Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juni 2008, 19:43   #1
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.406
Standaard Inflatie op hoogste peil sinds 1984.

Meer dan 6%. De 100 euro van vorig jaar is er nu minder 94 waard. Spaargeld alweer 6% minder mee kunnen kopen. Rente is 1.5%. Spotgoedkope leningen.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF26062008_033
En Fortis kreeg vandaag een dreun van 18,9%, haast een vijfde van de 'geschatte waarde' is 'verdwenen', de Bel-20 meesleurend tot het 6de grootste dagverlies ooit.
Citaat:
Fortis maakte donderdagmorgen bekend voor circa 1,5 miljard euro aan nieuwe aandelen uit te geven. De raad van bestuur heeft ook besloten over 2008 geen interimdividend uit te keren en het dividend over heel 2008 in aandelen uit te keren.
Nogal onbeschaamd niet? De ballon wordt doorprikt en ze besluiten dan maar om dividend uit te keren in aandelen lucht uit de ballon. En dat voor 1 van de grootste banken, zogezegd voor de 'goede huisvaders'.
En de Fortis hoofdzetel: "geen problemen, we zijn gerust, de komende dagen herstelt het zich wel weer.".

De kredietcrisis: mensen verliezen het vertrouwen in het huidige banksysteem. En volkomen terecht.

Vraagje: als een centrale bank geld bijmaakt en uitleent aan banken in nood, aan tarief de 'interbanken-rente', zo een 4% dacht ik, vanwaar gaan die geld halen om dat terug te kunnen betalen? Erop speculeren dat de mensen het wel zullen blijven aandragen?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 19:48   #2
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

fortis...albert en flup zullen lachen ...(groen!)
dat ze maar eens stevig doorcrashen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 20:38   #3
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Hm, misschien moet ik mijn geld nu maar eens afhalen.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 17:20   #4
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Hm, misschien moet ik mijn geld nu maar eens afhalen.
Je bent niet de eerste hoor. Ik heb Fortis jaren terug al buitengesmeten.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 17:27   #5
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Op naar de bank van de armen,Argenta
5.10 % intrest op een termijnrekening
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2008, 09:38   #6
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.406
Standaard

Daarnet Rik Daems op KanaalZ, inzake overheidsbegroting, er ging gezocht worden naar extra inkomsten zonder extra belastingen, om de koopkracht van de mensen niet aan te tasten.

Hoe onbeschaamd kun je zijn???

Geld bijdrukken zonder dat er meer wordt geproduceerd, waardoor de prijzen stijgen, dus zelf de oorzaak zijn van inflatie,... en dan zeggen zonder extra belastingen.

Zo kan ik ook belastingen overbodig maken: druk gewoon geld bij, zoals een ordinaire valsmunter. Het heeft niet de naam 'belasting' maar veroorzaakt krak hetzelfde: meer koopkracht afgepakt.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2008, 11:11   #7
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Geld bijdrukken zonder dat er meer wordt geproduceerd, waardoor de prijzen stijgen, dus zelf de oorzaak zijn van inflatie,... en dan zeggen zonder extra belastingen
Denk je echt dat er zomaar geld kan bijgedrukt worden ? Dat gelooft toch niemand niet.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 11:39   #8
Bill Ayers
Burgemeester
 
Bill Ayers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2006
Berichten: 494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Denk je echt dat er zomaar geld kan bijgedrukt worden ? Dat gelooft toch niemand niet.
Nee, geld bijdrukken is enkel eufemistisch woordgebruik. Maar de ingrepen van de CB komen uiteindelijk wel op hetzelfde neer. Maar dat hoef ik je vast niet meer uit te leggen. Ik ben er zeker van dat je tijdens het ontwikkelen van je theorie wel de werking van het huidige monetaire systeem hebt onderzocht.
Bill Ayers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 12:27   #9
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

