Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Claude Marinower (VLD) - 22 tot 28 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Claude Marinower (VLD) - 22 tot 28 januari °4/12/1954, Advocaat en Volksvertegenwoordiger voor de VLD sinds 2003, zetelt onder meer in de Commissie Justitie.

 
 
Discussietools
Oud 24 januari 2007, 18:46   #1
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard iedereen werkt voor de Mossad! U toch ook?

Geachte Heer Marinower,

U heeft hoogstwaarschijnlijk al gehoord van Kristof Clerix, een journalist die nogal wat speurwerk gedaan heeft naar buitenlandse inlichtingendiensten actief in België.

U kunt het één en ander nalezen in zijn publicaties "Iedereen werkt voor de Mossad" en ook "Vrij spel".

Eerst en vooral, excusseert u mij voor mijn botte titel. Ik wil natuurlijk niks suggereren. Het is wel handig om veel lezers aan te trekken .

Laat mij meteen bij mijn vraag komen: Is de Mossad actief in Antwerpen (om de Joodse gemeenschap daar te beschermen of om welke reden dan ook)?

Op deze vraag gaat toch maar een "nee" komen dus laten we maar meteen overgaan naar mijn volgende vraag:

De veiligheidsdienst "Shmira" dat speciaal voor de Joodse gemeenschap in Antwerpen opgericht is en dat in de straten van Antwerpen zou patrouilleren, kunt u daar wat meer uitleg bij geven. Wat voor iets is dat? Wie leidt deze dienst? Is de Mossad er bij betrokken? Durft "Shmira" weleens in het vaarwater van de mossad terecht te komen? Hoe kijkt u hiertegen aan? Is Shmira gewapend en mag dat wel zomaar? Is er geen conflict met de Belgische wetten of wordt er een uitzondering gemaakt?

Een stukje uit "Iedereen werkt voor de Mossad" kan hier nagelezen worden:
http://www.mo.be/article.aspx?ed_id=...&type=homepage

Ik hoop alvast op niet ontwijkende antwoorden.

Met vriendelijke groeten,

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 24 januari 2007 om 18:50.
styllo_ben is offline  
Oud 24 januari 2007, 18:58   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Geachte Heer Marinower,

U heeft hoogstwaarschijnlijk al gehoord van Kristof Clerix, een journalist die nogal wat speurwerk gedaan heeft naar buitenlandse inlichtingendiensten actief in België.

U kunt het één en ander nalezen in zijn publicaties "Iedereen werkt voor de Mossad" en ook "Vrij spel".

Eerst en vooral, excusseert u mij voor mijn botte titel. Ik wil natuurlijk niks suggereren. Het is wel handig om veel lezers aan te trekken .

Laat mij meteen bij mijn vraag komen: Is de Mossad actief in Antwerpen (om de Joodse gemeenschap daar te beschermen of om welke reden dan ook)?

Op deze vraag gaat toch maar een "nee" komen dus laten we maar meteen overgaan naar mijn volgende vraag:

De veiligheidsdienst "Shmira" dat speciaal voor de Joodse gemeenschap in Antwerpen opgericht is en dat in de straten van Antwerpen zou patrouilleren, kunt u daar wat meer uitleg bij geven. Wat voor iets is dat? Wie leidt deze dienst? Is de Mossad er bij betrokken? Durft "Shmira" weleens in het vaarwater van de mossad terecht te komen? Hoe kijkt u hiertegen aan? Is Shmira gewapend en mag dat wel zomaar? Is er geen conflict met de Belgische wetten of wordt er een uitzondering gemaakt?

Een stukje uit "Iedereen werkt voor de Mossad" kan hier nagelezen worden:
http://www.mo.be/article.aspx?ed_id=...&type=homepage

Ik hoop alvast op niet ontwijkende antwoorden.

Met vriendelijke groeten,
Het stukje waar jij naar verwijst geeft naar mijn mening een meer dan volledig antwoord op jouw vraag, toch? Geen mossad bij de Joodse Gemeenschap, enkel vrijwilligers die nakijken wie er binnen en buitenloopt bij Joodse gebedsgebouwen en evenementen.
Wel Israëlische agenten die EL AL vliegtuigen op vliegvelden helpen beveiligen.
__________________
Antoon is offline  
Oud 25 januari 2007, 17:11   #3
Claude Marinower
 
 
Claude Marinower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2007
Berichten: 33
Standaard

Ik heb de bijdrage van de heer Kristof Clerix gelezen om op uw vragen te antwoorden. Het is mij volstrekt onbekend of de Mossad actief is in Antwerpen. Wat de veiligheidsdienst «*SHMIRA*» betreft, verwijs ik u naar uitvoerige bijdragen van de heer Clerix.
Deze interne door jongeren bemande dienst heeft tot doel naast en in samenwerking met de politiediensten aan de ingangen van synagoges en andere gebouwen te staan wanneer manifestaties of diensten worden ingericht waarbij een grote aanwezigheid van de Joodse gemeenschap te verwachten valt. Het voornaamste doel lijkt mij hierin te bestaan dat zij het overgrote deel van de Joodse gemeenschap kennen en kunnen identificeren en mogelijkerwijze op enig gevaar kunnen wijzen.

