Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2020, 18:33   #21
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is weer miserie met bevoegdheden.

De federale overheid mag enkel besmette personen verplicht in quarantaine zetten.

Preventieve quaranaine is een bevoegdheid van de Deelstaten.

https://www.demorgen.be/nieuws/van-r...emen~be7c0cc1/
Ik wijs (nog maar eens) naar Australië ...

Eender welke staat je binnenkomt, verplicht de reiziger (toerist, inwoner van die staat, of Australiër van een andere staat), om in die staat in quarantaine te gaan. Tot voor kort op kosten van de overheid; momenteel afhankelijk van staat tot staat. In Queensland bijvoorbeeld, wordt iemand vanaf de luchthaven meteen naar een hotel gebracht; alwaar die iemand (dus zelfs een inwoner van Queensland is) verplicht 14 dagen op de kamer blijft. In Queensland betaalt de reiziger daar sinds een paar dagen zelf voor. Kostprijs voor één persoon, ongeveer 2800 Australische Dollar.

In New South Wales, is het de overheid nog die de kosten betaalt. Echter vermoed ik dat één dezer dagen ook dat gaat veranderen. Nu, hoe dan ook ... er wordt niets gevraagd of geadviseerd. Er wordt u gezegd! En zo hoort het in deze omstandigheden ook.

Binnen een paar dagen vertrek ik. Ik kijk er niet naar uit. Ik ga 14 dagen opgesloten zitten in een hotelkamer die ik niet kan verlaten. Niemand doet zoiets vrijwillig. Dus als je de keuze laat (aldus, als je als staat gaat 'adviseren' om dat te doen), dan wordt daar geen gevolg aan gegeven.

Om een tweede wave (en lockdown) te vermijden, zou de overheid werk moeten maken van het invoeren van een verplichte quarantaine. Als men op basis van een crisis als deze in staat is een noodregering te vormen, dan moet men ook maar in staat zijn, een wetgeving in te voeren die het verplciht in quarantaine gaan mogelijk maakt.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 5 juli 2020 om 18:37.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 18:45   #22
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Ik heb verschillende mensen die vertrokken zijn of gaan vertrekken horen zeggen: hopelijk komen we vast te zitten, hoef ik niet te werken ... echt he ... de samenleving is naar de kloten
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 18:45   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

Ik weet eigenlijk niet wat onze "toerista's" bezield....
In de ganse zuidrand van Europa duiken weer lokale lockdowns op,en ook aan de overkant van de Middellandse Zee is het van dat....

Ff gaan zonnen.....

En dan straks hun geweeklaag en gejank als het weer fout loopt.

Ik bedoel maar,een normaal denkende mens heeft toch de overheid niet nodig om te weten dat de speeltijd helemaal niet over is.

En ik ben van mening dat de Belgische overheid op geen enkele manier "gestrande Belgen" moet helpen......De morons zoeken het zelf maar uit,misschien direct lokaal burgerschap aanvragen.


De crisisvergadering over de "Spaanse kwestie" is momenteel nog bezig,ik vrees dat er geen keuze is straks en dat onze regering overheen mogelijke juridische bezwaren heen zal moeten rijden in het belang van "normaal denkende mensen"...

Als het plan nog steeds is de plaag als "langzaam zakkend "plateau" te behandelen,dan moet straks iedereen die uit Spanje komt voor een tijdje in observatie dan wel quarantaine.
Ik zou graag mijn werkdagen "normaal" doorbrengen alsook mijn staycation en GEEN shit meer meemaken wegens morons....ben het MOE.

Laatst gewijzigd door kelt : 5 juli 2020 om 18:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 19:13   #24
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus kunnen we extra besmettingen nog aan.

Maar Van Ranst moet zwijgen, in maart gaf ie verkeerd advies.
We zullen maar zwijgen over wat er zou gebeuren als N-VA nu aan de knoppen zat.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 19:14   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is weer miserie met bevoegdheden.

De federale overheid mag enkel besmette personen verplicht in quarantaine zetten.

