Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Luc Versteylen - 7 maart t.e.m. 13 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Luc Versteylen - 7 maart t.e.m. 13 maart Pater Versteylen wordt algemeen gezien als de grondlegger van de groene beweging in ons land. Dat leidde in de jaren '70 tot de oprichting van 'Anders Gaan Leven', oftewel AGALEV (nu de partij Groen!). Hijzelf en de andere oprichters bekritiseerden later de partij als zou deze teveel linkse elementen hebben aangetrokken/toegelaten. Vandaag is hij 77 jaar en nog steeds actief in een nieuwe politieke (groene) werkgroep. Een levende legende.

 
 
Discussietools
Oud 7 maart 2005, 06:31   #1
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard Islam

Ik vind Islam een achterlijke, belachelijke EN gevaarlijke godsdienst.
UW mening graag...
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 7 maart 2005, 11:54   #2
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Ik vind Islam een achterlijke, belachelijke EN gevaarlijke godsdienst.
UW mening graag...
Ik vind dat uw mening al even gevaarlijk is.
Wordt het geen tijd dat alle godsdiensten en gelovigen elkaar met respect behandelen ?
Dat religieuze leiders zelf aandringen op samenwerking tussen het Christendom, het Jodendom en de Islam ?
Kunnen de hoogste vertegenwoordigers samen niet ergens letterlijk 'een eerste steen' leggen als teken van vrede, samenwerking en verzoening.... een plaats waar zowel 'God' als 'Allah' en hun gelovigen welkom zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er ergens goden zijn die ons bevelen elkaar te bevechten. Dan zouden religieuze leiders eigenlijk niets meer zijn dan generaals die gelovigen als soldaten recruteren en aansporen.....
Dat hebben ze in het verleden jammerlijk genoeg bewust of onbewust al gedaan.
Ook in religie en spiritualiteit zou er plaats moeten zijn voor evolutie.....
Strijden voor god en vaderland is dat niet wat achterhaald ?
We kunnen ons toch beter concentreren op andere zaken.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 7 maart 2005, 15:38   #3
Melf
Banneling
 
 
Melf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: antwerpen
Berichten: 567
Standaard

Citaat:
Ook in religie en spiritualiteit zou er plaats moeten zijn voor evolutie.....
Strijden voor god en vaderland is dat niet wat achterhaald ?
We kunnen ons toch beter concentreren op andere zaken
tja, vertel dat maar aan pakweg de families van de slachtoffers van 9/11.

strijden voor godsdienst is idd achterhaald, maar als anderen het doen moet je je er wel tegen beschermen natuurlijk.


mvg.melf
Melf is offline  
Oud 7 maart 2005, 15:56   #4
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
tja, vertel dat maar aan pakweg de families van de slachtoffers van 9/11.

strijden voor godsdienst is idd achterhaald, maar als anderen het doen moet je je er wel tegen beschermen natuurlijk.


mvg.melf
U gelooft toch nooit dat ze nu aan het vechten zijn voor 'God' of 'Allah'.... dat is wat de generaals vertellen aan het voetvolk die ze nodig hebben.... alleen het voetvolk weet het dikwijls niet. De dag dat er geen generaals meer zijn om de troepen aan te sporen is er vrede......
Oorlog is er omdat er mensen zijn die het wensen en bevelen en nog veel meer mensen die deze bevelen uitvoeren zonder al te veel na te denken.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 7 maart 2005, 18:45   #5
Luc Versteylen
Vreemdeling
 
Luc Versteylen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2005
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Ik vind dat uw mening al even gevaarlijk is.
Wordt het geen tijd dat alle godsdiensten en gelovigen elkaar met respect behandelen ?
Dat religieuze leiders zelf aandringen op samenwerking tussen het Christendom, het Jodendom en de Islam ?
Kunnen de hoogste vertegenwoordigers samen niet ergens letterlijk 'een eerste steen' leggen als teken van vrede, samenwerking en verzoening.... een plaats waar zowel 'God' als 'Allah' en hun gelovigen welkom zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er ergens goden zijn die ons bevelen elkaar te bevechten. Dan zouden religieuze leiders eigenlijk niets meer zijn dan generaals die gelovigen als soldaten recruteren en aansporen.....
Dat hebben ze in het verleden jammerlijk genoeg bewust of onbewust al gedaan.
Ook in religie en spiritualiteit zou er plaats moeten zijn voor evolutie.....
Strijden voor god en vaderland is dat niet wat achterhaald ?
We kunnen ons toch beter concentreren op andere zaken.
De ergste oorlogen waren de godsdienstoorlogen. Alle godsdiensten-hoe verschillend ook- hebben veel van elkaar te leren. Daarom is Antwerpen een begenadigde stad. Het kan de berg niet schelen langs welke kant hij wordt beklommen, als de top maar wordt bereikt.
__________________
http://www.lieverleven.be

