Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 21 april 2005, 16:04   #1
Stubaf.
Banneling
 
 
Stubaf.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: FHK
Berichten: 1.115
Standaard "Grootsche Belgische revolutie": nog niet voor morgen

In een ultieme poging om te weten te komen wat het verschil is tussen de marginale splinterpartij de BUB en hun francofone medestanders van het FDF ging ik eens kijken op hun website (www.belgischeunie.be). En wat las ik daar, tot mijn niet-zo-grote verbazing?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB-website
[font=Arial][size=3][font=Verdana][size=3]De volgende voorziene verkiezingen zijn in oktober 2006 voor de gemeenten en de provincies. De B.U.B. zal trachten in de grote steden en alle provincies op te komen. Kandidaturen om de lijsten te vullen zijn nu reeds welkom. Het volstaat daarvoor om u in te schrijven als sympathisant en de partijsteun te betalen met de bijkomende melding dat u graag op een B.U.B.-lijst zou willen staan in uw gemeente of provincie.
[/size][/font]

[font=Verdana]Met andere woorden: nu vragen (lees: smeken) ze zelfs al aan toevallige voorbijkomers om meteen tot BUB-mandataris in-spe te worden gebombardeerd! Awel, en ik dacht dat ze 40% van de kiezers achter zich hadden, en volgens vroegere berichten zelfs 87%? Waar blijft al dat kiesvee toch zitten? Nu moet de BUB het zelfs doen met de meest zielige middelen. Misschien toch nog eens dat cijfer van 40% nakijken? Zeker dat er geen 0,040% stond?[/font]
[/size][/font]
Stubaf. is offline  
Oud 21 april 2005, 16:18   #2
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Uitkijken hoeveel BUB-lijsten er zullen ingediend worden dus! Bij verkiezingen met provinciale kieskringen kregen ze nauwelijks vijf �* tien man op hun lijsten (waarvan een aantal dan nog familie van elkaar!), hoe gaan ze dan ooit per gemeenten lijsten vormen?
zorroaster is offline  
Oud 21 april 2005, 16:35   #3
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Uitkijken hoeveel BUB-lijsten er zullen ingediend worden dus! Bij verkiezingen met provinciale kieskringen kregen ze nauwelijks vijf �* tien man op hun lijsten (waarvan een aantal dan nog familie van elkaar!), hoe gaan ze dan ooit per gemeenten lijsten vormen?
Eerlijk zijn. Er zijn maar 3 partijen die op gemeentelijk vlak goed uitgebouwd zijn, en dat zijn CD&V, VLD en Spa.

Vlaams Belang is wel sterk in de steden, maar in veel dorpen is ze niet uitgebouwd. De dorpsmentaliteit waar pastoor, dokter en burgemeester het voor het zeggen hebben is nog steeds aanwezig: de sociale dwang om niet-VB te zijn is groot.

Ook N-VA is geen succesverhaal. Er zijn dorpen waar er een sterke N-VA afdeling is (zoals Lubbeek om even in eigen streek te blijven), maar de meeste dorpen kennen een slechte N-VA vertegenwoordiging.

Groen! maakt ook opgang, maar is eveneens slecht vertegenwoordigd.

Conclusie: als ernstige partijen er al niet in slagen om op gemeentelijk vlak sterk te staan, hoe kan een kolderpartij met geen aanhang dat dan doen. BUB zal ongemeen slecht scoren wat betreft uitslagen en opkomst. Maar is dat geen open deur intrappen?

Daarom reeds mijn prognose:
0 gemeenteraadsleden
0 provincieraadsleden

Wel enorm veel geblaat over kosten/stemmenpercentages, gezeur over media-aandacht, Hollandse rekenkunde over hun zielige uitslagen,...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 21 april 2005, 17:00   #4
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Misschien aan toevoegen dat we alles uit onze eigen zak moeten betalen, in tegenstelling tot uw politieke partijen die alles in schoot geworpen krijgen: massa's geld en media-aandacht �* volonté.
Hans1 is offline  
Oud 21 april 2005, 17:01   #5
Revolutie
Parlementslid
 
Revolutie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.764
Standaard

ziek!
__________________
Noch doen, noch eer en wert vernomen
Revolutie is offline  
Oud 21 april 2005, 17:04   #6
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Misschien aan toevoegen dat we alles uit onze eigen zak moeten betalen, in tegenstelling tot uw politieke partijen die alles in schoot geworpen krijgen: massa's geld en media-aandacht �* volonté.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Wel enorm veel geblaat over kosten/stemmenpercentages, gezeur over media-aandacht, Hollandse rekenkunde over hun zielige uitslagen,...
Nog nooit zo snel mijn voorspellingen werkelijkheid zien worden. En de verkiezingen zijn nog niet eens geweest!!!

__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 21 april 2005, 17:14   #7
Stubaf.
Banneling
 
 
Stubaf.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: FHK
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Nog nooit zo snel mijn voorspellingen werkelijkheid zien worden. En de verkiezingen zijn nog niet eens geweest!!!

Je kent de BUB beter dan dat ze zichzelf kennen
Stubaf. is offline  
Oud 22 april 2005, 12:49   #8
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Nog nooit zo snel mijn voorspellingen werkelijkheid zien worden. En de verkiezingen zijn nog niet eens geweest!!!

