Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 augustus 2021, 19:51   #1001
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Het is sowieso interessant voor Vlaams-nationalisten om echt Nederland te leren kennen zoals het is en niet het ideaalbeeld waarop ze verliefd zijn.
Ook de bijbel-belt zou voor verrassingen kunnen zorgen. De invloed van het geloof gaat daar enorm ver. Voor mij persoonlijk nog verder dan in de VS.
En mensen die Brussel afschilderen als Hell-hole en niet meer in Borgerhout durven komen, zouden verschieten hoeveel erger het nog kan worden als ze Amsterdam West zouden durven "bezoeken". Ook het onzin fanatisme van Qanon is daar tastbaar aanwezig in de stad-samenleving.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 19:52   #1002
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Het is sowieso interessant voor Vlaams-nationalisten om echt Nederland te leren kennen zoals het is en niet het ideaalbeeld waarop ze verliefd zijn.

Het ideaalbeeld.... verliefd .....?
Ik zie veel positieve dingen in Nederland vooral economisch en structureel maar voor mij stopt het daar wel.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 19:56   #1003
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ook de bijbel-belt zou voor verrassingen kunnen zorgen. De invloed van het geloof gaat daar enorm ver. Voor mij persoonlijk nog verder dan in de VS.
En mensen die Brussel afschilderen als Hell-hole en niet meer in Borgerhout durven komen, zouden verschieten hoeveel erger het nog kan worden als ze Amsterdam West zouden durven "bezoeken". Ook het onzin fanatisme van Qanon is daar tastbaar aanwezig in de stad-samenleving.
Vroeger was de RKK hier oppermachtig, maar heden ten dage niet meer. Zelfs praktiserende katholieken durven kritiek hebben over het Vaticaan. Kritiek op de dominee van je gemeente is veel moeilijker, lijkt me en je wordt systematisch buitengepest als je je niet voldoende schikt.

Al ben ik niet naief. De RKK indien die terug veel macht zou hebben hier zou veel minder liberaal zijn.

Laatst gewijzigd door Weyland : 1 augustus 2021 om 20:02.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 19:56   #1004
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Het ideaalbeeld.... verliefd .....?
Ik zie veel positieve dingen in Nederland vooral economisch en structureel maar voor mij stopt het daar wel.
Als u enkele maanden het journaal op de Nederlandse TV volgt zult u die positieve strukturele dingen in een ander daglicht gaan zien. En als u ooit de kans krijgt iets te moeten doen waar de Nederlandse overheid een rol in speelt, zult u in vivo zien dat die strukturele positieve dingen misschien eerder tot de ideale droomfantasie van enkele Vlamingen behoort.

Nederland is een land dat zeer erg op België gelijkt. Alleen zijn de meeste inwoners veel assertiever en veel religieuzer. Maar de samenleven is er zeker even multicultureel als in België.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 19:57   #1005
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Zelfs dan moeten wij vooruit kijken, achter ons is voorbij en onherstelbaar hoe graag we het misschien anders zouden zien..
Zorgen genoeg "voor" ons en zelfs die welke we kennen zijn al torenhoog.
Bij negatieve ervaringen heb ik geleerd boeken toe en zo rap mogelijk terug vooruit.
"Alleen dan" kom je ook echt terug "vooruit".
Juist ja. Vooruit met de geit, maar Conneur zit wel gewrongen
tussen Vandenbroucke en zijn kiezers.
Citaat:

Vandaag
Hoe Conner Rousseau gewrongen zit tussen Frank Vandenbroucke en zijn kiespubliek

Conner Rousseau wil de coronapas verplichten voor álle evenementen, al lijkt hij daar voorlopig alleen in te staan. De Vooruit-voorzitter, die eind vorig jaar al op een volwaardige festivalzomer rekende, hoopt door de uitbreiding van het Covid Safe Ticket van twee walletjes tegelijk te kunnen eten.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210731_97293921
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 19:59   #1006
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Vroeger was de RKK hier oppermachtig, maar heden ten dage niet meer. Zelfs praktiserende katholieken durven kritiek hebben over het Vaticaan. Kritiek op de dominee van je gemeente is veel moeilijker, lijkt me en je wordt systematisch buitengepest als je je niet voldoende schikt.

Al ben ik niet naief. De RKK indien die terug veel macht zou hebben hier zou veel minder liberaal zijn.
Je neemt gewoon niet deel aan het plaatselijke sociale leven.

Bovendien zouden vele Vlamingen het extreem moeilijk hebben met de strakke hierarchische struktuur waar Nederlanders aan hechten. Wat zich ook uit in de kleding in een bedrijf.
Nou moe...Als de Vlamingen Nederland goed zouden willen leren kennen, ze staken Wever in het zothuis.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 20:00   #1007
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist ja. Vooruit met de geit, maar Conneur zit wel gewrongen
tussen Vandenbroucke en zijn kiezers.


