Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Meyrem Almaci (Groen!) - 23 tot 29 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Meyrem Almaci (Groen!) - 23 tot 29 april Groen! plaatst het klimaat en de armoedebestrijding centraal in de kiescampagne. Meyrem trekt de Groen! lijst voor de Kamer in Antwerpen.

 
 
Discussietools
Oud 25 april 2007, 18:55   #1
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard Vreemdelingencriminaliteit

Geachte mevrouw,

Vermits U zelf van vreemde afkomst bent had ik graag Uw antwoord gehoord op de plaag van vreemdelingencriminalteit, specifiek dan van moslim-jongeren. Wat is Uw eigen mening hierover?

Ten tweede wou ik eens Uw mening horen over de vaststelling dat we alleen problemen hebben met vreemdelingen uit moslim-landen. We hebben geen jeugdbendes van Chinese, Indische of Kosovaarse afkomst die er hun gading in vinden minderjarige Vlamingen het leven zuur te maken in gemeentelijke zwembaden of voorsteden. Vanwaar komt dus deze specifieke houding? Ik heb daar wel zo mijn mening over maar ben desalniettemin in Uw eigen mening geïnteresseerd.

Vriendelijke groeten!
Uw
Preusse
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 26 april 2007, 09:48   #2
Popebuster
Vreemdeling
 
Popebuster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2005
Berichten: 25
Standaard

Hebben we dan enkel problemen met moslimjongeren? Zijn er in Brussel niet eveneens jongeren uit zwart - Afrika die voor problemen zorgen? En zijn de meeste rondtrekkende dadergroepen (or what's the name) niet vooral van Poolse afkomst?
En u stelt dat er geen problemen zijn met Kosovaren???

Trouwens, waarom worden criminele moslims volgens hun geloof 'geklaseerd'? Als we het over Polen hebben verwijzen we toch ook niet naar het Christendom?

Dit geeft dus aan dat u de islam als probleem ziet. Maar wat dan met de criminaliteit in pakweg Brazilie en Colombia? Waar jongeren veel massaler in de misdaad zitten en waar de criminaliteit écht schrikbarend hoog is....? En waar nochtans geen islam aanwezig is?

Wat wel opvalt is dat sommige groepen jongeren een patent lijken te hebben op bepaalde vormen van criminaliteit. Maar criminaliteit op zich aan een bepaald geloof koppelen vind ik echt al te gek.

ps: mag ik eigenlijk wel als eerste antwoorden?
Popebuster is offline  
Oud 26 april 2007, 15:45   #3
Meyrem Almaci
 
 
Meyrem Almaci's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2007
Berichten: 48
Standaard

Beste,

ik stel voor dat u mijn bijdragen rond de talibanisering van Borgerhout leest, want het merendeel van uw vragen komen ook daar terug. Maar om kort en duidelijk te zijn: ook meer en meer Belgen zijn moslims, leveren die ook problemen? Worden die ineens crimineel? Vanwaar die koppeling met religie? Omdat die als legitimatie wordt gebruikt? Dat maakt niet meteen elke moslimjongere crimineel, het betekent gewoon dat er criminelen zijn die de religie ten koste van anderen misbruiken. U verwijst maw. eigenlijk naar etnisch gekleurde misdaad (hoop ik), en die bestaat, net zoals Russische maffia, Vlaamse fraudeurs en Europese drugsdealers (die overigens vaak de opdrachtgever zijn van de allochtone straatdealers). De aanpak blijft gelijk: pas onze rechtstaat toe.

mvg

Meyrem Almaci

Laatst gewijzigd door Meyrem Almaci : 26 april 2007 om 15:48.
Meyrem Almaci is offline  
Oud 26 april 2007, 16:00   #4
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Geachte mevrouw,

Vermits U zelf van vreemde afkomst bent had ik graag Uw antwoord gehoord op de plaag van vreemdelingencriminalteit, specifiek dan van moslim-jongeren. Wat is Uw eigen mening hierover?

Ten tweede wou ik eens Uw mening horen over de vaststelling dat we alleen problemen hebben met vreemdelingen uit moslim-landen. We hebben geen jeugdbendes van Chinese, Indische of Kosovaarse afkomst die er hun gading in vinden minderjarige Vlamingen het leven zuur te maken in gemeentelijke zwembaden of voorsteden. Vanwaar komt dus deze specifieke houding? Ik heb daar wel zo mijn mening over maar ben desalniettemin in Uw eigen mening geïnteresseerd.

