franse grens - door de heer Dassault in hoogeigen persoon smalend een koekjesfabrikant genoemd - dat de Franse luchtmachtstaf al enige oplossing zag de Franse jagers ver van de Belgische grens weg te houden om spelletjes met de Belgen en de daaruit volgende demotivatie te vermijden.

Wees gerust.

Nog enkele jaren geduld en dit scenario zal zich herhalen tussen de Rafale en de F-35..

O ja, nog dit, de Mirage F1-M53 - de grote concurrent van de F-16 volgens Gwylan van die tijd - is zelfs nooit in productie geraakt. Onverkoopbaar. De koekjes F-16 daarentegen loopt in duizenden exemplaren van de band.

Tot daar is ook de gelijkenis met de Rafale treffend. Ook die geraakt voor geen meter verkocht, terwijl de zogezegd kaduke F-35 de verkoopsuccessen opstapelt.

Weet je, in de studies zetten de piloten de toon. En die weten beter. Toch wanneer het over vliegtuigen gaat. Ook de Franse!

Schoenmaker, blijf bij je leest. Of leg je oor te luisteren bij kenners. Allways at your service.

Toch leuk je nog eens te lezen.
1. Kennelijk is het u nog steeds niet opgevallen dat ik in mijn posts 6833 en volgende, en in veruit de meeste voorgaande, geen woord over de Rafale rep of heb gerept. Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik – zeker in deze onzekere Trump-tijd – voorstandster ben van het concept van een eigen Europese defensie en derhalve van de aankoop en het gebruik door Europese krijgsmachten van Europees militair materiaal, maar alleen u en andere ultra-nationalisten op dit forum hebben daar van gemaakt dat ik enkel de Dassault Rafale voorsta, hetgeen ik hier nooit heb gesteld.

2. Alle Franse gevechtspiloten die ik ken, en ik ken er niet toevallig heel wat, vinden de Rafale een veel beter vliegtuig dan hetgeen door uw regering zal aangekocht worden. Ik weet niet welke Franse piloten u kent, maar het zijn in ieder geval niet deze die ik ken.
Ik ken bovendien, ook niet geheel toevallig, nogal wat Amerikaanse piloten, en ik verzeker u dat de meningen bij hen erg verdeeld zijn voor wat de F-35 betreft.
Overigens vinden zij quasi allen, in tegenstelling tot wat u hier al diverse malen hebt beweerd, dat Franse gevechtspiloten erg goed zijn, zoals betrekkelijk recent nog maar eens is gebleken toen een aantal Franse piloten oefenden op het vliegdekschip George H.W. Bush. Nu, ik weet dat u zichzelf als voorgehouden piloot immens beter acht dan alle Franse piloten samen, en dat uw ongebreidelde ervaring op vliegdekschepen bewijst dat Fransen wellicht vanwege verkeerde genen daarmee nooit zo goed overweg zullen kunnen dan u, maar ik heb nooit verheeld dat ik zeer grote twijfels heb bij uw beweringen, verzinsels, en zogenaamde expertise.

3. Zoals diverse keren eerder gesteld is het inmiddels, vermits de beslissing van de Belgische regering gevallen is, irrelevant geworden om over andere mogelijkheden dan het gekozen toestel discussie te voeren. Het is nu aan het gekozen toestel om zich te bewijzen, aan de Belgische krijgsmacht om er hoe dan ook het beste van te maken, aan uw volgende regeringen om de politieke fallout van de anti-Europese beslissing te slikken, en aan de ganse Belgische bevolking om te hopen dat Trump niet de kans krijgt om de politieke en economische verhouding met de US bondgenoten, in casu met Europa, en meer algemeen om NATO/OTAN volkomen om zeep te helpen.
Als u er 100% zeker van bent dat dit alles zal lukken, dan bent u een veel – ik herhaal : een VEEL – grotere optimist dan alle diplomaten die ik ken, de Belgische en Amerikaanse incluis. Mijn eigen optimisme ter zake strekt jammer genoeg niet verder dan dat van hen….
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 07:28   #6840
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat u overduidelijk niets anders te bieden hebt dan ad-hominem sneren en leugens over voorgehouden gemaakte beloften bewijst andermaal dat u inzake het onderwerp van de discussie nul nuttig of redelijk argument kunt voorleggen. Nou ja, dat is nu eenmaal typisch bij xenofoob blind nationalisme.
U bent niet te vatten, u spreekt over mij en andere ULTRANATIONALISTEN, XENOFOOB, BLIND NATIONALISME........gewoon omdat we hier met meerdere mensen overtuigd zijn dat F35 het beste toestel is en zal blijken. Gewoon omdat we achter de keuze staan van de aankoop van een Amerikaans toestel.
Kijk hé beste Gwylan, er zijn nu éénmaal landen , wat mijn part betreft, die voor bepaalde zaken een uitstekende reputatie hebben, en laat ons zeggen dat Amerika toch wel veruit de beste gevechtstoestellen op de markt brengt, zijn we daarom racisten, xenofoben enz enz???? neen toch, we zijn laat ons zeggen, bewuste consumenten die voor hun geld de beste prijs kwaliteitsverhouding willen, heeft dit met ultranationalisme te doen, neen toch??? anders zouden we gewoon en uitsluitend, Belgische of Vlaamse produkten kopen. Voor wagens, juist hetzelfde wat mij betreft, ik geloof in de degelijkheid en betrouwbaarheid van Japanse, Koreaanse en Duitse wagens, al mijn wagens kwamen tot nu toe uit deze landen, behalve 1, een Renault, 1 hoopje miserie maw, Franse wagens worden door mij niet meer aangekocht. Maar mijn autobanden, op al mijn wagens hebben bijna altijd Michelins gelegen, omdat dit voor mij veruit de beste banden zijn, en als wijndrinker kies ik steevast voor een Franse Bordeaux.....huishoudapparatuur, nog zo iets, daar geloof ik in Deutsche Gründligkeit....in mijn woning is de meeste apparatuur AEG, Miele, Siemens......nogmaals, ben ik hierdoor een racist, nationalist, xenofoob en nog zoveel anders van dat fraais, omdat ik ernaar streef om met mijn centen de beste prijs kwaliteitsverhouding na te streven???? Maar, beste Gwylan, als u meent wat u schrijft, en u woont in ons land, dan hebt u weet van een misdrijf(racisme, xenofobie, rassenhaat enz enz.....) zijn in dit land nog altijd strafbaar, dus bij wet bent u verplicht aangifte te gaan doen, want u hebt weet van een misdrijf. Maar vergis u niet, ik betaal jaarlijks een polis voor een rechtsbijstandsverzekering, maw, mijn advocaat is betaald, als u het misheeft met uw aanklacht zal ik het niet nalaten om mij burgerlijke partij te stellen wegens "laster en eerroof"......dus het is nu aan u, we zullen eens zien in hoeverre u uw aanklacht nog meent....je hebt het moeilijk hé meisje...

Laatst gewijzigd door graaf de bethune : 29 maart 2019 om 07:31.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be