Laatst gewijzigd door Luc Versteylen : 7 maart 2005 om 18:46.
Luc Versteylen is offline  
Oud 7 maart 2005, 22:06   #6
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Versteylen
De ergste oorlogen waren de godsdienstoorlogen. Alle godsdiensten-hoe verschillend ook- hebben veel van elkaar te leren. Daarom is Antwerpen een begenadigde stad. Het kan de berg niet schelen langs welke kant hij wordt beklommen, als de top maar wordt bereikt.
Eigenlijk wel. Alles is er aanwezig in alle maten en gewichten.....
Het beste en het minder 'goede'...... alleen zou men misschien de kant van de minste lawines moeten nemen om de berg te beklimmen of misschien geven de lawines juist een extra dimensie aan de beklimming. Wie zal het zeggen ?

Maar ik veronderstel dat u bedoelt dat Antwerpen een ideale plaats is om tot dergelijke samenwerking al dan niet te komen. Christenen, Joden en Islamieten verenigt in een gemeenschappelijke vreedzame samenleving, de voorbode van iets grootser en wijdser.....
Droom of werkelijkheid ?
Tijdens de week bidt of mediteert iedereen afzonderlijk in en voor zijn eigen parochie en op zondag ( waarom niet starten met Pasen..... ) is er een gemengde dienst voor gelovigen ( desnoods op de markt voor de kathedraal als het binnen niet kan ) en waarom zelfs ook niet met ongelovigen...... alle mensen van goede wil eigenlijk. Een soort " Kom op voor verbondenheid " actie. En ik meen dat heel serieus......
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 7 maart 2005, 22:17   #7
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
tja, vertel dat maar aan pakweg de families van de slachtoffers van 9/11.

strijden voor godsdienst is idd achterhaald, maar als anderen het doen moet je je er wel tegen beschermen natuurlijk.


mvg.melf
Kun jij mij eens uitleggen wat je verstaat onder je beschermen?

Ga je je beschermen tegen een tweede 11 september, door honderduizenden burgers te gaan doden en twee landen te bezetten in het Middenoosten? Een land dat bovendien helemaal niets met moslimfundamentalisme te doen heeft, als bijvoorbeeld Irak? Want Saddam was soeniet, dus een gezworen tegenstander van Bin Laden...

Of heeft dat misschien meer te maken met economische belangen?
__________________
Jonas Elossov is offline  
Oud 7 maart 2005, 22:26   #8
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Versteylen
De ergste oorlogen waren de godsdienstoorlogen. Alle godsdiensten-hoe verschillend ook- hebben veel van elkaar te leren. Daarom is Antwerpen een begenadigde stad. Het kan de berg niet schelen langs welke kant hij wordt beklommen, als de top maar wordt bereikt.
je moet je dan wel de vraag stellen of "godsdienstoorlogen" wel zoveel met godsdienst te maken hadden dan men wel zou denken, ik denk eerder dat de godsdienst gewoon een gemakkelijk argument was van de machthebbers om het voeren van oorlogen bij de massa te legitimeren. oorlog gaat zelden over iets anders dan macht.

bovendien hebben de meeste oorlogen uit het post napoleontische tijdperk weinig of niets met godsdienst te maken gehad maar wel met territoriale belangen en machtsuitbreiding. getuige hiervan de frans duitse oorlogen, de balkan oorlogen, de wereldoorlogen,......
muys is offline  
Oud 7 maart 2005, 22:45   #9
Cosmo
Burgemeester
 
Cosmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 560
Standaard

De Islam is zeker niet achterlijker of belachelijker dan de andere wereldgodsdiensten.
Maar hij is wel gevaarlijker. Het christendom is wel misbruikt geworden door vele machthebbers, maar de stichter ervan was uitermate vredelievend. De stichter van de Islam daarentegen is allerminst vredelievend en een verschrikkelijke opportunist. Ik heb nooit gehoord van moslims die zich voor hun geloof lieten doodfolteren. Neen. Ze smijten zelf wel met de stenen naar de overspelige vrouw. Vergelijk dit bijvoorbeeld met Maria Magdalena. Kom a.u.b. niet aandragen met de heksenvervolgingen en dergelijke. Zulke dingen heeft Jezus nooit gevraagd.
Cosmo is offline  
Oud 7 maart 2005, 22:55   #10
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
De Islam is zeker niet achterlijker of belachelijker dan de andere wereldgodsdiensten.
Maar hij is wel gevaarlijker. Het christendom is wel misbruikt geworden door vele machthebbers, maar de stichter ervan was uitermate vredelievend. De stichter van de Islam daarentegen is allerminst vredelievend en een verschrikkelijke opportunist. Ik heb nooit gehoord van moslims die zich voor hun geloof lieten doodfolteren. Neen. Ze smijten zelf wel met de stenen naar de overspelige vrouw. Vergelijk dit bijvoorbeeld met Maria Magdalena. Kom a.u.b. niet aandragen met de heksenvervolgingen en dergelijke. Zulke dingen heeft Jezus nooit gevraagd.
Dat weet ik niet ...... zelfkastijding bestaat in vele godsdiensten onder allerlei vormen. Het verplichte celibaat voor priesters is ook een bepaalde vorm van zelfkastijding. Bepaalde .... sommige priesters zijn waarschijnlijk heel gelukkig met deze toestand.
Grote zondaars of zij die menen het te zijn zijn van alle tijden.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 7 maart 2005, 23:01   #11
Cosmo
Burgemeester
 
Cosmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Dat weet ik niet ...... zelfkastijding bestaat in vele godsdiensten onder allerlei vormen. Het verplichte celibaat voor priesters is ook een bepaalde vorm van zelfkastijding. Bepaalde .... sommige priesters zijn waarschijnlijk heel gelukkig met deze toestand.
Grote zondaars of zij die menen het te zijn zijn van alle tijden.
Jezus heeft die dingen nooit gevraagd. Dat zijn uitvindingen van psychologisch gestoorde individuen. Het celibaat bvb. is iets van de Katolieke Kerk. Om meer macht te hebben over hun pastoors (erfenis) en zo.
Al die stomme regeltjes heeft niets te maken met een christelijke ingesteldheid in navolging van Jezus. Die zei gewoon : hebt elkaar lief en haal niet te veel smeerlapperij uit. Meer is dat toch niet.
Cosmo is offline  
Oud 8 maart 2005, 07:41   #12
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Versteylen
De ergste oorlogen waren de godsdienstoorlogen. Alle godsdiensten-hoe verschillend ook- hebben veel van elkaar te leren. Daarom is Antwerpen een begenadigde stad. Het kan de berg niet schelen langs welke kant hij wordt beklommen, als de top maar wordt bereikt.
Niet alleen Antwerpen, zou ik zeggen. Het bezoek van de bisschop van Brugge aan Naïma Amzil is al een hele stap vooruit, vergeleken met de Kruistochten. Toch? We komen er wel.

Als de overheid nu eens alle religieuze uitingen hun plaats gunt, in plaats van ze te verbieden en te vervangen door het Heilige Anti-teïsme, dan is er nog hoop.
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline  
Oud 8 maart 2005, 07:53   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Na een uitgebreid persoonlijk onderzoek zijn Babeth en ik tot de conclusie gekomen dat het celibaat voor religieuzen van Katholieke strekking eigenlijk een verstandige beslissing was. Er zijn namelijk een hoop geestelijken gestorven aan SOA's. En meer specifiek syfilis. Dus, om de geestelijke leiders te beschermen tegen deze duivelse ziektes werd het celibaat ingevoerd. Helaas is het vlees zwak voor velen.

Nu met Aids in de opmars zou het monogame huwelijk zonder sex ervoor een goeie methode zijn om deze plaag in te dijken. Als geen van beide partners deze ziekte heeft, en beiden zijn trouw, dan hebben we 1 gezond koppel over.
Ook een logisch iets dus.Nu de moderne wereld heeft andere verspreidingsmethodes, maar sex blijft de voornaamste.Het is gewoon te lekker.

Maar het verbod op voorbehoedsmiddelen blijft vrij idioot. Als god sex alleen voor de voorplanting bedoeld zou hebben, zou het helemaal niet zo lekker zijn.