Vriendelijke groeten!
Uw
Preusse
Vermits hier duidelijk allusie gemaakt wordt op het mannelijke jonge marokkanengedrag in zwembaden, wil ik daar wel iets over kwijt : het is nl. zo dat talrijke mensen met marokkaanse roots op verlof gaan met hun kroost naar Marokko & daar heeft men met die "weisswurst marokkanen" in de zwembaden hetzelfde probleem qua "haantjesgedrag". Blijkbaar is een
zeker racisme bij die jongetjes ook wel schering en inslag & hebben zij een soort affirmatie nodig. Maar blijkbaar komt dat niet voort uit een soort "marokkaanse volksaard", maar eerder uit de positie waarin zij zich in onze contreien gedrongen voelen. De "marokkanen" in onze scholen zijn eerder een soort "tribal group" waarbij zich ook niet-marokkanen en niet-moslims aansluiten een beetje zoals in de jaren '50 er "gasten met leren frakken
en vetkuiven" waren en andere "gasten in een kostumeke" - de adolescentie is altijd een zoektocht naar "identiteit" geweest en hoe meer
"identiteiten" er voorradig zijn hoe gedifferentiërder - opvoedige kringen zouden daar handig op kunnne inspelen..maar goed ik ben geen expert.
Dat het op die leeftijd verkeerd kan aflopen kan je nagaan (& dat zijn inderdaad niet alleen maar moslims en/of marokkanen.. het probleem erkennen en herkennen is inderdaad belangrijk !)
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 26 april 2007, 17:13   #5
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Meyrem Almaci;2628457]Beste,

ik stel voor dat u mijn bijdragen rond de talibanisering van Borgerhout leest, want het merendeel van uw vragen komen ook daar terug. Maar om kort en duidelijk te zijn: ook meer en meer Belgen zijn moslims, leveren die ook problemen? Worden die ineens crimineel? Vanwaar die koppeling met religie?
Hier moet ik werkelijk om gieren. Steeds meer Belgen die moslim worden. Hoeveel zijn die 'steeds meer'? 500 mensen, 1000 ? En dat ze crimineel worden heeft niemand beweerd, maar dat ze zich aan onaangepast, provocatief gedrag bezondingen onder invloed van de islam is wel heel duidelijk. Ik denk aan het voorbeeld van Amina Vandesteen die in de serie moslima's aan bod kwam. Je moet toch wel een serieuse slag van de molen hebben gekregen om je te profileren zoals die bijna-burka dat doet, zeker nadat je eerst een Westerse opvoeding hebt genoten.
Uiteraard kan je niet zeggen dat zij een crimineel is, maar je kan evenmin zeggen dat zij een lichtend voorbeeld is voor allochtone jongeren die enkel hun plaats in de maatschappij zullen verwerven als ze zich tot een zeker punt geassimileerd hebben met de leitcultuur.
Online is offline  
Oud 26 april 2007, 20:22   #6
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meyrem Almaci Bekijk bericht
ik stel voor dat u mijn bijdragen rond de talibanisering van Borgerhout leest
Dat was haat- en scheldproza tegen het Vlaams Belang, en dan nog zeer voorspelbare proza ook. Geen interesse daaraan. Ik denk dat iedereen hier wel wat meer eigen inbreng verwacht dan een lichtjes herschreven antifa-betoog.

Citaat:
Maar om kort en duidelijk te zijn: ook meer en meer Belgen zijn moslims, leveren die ook problemen?
Natuurlijk. Of denkt U dat België er altijd zo uitgezien heeft, als een land waar de meederheid in Brussel uit vreemdelingen bestond en waar provinciale zwembaden gesteisterd worden door vreemdelingen? En heeft U Brussel-Noord al eens bekeken?

Citaat:
Worden die ineens crimineel?
Waarom zouden ze dat worden?

