Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juli 2021, 23:32   #901
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Dit forum heeft wel een steeds hoger sci-fi gehalte
Ik begrijp maar al te goed dat jij een debiele Fluppe verkiest boven een Nederlands vvorstenhuis.

En dat na het twee eeuwen oude grondwettelijke verbod voor een Belgische troonzitter om een bruid te kiezen die een hereniging met Nederland zou kunnen bewerkstelligen. Van mij mag alle middeleeuwse koninklijke rotzooi de pot op.

Je kan op twee oren slapen, Bruno. Een hereniging met Nederland zit er niet in. Hoogstens een confederatie zodat Vlaanderen niet in een gelijkaardig straatje terecht komt als met Wallonië.

Johan Sanctorum heeft gelijk.

https://sanctorumblog.wordpress.com/...r-liever-niet/
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 juli 2021 om 23:38.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 06:05   #902
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik begrijp maar al te goed dat jij een debiele Fluppe verkiest boven een Nederlands vvorstenhuis.

En dat na het twee eeuwen oude grondwettelijke verbod voor een Belgische troonzitter om een bruid te kiezen die een hereniging met Nederland zou kunnen bewerkstelligen. Van mij mag alle middeleeuwse koninklijke rotzooi de pot op.

Je kan op twee oren slapen, Bruno. Een hereniging met Nederland zit er niet in. Hoogstens een confederatie zodat Vlaanderen niet in een gelijkaardig straatje terecht komt als met Wallonië.

Johan Sanctorum heeft gelijk.

https://sanctorumblog.wordpress.com/...r-liever-niet/
Best goeie site om er even op nagelezen te mogen worden en inderdaad, gelijk heeft hij.

Antwerpse haven en de Rotterdamse haven die dan zouden kunnen samenslagen mocht er een hereniging komen, nog meer drugs/illegalen in huis halen???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 07:39   #903
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik begrijp maar al te goed dat jij een debiele Fluppe verkiest boven een Nederlands vvorstenhuis.

En dat na het twee eeuwen oude grondwettelijke verbod voor een Belgische troonzitter om een bruid te kiezen die een hereniging met Nederland zou kunnen bewerkstelligen. Van mij mag alle middeleeuwse koninklijke rotzooi de pot op.

Je kan op twee oren slapen, Bruno. Een hereniging met Nederland zit er niet in. Hoogstens een confederatie zodat Vlaanderen niet in een gelijkaardig straatje terecht komt als met Wallonië.

Johan Sanctorum heeft gelijk.

https://sanctorumblog.wordpress.com/...r-liever-niet/
Tja, Sanctorum zijn schrijfsel zit wel boordevol anti-Ollander clichés. De types waarop hij botste op camping bestaan natuurlijk maar al te zeer en zijn in hoge mate irriterend. Ik hou er evenmin van. Maar dan had hij wel eerlijk horen te zijn en niet doen alsof het slechts die Nederlandse camping-kwekkers zijn die hem op de zenuwen werkten. Een troep Franstaligen geeft mij ook al dikwijls de indruk gegeven dat je, graag of niet, absoluut moet horen dat zij er zijn. Ik ben Anglofiel, maar dikke, rijkelijk getatoueerde Engelse bierzuipers mijd ik ook als de pest. Dit om maar te zeggen dat niet alle Nederlanders beantwoorden aan de karikaturen die Sanctorum beschrijft.

Om nu op de draad terug te komen, het komt er op neer dat de Vlamingen weldra zullen moeten kiezen tussen een confederatie met het overwegend linkse en eeuwig armlastige, altijd transfers zuipende Wallonië of een confederatie met het welvarende Nederland. In beide alternatieven vergen duidelijk afgebakende homogene beleidsbevoegdheden en financiële verantwoordelijkheid, zowel wat betreft de toekomst als inzake het beheer van de geërfde openbare schuld.
Er is natuurlijk ook nog een "derde weg" : Vlaamse onafhankelijkheid. Maar dat zou slechts mogelijk zijn als we tegelijkertijd ook opteren voor een Vlexit uit de EU.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 07:49   #904
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Zou het volgende van toepassing kunnen zijn?