erw heeft wel een punt. Denk dat het inflatieprobleem wel zelf gezocht is, men wil de staatsschuld immers zoveel mogelijk afbouwen zonder ingrijpende maatregelen.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 21:22   #10
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Denk je echt dat er zomaar geld kan bijgedrukt worden ? Dat gelooft toch niemand niet.
En toch is het zo .. waar denk je dat dat geld vandaan komt ? Het komt uit het grote niets en omdat het niet meer gedekt is door goud of wat dan ook kunnen ze zoveel bijdrukken als ze willlen maar er zijn natuurlijk wel gevolgen zoals bijv inflatie en andere ongewenste neveneffecten.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 13:35   #11
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Ayers Bekijk bericht
Nee, geld bijdrukken is enkel eufemistisch woordgebruik. Maar de ingrepen van de CB komen uiteindelijk wel op hetzelfde neer. Maar dat hoef ik je vast niet meer uit te leggen. Ik ben er zeker van dat je tijdens het ontwikkelen van je theorie wel de werking van het huidige monetaire systeem hebt onderzocht.
Het is niet de ECB die aan geldcreatie doet maar wel de overheid door schulden aan te gaan en de kredietverlening door private commerciele banken.
De kredietverlening aan de overheid is meer inflatoir omdat ze niet terugbetaald wordt en dus een blijvende vergroting is van de geldmassa.
Het is de ECB niet toegestaan, en dit wordt weer in het verdrag van Lissabon bevestigd, om rechtstreeks aan geldcreatie te doen, ook niet ten behoeve van overheden. Ze mogen wel overheidschulden kopen op de secundaire markten.

Het verdrag van Lissabon stelt nogmaals (om het niet te vergeten)
Citaat:
Art. 123 [ex 101] (1) Overdraft facilities or any other type of credit facility with the European Central Bank or with the central banks of the Member States (hereinafter referred to as “national central banks”) in favour of Union institutions, bodies, offices or agencies, central governments, regional, local or other public authorities, other bodies governed by public law, or public undertakings of Member States shall be prohibited, as shall the purchase directly from them by the European Central Bank or national central banks of debt instruments.
(2) Paragraph 1 shall not apply to publicly owned credit institutions which, in the context of the supply of reserves by central banks, shall be given the same treatment by national central banks and the European Central Bank as private credit institutions.
Paul
__________________
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 04:33   #12
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Het is niet de ECB die aan geldcreatie doet maar wel de overheid door schulden aan te gaan en de kredietverlening door private commerciele banken.
De kredietverlening aan de overheid is meer inflatoir omdat ze niet terugbetaald wordt en dus een blijvende vergroting is van de geldmassa.
Het is de ECB niet toegestaan, en dit wordt weer in het verdrag van Lissabon bevestigd, om rechtstreeks aan geldcreatie te doen, ook niet ten behoeve van overheden. Ze mogen wel overheidschulden kopen op de secundaire markten.

Het verdrag van Lissabon stelt nogmaals (om het niet te vergeten)


Paul
Waar halen die centrale banken dan dat geld dat ze in de andere banken 'pompen'?
Enige tijd terug postte iemand een link - in een onderwerp van me over de ECB ingrepen - naar een overzicht vanwaar de ECB zelf haar geld haalde. Het totale bedrag was maar een kleine fractie van hetgeen ze op dat moment in de banken 'pompte'. Wat blijft er dan over naast geld uit het niets creëren?
Of wordt hetzelfde geld 10 keer gebruiken geen 'creatie' genoemd?

En ongeacht hocuspocus met de term 'creatie', het probleem, ontdaan van al de poeha errond is toch nog steeds dat de momentane hoeveelheid geld in omloop toeneemt terwijl de hoeveelheid economische output dezelfde blijft, en zelfs, indien recessie, afneemt, waarbij de balans langs de twee kanten in dezelfde richting wordt geduwd. Het gevolg is een steeds sterker toenemende inflatie omdat het proces van bijkomende economische output véél moeilijker en langduriger is dan dat van het brengen van bijkomend geld in omloop.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 22 september 2008 om 04:43.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 14:51   #13
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Waar halen die centrale banken dan dat geld dat ze in de andere banken 'pompen'?
Enige tijd terug postte iemand een link - in een onderwerp van me over de ECB ingrepen - naar een overzicht vanwaar de ECB zelf haar geld haalde. Het totale bedrag was maar een kleine fractie van hetgeen ze op dat moment in de banken 'pompte'. Wat blijft er dan over naast geld uit het niets creëren?
Of wordt hetzelfde geld 10 keer gebruiken geen 'creatie' genoemd?