En de Islam, tja. Wat een charismatische woestijnrover allemaal niet kan uitvinden he.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline  
Oud 8 maart 2005, 12:07   #14
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Versteylen
De ergste oorlogen waren de godsdienstoorlogen. Alle godsdiensten-hoe verschillend ook- hebben veel van elkaar te leren. Daarom is Antwerpen een begenadigde stad. Het kan de berg niet schelen langs welke kant hij wordt beklommen, als de top maar wordt bereikt.
Moet Luc Versteylen nu vervolgd worden voor minimalisering van de holocaust in WO2 ???
Want WO2 was geen godsdienstoorlog en volgens Luc Versteylen zou dat dus een minder erge oorlog zijn geweest....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 8 maart 2005, 12:40   #15
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Gesterkt door wetenschap en techniek is de mens inderdaad in staat gebleken om
tot steeds ergere vormen van oorlogvoering te komen & behalve godsdienstige zijn etnische redenen ook heel werkbaar. Het is inderdaad veel gemakkelijker mensen tot haat, oorlog en geweld aan te zetten dan tot werzijds begrip en vrede. Om eens op het terrein van pure Sf te komen : stel dat er inderdaad een wet zou zijn die "Hate Speech" radikaal verbood welke mensenmassa zou er dan geen mars op Brussel houden
met ballons in diverse kleuren (regenboog ? zwart ?) : stel je voor niet meer over de inhoud van de vuilbak van je buurman mogen roddelen ? De vrijheid is in gevaar !
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 12 maart 2005, 22:00   #16
Melf
Banneling
 
 
Melf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: antwerpen
Berichten: 567
Standaard

Citaat:
Kun jij mij eens uitleggen wat je verstaat onder je beschermen?

Ga je je beschermen tegen een tweede 11 september, door honderduizenden burgers te gaan doden en twee landen te bezetten in het Middenoosten? Een land dat bovendien helemaal niets met moslimfundamentalisme te doen heeft, als bijvoorbeeld Irak? Want Saddam was soeniet, dus een gezworen tegenstander van Bin Laden...

Of heeft dat misschien meer te maken met economische belangen?
de oorlog in irak heeft er niet zoveel mee te maken, ik heb hem zelfs nergens aangehaald, maar kom, JA er zijn in de oorlog van irak economische redenen geweest ...

Welke waren osama's economische redenen om een paar duizend mensen af te maken in new york ?

Welke waren de economische redenen van die marokkaanse moslimzwijnen die vorig jaar in madrid burgerdoelen afslachtten ?


mvg.melf
Melf is offline  
Oud 12 maart 2005, 23:01   #17
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
U gelooft toch nooit dat ze nu aan het vechten zijn voor 'God' of 'Allah'.... dat is wat de generaals vertellen aan het voetvolk die ze nodig hebben.... alleen het voetvolk weet het dikwijls niet. De dag dat er geen generaals meer zijn om de troepen aan te sporen is er vrede......
Oorlog is er omdat er mensen zijn die het wensen en bevelen en nog veel meer mensen die deze bevelen uitvoeren zonder al te veel na te denken.
uw multicul-vrede-ideologie of droom is al even economisch gerecupereerd of geïndoctrineerd dan een vechten voor volk , staat of god.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 14 maart 2005, 12:21   #18
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter
 
voicelesscharlie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Het moeras van Damme
Berichten: 9.138
Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Versteylen
De ergste oorlogen waren de godsdienstoorlogen. Alle godsdiensten-hoe verschillend ook- hebben veel van elkaar te leren. Daarom is Antwerpen een begenadigde stad. Het kan de berg niet schelen langs welke kant hij wordt beklommen, als de top maar wordt bereikt.
Eens aan de top van die berg komt men tot de vaststelling dat er helemaal niets is.
__________________
Sedert "pissen""plassen" werd,wordt er meer "gezeikt".
I keep my freedom ,guns and money.You can keep the change.
Kapitalisme vs socialisme
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related
voicelesscharlie is offline  
Oud 14 maart 2005, 12:32   #19
Linda
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 1.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Versteylen
De ergste oorlogen waren de godsdienstoorlogen. Alle godsdiensten-hoe verschillend ook- hebben veel van elkaar te leren. Daarom is Antwerpen een begenadigde stad. Het kan de berg niet schelen langs welke kant hij wordt beklommen, als de top maar wordt bereikt.
Ik ben hiermee niet akkoord. Godsdienstoorlogen bestaan eigenlijk niet. Eigenlijk gaat het altijd om hebzucht en wordt godsdienst op één of andere manier als excuus opgevoerd.
Linda is offline  
Oud 14 maart 2005, 12:37   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Feit blijft dat praktisch alle wereldgodsdiensten de "gouden regel" in hun banier hebben: "doe niet aan een ander wat je niet wilt dat met jou geschiedt".

Islam heeft die algemene gouden regel totaal niet in zijn pakket zitten: de gouden regel blijft beperkt tot eigen geloofsgenoten.

Daar wringt hem het schoentje.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be