"Blijf in uw kot, blijf in uw eigen land?"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 08:32   #905
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, Sanctorum zijn schrijfsel zit wel boordevol anti-Ollander clichés. De types waarop hij botste op camping bestaan natuurlijk maar al te zeer en zijn in hoge mate irriterend. Ik hou er evenmin van. Maar dan had hij wel eerlijk horen te zijn en niet doen alsof het slechts die Nederlandse camping-kwekkers zijn die hem op de zenuwen werkten. Een troep Franstaligen geeft mij ook al dikwijls de indruk gegeven dat je, graag of niet, absoluut moet horen dat zij er zijn. Ik ben Anglofiel, maar dikke, rijkelijk getatoueerde Engelse bierzuipers mijd ik ook als de pest. Dit om maar te zeggen dat niet alle Nederlanders beantwoorden aan de karikaturen die Sanctorum beschrijft.

Om nu op de draad terug te komen, het komt er op neer dat de Vlamingen weldra zullen moeten kiezen tussen een confederatie met het overwegend linkse en eeuwig armlastige, altijd transfers zuipende Wallonië of een confederatie met het welvarende Nederland. In beide alternatieven vergen duidelijk afgebakende homogene beleidsbevoegdheden en financiële verantwoordelijkheid, zowel wat betreft de toekomst als inzake het beheer van de geërfde openbare schuld.
Er is natuurlijk ook nog een "derde weg" : Vlaamse onafhankelijkheid. Maar dat zou slechts mogelijk zijn als we tegelijkertijd ook opteren voor een Vlexit uit de EU.
Dat is helemaal geen 'derde weg' aangezien onafhankelijkheid de basisvoorwaarde is om daarna met een ander land een confederatie te kunnen aangaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 08:39   #906
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is helemaal geen 'derde weg' aangezien onafhankelijkheid de basisvoorwaarde is om daarna met een ander land een confederatie te kunnen aangaan.
Inderdaad. Door aan te geven dat hij niet een land wou zijn met Nederland op de Nederlandse televisie, maar opteerde voor een confederatie, gaf Bart De Wever trouwens zelf ook aan dat een confederatie uit meerdere onafhankelijke staten bestaat. Misschien leert hij eindelijk de definitie van het begrip.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 08:45   #907
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is helemaal geen 'derde weg' aangezien onafhankelijkheid de basisvoorwaarde is om daarna met een ander land een confederatie te kunnen aangaan.
Al is het de 27457895ste weg als het surrealistische België maar naar de eeuwige jachtvelden verhuist. Meer moet dat niet zijn.
Pandareus beseft dat ook in een andere draad:
Citaat:
We komen hier als land echt niet goed uit. Het lijkt wel alsof iedereen een acute verlamming heeft, enkel de vrijwilligers staan klaar. Om vast te stellen dat de structuren niet werken.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 30 juli 2021 om 08:49.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 10:27   #908
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je kan op twee oren slapen, Bruno. Een hereniging met Nederland zit er niet in. Hoogstens een confederatie zodat Vlaanderen niet in een gelijkaardig straatje terecht komt als met Wallonië.

Johan Sanctorum heeft gelijk.

https://sanctorumblog.wordpress.com/...r-liever-niet/
Lijkt wel door een kind geschreven. Vooral het hoofdstuk Heineken en frikandel dan. En geloof het of niet, ik vind satékroketten wel lekker, maar ik denk niet dat in een dergelijk land een sterk centralistische culinaire eenheidswet gaan krijgen teneinde het nationalistische gevoel te stimuleren. Kroketautomatieken en Hollandse snackbars in ieder dorp ten koste van Belgische restaurants en frituren. En zoiets is voor dhr. Sanctorum een serieus argument ofzo. Culinaire zelfmoord voor Vlaanderen zegt hij zelfs. Man toch...

