Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bram Boriau (sp.a) - 5 tot 11 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bram Boriau (sp.a) - 5 tot 11 maart Voorzitter Animo (°1980), geboren te Schaarbeek. De grote commerciële concerns die het huidige cultuurbeleid domineren, zijn hem een doorn in het oog.

 
 
Discussietools
Oud 3 maart 2007, 23:55   #1
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard Belangrijkste verwezenlijkingen

Wat vindt u de belangrijkste verwezenlijkingen waar uw partij de laatste jaren voor gezorgd heeft en waarom?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 7 maart 2007, 17:42   #2
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Komt u ooit nog terug meneer Boriau?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 7 maart 2007, 20:01   #3
Bram Boriau
 
 
Bram Boriau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2007
Berichten: 6
Standaard

Beste Kay-gell

Hier ben ik dan. Paars twee heeft een heel parcours afgelegd. Als je aan mij vraagt welke verwezenlijking het meest impact heeft gehad, dan was dat volgens mij het generatiepact.

Ik weet dat dat omstreden is, maar het is de eerste keer dat de politiek het signaal heeft gegeven dat er wat stevigs moet veranderen, willen we ons sociaal model nog betaalbaar houden.

Maar ik ben er vast van overtuigd dat ik hier veel reactie op zal krijgen.

Gr. Bram
Bram Boriau is offline  
Oud 8 maart 2007, 17:40   #4
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Een fout signaal, want je zoekt het geld waar het niet zit. Een productivistische demagogie afsteken kan zowat iedereen, de moed hebben om de elites aan te pakken is een andere zaak.
Zoals I. Ramonet, hoofdredacteur van Le Monde Diplomatique, zegt:"Westerse regeringspartijen hebben meer schrik van de kapitaalmarkten dan van een opstand van de burgers."
__________________
Praetorian is offline  
Oud 8 maart 2007, 22:21   #5
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Boriau Bekijk bericht
Maar ik ben er vast van overtuigd dat ik hier veel reactie op zal krijgen.
Maar omgekeerd wij niet van u
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 9 maart 2007, 11:29   #6
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Boriau Bekijk bericht
Beste Kay-gell

Hier ben ik dan. Paars twee heeft een heel parcours afgelegd. Als je aan mij vraagt welke verwezenlijking het meest impact heeft gehad, dan was dat volgens mij het generatiepact.

Ik weet dat dat omstreden is, maar het is de eerste keer dat de politiek het signaal heeft gegeven dat er wat stevigs moet veranderen, willen we ons sociaal model nog betaalbaar houden.

Maar ik ben er vast van overtuigd dat ik hier veel reactie op zal krijgen.

Gr. Bram
Beste Bram,

kan u eens iemand in een klein loon bewegen tot veel langer werken in de wetenschap dat zijn pensioen zo goed als niets scheelt als van iemand , die nooit gewerkt heeft.
Bovendien grijpt deze werkende naast allerlei voordelen , gewoon omdat hij/zij werkt en in se minder netto over heeft.
We hebben verleden jaar een werk-bonus van ongeveer € 25 gekregen, denkt u écht dat dit bedrag iemand aanzet om te gaan werken ?

Mijn overtuiging is dat je in 90% van de arbeidssituaties je op je 50-ste , laat staan op je 60-ste , niet meer kan "leveren" dan wanneer je 20 �* 30 bent.
Met andere woorden , arbeidsplaatsen moeten aangepast worden aan ouder wordende werkenden , maar daar hoor ik niets over.
Gewoon zeggen dat je langer moet werken omdat de kas leeg is, kan ik ook.
Bovendien moet u dat eens uitleggen aan een generatie , die tijdens zijn "actieve" loopbaan de hoogste lasten heeft gedragen.

Beste,
als dit pactje, dat nota bene moest (gezien de komende vergrijzingsgolf ,u moet niet doen alsof u dapper geweest bent), alles is wat paars II geleverd heeft dan kan ik samen met andere forum-gangers een waslijst opsommen aan problemen, die er al decennia liggen, door u genegeerd werden.
Ik neem even gewoon de dag van gisteren: het Fenix-project nul komma num, alimentatiefonds nul komma nul, 50% betaalt niet eens zijn boetes.....en zo zijn wij dag in dag uit geconfronteerd met een mismanagement van de staat.
Ik erger mij dagelijks als "eerlijk" belastingbetalende vlaming aan deze dagelijkse bewijzen van knoei-werk van de partij, die onafgebroken 18 jaar aan de macht is.
Waar staat u met de "modelstaat" & "de actieve welvaartstaat" ?

MVG

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 9 maart 2007 om 11:42.
boerenverstand is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be