Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2021, 09:53   #101
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Wat niet wegneemt dat dit ongeluk heel eenvoudig had kunnen voorkomen worden door kruisende weggebruikers niet op 't zelfde moment groen licht te geven.
de vraag is ook in hoeverre groen licht iets uithaalt bij kleine kinderen. vanaf wanneer kan je er van uitgaan dat ze het kennen en het ook respecteren?

toen ik zo oud was ging ik op iedere straathoek moeten stoppen tot mijn moeder er was, maar blijkbaar zijn de tijden veranderd.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2021, 11:16   #102
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Het hele idee achter de ‘zwakke weggebruiker’ is op zich prima.. ].
maar het dringend genuanceerd worden
net nog meegemaakt

heir is een kruispunt waar voetgangers allemaal tegelijk groen krijgen en dan de wagens afwisselend.
voetgangers groen en komt daar ene aangevlogen tegen 30 ?* 35/u op zijn velo en die slaagt af (ja, er stak tegelijk volk over).

is da nog een zwakke gebruiker?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2021, 21:35   #103
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat zou wat zijn: de chauffeur is een taliban.
Een Taliban is overdreven maar een Moslim en een Jood geeft soms speciale effecten
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2021, 21:37   #104
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Of vanuit uw oogpunt nog erger, het was Trump zijn schuld.
Biden of Verlinden omdat die de militairen terugtrekken?

In elk geval 2 slachtoffertjes vergeet het niet .

Laatst gewijzigd door chris k : 27 augustus 2021 om 21:37.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2021, 21:12   #105
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Als ik alle reacties hier lees en verder ook wat ik er over kan vinden in de pers dan is het vandaag absoluut niet duidelijk wat er zich daar nu precies heeft afgespeeld.
Wat wel duidelijk is dat is dat de vrachtwagen uit de Sint-Vincentiusstraat links de Lange-Leemstraat is opgedraaid en dat de kinderen vanaf de overkant van de Lange-Leemstraat de straat aan het oversteken waren. Veel meer zekerheid is er niet.

Wat de nodige zogezegde verkeersexperten niet belet om hun eisen te stellen.

De eerste vraag die ik graag beantwoord zou willen zien is: hoe kwamen een kind van 9 samen met een kind van 1,5 zonder begeleiding op dat kruispunt terecht.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2021, 09:39   #106
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
De eerste vraag die ik graag beantwoord zou willen zien is: hoe kwamen een kind van 9 samen met een kind van 1,5 zonder begeleiding op dat kruispunt terecht.
het was groen?

de verhalen gaan van
moeder liep achter de kinderen
moeder stond om de hoek en zag het ongeval niet gebeuren
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2021, 10:13   #107
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Klopt, maar dat is eerder de tijdsgeest. Mensen die rondlopen als zombies, tokkelend op hun smartphone – overal en altijd. Ook automobilisten, veilig in hun stalen kooi , voelen zich onaantastbaar. Zo rijdt 75% te snel in fietsstraten in Brussel, gebruikt 70% richtingaanwijzers niet bij rond punt, gebruikt 50% de GSM in wagen, enz.
Dat is begonnen bij het invoeren van zone30 in combinatie met het concept 'zwakke weggebruiker die steeds voorrang hoort te krijgen'. Ergo: vals gevoel van veiligheid: zelf niets doen omdat je 't idee hebt dat anderen wel zullen zorgen voor uw veiligheid. Dan krijg je mensen die zonder kijken de baan oplopen of fietsers die kriskras overal rondrijden.

Het massa-gebruik van de smartphone kwam er pas in latere fase bij met de ondertussen gekende nadelen en het heeft het fenomeen van onoplettendheid extra kracht bijgezet, zeker een feit.
Schermen (dus ook smartphones) eisen nagenoeg alle aandacht van de gebruiker, waardoor er geen oog meer is voor de omgeving. Bedenk maar hoeveel reactie ge krijgt van kinderen die tv kijken of met de playstation bezig zijn.. het is bij volwassenen niet anders. De smartphone lijkt soms specifiek te zijn ontwikkeld om uw aandacht te richten op dat toestel.. Ik vergelijk dat soort dingen graag met drugs, die zijn ook verslavend en nemen je aandacht ook weg uit het 'echte leven'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
En dat geldt ook voor het gemotoriseerd verkeer.
Klopt, ’t geldt voor iedereen die deelneemt aan het verkeer.
Of met andere woorden: voor ieder die buitenkomt.