Preventieve quaranaine is een bevoegdheid van de Deelstaten.

https://www.demorgen.be/nieuws/van-r...emen~be7c0cc1/
België moet weer unitair worden. We beginnen met de gezondheidszorg te herfederaliseren.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 19:18   #26
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

In Galicië gaat het om 102 gevallen, een stijging van 21 gevallen tgo. de dag ervoor. Wij hebben+/- 80 nieuwe gevallen per dag. En dan vrezen we dat die enkelingen die in Spanje besmet zouden geraken voor een nieuwe golf gaan zorgen. We gaan mensen die terugkomen in quarantaine zetten terwijl de situatie hier slechter is.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 19:21   #27
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
In Galicië gaat het om 102 gevallen, een stijging van 21 gevallen tgo. de dag ervoor. Wij hebben+/- 80 nieuwe gevallen per dag. En dan vrezen we dat die enkelingen die in Spanje besmet zouden geraken voor een nieuwe golf gaan zorgen. We gaan mensen die terugkomen in quarantaine zetten terwijl de situatie hier slechter is.
Je steekt je hoofd in het zand.
Als er een regio opnieuw in quarantaine gaat dan is daar een hele goede reden voor.
Snapt u dat niet misschien?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 19:27   #28
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Je steekt je hoofd in het zand.
Als er een regio opnieuw in quarantaine gaat dan is daar een hele goede reden voor.
Snapt u dat niet misschien?
Ik kijk naar de cijfers en U panikeert.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 21:57   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik weet eigenlijk niet wat onze "toerista's" bezield....
In de ganse zuidrand van Europa duiken weer lokale lockdowns op,en ook aan de overkant van de Middellandse Zee is het van dat....
...
Neem nu Spanje. Zoek eens op hoeveel inwoners Spanje telt, en hoeveel inwoners nu getroffen zijn door de nieuwe lock down.

Spanje heeft de lock down zeer streng toegepast. En nu zijn ze streng voor streken met opstoten.
Goed zo.

Normaal is Spanje een apenland, maar in deze ... (hebben ze door welke hun belangen zijn).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 22:12   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neem nu Spanje. Zoek eens op hoeveel inwoners Spanje telt, en hoeveel inwoners nu getroffen zijn door de nieuwe lock down.

Spanje heeft de lock down zeer streng toegepast. En nu zijn ze streng voor streken met opstoten.
Goed zo.

Normaal is Spanje een apenland, maar in deze ... (hebben ze door welke hun belangen zijn).



Blijf jij maar in Vlaanderen dan. Op uwe steenweg wonen tussen uw flitspalen en uw frietkoten en halve fietspaden met meer putten dan stenen en straten van gebarsten beton.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juli 2020 om 22:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 22:40   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Men 'vraagt' om een speciaal document in te vullen.
(Wie controleert het?)

Men 'adviseert' om in quarantaine te gaan ...
Men 'vraagt' of reizigers zich willen laten testen ...

Kortom: tegen oktober/november gaan we terug in lockdown.
Ben blij dat ik dat niet alleen voorspel. En wees maar gerust dat we vertrokken zijn tot in 2027.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 05:50   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik onthoud dat er tienduizenden,zoniet meer,landgenoten zullen zijn die straks BETALEN om in andermans virusbubbel te mogen gaan zitten......gewoon maar omdat ze "mogen"...

Als straks duizenden van hen "gevangen" zullen worden in een of andere lokale lockdown zullen ze dan huilen en krijsen om hulp,de Belgische overheden zelfs beschuldigen van veronachtzaming van hun godgegeven rechten als staatsburger.....


....terwijl ze MOCHTEN gaan hoor,ze MOESTEN niet.......en iedereen heeft diezelfde kilo hersens in hun kop maar moet die ZELF gebruiken....



2020 lijkt me inderdaad geen "reisjaar"....er zullen nog wel jaren komen hoor....
De reissector zit in ademnood, meer moet je daar niet achter zoeken.
Zelf zou ik nu niet durven reizen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 06:00   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

De kans op een nieuwe lockdown wordt op deze manier wel steeds groter.

Je kan ons land met 11 miljoen inwoners en alles héél dicht bij elkaar niet gaan vergelijken met grote landen zoals Frankrijk, Italie, Duitsland of Spanje.

Hier zal zelfs een gedeeltelijke lockdown economisch veel meer impact hebben.

Men moet het reizen zwaar ontmoedigen en die wat toch reizen bij het terugkomen onmiddellijk in quarantaine plaatsen.