En dan nog, men hoeft niet enkel lacherig te doen over Nederland op dat vlak. In de bakcultuur is het zeker geen prutsland. Er zijn ook in Nederland culinaire lichtpuntjes, ook al staan ze er niet om bekend en weten ze het van zichzelf.

Voor mij heeft hij juist argumenten pro-Groot-Nederland gegeven, als dit de oppositie ertegen is.

Zelfs BDW moest het bovenhalen op NPO1 en heeft enkel lacherig gedaan over de cultuur van de noorderlingen. Een erg foute zet als je in het noorden gaat praten over de hereniging. Hij kwam immers niet lang aan bod en heeft de noorderlingen niet kunnen charmeren op die manier, he?

Oh ja, in vind Heineken niet slecht, maar de pils moet het van de nasmaak hebben. Het is vooral in de Randstad een populair merk, maar zeker niet overal. Van de tap is het ook veel lekkerder dan van die groene flesjes (wat al een gek idee is ten nadele van kwaliteit). Ik zou niet snel Heinekendrinker worden, maar kom op zeg. Je gaat er ook niet dood van als je het probeert. Ook in Vlaamse supermarkten kan je Heineken en fritessaus (ook in ieder frituur zowat met veel liefhebbers) krijgen, trouwens. Geen woord over andere Nederlandse bieren of de Vlaamse bieren waar graag op gekapt wordt als Maes of Jupiler. Maar goed, ik ben erin getrapt.

Laatst gewijzigd door Weyland : 30 juli 2021 om 10:46.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 10:38   #909
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is helemaal geen 'derde weg' aangezien onafhankelijkheid de basisvoorwaarde is om daarna met een ander land een confederatie te kunnen aangaan.
Jullie Belgicisten pogen voortdurend ons het thema uit de handen te slaan door te komen aandraven met het het argument dat "onafhankelijkheid de basisvoorwaarde is om daarna met een ander land een confederatie te kunnen aangaan". Voor een confederatie binnen België geldt dit alvast niet. Wat Dewever bedoelt met confederatie wanneer hij het over België heeft is in dit land een zeer ruime staatshervorming doorvoeren met duidelijke afgelijnde homogene beleidsbevoegdheden en verantwoordelijkheden voor de betrokken deelstaten (nu nog "gewesten"). Zodanig dat er in de praktijk een structuur ontstaat die dezelfde is als bij een volgens het boekje gecreëerde confederatie.

Voor een confederatie met Nederland zou er inderdaad in principe eerst een Vlaamse onafhankelijkheid moeten zijn, zelfs al ware het voor slechts een halve dag.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 30 juli 2021 om 10:39.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 10:45   #910
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jullie Belgicisten pogen voortdurend ons het thema uit de handen te slaan door te komen aandraven met het het argument dat "onafhankelijkheid de basisvoorwaarde is om daarna met een ander land een confederatie te kunnen aangaan". Voor een confederatie binnen België geldt dit alvast niet. Wat Dewever bedoelt met confederatie wanneer hij het over België heeft is in dit land een zeer ruime staatshervorming doorvoeren met duidelijke afgelijnde homogene beleidsbevoegdheden en verantwoordelijkheden voor de betrokken deelstaten (nu nog "gewesten"). Zodanig dat er in de praktijk een structuur ontstaat die dezelfde is als bij een volgens het boekje gecreëerde confederatie.