Automobilisten een rijbewijs en voetgangers een wandelbewijs. 't Wordt tijd.
Niemand nog zonder pasje op 't straat.. hehe..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Theorie en prakrijk. In de praktijk is het nagenoeg onmogelijk om uw kinderen constant bij te houden en ze in de gaten te houden of je moet ze al aan de leiband hebben. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Uiteraard maken mensen fouten.
En als ge daarmee geconfronteerd wordt, leert ge er hopelijk een les uit.
Maar sommige zaken 'weet' ge omdat anderen het u voordeden.
Zo ‘weet’ ge normaal gezien wel (gezond verstand) dat ge uw anderhalf jarige peuter niet zonder toezicht van volwassenen op straat laat. Een negenjarig kind, tot daar toe, maar een peuter houdt ge bij u.
Het kan in dit geval toevallig zo zijn dat voor de eerste keer het kind ontsnapte aan de aandacht van de moeder.. en dan is het echt pech hebben. Of het is de moeder haar gewoonte om vol vertrouwen haar kind te laten rondlopen met het idee dat anderen wel zullen zorgen voor de veiligheid ervan.. En dat zal -in theorie & praktijk- doorgaans goed aflopen, tot die keer dat iemand in de praktijk niet het patroon volgt waar jij op rekende..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De kans dat dergelijk ongeval met een fietser gebeurt is nagenoeg onbestaande. Kijk naar Oslo en Helsinki hoe met naar 0 verkeersdoden is gegaan met toename van het aantal fietsers.
Uiteraard is de kans op doden een pak kleiner, maar het ongeluk een voetganger omver te rijden zou evengoed bij een fietser als een automobilist kunnen voorvallen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat is onzin natuurlijk.
10 jaar rondgereden in Gent en een toch een paar keer dat fenomeen tegengekomen. Ik kreeg er bovendien nog een vieze blik bij ook.
Vreemd genoeg kwam ik dit enkel tegen in bepaalde buurten..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2021, 06:50   #108
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.211
Standaard

Het woord tram mag niet uitgesproken worden in Antwerpen dixit de extreem linkse ambtenaar uit wiens mond niets dan leugens kwamen omdat hij een NV-A hater is.
Citaat:
Het laatste stuk ongebruikte premetro, onder de Kerk- en de Pothoekstraat, wordt in 2024 in gebruik genomen. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) heeft via de Vlaamse begroting 60 miljoen euro uitgetrokken voor het project. Er komen ook vier nieuwe premetrostations. Bron.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2021, 07:16   #109
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.788
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Dat is begonnen bij het invoeren van zone30 in combinatie met het concept 'zwakke weggebruiker die steeds voorrang hoort te krijgen'. Ergo: vals gevoel van veiligheid: zelf niets doen omdat je 't idee hebt dat anderen wel zullen zorgen voor uw veiligheid. Dan krijg je mensen die zonder kijken de baan oplopen of fietsers die kriskras overal rondrijden.
De zone 30 is echt wel een wonder, of een plaag. Het is ook 1 van de redenen waarom we weinig met de wagen rijden. (de hoofdreden is Veel te Veel kiesvee op de weg)
Citaat:
Klopt, ’t geldt voor iedereen die deelneemt aan het verkeer.
Of met andere woorden: voor ieder die buitenkomt.

Automobilisten een rijbewijs en voetgangers een wandelbewijs. 't Wordt tijd.
Niemand nog zonder pasje op 't straat.. hehe..
Pas maar op, of je krijgt een QR code op je voorhoofd.
En onze overheid kennende, moet je zelf constant nakijken of alle updates en aanpassingen wel gebeurd zijn, anders hang je nog steeds.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
Dat is onzin natuurlijk.
Citaat:
10 jaar rondgereden in Gent en een toch een paar keer dat fenomeen tegengekomen. Ik kreeg er bovendien nog een vieze blik bij ook.
Vreemd genoeg kwam ik dit enkel tegen in bepaalde buurten..
Tjiens, dat soort van onzin zie ik ook. En het is wel opmerkelijk dat de vieze blikken eerder afhangen van wie er oversteekt, dan van waar er "crimineel overgestoken" wordt.
Rij ik nu met de auto, motor of mijn rijdende ligzetel.
Het verschil is wel dat met de rijdende ligzetel ik meestal bewonderende blikken krijg.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 22:09   #110
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Antwerpen, waar gemotoriseerd verkeer van harte welkom is! Waar de auto koning is en men liever geen conflictvrije kruispunten maakt daar dit voor koning auto te veel oponthoud zou veroorzaken.

Dit is dan wat je dan krijgt en het zal heus niet het laatste ongeval zijn in een stad waar men nog steeds uitgaat van koning auto en waar men meent dat men alle verkeer harmonieus kan combineren.