En ongeacht hocuspocus met de term 'creatie', het probleem, ontdaan van al de poeha errond is toch nog steeds dat de momentane hoeveelheid geld in omloop toeneemt terwijl de hoeveelheid economische output dezelfde blijft, en zelfs, indien recessie, afneemt, waarbij de balans langs de twee kanten in dezelfde richting wordt geduwd. Het gevolg is een steeds sterker toenemende inflatie omdat het proces van bijkomende economische output véél moeilijker en langduriger is dan dat van het brengen van bijkomend geld in omloop.
Juist. Dat is volgens mij wat reeds door Minsky 50 jaar geleden aangetoond werd. De geldhoeveelheid neemt door creatie "uit het niets" exponentieel toe, het BNP ook maar dan trager zodat het verschil steeds groter wordt tot het systeem instort.
Dit voor zover ik het begrepen heb.

Ik ben dat voor de eerste maal tegengekomen in de gastlezing van prof Keen
(Australie) in Trondheim
http://video.google.com/videoplay?do...13008927627575 (helemaal in het begin komt het ter sprake met de grafiek "krediet/BNP) . Daarna heb ik het kritisch punt van Minsky teruggezien op de zomerklassen verleden maand van prof Reinert
http://www.european-summer-universit...%2008%2008.ppt
Ik ben daar nog maar aan begonnen maar het lijkt interessant en niet te
moeilijk.

Paul
__________________

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 24 september 2008 om 14:53.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 19:54   #14
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Juist. Dat is volgens mij wat reeds door Minsky 50 jaar geleden aangetoond werd. De geldhoeveelheid neemt door creatie "uit het niets" exponentieel toe, het BNP ook maar dan trager zodat het verschil steeds groter wordt tot het systeem instort.
Dit voor zover ik het begrepen heb.

Ik ben dat voor de eerste maal tegengekomen in de gastlezing van prof Keen
(Australie) in Trondheim
http://video.google.com/videoplay?do...13008927627575 (helemaal in het begin komt het ter sprake met de grafiek "krediet/BNP) . Daarna heb ik het kritisch punt van Minsky teruggezien op de zomerklassen verleden maand van prof Reinert
http://www.european-summer-universit...%2008%2008.ppt
Ik ben daar nog maar aan begonnen maar het lijkt interessant en niet te
moeilijk.

Paul
In het licht daarvan is het bijzonder grappig hoe een aantal mensen hier met schreeuwerige nieuwe onderwerptitels het hebben over ondergang van kapitalisme enzoverder terwijl de oorzaak van dit probleem net bij overheden en banken liggen, net het tegengestelde van kapitalisme.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 22:47   #15
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
In het licht daarvan is het bijzonder grappig hoe een aantal mensen hier met schreeuwerige nieuwe onderwerptitels het hebben over ondergang van kapitalisme enzoverder terwijl de oorzaak van dit probleem net bij overheden en banken liggen, net het tegengestelde van kapitalisme.
De oorzaak ligt bij de centrale banken en vooral bij een klein groepje van mensen die daarachter staan. Het is niet Trichet en Bernanke die besturen maar ene Rotschild en Rockefeller ... . Ik stel dan ook voor dat we die families opsluiten samen met al hun stromannen en daarna een hervorming van het systeem doorvoeren waarbij we de macht van banken en financiële instituten breken en terugkeren naar een ander systeem waarbij alles altijd 100% gedekt is en waarbij niet een centrale bank maar wel de overheid het geld drukt. Maar dit is wishfull thinking omdat onze politieke partijen ook allemaal vol zitten met stromannen van bovengenoemde namen.

Ik zou zeggen in deze crisis "volg het geld" of anders gezegd banken die hier beter van worden die moeten eens nader bekeken worden en wat zien we dat in de VS JPMorgen en Bank of America beiden via via in handen van Rotschild nu goedkoop andere banken overnemen. We moeten dringend eens onderzoeken wie rijker wordt van deze crsisi en die mensen snel opsluiten want zij hebben de crisis veroorzaakt.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 11:06   #16
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
De oorzaak ligt bij de centrale banken en vooral bij een klein groepje van mensen die daarachter staan. Het is niet Trichet en Bernanke die besturen maar ene Rotschild en Rockefeller ... . Ik stel dan ook voor dat we die families opsluiten samen met al hun stromannen en daarna een hervorming van het systeem doorvoeren waarbij we de macht van banken en financiële instituten breken en terugkeren naar een ander systeem waarbij alles altijd 100% gedekt is en waarbij niet een centrale bank maar wel de overheid het geld drukt. .
Dat is inderdaad het voorstel van prof Huber en James Robertson, dat ik voorstel op www.socialcurrency.be
Het wordt ook oa in de US verdedigd door het American Monetary Institute
Het voorstel is ook in boekvorm gratis te downloaden op
http://www.jamesrobertson.com/book/creatingnewmoney.pdf