Wat u voorspellingen noemt, is helaas de waarheid. Maar u verdoezelt graag de waarheid. Wij niet.
Hans1 is offline  
Oud 22 april 2005, 12:51   #9
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wat u voorspellingen noemt, is helaas de waarheid. Maar u verdoezelt graag de waarheid. Wij niet.
Ik heb de waarheid niet in pacht, u claimt van wel, maar slaagt er toch niet in u als dusdanig te verkopen. Wat zegde daar van, neh!
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 22 april 2005, 12:54   #10
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Ik doe tenminste pogingen om ze te achterhalen. Dat doet u zelfs niet.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 22 april 2005 om 12:55.
Hans1 is offline  
Oud 22 april 2005, 12:57   #11
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik doe tenminste pogingen om ze te achterhalen. Dat doet u zelfs niet.
U doet een poging de mensen blaaskes wijs te maken, dat doet ik inderdaad niet.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 22 april 2005, 14:22   #12
Stubaf.
Banneling
 
 
Stubaf.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: FHK
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik doe tenminste pogingen om ze te achterhalen. Dat doet u zelfs niet.
Je bedoelt: "Ik sluit me op in de ivoren toren van mijn eigen gelijk. Dat doet u niet." zeker Tantist is juist een van de meest openhartige en aangename posters, neem er beter een voorbeeld aan. Of vergelijk hem met jouw gebande minister van propaganda en geschiedvervalsing, nogal een verschil, hé.

Trouwens: blijkbaar gaat jouw "waarheid" over het dwepen met geweldpleging en juridische actie tegen de NVA, tegen wanneer mogen we de klacht verwachten? En wanneer beginnen de BUB-patrouilles met het "afslagen" (sic) van nationalisiten die een vlaamse vlag met zich meedragen?

En kan ik nu ook eindelijk een antwoord krijgen op mijn vraag wat het verschil is tussen het FDF en de BUB? de thread daarvoor is al geopend maar bleef ondanks een hoop gewoonlijk BUB-gezwets zonder gevolg.
Stubaf. is offline  
Oud 22 april 2005, 16:31   #13
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ook N-VA is geen succesverhaal. Er zijn dorpen waar er een sterke N-VA afdeling is (zoals Lubbeek om even in eigen streek te blijven), maar de meeste dorpen kennen een slechte N-VA vertegenwoordiging.
Er zijn inderdaad wel een aantal "blinde vlekken" waar er geen N-VA-lijst is, maar als arrondissementeel secretaris van Mechelen ben ik toch niet slecht geplaatst om te zeggen dat ik in de grosso modo 15 gemeenten van het arrondissement toch zeker 7 N-VA-lijsten (of lijsten met N-VA erin) zie opkomen, iets wat Groen! of Spirit zeker niet zullen geregeld krijgen.

Als de BUB 2 lijsten in de hele provincie zal vinden mag dat al een succes heten.

Laatst gewijzigd door zorroaster : 22 april 2005 om 16:32.
zorroaster is offline  
Oud 22 april 2005, 18:52   #14
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

We zullen zien hé Rikske
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 23 april 2005, 00:36   #15
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Ik heb het al gezien. Alleen met werken lukt het.
Ook in KRT. We willen uitbreiden naar Ieper om de blinde vlekken weg te werken.
Gezien het toenemend aantal leden, moet dit lukken.
giserke is offline  
Oud 23 april 2005, 12:43   #16
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Er zijn inderdaad wel een aantal "blinde vlekken" waar er geen N-VA-lijst is, maar als arrondissementeel secretaris van Mechelen ben ik toch niet slecht geplaatst om te zeggen dat ik in de grosso modo 15 gemeenten van het arrondissement toch zeker 7 N-VA-lijsten (of lijsten met N-VA erin) zie opkomen, iets wat Groen! of Spirit zeker niet zullen geregeld krijgen.

Als de BUB 2 lijsten in de hele provincie zal vinden mag dat al een succes heten.
7/15? Dat is geen succes.

De partij die het sterkst staat is de CD&V, die zeer goed uitgebouwd is op het kleinste niveau. Dat is de reden dat Verhofstadt ook zo groot mogelijke kieskringen wil: die paar sterkhouders kunnen dan de locale zwakte van de VLD compenseren.
__________________
Iwein is offline  
Oud 23 april 2005, 23:48   #17
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
7/15? Dat is geen succes.
Naar de maatstaven van een grote partij niet, maar voor een kleine middenmoter is dat lang niet slecht.
zorroaster is offline  
Oud 24 april 2005, 11:02   #18
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Misschien aan toevoegen dat we alles uit onze eigen zak moeten betalen, in tegenstelling tot uw politieke partijen die alles in schoot geworpen krijgen: massa's geld en media-aandacht �* volonté.
Hans1 tcoh, als jullie partij echt de diepste wensen van 90% van de Belgische bevolking vertegenwoordigd -en daar zijn jullie rotsvast van overtuigd- dan hebben jullie geen nood aan al dat slijk der aarde, maar hebben jullie genoeg aan de mond-aan-mond reclame. Zegt Mariëtte-van-den-bakker tegen Julia-van-den-beenhouwer bij de kapper "Ewel, Julia, moette nu wa weten...". Enfin, je kent dat wel...
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be