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210731_97293921
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 20:04   #1008
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Dit gezegd hebbend. Ook gereformeerden kunnen omgaan met andersdenkenden, maar je moet toch oppassen wat je zegt of doet. En ik vind het een beetje een lege filosofie bij wijlen, alsof ze ook zuinig zijn op wereldse kennis en niet enkel op het materiële. Dat zag ook Joost van den Vondel.

Men zegt ook dat Staats-Brabant katholiek bleef omdat ze nog 40 jaar onder Spanje bestuurd bleven en de Contra-Reformatie de onlusten van de RKK grotendeels had verholpen. Anders dan in Holland en Zeeland kon de Republiek de mensen - ondanks pogingen - niet gemakkelijk bekeren tot het protestantisme. En in Holland en Zeeland ging dit ook met een zekere terreur, wel met succes. Zeker in het begin van de Nederlandse Opstand wilde je allerminst een katholiek geweest zijn. Ergens logisch, omdat de bestaanszekerheid van het land zwaar in het gedrang stond. Dat is natuurlijk ook waar. Erg begrijpbaar.
Maar misschien was het niet louter om de Contra-Reformatie die de coruptie van de RKK aanpakte als reden. Misschien ook omdat ze het calvinisme in praktijk hebben gezien en dat protestanten in hun initiële bekeringsijver hun hoogontwikkelde cultuur dreigden te reduceren zonder echt veel in de plaats te geven in combinatie met een superioriteitsgevoelen.

Toch heb ik veel respect voor Frederik Hendrik van Oranje die een gedoogpolitiek invoerde jegens katholieken en zelfs Antwerpen bij de Republiek wou, en hoopte op de steun van de lokale bevolking. Zonder succes wel, maar toch een idealist die veel tegenkanting kreeg van de Staten-Generaal.

Laatst gewijzigd door Weyland : 1 augustus 2021 om 20:13.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 20:10   #1009
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist ja. Vooruit met de geit, maar Conneur zit wel gewrongen
tussen Vandenbroucke en zijn kiezers.


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210731_97293921

Met deze kaste politiekers trappelen we zelfs niet ter plaatse maar het omgekeerde van de processie van Echternach.
Ipv. 2 stappen vooruit en 1 achteruit, 2 stappen achteruit en 1 vooruit.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 20:12   #1010
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Met deze kaste politiekers trappelen we zelfs niet ter plaatse maar het omgekeerde van de processie van Echternach.
Ipv. 2 stappen vooruit en 1 achteruit, 2 stappen achteruit en 1 vooruit.
Daar sta je dan met je goede raad en nog betere bedoelingen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 20:15   #1011
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Toch ben ik een voorstander van die hereniging, maar ik snap goed dat velen mij hierin niet zouden willen volgen. Zeer goed. Ik ben iemand die het op de lange termijn goed ziet komen, immers.

Laatst gewijzigd door Weyland : 1 augustus 2021 om 20:16.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 20:16   #1012
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Met deze kaste politiekers trappelen we zelfs niet ter plaatse maar het omgekeerde van de processie van Echternach.
Ipv. 2 stappen vooruit en 1 achteruit, 2 stappen achteruit en 1 vooruit.
En met die politiekertjes die ons als tweederangsburgers willen verpatsen aan Nederland ?
Die hebben trouwens al bewezen dat als ze aan het bewind zijn wij met sprongen achteruit gaan, in plaats van in stapjes.

Als ik kijk hoe Vivaldi de corona crisis heeft aangepakt en vergelijk met het buitenland, oa Nederland, dan ben ik blij in Belgie te wonen en blij dat politicus die ons aan Nederland wil verpatsen daar niets aan te zeggen heeft.
Trouwens ook de Vlaemschen regerinck van slappe jan bewijst dat Vivaldi goed bezig is. Jantje huppelt de federale achterna alsof de Vlaemschen regerinck een jong hondje is.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 20:26   #1013
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
En met die politiekertjes die ons als tweederangsburgers willen verpatsen aan Nederland ?
Die hebben trouwens al bewezen dat als ze aan het bewind zijn wij met sprongen achteruit gaan, in plaats van in stapjes.
Wat dit betreft. Ik vond die lockdown in Nederland niet bepaald gezellig. Het ging er veel harder aan toe en er was veel meer (onnodig) politiegeweld dan in België. Maar aan grenssluitingen hebben ze nooit gedaan en heb het land ook toen bezocht (ondanks ons reisverbod).

Het viel mee, geen mondkapjesplicht in de buitenlucht en die onzin. In Brussel vond ik het vooral enorm absurd hoe lang zij dat aanhielden.

De Nederlandse burger heeft toch een gezonde reflex en vanuit Nederland bestaat nog een kritische geest. Maar je ziet tegelijk ook veel mensen die wild om zich heen slaan.

Hun hospitalen hebben wel meer patiënten (2x dat van ons), maar het is nog steeds erg handelbaar. Het waard voor een vrijere omgang, IMO.