Paul
__________________

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 25 september 2008 om 11:08.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 18:22   #17
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
We moeten dringend eens onderzoeken wie rijker wordt van deze crsisi en die mensen snel opsluiten want zij hebben de crisis veroorzaakt.
Deze crisis maakt niemand rijker, deze crisis is het -gevolg- van het rijker worden van personen zonder dat die ervoor de prestatie hebben geleverd.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 19:55   #18
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Deze crisis maakt niemand rijker, deze crisis is het -gevolg- van het rijker worden van personen zonder dat die ervoor de prestatie hebben geleverd.
Dat is wat men u wil doen geloven , maar dat is onjuist. Als JPMorgan voor een prikje Bear Sterns (spelling ?) kan kopen en nu Bank of America opnieuw tegen een serieuze korting Merryll Lynch heeft kunnen kopen en daarnaast Fannie en Freddie die nu van de Fed zijn en ook AIG is nu eigendom van de Fed. En wat hebben al die "overnemers" met elkaar gemeen ? Stuk voor stuk is de grote eigenaar achter de schermen Rotschild. Dus er zijn wel degelijk mensen die hier beter van worden maar het is een heel erg select clubje.

En ter info de Fed is een private bank waarvan de eigenaars onbekend zijn maar wie wat onderzoek doet komt opnieuw bij ene Rotschild terecht ... . Een naam die nogal vaak opduikt aan de kant van de winnaars ... . Maar ja niemand gaat dat onderzoeken want ook aan de politieke kant zijn het marionetten die niet tegen dit groepje zullen/kunnen ingaan.

Maar u mag me niet verkeerd begrijpen. Het is niet zo dat al die mensen "vrijwillig" meewerken of dat die mensen zelf persoonlijk geen goede bedoelingen hebben. De werkelijkheid is dat velen onder hen ook misleid worden of gewoon gedwongen éénmaal ze in een hoge positie komen via chantage of andere illegale praktijken. (als je wat research doet dan kom je wel wat verhaaltjes tegen die nogal hallucinant zijn ).
Iemand als president Raegan bijv had wel degelijk goede bedoelingen en hij wou zelfs de goudstandaard terug invoeren maar toen bleek bij een controle dat de VS geen eigenaar meer was van dat goud omdat vorige presidenten alles hadden verkwanseld en de Fed eigenaar was van het goud dat er zelfs niet eens meer ligt. Alles is weg maar niemand durft het te vertellen.

Daarom dat je voorzichtig moet zijn met te scheiten op publieke figuren omdat ze niet altijd uit eigen wil kunnen handelen en ze vaak gedwongen worden tot bepaalde acties.
Het kan bijv best zijn dat iemand als George Bush goede bedoelingen had maar als uw campagne gefinancierd wordt door de "verkeerde" mensen en uw familie zo diep betrokken is bij allerlei duistere zaken dan kan je niet anders dan meewerken ook al zou je dat niet willen. Aan de andere kant moet je ook beseffen dat vele multinationals ook vaak niet anders kunnen dan het spelletje meespelen anders ben je zo failliet. Het is dus belangrijk van de mensen achter de schermen te vinden en uit de samenleving te verwijderen en niet enkel hun stromannen. Als je bijv ziet dat een bedrijf zoals Levi's heel lang in europa is blijven produceren maar als je dan merkt dat de EU niks doet om zulke bedrijven te ondersteunen dan moeten ze wel verhuizen ... .

En wat dit klein groepje van mensen graag doet is de samenleving in groepen indelen en die dan tegen elkaar opzetten en dat lukt ze heel erg goed en ondertussen positioneren ze zich zo dat zij altijd winnen. (bijv in de VS en GB hebben ze de kandidaten van beide partijen in hun achterzak ... dus het maakt niet uit wie wint voor hen en dit doen ze ook vaak bij oorlogen en andere conflicten )
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 20:23   #19
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Men zou wel kunnen winnen, maar de gewone mensen moeten dan allemaal aan hetzelfde zeel trekken en daar schort het natuurlijk
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 21:06   #20
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Men zou wel kunnen winnen, maar de gewone mensen moeten dan allemaal aan hetzelfde zeel trekken en daar schort het natuurlijk
idd
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be