Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2018, 10:13   #17861
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Zelfde thesis als bij de Turken dus.
Koerden bestaan niet, het zijn bergturken...
Nee, dat is een incorrecte vergelijking. Volgens DNA onderzoek blijken veel Koerden dichter bij het Perzistische te zitten, dan het Turkse.

Maar Catalanen zijn gewoon Spanjaarden met een identiteitscrisis.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 10:14   #17862
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, dat is een incorrecte vergelijking. Volgens DNA onderzoek blijken veel Koerden dichter bij het Perzistische te zitten, dan het Turkse.

Maar Catalanen zijn gewoon Spanjaarden met een identiteitscrisis.
En waar zijn de resultaten van dat laatste DNA onderzoek?
Komen die uit je linker- of uit je rechterduim?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 10:16   #17863
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En waar zijn de resultaten van dat laatste DNA onderzoek?
Komen die uit je linker- of uit je rechterduim?
http://www.khazaria.com/genetics/kurds.html.

Neem met trots je verlies. Het is alles behalve een schande om mij gelijk te geven. Dat hebben veel mensen moeten doen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 10:21   #17864
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
http://www.khazaria.com/genetics/kurds.html.

Neem met trots je verlies. Het is alles behalve een schande om mij gelijk te geven. Dat hebben veel mensen moeten doen.
Ik vroeg naar dat tweede onderzoek, dat genetisch onderzoek waaruit zou moeten blijken dat Catalanen genetisch hetzelfde als Spanjaarden zijn.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 10:24   #17865
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik vroeg naar dat tweede onderzoek, dat genetisch onderzoek waaruit zou moeten blijken dat Catalanen genetisch hetzelfde als Spanjaarden zijn.
Dat stel ik nergens. Er is juist geen wetenschappelijk onderzoek dat het een of het ander zou aantonen.

Gemakshalve is het dan beter om er vanuit te gaan dat Catalanen gewoon Spanjaarden zijn.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 10:29   #17866
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat stel ik nergens. Er is juist geen wetenschappelijk onderzoek dat het een of het ander zou aantonen.

Gemakshalve is het dan beter om er vanuit te gaan dat Catalanen gewoon Spanjaarden zijn.
Gemakshalve ga jij stommiteiten verkondigen.
De eerste stommiteit is al dat je een volk afbakent volgens genetica.
Alsof je een klare genetische lijn kunt trekken tussen een Fransman en een Vlaming.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 10:31   #17867
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Gemakshalve ga jij stommiteiten verkondigen.
De eerste stommiteit is al dat je een volk afbakent volgens genetica.
Alsof je een klare genetische lijn kunt trekken tussen een Fransman en een Vlaming.
Jij bent vooral nogal hysterisch. Ik ben nergens volkeren aan het afbaken volgens genetica. Het is enkel OOK een fundering.

Catalonië = Spanje, er is geen enkele reden waarom dat onafhankelijk moet worden.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 10:34   #17868
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij bent vooral nogal hysterisch. Ik ben nergens volkeren aan het afbaken volgens genetica. Het is enkel OOK een fundering.

Catalonië = Spanje, er is geen enkele reden waarom dat onafhankelijk moet worden.
Dan moet je niet met zo'n dwaze quotes afkomen dat Catalanen Spanjaarden zijn met een identiteitscrisis.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 10:35   #17869
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dan moet je niet met zo'n dwaze quotes afkomen dat Catalanen Spanjaarden zijn met een identiteitscrisis.
De realiteit kan soms heel 'dwaas' zijn, inderdaad.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 10:50   #17870
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat heb ik toch honderden keren gezegd?
En het werd ten stelligste door groot licht Kojak ontkend.
Raar dat als Pandareus een Spaanse bron aanhaalt dit zonder verpinken aanvaard wordt, maar als ik dat 1 week ervoor doe, dat afgedaan wordt als "niet betrouwbaar, want komt niet uit onze pers".
Jij hebt al honderden keren gezegd dat er geen geweld gebruikt is door demonstranten. Het rapport van de Guardia + de Mossos spreekt dat formeel tegen en geeft een gedetailleerde opsomming van 315 feiten.

We gaan elkaars woorden toch niet verdraaien ?

Ik heb nooit gezegd dat iets niet betrouwbaar is omdat het niet uit "onze" pers komt...

