Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2018, 10:33   #101
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, iedereen wil verandering, doch niemand wil veranderen. Trouwens de massa geld, gevolg van de staatshonger, zal altijd van de middenklasse moeten komen. Maak U daar geen illusies in. De rijken zijn gewoonweg met te weinig.
Werk maar brave mensen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 10:34   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

[quote=Bob;8643549]Europa is een zinkend schip, Vlaanderen zinkt mee, en Wallonie is een economisch kerkhof. Dat even buiten beschouwingen over hoog of laagconjunctuur.
Maar dat neemt niet weg dat nva zowat de enige regeringspartij is die het tij daadwerkelijk wil doen keren (alhoewel ze ook niet vies zijn van populistische trekjes, maar de anderen zijn nog een stuk erger).[quote]

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 februari 2018 om 10:34.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 10:39   #103
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Europa is een zinkend schip, Vlaanderen zinkt mee, en Wallonie is een economisch kerkhof. Dat even buiten beschouwingen over hoog of laagconjunctuur.
Maar dat neemt niet weg dat nva zowat de enige regeringspartij is die het tij daadwerkelijk wil doen keren (alhoewel ze ook niet vies zijn van populistische trekjes, maar de anderen zijn nog een stuk erger).
Gans de wereld is een zinkend schip. Alle traditionele politieke visies steunen op groei en hebzucht. Die menselijke hebzucht wordt ooit de oorzaak van onze ondergang.
Alhoewel ik er nooit voor heb gestemd ben ik me in stilte wel van bewust dat de enige politieke visie die dat enigszins wat zou kunnen temperen de groene visie is. Uiteraard in theorie natuurlijk. Maar volgens mij de enige strekking die op termijn ons leven en onze aarde leefbaar wil houden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 10:41   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat zal moeilijk zijn.
Op de hoge ambtenaren pensioenen wel.
Er zijn pensioenen waar geen belastingen worden op geheven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 10:43   #105
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gans de wereld is een zinkend schip. Alle traditionele politieke visies steunen op groei en hebzucht. Die menselijke hebzucht wordt ooit de oorzaak van onze ondergang.
Alhoewel ik er nooit voor heb gestemd ben ik me in stilte wel van bewust dat de enige politieke visie die dat enigszins wat zou kunnen temperen de groene visie is. Uiteraard in theorie natuurlijk. Maar volgens mij de enige strekking die op termijn ons leven en onze aarde leefbaar wil houden.
Moest er nu een partij zijn met een echt groen programma...
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 10:45   #106
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ja, weet het wel. Rechtvaardige belastingen zijn belastingen die een ander betaalt.
Maar de hoofdreden van al deze belastingen, wie ze dan ook moge betalen, is en blijft de ongebreidelde geldhonger van de staat.
Als je kijkt naar hoe de rode propaganda-machine reageert op een paar duizend sociale woningen die eerlijker gaan herverdeeld worden, dan is er niet veel hoop voor de afbouw van de sociale zekerheid.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 10:54   #107
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Loonslaafjes.
Dit is niet de manier waarop je rijk wordt.
wat ben je in feite met rijk worden? en wat is rijk?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 11:14   #108
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Geld maakt niet gelukkig maar het helpt wel en het is gemakkelijk
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 11:16   #109
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Geld maakt niet gelukkig maar het helpt wel en het is gemakkelijk
ja, je moet je basisbehoeften en nog wat extra kunnen invullen. Maar eens dat gebeurt, waarom nog meer willen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 11:18   #110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat ben je in feite met rijk worden? en wat is rijk?
Je zou je het meest rijk voelen als je kennissenkring bestaat uit mensen die het met minder moeten rooien. Ga je als welstellende om met miljonairs zal je je heel waarschijnlijk maar een arme stakker voelen.
Met je vele miljoenen zal je je rijk voelen in Bredene maar waarschijnlijk een pak minder in Monaco.

Ach ja wat is rijk zijn ? Gezond zijn een lang leven lang lijkt me nog het allerbelangrijkste.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 februari 2018 om 11:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 11:21   #111
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Geld maakt niet gelukkig maar het helpt wel en het is gemakkelijk
Geld maakt je uiteraard wat minder afhankelijk. Geeft macht. Je kan al eens vlugger zeggen foert. Maar een ongelukkig iemand zal ongelukkig blijven ondanks zijn welvaart .....ik denk dat een gevoel van geluk of ongeluk in je genen zit.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 11:39   #112
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Geld maakt niet gelukkig maar het helpt wel en het is gemakkelijk
De enige manier om gelukkig te worden van geld is door tijd te kopen. Kuisvrouw, tuinman, strijkvrouw,... Dan heb je tijd voor de belangrijke zaken.