Dergelijke regeling is vragen om problemen en kan enkel uit het hoofd ontspruiten van een wereldvreemde en in een ivoren toren wonende autorijdende politicus.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210824_92974782

https://www.hln.be/oostende/nultoler...les~a01e5c090/

Dat zal ook al een stuk helpen om fietsen op te merken in het donker.
Ik denk dat 30% zonder of onvoldoende verlicht rond rijdt en nu het winter wordt, goede maatregel ten bate van de fieters zelf.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2021, 23:43   #111
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Antwerpen, waar gemotoriseerd verkeer van harte welkom is! Waar de auto koning is en men liever geen conflictvrije kruispunten maakt daar dit voor koning auto te veel oponthoud zou veroorzaken.

Dit is dan wat je dan krijgt en het zal heus niet het laatste ongeval zijn in een stad waar men nog steeds uitgaat van koning auto en waar men meent dat men alle verkeer harmonieus kan combineren.

Dergelijke regeling is vragen om problemen en kan enkel uit het hoofd ontspruiten van een wereldvreemde en in een ivoren toren wonende autorijdende politicus.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210824_92974782
Heel erg maar in de allereerste plaats is het niet de schuld van welk voertuig ook maar van de ouders van die kinderen. het zijn die ouders die hun verantwoordelijkheid moeten nemen en er voor zorgen dat ze hun jonge kinderen niet onbegeleid in een drukke stad laten de straat op gaan. En wanneer ze bij hun kinderen zijn zijn het zij die in eerste instantie moeten op hun kinderen letten dat ze niet zouden verongelukken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2021, 23:51   #112
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Als ik alle reacties hier lees en verder ook wat ik er over kan vinden in de pers dan is het vandaag absoluut niet duidelijk wat er zich daar nu precies heeft afgespeeld.
Wat wel duidelijk is dat is dat de vrachtwagen uit de Sint-Vincentiusstraat links de Lange-Leemstraat is opgedraaid en dat de kinderen vanaf de overkant van de Lange-Leemstraat de straat aan het oversteken waren. Veel meer zekerheid is er niet.

Wat de nodige zogezegde verkeersexperten niet belet om hun eisen te stellen.

De eerste vraag die ik graag beantwoord zou willen zien is: hoe kwamen een kind van 9 samen met een kind van 1,5 zonder begeleiding op dat kruispunt terecht.
Inderdaad, ik ook.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2021, 23:58   #113
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
https://www.hln.be/oostende/nultoler...les~a01e5c090/

Dat zal ook al een stuk helpen om fietsen op te merken in het donker.
Ik denk dat 30% zonder of onvoldoende verlicht rond rijdt en nu het winter wordt, goede maatregel ten bate van de fieters zelf.
Licht alleen gaat niet helpen. Dikwijls, ook volwassene, kennen ze niet eens de voorrangsregels van rechts niet en van haaientanden hebben ze ook nog niet gehoord. Wanneer je 10 keer doorrijd waar de fietser voorrang dient te verlenen heb je minstens 9 keer een fietser op je motorkap liggen.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 oktober 2021 om 00:00.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 08:55   #114
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
https://www.hln.be/oostende/nultoler...les~a01e5c090/

Dat zal ook al een stuk helpen om fietsen op te merken in het donker.
Ik denk dat 30% zonder of onvoldoende verlicht rond rijdt en nu het winter wordt, goede maatregel ten bate van de fieters zelf.
Als je dit voor Edegem bekijkt daar rijden er misschien 30% met verlichting op als het donker is .....en Politie zie je bijna niet meer -> de Politie hervorming ( samenvoegen van verschillende gemeenten politie ) is de grootste flater die ze ooit zijn veel te grote zone voor die agenten ...en wie weet wat voor onzinnige dingen die ze extra moeten doen .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 08:57   #115
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Licht alleen gaat niet helpen. Dikwijls, ook volwassene, kennen ze niet eens de voorrangsregels van rechts niet en van haaientanden hebben ze ook nog niet gehoord. Wanneer je 10 keer doorrijd waar de fietser voorrang dient te verlenen heb je minstens 9 keer een fietser op je motorkap liggen.
En dan vergeet je nog te vermelden soms met 5 naast elkaar rijden en niet uit de weg gaan bij tegenliggers en zonder verlichting op als het donker is .....
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 11:22   #116
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 569
Standaard

Voor zij die begaan zijn met "gezien worden" fietsverlichting vooral voor kinderen: Reelight https://www.reelight.com/collections...ry-free-lights (en dan vooral de SL500/600 reeks, evt. de SL200 Flash versie).
Staan altijd aan zodra de fiets beweegt, zonder batterij, blijven nog even naflitsen (met ReePower optie) als je stopt voor rood licht, etc. Ze zijn zelfs overdag voldoende zichtbaar (de Flash versies), en zijn 's nacht behoorlijk felle flitsers (niet verblindend zoals sommige batterij flitsers). Grote voordeel, je kan ze nooit vergeten aan te zetten, nooit platte batterij, ideaal voor kinderen. De weerstand veroorzaakt door dit magneet/inductie systeem is niet voelbaar en nauwelijk meetbaar in vergelijking met een naafdynamo.