Om mij te informeren lees ik zowel El Pais als La Vanguardia, en sinds kort meer en meer El Mundo omdat ik vind dat zij het meest achtergrond info meegeven over de catalaanse toestanden.
Citaat:

Ik ging net een stukje uit het artikel van La Vanguardia erop zetten (born: http://www.lavanguardia.com/politica...-rebelion.html.
Daarin staat dat Pablo Llarena in haar akte van beschuldiging het protest van 20 september als "een daadwerkelijke beperking van de handelingsvrijheid als gevolg van het gebruik van geweld bestempelde, zoals gebeurt bij het zogezegd gevangennemen door middel van schoten in de lucht."
Op die manier rechtvaardigde Llarena de aanklacht van gebruik van geweld en rebellie. Maar de onderzoek voerende magistraat voor de organisatie van de gebeurtenissen van 1 oktober stond helemaal alleen met de thesis van rebellie."
Ik heb het ook gelezen. Maar in tegenstelling tot jou neem ik dit niet aan als "de" waarheid, maar gewoon als een voorstelling van de feiten vanuit 1 bepaald perspectief. En dat is namelijk dat La Vanguardia voor 95% vriendelijke artikels schrijft tgo de separatisten. A contrario is dan weer El Pais die bijzonder weinig affectie hebben voor de separatisten.

Door meerdere bronnen te lezen, lijkt het me mogelijk om een genuanceerder verslag te krijgen van wat er echt gebeurde.
Zie je wel?

Citaat:
Honderd keer werd het door groot licht Kojak ontkend.
Ontkend dat gebruik van geweld vermeld stond in de akte, dat het 15 bladzijden lang was, enz.

Het klopt dus exact wat ik zei, en die rechter heeft van een grote protestbetoging een verhaal gemaakt van nemen van gevangenen.

Geen wonder dat de Duitse rechter die leugens van tafel geveegd heeft.
Kojak is tegelijk kritisch voor de manier waarop Rajoy dit hele dossier mismeestert als hij kritisch is voor de hypocriete en tendentieuze 'verslaggeving' waar sommige media in grossieren.
Jij neemt wat in La Vanguardia staat aan als een soort evangelie. Je dweept zodanig met de separatisten dat je helemaal meegaat opgaat in hun propaganda. Ik hoop toch dat je weet wat de lobbykracht is van een organisastie als die van Jordi Sanchez ? En over welke middelen zij beschikken ?

Citaat:
Het artikel gaat nog een stuk verder.
Verscheidene juristen gebruiken termen als "een stommiteit", "fictief misdrijf", etc.
Ze zeggen dat heel de zaak in Spanje daar ook mee op losse schroeven komt te staan.
Hoe kun je mensen in Spanje veroordelen voor een misdrijf terwijl de leiders daarvan vrijuit gaan, omdat het misdrijf niet blijkt bestaan te hebben?
De mening van professoren en van een gepensioneerde magistraat zijn zeker lezenswaardig. Maar ik hou evenveel rekening met wat El Mundo nu uitbrengt : een officieel rapport met gedetailleerde feiten en dat spreekt wat die professoren zeggen vrij radicaal tegen.

Dus : de rechtbank zal moeten beslissen, dat is haar job.

Citaat:
En in een ander artikel lees je hoe de Spanjaarden (en vooral Rajoy) dik in de miserie zitten.
Ze zouden het Europees aanhoudingsbevel willen veranderen, zoals het hen nu eventjes goed uitkomt : niets moeten bewijzen, gewoon wat aanklachten op papier zetten, en dan moeten de anderen maar uitleveren zonder te checken.
De Duitsers zijn daar echter helemaal niet toe geneigd.
Zij vinden terecht dat het systeem goed gewerkt heeft.