Voor een confederatie met Nederland zou er inderdaad in principe eerst een Vlaamse onafhankelijkheid moeten zijn, zelfs al ware het voor slechts een halve dag.
Daar hoeft zelfs geen halve dag tussen te zitten. Gewoon de tijd om tweemaal te tekenen.
Zoiets gebeurt bv. bij notariële transacties vaak.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 10:49   #911
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Laten we de hereniging gewoon bereiken zoals vroeger: een huwelijk tussen de twee troonopvolgers.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 10:52   #912
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Laten we de hereniging gewoon bereiken zoals vroeger: een huwelijk tussen de twee troonopvolgers.
Een lesbisch huwelijk dan? Moet kunnen.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 30 juli 2021 om 10:52.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 10:53   #913
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Een lesbisch huwelijk dan? Moet kunnen.
Lijkt me ook hevig aan grillen onderhevig en te losstaand van onze politieke slagkracht als burger. Geen slecht idee indien een dergelijk huwelijk zich zou aandienen verder wel.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 10:55   #914
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Een lesbisch huwelijk dan? Moet kunnen.
Nederland is het eerste land ter wereld waar zo'n huwelijk werd toegelaten. België het tweede land ter wereld.

Zou het dan niet symbolisch zijn dat we herenigen door een lesbisch huwelijk?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 10:56   #915
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Daar hoeft zelfs geen halve dag tussen te zitten. Gewoon de tijd om tweemaal te tekenen.
Zoiets gebeurt bv. bij notariële transacties vaak.
Dat klopt. Het belangrijkste is natuurlijk dat voorafgaandelijk tussen Nederland en Vlaanderen goede en grondige besprekingen werden gevoerd. Dat is ook in het belang van Nederland. Om maar één item even aan te stippen: Vlaanderen zal, jammer genoeg, in zijn rugzak ook zijn deel van de geërfde Belgische staatsschuld meebrengen waarvoor het in een Nederlands-Vlaamse confederatie zelf verantwoordelijk blijft.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 10:57   #916
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jullie Belgicisten pogen voortdurend ons het thema uit de handen te slaan door te komen aandraven met het het argument dat "onafhankelijkheid de basisvoorwaarde is om daarna met een ander land een confederatie te kunnen aangaan". Voor een confederatie binnen België geldt dit alvast niet.
Sorry maar dat is juridische nonsens...

Citaat:
Wat Dewever bedoelt met confederatie wanneer hij het over België heeft is in dit land een zeer ruime staatshervorming doorvoeren met duidelijke afgelijnde homogene beleidsbevoegdheden en verantwoordelijkheden voor de betrokken deelstaten (nu nog "gewesten"). Zodanig dat er in de praktijk een structuur ontstaat die dezelfde is als bij een volgens het boekje gecreëerde confederatie.
Wat jij beschrijft en aan hem toedicht, is géén confederatie maar een verder doorgedreven federalisering van België door middel van bijkomende bevoegdheidsoverdrachten van het federale niveau naar de gefedereerde eenheden.

Citaat:
Voor een confederatie met Nederland zou er inderdaad in principe eerst een Vlaamse onafhankelijkheid moeten zijn, zelfs al ware het voor slechts een halve dag.
kijk, daar zou ik de kriebels van krijgen hee... dat misplaatste 'in principe' terwijl het een conditio sine qua non is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 10:57   #917
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nederland is het eerste land ter wereld waar zo'n huwelijk werd toegelaten. België het tweede land ter wereld.

Zou het dan niet symbolisch zijn dat we herenigen door een lesbisch huwelijk?
Probleem blijft: wie gaat de broek aan hebben?
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 10:58   #918
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Laten we de hereniging gewoon bereiken zoals vroeger: een huwelijk tussen de twee troonopvolgers.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 11:01   #919
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Sorry maar dat is juridische nonsens...



Wat jij beschrijft en aan hem toedicht, is géén confederatie maar een verder doorgedreven federalisering van België door middel van bijkomende bevoegdheidsoverdrachten van het federale niveau naar de gefedereerde eenheden.



kijk, daar zou ik de kriebels van krijgen hee... dat misplaatste 'in principe' terwijl het een conditio sine qua non is.
Je kunt zo fel federaliseren dat er enkel een confederatie over blijft waarbij zelfs enkel de naam België als enige overblijfsel van de federatie wordt behouden. Dat is wat quercus bedoelde. Noem het voor mijn part Bloot België.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 11:03   #920
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Probleem blijft: wie gaat de broek aan hebben?
Om beurten hé.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be