Laatst gewijzigd door Weyland : 1 augustus 2021 om 20:36.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 20:28   #1014
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Als u enkele maanden het journaal op de Nederlandse TV volgt zult u die positieve strukturele dingen in een ander daglicht gaan zien. En als u ooit de kans krijgt iets te moeten doen waar de Nederlandse overheid een rol in speelt, zult u in vivo zien dat die strukturele positieve dingen misschien eerder tot de ideale droomfantasie van enkele Vlamingen behoort.

Nederland is een land dat zeer erg op België gelijkt. Alleen zijn de meeste inwoners veel assertiever en veel religieuzer. Maar de samenleven is er zeker even multicultureel als in België.

Wij gaan vooral veel om met Nederlandse ambtenaren en politie op gebeid van de havens en de Ned vaarwegen.
Daarbij werken we vooral met Ned bedrijven voor reparaties / installaties ed. en dat gaat toch over leuke bedragen.
Nooit echte problemen of indien wel eens zoals overal, steeds correct opgelost.
We werken ook overwegend met Ned personeel, weinig negatiefs te melden daarover en het verschil met B. is "groot" op al die vlakken.
Maar daarom hoeven "wij" nu nog niet persé Nederlander te worden.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 20:30   #1015
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Over de politiekertjes die de Vlamingen als tweederangsburgers uitleverden aan de Waalse armoezaaiers niets dan goeds natuurlijk.

Citaat:
Vivaldi-regering België: werkende Vlamingen betalen voor niet-werkende Walen

België krijgt donderdag na bijna vijfhonderd dagen onderhandelen een nieuwe regering – zonder dat die steunt op een meerderheid in Vlaanderen.
https://www.ewmagazine.nl/opinie/opi...aligen-779788/

De regering die jij bewimpeld staat pal voor het reces officieel geboekstaafd als een kibbelkabinet. Volgens de Nederlanders een relkabinet.

Dat wordt lachen, gieren en brullen na het reces.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 20:32   #1016
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Nu ja, de eerste lockdown in België was dan helemaal overdreven, maar begrijpbaar gezien de crisis nog nieuw was. Zondag mocht je niet eens naar buiten behalve om te werken en op een bankje zitten leverde je een boete op. Dat ging nogal ver hoor.

Eigenlijk zouden gereformeerden het moeten appreciëren dat wij - ondanks ons gebrek aan godsvruchtigheid - toch de zondagsrust respecteren.

Laatst gewijzigd door Weyland : 1 augustus 2021 om 20:33.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 20:33   #1017
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
En met die politiekertjes die ons als tweederangsburgers willen verpatsen aan Nederland ?
Die hebben trouwens al bewezen dat als ze aan het bewind zijn wij met sprongen achteruit gaan, in plaats van in stapjes.

Als ik kijk hoe Vivaldi de corona crisis heeft aangepakt en vergelijk met het buitenland, oa Nederland, dan ben ik blij in Belgie te wonen en blij dat politicus die ons aan Nederland wil verpatsen daar niets aan te zeggen heeft.
Trouwens ook de Vlaemschen regerinck van slappe jan bewijst dat Vivaldi goed bezig is. Jantje huppelt de federale achterna alsof de Vlaemschen regerinck een jong hondje is.

Ik spreek niet over rechts, links of in de midden; ik kijk naar de resultaten.
Wie dit beleid goed vindt, tja, die doet dat dan maar voor "zijn" rekening.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 20:36   #1018
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik spreek niet over rechts, links of in de midden; ik kijk naar de resultaten.
Wie dit beleid goed vindt, tja, die doet dat dan maar voor "zijn" rekening.
En dat lukt niet door de rekening naar "de Groote Belgische Vijand" door te sturen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 20:39   #1019
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Wat ik ook opgemerkt heb, maar dan wel enkel online. Nederlanders die beweren dat de Vlaming arrogant is geworden. Wat een onzin. Nederlanders zijn het gewoon gewend dat Vlamingen onderdanig zijn en Vlamingen zijn het tegenwoordig gewoon minder en minder. Dat is al. Ik zie dat ook nog goedkomen.

In Groot-Nederland is het zo, Vlamingen zouden niet zomaar gehoorzaam ja-knikken. Wel respect tonen natuurlijk, maar niet gatlikken voor de grote leider.

Maar goed, domme mensen online, wat is er nieuw?

Laatst gewijzigd door Weyland : 1 augustus 2021 om 20:43.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 20:49   #1020
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Wat ik ook opgemerkt heb, maar dan wel enkel online. Nederlanders die beweren dat de Vlaming arrogant is geworden. Wat een onzin. Nederlanders zijn het gewoon gewend dat Vlamingen onderdanig zijn en Vlamingen zijn het tegenwoordig gewoon minder en minder. Dat is al. Ik zie dat ook nog goedkomen.
Dat is idd stilaan aan het goed komen. Langzaam maar zeker. Van bijna twee eeuwen verbelzieking en een resistente Belgische vlooienplaag bevrijdt niemand zich moeiteloos.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be