Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2011, 13:51   #1
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard "België heeft economische data mogelijk vervalst om in Eurozone te geraken"

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111025_113



Lekker.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:18   #2
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

En dan? De eurozone is zélf een en al vervalsing.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:21   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Iedereen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:25   #4
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Bepaald niet verbazingwekkend gezien het onvoorstelbaar groot aantal politieke fraudeurs.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:32   #5
wesley84
Partijlid
 
Geregistreerd: 7 september 2011
Berichten: 218
Standaard

Meer info van apache:

http://www.apache.be/2011/10/europa-...n-controleren/



Maar terug naar België. De onderzoekers zoemen er zelf niet op in, maar opvallend is de afwijking tegenover de Wet van Benford die ons land doorheen de periode van 1999 tot 2009 laat optekenen. Die afwijking verschilt immers soms zeer verregaand van jaar tot jaar en wat belangrijker is: de afwijkingen vertonen een duidelijke samenhang met de coalitiewissels. Hoe hoger de afwijking hoe sterker het vermoeden dat er mogelijk geknoeid is met de cijfers. Opvallend is hoe de onderzoekers vooral in de regeerperiode van paars sterke afwijkingen registreren.


wesley84 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:33   #6
mkb
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 30 juli 2011
Berichten: 2.492
Standaard

(verwijderd, zelfde gepost als wesley)

Laatst gewijzigd door mkb : 25 oktober 2011 om 14:34.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:47   #7
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley84 Bekijk bericht
Opvallend is hoe de onderzoekers vooral in de regeerperiode van paars sterke afwijkingen registreren.
Dat Verafstoot serieus met zijn boekhouding heeft geknoeid, is al langer bekend. En dan kijken mensen mij soms raar aan wanneer ik de regeringen VHS als economisch rampzalig bestempel.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 14:59   #8
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Dit is voor mij de druppel. Bij deze trek ik mijn asiel-aanvraag in.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 15:29   #9
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Kijk daar houd ik nu zo van. Goed psychologisch kijken naar degene met wie je een zakelijke overeenkomst aangaat en dan aan je water kunnen aanvoelen dat iemand de kluit belazerd. En dit kan de druppel worden die de EU emmer doet overlopen.

Nu dit is geopenbaard zullen de omkoopbare cijfermannetjes er wel rekening mee gaan houden zodat ze niet meer betrapt kunnen worden. Eigenlijk jammer. Maar misschien kunnen er zo eerst nog heel wat bedrijven en instanties worden ontmaskerd.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 15:42   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.359
Standaard

En dan de Gucht gisteravond met een grote muil horen zeggen, :

" je zal volgend jaar nog naar je vakantiebestemming kunnen met de euro... " wel ik ben daar nog niet zo zeker van...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 16:17   #11
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley84 Bekijk bericht
Meer info van apache:

http://www.apache.be/2011/10/europa-...n-controleren/



Maar terug naar België. De onderzoekers zoemen er zelf niet op in, maar opvallend is de afwijking tegenover de Wet van Benford die ons land doorheen de periode van 1999 tot 2009 laat optekenen. Die afwijking verschilt immers soms zeer verregaand van jaar tot jaar en wat belangrijker is: de afwijkingen vertonen een duidelijke samenhang met de coalitiewissels. Hoe hoger de afwijking hoe sterker het vermoeden dat er mogelijk geknoeid is met de cijfers. Opvallend is hoe de onderzoekers vooral in de regeerperiode van paars sterke afwijkingen registreren.


Ik kende de wet van Benford niet (wie wel?). Maar ik heb even wat opzoekwerk gedaan. En inderdaad, er bestaat een verklaring voor:
Citaat:
De volgende stap werd gezet toen bleek dat de gewone vermenigvuldiging bijna altijd een verdeling oplevert zoals de wet voorschrijft. Zelfs zoiets eenvoudigs als de tafels van vermenigvuldiging van 1 tot en met 10 leidt al tot de verdeling 21, 17, 13, 14, 8, 9, 6, 7, 5. Als we dat vier keer doen, dus de eerste cijfers nemen van 1 maal 1 maal 1 maal 1 tot 10 maal 10 maal 10 maal 10, is de verdeling vrijwel perfect. Maar wordt het nu niet wat erg simpel? Als de tafel van tien al een Benford-achtige verdeling oplevert, zijn we dan niet wat ’triviaal’ bezig?

Voor wiskundigen is de aardigheid er nu inderdaad een beetje af. De vermenigvuldigingstafels leveren de oplossing. We kunnen hieruit afleiden dat een verzameling producten van vier willekeurige getallen tussen 1 en 10 aan de wet van Benford voldoet -- anders gezegd: neem vier getallen tussen de 1 en de 10, vermenigvuldig die met elkaar, en de kans dat het product met een 1 begint is dertig procent.

En dat is meestal wat er in ’de Natuur’ gebeurt. De natuurwetten in dit boek bewijzen dat: ze zijn meestal in de vorm van evenredigheden gegoten -- als producten. De gravitatiewet van Newton vermenigvuldigt vier factoren, de derde wet van Kepler vijf, enzovoort. Het aantal blaadjes aan een boom is de uitkomst van talrijke factoren -- zonlicht, vruchtbaarheid, regenval -- die met elkaar een product opleveren dat statistisch voldoet aan de wet van Benford. Naast wat Benford het ’meetkundig tellen’ van de natuur noemde, is er dus ook vaak het ’tellen in producten’. Tezamen geven ze een afdoende verklaring voor vrijwel alle getallen die in de natuur voorkomen.
Bron: http://www.vanmaanen.org/hans/boeken/ANM.html
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 16:21   #12
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Wet van Benford?

"Newcomb was al tot deze formule gekomen, maar hij had haar niet tot natuurwet verheven. Benford beschouwde zijn vinding wel als zodanig. Hij deed zelfs een poging zijn wet uit de natuur te verklaren. Volgens hem lag het in de aard der dingen dat zijn wet opging. "
http://www.vanmaanen.org/hans/boeken...or-Frank-49575
Wishful thinking van iemand die naambekendheid wil, IMHO

Enfin, de volgende factuur die niet met 1 begint weiger ik met melding "Wet van Benford"

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 oktober 2011 om 16:29.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 16:22   #13
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

was te denken onder VHS!
iedereen wist dat de begroting op geen klote trok toen!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 16:39   #14
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
was te denken onder VHS!
iedereen wist dat de begroting op geen klote trok toen!
Wie was toen minister van begroting?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 17:01   #15
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Op mijn werk is elke dag bewezen dat je met cijfers alles kunt bewijzen, in de ene of in de andere richting.

Dit gezegd zijn is er niets zo makkelijk als cijfertjes manipuleren. Dit gebeurt overal, in elk land en in elk bedrijf. Dus ook in Duitsland.

Ik ben in mijn job nog nooit een boekhouding tegengekomen, waarvan je over de ene of andere post niet serieus je bedenkingen kan hebben.

De vraag stelt zich dan : wie belazert wie ? Uiteindelijk belazert iedereen zichzelf vroeg of laat.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 10:51   #16
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Oud nieuws:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=160122
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be