Hoewel voor mij de eindbalans duidelijk positief blijft, na 10+jaar ervaring en +/- 15 sets geïnstalleerd, toch enkele minpunten:
* niet goedkoop / prijs-kwaliteit kan beter
* de niet-flash versies zijn te zwak zichtbaar (geen ervaring met de RL700 reeks)
* de ReePower optie (naflitsen) begint te verslijten/verminderen na 2-3 jaar. Groot slijtage verschil van dit naflitsen tussen individuele exemplaren onderling
* de SL200 serie staat laag gemonteerd (op de as) en uitzonderlijk sneuvelt er al eens lichtje (in fietsenrek en dergelijke). Is wel stevig gemaakt, maar blijft kunstof
* de SL200 niet op elke fiets (as) monteerbaar
* de SL200 staat aan één kant van het wiel (maar het is eigenlijk verwaarloosbaar, dat het lampje in een bepaalde smalle kijkhoek door de velg/band even gemaskeerd wordt - voldoende diffuus/verspreid flitslicht blijft zichtbaar)
* de SL600 is soms een uitdaging om achterlicht te monteren mét behoud van origineel achterlicht (zoals ik altijd doe)
* bij de SL5/600 is de stroomgeneratie unit en de verlichting verdeeld over 2 componenten die bij de fabricage met een draadje vast verbonden zijn. Dit draadje mocht iets steviger uitgevoerd zijn en moet uit voorzorg aan binnenkant van het frame geleid worden om toch maximaal beschermd te worden (en toch al 2x draadje overgetrokken door onvoorzichtige mede-parkeerders). Het overschot aan draadje kan in beperkte mate in de stroom unit 'ingedraaid/ingekort' worden, daarom dat een dikkere kabel jammer genoeg geen haalbare fabricage optie is
* al die lichten zijn volledig waterdicht geproduceerd en niks is herstelbaar (eerste varianten 10+ jaar geleden hadden na enkele jaren toch last van vochtinsijpeling - toen zelfs in contact geweest met het design-team en gratis vervang exemplaren gekregen, hoewel al lang buiten garantie)
* bij de SL5/600 is de montagevoet van de stroomunit te zwak uitgevoerd, kans op afbreken bij montage (ligt mss. aan mij), eens gemonteerd is het wel stevig genoeg.

Eindbalans voor mij is zeker positief, omdat ik een bloedhekel heb aan slecht verlichte fietsen (zowel als woon-werk fietser, maar zeker als automobilist), maar ook omdat het qua gebruik en onderhoud een "install and forget" systeem is (behoudens uitzonderlijke beschadiging).

Disclaimer: ik heb geen aandelen / percentje bij verkoop van Reelights

Laatst gewijzigd door DIBO : 30 oktober 2021 om 11:29.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2021, 11:34   #117
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht

Alle weggebruikers horen de verkeerssituatie continu in ’t oog te houden. Aandacht bij het verkeer. En als ge daaraan deelneemt, hoort ge te weten wat de risico's zijn. Ook als voetganger.
Inderdaad, ik reed deze week bijna een meisje van 13 ?* 14 jaar bijna omver.

Ze was naar huis aan het wandelen en plots wilde ze aan de andere kant gaan lopen.
Effe kijken of de weg vrij was, hoorde er uiteraard niet bij.

Dat ze mij, met m'n Ford Ranger, niet hoorde afkomen, had alles te maken met de oortjes die ze in de oren had.

Ik ben gestopt en heb eens goed van mijn oren gemaakt.

Haar antwoord: "Sorry mijnheer, ik hoorde u niet afkomen."

Tja dan denk je bij jezelf: "Gelukkig is dit nog goed afgelopen, mede doordat ik niet snel reed."

Verkeersopvoeding is volgens mij meer dan nodig.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2021, 22:30   #118
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Licht alleen gaat niet helpen. Dikwijls, ook volwassene, kennen ze niet eens de voorrangsregels van rechts niet en van haaientanden hebben ze ook nog niet gehoord. Wanneer je 10 keer doorrijd waar de fietser voorrang dient te verlenen heb je minstens 9 keer een fietser op je motorkap liggen.

Dat klopt maar als je die fietser ziet kan je als "mens" aan het stuur van een auto nog altijd proberen hem niet op je moterkap te zien belanden.
Als je hem zelfs niet ziet omdat hij zonder licht rijdt is het einde verhaal.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be