Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2020, 21:55   #141
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

[

Laatst gewijzigd door Gipsy : 8 juli 2020 om 21:57.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 21:55   #142
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Hij moet wel met iets in de aandacht blijven, hé.
Ondertussen ligt zijn pree er op het einde van de maand en kan hij verder ejaculeren op het Vtm nieuws. Enfin in zover hij nog kan ejaculeren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 21:57   #143
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Van Gucht op Terzake : hij blijft erbij dat reizen perfect op een veilige manier kan. Je moet gewoon je gezond verstand gebruiken, net zoals je thuis ook doet.

Nu hoor je het eens van een viroloog. 't Moet niet altijd Van Ranst zijn.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 22:04   #144
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ondertussen ligt zijn pree er op het einde van de maand en kan hij verder ejaculeren op het Vtm nieuws. Enfin in zover hij nog kan ejaculeren.
Uw persoonlijke haat tegenover Van Ranst hebben we nu wel gehad. Schrijf hem desnoods een brief maar uw boosheid tegenover hem is hier weinig relevant.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 22:50   #145
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
8 dagen ziekenhuis opname (gemiddeld) is vandaag de dag al wat men noemt een lange periode.

En ja het WHO gaat er nu ook eindelijk vanuit dat corona ook via de lucht wordt overgedragen.

En neen de jaarlijkse griep gaat niet op 2 weken tijd de ganse wereld besmetten. Niet zelden blijft die in het land of in een bepaalde streek. Zelden trekt die van Sydney over Papoea naar Alaska op 14 dagen tijd.

https://www.brusselstimes.com/news-c...-transmission/
De WHO is dat nu aan het onderzoeken omdat ze langs verschillende kanten wordt aangevallen over de correctheid van haar huidig standpunt.
En fijn dat u naar hetzelfde artikel verwijst wat al in mijn bericht stond, u heb dus deze link nog niet bekeken.

Jaarlijks griepseizoen is van oktober tot mei, met piek tussen december en februari, voor het noordelijk halfrond en van April tot september, met piek in augustus, in het zuidelijk halfrond.

En over de snelheid tussen griep en covid.
The speed of transmission is an important point of difference between the two viruses. Influenza has a shorter median incubation period (the time from infection to appearance of symptoms) and a shorter serial interval (the time between successive cases) than COVID-19 virus. The serial interval for COVID-19 virus is estimated to be 5-6 days, while for influenza virus, the serial interval is 3 days. This means that influenza can spread faster than COVID19.


https://www.who.int/docs/default-sou...is%203%20days.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 22:59   #146
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
De WHO is dat nu aan het onderzoeken omdat ze langs verschillende kanten wordt aangevallen over de correctheid van haar huidig standpunt.
En fijn dat u naar hetzelfde artikel verwijst wat al in mijn bericht stond, u heb dus deze link nog niet bekeken.

Jaarlijks griepseizoen is van oktober tot mei, met piek tussen december en februari, voor het noordelijk halfrond en van April tot september, met piek in augustus, in het zuidelijk halfrond.

En over de snelheid tussen griep en covid.
The speed of transmission is an important point of difference between the two viruses. Influenza has a shorter median incubation period (the time from infection to appearance of symptoms) and a shorter serial interval (the time between successive cases) than COVID-19 virus. The serial interval for COVID-19 virus is estimated to be 5-6 days, while for influenza virus, the serial interval is 3 days. This means that influenza can spread faster than COVID19.


https://www.who.int/docs/default-sou...is%203%20days.

Ik heb op vele plaatsen in de wereld verbleven. Ik heb nooit geweten dat als ik tijdens herfst of wintermaanden terwijl hier veel mensen thuis zaten met de griep ik in tropisch gebied 1 mens tegen het lijf liep met griep. In sommige tropische landen heb ik zelfs nooit iemand geweten met een zware snotvalling.
Ik denk niet dat je in februari in het putje van het Amazone woud iemand gaat weten op zijn bed liggen met de griep. In Londen of Parijs daarentegen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juli 2020 om 23:01.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 23:05   #147
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb op vele plaatsen in de wereld verbleven. Ik heb nooit geweten dat als ik tijdens herfst of wintermaanden terwijl hier veel mensen thuis zaten met de griep ik in tropisch gebied 1 mens tegen het lijf liep met griep. In sommige tropische landen heb ik zelfs nooit iemand geweten met een zware snotvalling.
Ik denk niet dat je in februari in het putje van het Amazone woud iemand gaat weten op zijn bed liggen met de griep. In Londen of Parijs daarentegen.
Dat is even stevig geargumenteerd als diegenen die zeggen dat corona in België niet voorkomt omdat ze niemand kennen die het heeft.
Persoonlijke ervaring is net dat en ook niets meer.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 23:07   #148
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb op vele plaatsen in de wereld verbleven. Ik heb nooit geweten dat als ik tijdens herfst of wintermaanden terwijl hier veel mensen thuis zaten met de griep ik in tropisch gebied 1 mens tegen het lijf liep met griep. In sommige tropische landen heb ik zelfs nooit iemand geweten met een zware snotvalling.
Ik denk niet dat je in februari in het putje van het Amazone woud iemand gaat weten op zijn bed liggen met de griep. In Londen of Parijs daarentegen.
Het tropisch gebied is inderdaad speciaal daarom dat ik het ook niet vernoemde maar griep komt hier zeker ook voor.