Logisch toch, zou ik zeggen, als je ziet wat voor verdraaiingen Llarena gebruikt heeft om toch maar een aanklacht bij elkaar te rakelen.
QED : het evangelie...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 10:52   #17871
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Spanje moet zich geen illusies maken. Het stopt niet.
In 1714 is Catalonië met geweld ingelijfd en daarna valt het onder een Spaanse grondwet die zegt dat ze niet weg kunnen .
Dag Jan.
Die grondwet die de catalanen mee goedkeurden, zowel bij referendum als via het parlement. Klein detail dat je vergeten had...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 10:53   #17872
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Franco.
Schoofzak II is opgestaan : iedereen die niet meestapt met de separatisten is een Franco lover...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 10:53   #17873
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Schoofzak II is opgestaan : iedereen die niet meestapt met de separatisten is een Franco lover...
Niets mis mee. Franco wist wel hoe je separatisten moest aanpakken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 10:56   #17874
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik vroeg naar dat tweede onderzoek, dat genetisch onderzoek waaruit zou moeten blijken dat Catalanen genetisch hetzelfde als Spanjaarden zijn.
Denk je soms ook dat kaakslag-flaminganten genetisch anders zijn dan Belgen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 10:57   #17875
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die grondwet die de catalanen mee goedkeurden, zowel bij referendum als via het parlement. Klein detail dat je vergeten had...
Ach kom, het is met Catalonië hetzelfde verlopen als met Noord-Ierland. De bezetter stimuleert massa immigratie om het verzet te breken. 40 procent of toch zoiets in de buurt zijn ingeweken Spanjaarden die mee mogen stemmen. Het is haast een wonder dat er in Catalonië nog een meerderheid voor onafhankelijkheid kon gevonden worden , daarvoor moest zeker 85 procent van de Catalaans sprekenden pro stemmen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 11:03   #17876
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Daarin staat dat Pablo Llarena in haar akte van beschuldiging het protest van 20 september als "een daadwerkelijke beperking van de handelingsvrijheid als gevolg van het gebruik van geweld bestempelde,
Hier heeft Pablo Llarena een punt:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Knipsel.PNG
Bekeken: 44
Grootte:  1.008,7 KB
ID: 108693
Hier verhindert een brandweerkorps de handelsvrijheid van de guardia civil om de bevolking tot smoes te slaan. Met andere woorden, verhinderen dat er geweld wordt gebruikt is een vorm van geweld. Doet me denken aan het Erdogan regime waar pleiten voor vrede een daad van terrorisme is.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 11:08   #17877
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Alsof je een klare genetische lijn kunt trekken tussen een Fransman en een Vlaming.
Daar bestaan alternatieve methoden voor.

Fixeer beiden aan het hoofd, nodig hun werkgever uit er op te kakken en degene die hem bedankt voor de mooie hoed, is de Vlaming.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 11:10   #17878
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Zie je wel?
Honderd keer werd het door groot licht Kojak ontkend.
Ontkend dat gebruik van geweld vermeld stond in de akte, dat het 15 bladzijden lang was, enz..
Je bent hier zaken uit je duim aan het zuigen en/of wéér met woordjes aan het spelen.
Waar heb ik ergens ontkent dat er geen geweld gebruikt geweest is ?
Maar wat je angstvallig verzwijgt is de oorzaak hier van.
Je bent er nog steeds een soep van aan het maken om toch maar je gelijk te kunnen krijgen , dat je spijtig genoeg niet hebt.
Wat je hier nu weer doet is heel de boel vervalsen door onwaarheden te verkopen en/of niet alles te zeggen en zo alles uit hun context rukt, en daar heb ik je al meermaals op gewezen in deze thread.
Jij zegt zelfs indirect dat de Duitse rechtbank Puigdemont over de gehele lijn gelijk gegeven heeft.
En een groot licht, die pretentie heb ik helemaal niet.
Spijtig genoeg is het bij jou wel nagenoeg compleet donker.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 11:11   #17879
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Nee, er is geen diplomatieke rel in de maak. Het is alleen N-VA dat verontwaardigd speelt, niet de rest van de regering.

En nee, zijn arrestatie is niet ongeldig. Het ging om een tracker die ontdekt is in België, lang voor zijn arrestatie in Duitsland.
Voor de feitenrechter in Spanje maakt het al helemaal niets uit, want volgens de Spaanse wetgeving is de Spaanse veiligheidsdienst perfect gewettigd om dergelijke opsporingsmethoden te gebruiken in het buitenland.
Mag dat zomaar?
"Normaal geldt de afspraak dat landen dergelijke praktijken zoals afluisteren of trackers plaatsen niet doen op andermans grondgebied. Als ze dat wel willen doen, dan moet het betrokken land daarvoor ingeschakeld worden. Met andere woorden: als de Spaanse autoriteiten de auto van Puigdemont wilden laten tracken, dan moesten ze de Belgische inlichtingendiensten vragen om die tracker te plaatsen. De kwestie zorgt misschien wel weer voor een diplomatieke rel tussen België en Spanje."
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal

Laatst gewijzigd door koppijn : 7 april 2018 om 11:15.
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 11:15   #17880
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

In heel deze zaak, en dat heb ik ook al ergens gepost, wandelen bede kampen op een dunne koord.
Wat kan en mag, en wat juist niet meer.
En dat maakt het nog een stuk moeilijker.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 7 april 2018 om 11:16.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be