Ook de grenzen moeten herbekeken worden.
Het virus kan terugkomen met mensen die met de auto op vakantie gaan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 06:03   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Tja, dit wordt een dilemma.
Ik vertrek normalieter binnen een drietal weken naar Valencia,
en de experten raden het reizen naar het buitenland af.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...izen-document/
Afwachten...
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 07:04   #35
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Weeral paniekzaaierij rond buitenlandse reizen. Is het virus aan de Spaanse kust of in de Provence dan besmettelijker ?

Ik was dit weekend aan de kust. Wel, ik ben blij dat ik volgende week naar het Lago Maggiore ga. Met mijn gezin in een huisje aan de waterkant lijkt me "veiliger" dan hier in België te blijven.

Ga trouwens ook eens kijken waar die heropflakkeringen nu plaats hebben : Galicië, een regio waar nauwelijks een toerist komt, in Italië appartementsblokken vol Bulgaarse en andere gastarbeiders. Niet echt de plek waar je als toerist naar toe gaat.
Afstand houden en handen wassen lukt ook over de grens, hoor.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 6 juli 2020 om 07:05.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 07:05   #36
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 6 juli 2020 om 07:09.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 07:08   #37
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De kans op een nieuwe lockdown wordt op deze manier wel steeds groter.

Je kan ons land met 11 miljoen inwoners en alles héél dicht bij elkaar niet gaan vergelijken met grote landen zoals Frankrijk, Italie, Duitsland of Spanje.

Hier zal zelfs een gedeeltelijke lockdown economisch veel meer impact hebben.

Men moet het reizen zwaar ontmoedigen en die wat toch reizen bij het terugkomen onmiddellijk in quarantaine plaatsen.

Ook de grenzen moeten herbekeken worden.
Het virus kan terugkomen met mensen die met de auto op vakantie gaan.
"Het virus kan terugkomen" ????
Het is hier nog wel, hé. Waarom plaatst U niet heel de Belgische bevolking in quarantaine ? Er zijn hier nog wel 80 bijkomende besmettingen per dag. Wat is het verschil met het buitenland ? Is ons virus minder besmettelijk ?
Coronapaniek tast blijkbaar ook het gezond verstand aan.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 08:08   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De kans op een nieuwe lockdown wordt op deze manier wel steeds groter.

Je kan ons land met 11 miljoen inwoners en alles héél dicht bij elkaar niet gaan vergelijken met grote landen zoals Frankrijk, Italie, Duitsland of Spanje.

Hier zal zelfs een gedeeltelijke lockdown economisch veel meer impact hebben.

Men moet het reizen zwaar ontmoedigen en die wat toch reizen bij het terugkomen onmiddellijk in quarantaine plaatsen.

Ook de grenzen moeten herbekeken worden.
Het virus kan terugkomen met mensen die met de auto op vakantie gaan.
Ik ga u een geheimke vertellen, het virus is nog niet weg geweest.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 08:44   #39
groteAntwerpseGust
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 maart 2020
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik ga u een geheimke vertellen, het virus is nog niet weg geweest.
En nog een tweede geheimke, het gaat ook niet meer weggaan.
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 08:54   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wat wel ter zake doet is dat ook Spanje het niet helemaal onder kontrole heeft...
Niemand heeft het onder controle, of ooit onder controle gehad. Wat we wel zien, is dat overheden doen alsof ze controle kunnen krijgen hierover door onzinnige maatregelen te treffen.

Het is totaal idioot om te stellen dat zieken van elders erger zijn dan zieken van bij ons. Wat nog veel idioter is, is om lokale willekeurige lockdowns toe te passen, die gewoon niks uithalen ; nu is het zelfs erger, want nu doet men dat op basis van totaal onbetrouwbare cijfers: de "geteste gevallen", terwijl men goed weet dat men waarschijnlijk een factor 10 ernaast zit daarmee.

Kijk naar het aantal doden per miljoen inwoners, wat U een idee geeft van de fractie zieken die er rond lopen, en dus de kans dat ge besmet geraakt, en je ziet dat er in Spanje (zotte curve, die zijn aan het zeveren geweest), of in Frankrijk of Italie of zo, dezelfde kans hebt als in Belgie. Het is 10 keer gevaarlijker om naar de UK te gaan.

Het aantal positieve gevallen is totaal vergelijkbaar, maar zoals we zien, kan dat geen juist cijfer zijn.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(5).png‎
Bekeken: 19
Grootte:  490,0 KB
ID: 112518  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(6).png‎
Bekeken: 18
Grootte:  466,2 KB
ID: 112519  


Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2020 om 08:57.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be