Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hagen Goyvaerts (Vlaams Belang) - 21 tot 27 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Hagen Goyvaerts (Vlaams Belang) - 21 tot 27 mei (°23-03-1961) Sinds 2003 volksvertegenwoordiger voor de kieskring Leuven. Van opleiding is hij industrieel ingenieur (kernenergie) met een bijzondere licentie biomedische ingenieurstechnieken.

 
 
Discussietools
Oud 21 mei 2007, 17:10   #1
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard boedhisme

U heeft samen met enkele andere Vlaams Belang leden vorig jaar een resolutie ingediend om de Dalai Lama als staatshoofd te ontvangen. Bent u voor of tegen het erkennen van het boedhisme als religie in België en moeten de bedhoesten dus ook door de overheid betaalde mensen krijgen en gesubsidieerd worden of staat op dat vlak het boedhisme gelijk met de Islam voor u en vindt u dat een stap te ver ?
skaldis is offline  
Oud 25 mei 2007, 13:23   #2
Hagen Goyvaerts
 
 
Hagen Goyvaerts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Berichten: 32
Standaard

Ik ben geen voorstander om alle mogelijke godsdienstige strekkingen die op de wereld bestaan in ons land te erkennen en bovendien nog te subsidiëren. Als we een strikte scheiding willen tussen kerk en staat, dan mag dat van mijn part doorgetrokken worden naar bv. het katholieke en het protestanse geloof. Dus ook geen subsidiëring. Wat niet belet dat men naar Duits voorbeeld met een kerkbelasting kan werken. Het spreekt voor zich dat eenieder die zich aangetrokken voelt tot een bepaalde religie daarin de volle vrijheid moet hebben om die te beleven en desgevallend daarvoor een aantal structuren of groepringen opzet. Maar het lijkt mij niet logisch dat men algemene staatsmiddelen voor subsidiering vrijmaakt. Bovendien blijft dan de vraag: op basis van welke criteria gaat men dan erkennen? (ledenaantal?, aantal aanhangers op wereldniveau? wat met bepaalde strekkingen waarvan de ene zegt dat het sekten zijn en waarvan anderen zeggen dat het om een godsdienst gaat? en ga zo maar verder).
Hagen Goyvaerts is offline  
Oud 25 mei 2007, 13:27   #3
Trapper
Burger
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 156
Standaard

Vlaanderen is katholiek!!
tegenwoordig is dat allemaal hip, zo exotisch zijn
moet iets aan gedaan worden want er is niks uniform meer onder de vlamingen, behalve voor die 1 miljoen natuurlijk
Trapper is offline  
Oud 25 mei 2007, 14:16   #4
DenMathias
Schepen
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trapper Bekijk bericht
Vlaanderen is katholiek!!
tegenwoordig is dat allemaal hip, zo exotisch zijn
moet iets aan gedaan worden want er is niks uniform meer onder de vlamingen, behalve voor die 1 miljoen natuurlijk
Zever een keer niet. Vlaanderen (en bij uitbreiding België) is niet katholiek.
Voor zover ik weet, geldt hier gelukkig de scheiding van kerk en staat.
DenMathias is offline  
Oud 25 mei 2007, 14:42   #5
Trapper
Burger
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 156
Standaard

awel da mag gerust veranderen van mij!
zie nekeer naar TV of gewoon in een stad in Vlaanderen: daar word een gezonde mens toch ziek van?? der loop meer en meer volk me hun ogen beschilderd en zien er bijna uit alsof ze een KISS optreden gaan bijwonen ofzo...
Trapper is offline  
Oud 25 mei 2007, 15:34   #6
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagen Goyvaerts Bekijk bericht
Ik ben geen voorstander om alle mogelijke godsdienstige strekkingen die op de wereld bestaan in ons land te erkennen en bovendien nog te subsidiëren. Als we een strikte scheiding willen tussen kerk en staat, dan mag dat van mijn part doorgetrokken worden naar bv. het katholieke en het protestanse geloof. Dus ook geen subsidiëring. Wat niet belet dat men naar Duits voorbeeld met een kerkbelasting kan werken. Het spreekt voor zich dat eenieder die zich aangetrokken voelt tot een bepaalde religie daarin de volle vrijheid moet hebben om die te beleven en desgevallend daarvoor een aantal structuren of groepringen opzet. Maar het lijkt mij niet logisch dat men algemene staatsmiddelen voor subsidiering vrijmaakt. Bovendien blijft dan de vraag: op basis van welke criteria gaat men dan erkennen? (ledenaantal?, aantal aanhangers op wereldniveau? wat met bepaalde strekkingen waarvan de ene zegt dat het sekten zijn en waarvan anderen zeggen dat het om een godsdienst gaat? en ga zo maar verder).