https://www.npr.org/sections/health-...s-the-humidity

https://www.abc.net.au/news/2018-10-...opics/10381902
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 23:14   #149
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Het tropisch gebied is inderdaad speciaal daarom dat ik het ook niet vernoemde maar griep komt hier zeker ook voor.

https://www.npr.org/sections/health-...s-the-humidity

https://www.abc.net.au/news/2018-10-...opics/10381902
Uiteraard maar u zal in tropisch gebied heel lang moeten zoeken naar iemand met een loopneus en 4 grote zakdoeken bij de hand. Zonder zeveren ik heb ze nooit ontmoet en ik heb er zelf ook nooit een zware verkoudheid gehad noch een griep

PS: Ik heb uw links gelezen.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 05:41   #150
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Goeike.
Gezien de situatie in Parijs niet slechter is dan bij ons, zou dat totaal nutteloos zijn.
Vandaar dat het een noodzakelijke en verplichte maatregel zou moeten zijn he. Hoe nuttelozer en debieler, hoe meer het in het geheel past. Tot hier toe toch.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 05:44   #151
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja maar corona is zo besmettelijk dat je op een paar weken tijd een massa besmettingen kan krijgen met als gevolg dat weer heel veel mensen wel moeten worden opgenomen.
Ik heb nieuws voor je: er lopen nog honderden / duizenden corona patienten rond in Belgie, waarvan men meer dan 80% niet heeft opgespoord. Mocht het waar zijn wat je zegt, dan zouden we binnen een maand honderden duizenden zieken moeten hebben.

Maar hey, wacht: een maand geleden waren het er meer ! Hoe kan dat nu ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 07:30   #152
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uiteraard maar u zal in tropisch gebied heel lang moeten zoeken naar iemand met een loopneus en 4 grote zakdoeken bij de hand. Zonder zeveren ik heb ze nooit ontmoet en ik heb er zelf ook nooit een zware verkoudheid gehad noch een griep

PS: Ik heb uw links gelezen.
Ik heb ook al minstens 30 jaar geen griep gehad dus in België komt griep eigenlijk nooit voor.

Als je de link gelezen hebt en je verwijst dan nog naar hetzelfde artikel maakt het niet echt beter.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 08:08   #153
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uiteraard maar u zal in tropisch gebied heel lang moeten zoeken naar iemand met een loopneus en 4 grote zakdoeken bij de hand. Zonder zeveren ik heb ze nooit ontmoet en ik heb er zelf ook nooit een zware verkoudheid gehad noch een griep

PS: Ik heb uw links gelezen.
Ik wel eens. Persoonlijk ondergaan op Java.
Bij de apotheker medicatie gehaald, ze verkochten dat daar per stuk in plaats van per gans doosje....'t waren wel goei pilletjes, twee dagen later liep mijn neus totaal niet meer.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 09:14   #154
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik wel eens. Persoonlijk ondergaan op Java.
Bij de apotheker medicatie gehaald, ze verkochten dat daar per stuk in plaats van per gans doosje....'t waren wel goei pilletjes, twee dagen later liep mijn neus totaal niet meer.
Da's klassiek hier, ook voor voorgeschreven medicatie ...en in feite intelligenter dan telkens een hele doos voor te schrijven.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 09:30   #155
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Da's klassiek hier, ook voor voorgeschreven medicatie ...en in feite intelligenter dan telkens een hele doos voor te schrijven.
Heeft niets met intelligentie te maken, maar wel met het feit dat de pharma industrie moet blijven draaien.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 09:35   #156
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Heeft niets met intelligentie te maken, maar wel met het feit dat de pharma industrie moet blijven draaien.
Eigenlijk zelfs niet. Het probleem is de verpakkingen. Zoals het hier gereglementeerd is zou je dan doosjes moeten hebben met 1 pil in die zelf in een blister zit. Je krijgt dan gigantische hoeveelheden verpakking per hoeveelheid geneesmiddel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be