Als je dan enorm lange dagen klopt om achteraf maar een klein beetje daarvan te kunnen terug kopen, dan ben je slecht bezig.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 11:52   #113
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gans de wereld is een zinkend schip. Alle traditionele politieke visies steunen op groei en hebzucht. Die menselijke hebzucht wordt ooit de oorzaak van onze ondergang.
Alhoewel ik er nooit voor heb gestemd ben ik me in stilte wel van bewust dat de enige politieke visie die dat enigszins wat zou kunnen temperen de groene visie is. Uiteraard in theorie natuurlijk. Maar volgens mij de enige strekking die op termijn ons leven en onze aarde leefbaar wil houden.
Langs de andere kant heeft groen (alleszins in het verleden, en nu nog denk ik)
altijd een zeer progressief drugsbeleid gevoerd. Mijn inziens toch ook niet verenigbaar met het streven naar een leefbare aarde.
Het zinkend schip Europa is dan wel relatief te zien, en op economisch vlak, in vergelijking met de rest van de wereld. Europa wordt gewoonweg voorbijgestoken door Azie.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 11:58   #114
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Als je kijkt naar hoe de rode propaganda-machine reageert op een paar duizend sociale woningen die eerlijker gaan herverdeeld worden, dan is er niet veel hoop voor de afbouw van de sociale zekerheid.
En is het niet de een of andere partij die de populistische toer opgaan, in de hoop van stemmenwinst, dan zijn het wel anderen die de propagandamachine in gang steken. Wat bevoorbeeld de pharmaceutische nijverheid al allemaal heeft uitgestoken om zijn (zeer dure) geneesmiddelen terugbetaalbaar te laten maken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 12:16   #115
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Langs de andere kant heeft groen (alleszins in het verleden, en nu nog denk ik)
altijd een zeer progressief drugsbeleid gevoerd. Mijn inziens toch ook niet verenigbaar met het streven naar een leefbare aarde.
Het zinkend schip Europa is dan wel relatief te zien, en op economisch vlak, in vergelijking met de rest van de wereld. Europa wordt gewoonweg voorbijgestoken door Azie.
Ik vind net van wel. Het huidige drugsbeleid is enkel en alleen een goede voor criminelen en criminele organisaties. Het heeft honderdduizenden doden op zijn geweten. Een war on drugs lukt nergens.Drugs zijn geen zaak voor justitie dan wel voor volksgezondheid.
Maar dit is een andere discussie die niet thuishoort in deze draad.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 12:17   #116
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Indien je enig verstand zou hebben van accounting, dan zou je weten dat de balans opgemaakt wordt op het einde van het jaar, niet in het begin van het jaar.
Elk zichzelf respecterend bedrijf doet tussentijdse afsluitingen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 12:18   #117
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Langs de andere kant heeft groen (alleszins in het verleden, en nu nog denk ik)
altijd een zeer progressief drugsbeleid gevoerd. Mijn inziens toch ook niet verenigbaar met het streven naar een leefbare aarde.
Het zinkend schip Europa is dan wel relatief te zien, en op economisch vlak, in vergelijking met de rest van de wereld. Europa wordt gewoonweg voorbijgestoken door Azie.
Ja zo gaat dat in de wereld. Ieder op zijn beurt zekers. Ooit waren de Grieken zelfs toonaangevend net als de Egyptenaren.....stel je voor
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 12:34   #118
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
De enige manier om gelukkig te worden van geld is door tijd te kopen. Kuisvrouw, tuinman, strijkvrouw,... Dan heb je tijd voor de belangrijke zaken.

Als je dan enorm lange dagen klopt om achteraf maar een klein beetje daarvan te kunnen terug kopen, dan ben je slecht bezig.
Haha dan ben ik goed bezig. Ik ben nu voltijds de huisman want ik poets, doe het stof af, dweil, kook ... Ik ben de tuinman met grote plannen van de zomer, de strijkman in wording (moet mijn vrouw nog wat uitleggen en voor doen) ... En dit sinds de belangrijke zaken zoals elke dag gaan werken verdwenen zijn. Ik klopte lange dagen tot soms heel lange dagen (180-200 uur/maand was geen uitzondering, met soms dagen van meer dan 14 uur) en inderdaad ik kon daar in verhouding weinig quality time voor terug kopen. En ja bij het horen dat ik bedankt was voor mijn diensten viel mijn wereld in elkaar en zonk ik bijna richting depressie. Maar nu denk ik eerder dank u.

Dus geld maakt zeker niet gelukkig maar is gemakkelijk. Hoeveel je uiteindelijk moet hebben hangt van hoe materialistisch je bent ingesteld. Als je al een mooie cent reserve hebt staan waarom dan nog meer moeten hebben? Soms zijn de kleine dingen zoals een lange boswandeling met de honden juist die zaken die een mens gelukkig maken. Als mijn vrouw straks thuis komt en alle huistaken al gedaan zijn en het eten klaar staat. Zij straalt en ik voel dat het goed is. Als mijn kinderen terug een thuis komen echt als een thuis komen aanvoelen, waar geen druk en stress meer aanwezig is. Ik durf te zeggen dat ik vandaag niet meer moeten gaan werken en geen verplichtingen hebben het grootste geluk is dat ik sinds kort heb ontdekt. En dat geluk koop je niet af met enkele duizenden euro's per maand op de bankrekening. Maar ik hoef ook niet een dikkere wagen dan mijn buurman, ik hoef niet de nieuwste smartphone hebben of 500 digitale zenders op de TV, ik hoef niet elk jaar op skivakantie en zomervakantie te gaan, eigenlijk hoef ik niets meer.

Het geluk zit soms in de kleinste dingen. Maar de materialistische wereld waar een drukke carrière en groeikansen belangrijker zijn geworden hebben er toe geleid dat veel mensen enkel nog tevreden zijn als ze elke maand een mooi bedrag op hun loonbrief zien staan. Om dan alle rekeningen betaald te kunnen krijgen. Waarvan veel rekeningen aan overbodige luxe en prullen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 13:17   #119
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Privé of ambtenaar ?
Privé.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 13:19   #120
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Loonslaafjes.
Dit is niet de manier waarop je rijk wordt.
Ik wil niet rijk worden. Ik wil gelukkig zijn.

En met 70-80k netto gezinsinkomen kunt ge perfect gelukkig zijn. Meer is leuk, maar als ik er teveel moeite voor moet doen, hoeft het niet meer voor mij. Ik ben graag op tijd thuis en in de weekends wil ik met de kinderen bezig zijn en met mijn hobbies.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be