Dat lijkt mij een vrij zinnig antwoord. Ik vrees echter dat uw partij voorstander is om het katholieke geloof financieel te blijven bijstaan zoals nu het geval is.
skaldis is offline  
Oud 25 mei 2007, 16:16   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.042
Standaard

ik vind dat de scheiding van kerk en staat mag doorgetrokken worden, en gezien het tanend geloof en het stijgend geloof in groene en rode kruisjes, er zeker geen subsidies meer aan enig geloof moet gegeven worden. Integendeel die budgetten mogen integraal overgeheveld worden naar de sociale zekerheid. Terug een saneringsoperatie
brother paul is offline  
Oud 26 mei 2007, 10:44   #8
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Dat lijkt mij een vrij zinnig antwoord. Ik vrees echter dat uw partij voorstander is om het katholieke geloof financieel te blijven bijstaan zoals nu het geval is.
Dat dacht ik ook of is het VB nu echt voorstander van een strikte scheiding tussen kerk en staat? Dat zou me nu eens echt verbazen zie...
jOOSt is offline  
Oud 26 mei 2007, 10:57   #9
DenMathias
Schepen
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trapper Bekijk bericht
awel da mag gerust veranderen van mij!
zie nekeer naar TV of gewoon in een stad in Vlaanderen: daar word een gezonde mens toch ziek van?? der loop meer en meer volk me hun ogen beschilderd en zien er bijna uit alsof ze een KISS optreden gaan bijwonen ofzo...
En dan? Mensen doen toch niets verkeerd door er zo uit te zien?

Ik klaag toch ook niet omdat er mensen anders gekleed gaan?
DenMathias is offline  
Oud 26 mei 2007, 11:16   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.042
Standaard

je gaat toch wel geen type alquada sketes budgetten geven om hun netwerk hier uit te bouwen onder de mom van hun geloof die ook recht heeft op subsidies.

IK bedoel maar, als je het doet, moet je wel een goed systeem hebben om die fouten niet te maken. Dus beter geen subsidies meer voor alle geloven, en een volledige overhevelen van de budgetten naar de gezondheidszorg.

Bovendien denk ik dat de volledige bezittingen van de Kerk eens mogen genationaliseerd worden en openbaar verkocht worden, of overgeheveld worden naar door ons plausibel corrupte patrimonium beheer.

De seculiere gemeenschap in dienstverband van de kerk, mag op de payrol van het OCMW staan en daarmee is ook dit stukje staat ontvet.
brother paul is offline  
Oud 27 mei 2007, 00:34   #11
Yucagira
Europees Commissaris
 
Yucagira's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 6.302
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trapper Bekijk bericht
Vlaanderen is katholiek!!
tegenwoordig is dat allemaal hip, zo exotisch zijn
moet iets aan gedaan worden want er is niks uniform meer onder de vlamingen, behalve voor die 1 miljoen natuurlijk
ja ja zie hier mijn voor-voor-voor- oma's en opa's branden (n1)
en ze waren ook Vlamingen , maar blijkbaar van verkeerde soort

Vlaanderen - eerst ; eigen Volk - eerst - ja , zeker !

maar of die Vlaming (behorend tot zeldzame dus imho beschermde soort )
vrijzinnig of katholiek of ... is

Execution of Mennonites in the Netherlands
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Brussel Vlaams

Laatst gewijzigd door Yucagira : 27 mei 2007 om 00:40.
Yucagira is offline  
Oud 27 mei 2007, 06:19   #12
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trapper Bekijk bericht
Vlaanderen is katholiek!!
tegenwoordig is dat allemaal hip, zo exotisch zijn
moet iets aan gedaan worden want er is niks uniform meer onder de vlamingen, behalve voor die 1 miljoen natuurlijk
Katholieken, droegen die ook geen hoofddoeken en zedige kledij ?
skaldis is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be