Het is mij onbekend wie deze dienst leidt. Deze interne dienst binnen de Joodse gemeenschap lijkt mij inderdaad nodig te zijn en ik verwijs daarbij naar de verschillende aanslagen waarvan de Joodse gemeenschap eind '70 en begin '80 jaren van de vorige eeuw het slachtoffer is geweest en verschillende doden en gewonden zijn gevallen.

Het komt mij voor dat er geen conflict bestaat met de Belgische wetgeving en geen uitzondering wordt gemaakt nu ten volle wordt samengewerkt met de politie en veiligheidsdiensten.

Met vriendelijke groeten,

Claude Marinower
Claude Marinower is offline  
Oud 25 januari 2007, 18:29   #4
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claude Marinower Bekijk bericht
. Het is mij volstrekt onbekend of de Mossad actief is in Antwerpen. .

dat is dus geenzins een ontkenning, zegt voldoende!

Citaat:
Het is mij onbekend wie deze dienst leidt. Deze interne dienst binnen de Joodse gemeenschap
wederom een "geen weten van", dat is natuurlijk het veiligste.

Eigenlijk zouden ALLE gemeenschappen dergelijke "diensten" moeten beginnen...o wacht, de AEL heeft dat eens geprobeerd. Toen was het land te klein !
Men blijft blijkbaar toch "uitzonderingen" verwachten in "bepaalde" kringen.
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 25 januari 2007 om 18:30.
bruut geweld is offline  
Oud 26 januari 2007, 09:51   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claude Marinower Bekijk bericht
Ik heb de bijdrage van de heer Kristof Clerix gelezen om op uw vragen te antwoorden. Het is mij volstrekt onbekend of de Mossad actief is in Antwerpen. Wat de veiligheidsdienst «*SHMIRA*» betreft, verwijs ik u naar uitvoerige bijdragen van de heer Clerix.
Deze interne door jongeren bemande dienst heeft tot doel naast en in samenwerking met de politiediensten aan de ingangen van synagoges en andere gebouwen te staan wanneer manifestaties of diensten worden ingericht waarbij een grote aanwezigheid van de Joodse gemeenschap te verwachten valt. Het voornaamste doel lijkt mij hierin te bestaan dat zij het overgrote deel van de Joodse gemeenschap kennen en kunnen identificeren en mogelijkerwijze op enig gevaar kunnen wijzen.

Het is mij onbekend wie deze dienst leidt. Deze interne dienst binnen de Joodse gemeenschap lijkt mij inderdaad nodig te zijn en ik verwijs daarbij naar de verschillende aanslagen waarvan de Joodse gemeenschap eind '70 en begin '80 jaren van de vorige eeuw het slachtoffer is geweest en verschillende doden en gewonden zijn gevallen.

Het komt mij voor dat er geen conflict bestaat met de Belgische wetgeving en geen uitzondering wordt gemaakt nu ten volle wordt samengewerkt met de politie en veiligheidsdiensten.

Met vriendelijke groeten,

Claude Marinower
Klaar en duidelijk. Geen graten.
__________________
Antoon is offline  
Oud 26 januari 2007, 16:44   #6
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het stukje waar jij naar verwijst geeft naar mijn mening een meer dan volledig antwoord op jouw vraag, toch? Geen mossad bij de Joodse Gemeenschap, enkel vrijwilligers die nakijken wie er binnen en buitenloopt bij Joodse gebedsgebouwen en evenementen.
Wel Israëlische agenten die EL AL vliegtuigen op vliegvelden helpen beveiligen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Klaar en duidelijk. Geen graten.
zeg amai kerel!

Jij krijgt precies een ongemakkelijk gevoel door mijn vragen???

Wat moet ik er nu van denken?

styllo_ben is offline  
Oud 26 januari 2007, 18:03   #7
Claude Marinower
 
 
Claude Marinower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2007
Berichten: 33
Standaard

Nogmaals onderstreept. Het betreft hier geen oproep voor alle componenten van onze maatschappin om dergelijke organisaties in het leven te roepen. Het komt mij voor dat de joodse gemenschap zou verkiezen dergelijke veiligheidsmaatregelen niet te moeten treffen maar de trieste realiteit van moordende aanslagen in Antwerpen, de regelmatige dreigementen vereisen deze maatregelen.

Ik kan mij indenken dat geen enkele gemeenschap streeft naar de noodzeaak van specifieke en opgevoerde beveiligingsmaatregelen...
Claude Marinower is offline  
Oud 26 januari 2007, 18:09   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
zeg amai kerel!

Jij krijgt precies een ongemakkelijk gevoel door mijn vragen???

Wat moet ik er nu van denken?

Ik ben in feite een agent van de mossad.

Nee hoor. Ik vind gewoon Marinower een goeie, en verwachtte meteen allerlei verdachtmakingen en provocaties in plaats van gewone politieke vragen.

Vandaar.
__________________
Antoon is offline  
Oud 29 januari 2007, 10:14   #9
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik ben in feite een agent van de mossad.

Nee hoor. Ik vind gewoon Marinower een goeie, en verwachtte meteen allerlei verdachtmakingen en provocaties in plaats van gewone politieke vragen.

Vandaar.

omgekeerde psychologie mijn beste


gedver jij kunt slijmen zeg!
styllo_ben is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be