Citaat:
Vanwaar die koppeling met religie? Omdat die als legitimatie wordt gebruikt? Dat maakt niet meteen elke moslimjongere crimineel
Dat heeft ook niemand beweerd, maar ik vind het onthullend dat U dit preventief in de discussie inbracht. Misschien wilt U voor Uzelf nog niet toegeven dat er verdacht veel jongeren uit moslim-middens (ze hoeven daarom nog niet zelf gelovig te zijn, inzoverre die 17-jarigen met hun merkkleding in iets geloven natuurlijk) reeds een crimineel verleden hebben in kleine of grote mate?

Citaat:
U verwijst maw. eigenlijk naar etnisch gekleurde misdaad (hoop ik), en die bestaat, net zoals Russische maffia, Vlaamse fraudeurs en Europese drugsdealers
Een belachelijke vergelijking vrees ik. Ikzelf en vele andere burgers ondervinden dagelijks onveiligheid door allochtone jongeren. Daar heeft de Russische maffia weinig mee te maken, tenzij U zwembaden kent waar Vlaamse jongeren afgetroeft worden door Russische maffialeden of "Vlaamse fraudeurs".

Ik ben nu aan het einde gekomen van Uw antwoord. Nergens kreeg ik een echte antwoord op mijn vragen. Ik stel me de vraag of U wel echte oplossing heeft. Volgens mij bent U véél te politiek correct en durft U de waarheid niet onder ogen komen, deels omdat U geen historische band heeft met dit land. België is aan het barsten onder druk van een stroom migranten die niets goeds met ons voorhebben en dagelijks vliegen de splinters er met honderden af. Moet ik U dan echt herinneren aan de groepsverkrachting door 3 allochtonen van een autochtoon 13-jarig meisje? Vind U dit nog normaal? Dit is de wansmaak voorbij en het is tijd om de vreemdelingenproblematiek hard aan te pakken. Daarom mijn eerste vraag opnieuw: wat is Uw antwoord op de vreemdelingencriminaliteit?
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 26 april 2007, 21:11   #7
Meyrem Almaci
 
 
Meyrem Almaci's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2007
Berichten: 48
Standaard

Geachte,

uw antwoord toont dat u mijn repliek nergens degelijk wil overwegen. Om niet in oeverloze discussies te verzanden, alleen dit: nergens gaat u in op mijn redenering, u tracht ze alleen te verpletteren met een opsomming van negatieve voorbeelden. Voorbeeld op voorbeeld replyen leidt tot niks, en net zoals bij de discussie rond de talibanisering kan ik enkel de vraag stellen: hebt u een alternatief voor repressie en het onderdrukken van het recht op religie of niet? Ik wil werken binnen dat kader. Als u de mensenrechten wil beknotten door alle moslims over een kam te scheren doet u maar, gelukkig hebben we ene rechtstaat die ook rechten van mensen garandeert. De essentie van het verhaal is dat u over ditn mensenrechtendebat niet wil discussiëren, en dat u elk evernwichtig debat niet wil aangaan. Dus neen, ik ga niet mee in het diaboliseren van 1 geloofsgemeenschap.

Overigens: als iemand die in België geboren is vraag ik u: met welk land en vooral waarom dan, zou mijn band sterker zijn? U insinueert en insinueert zonder dat u mijn achtergrond eigenlijk kent. U mag mij gerust politieke correctheid verwijten, in ben tenminste nog correct in mijn replieken op u: die baseer ik op wat u schrijft, nie op wat ik meen van uw persoonlijke achtergrond te mogen uitvinden.

Met vriendelijke groet,

Meyrem Almaci
Meyrem Almaci is offline  
Oud 26 april 2007, 21:55   #8
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Citaat:
U mag mij gerust politieke correctheid verwijten
Daar zit hem dan ook het probleem, nietwaar? Als U deze politieke correctheid overwint staat U al een stuk dichter bij een oplossing. Het is me een raadsel trouwens waarom U valt voor politieke correctheid, zoiets komt mij voor als het dragen van een burka terwijl het niet eens moet. Waarom belast U zichzelf met een hoop vooroordelen, dogma's en geloofsartikels die door de werkelijkheid reeds lang achterhaald zijn?
.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).

Laatst gewijzigd door Preuße : 26 april 2007 om 22:25.
Preuße is offline  
Oud 27 april 2007, 15:05   #9
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meyrem Almaci Bekijk bericht
Geachte,

uw antwoord toont dat u mijn repliek nergens degelijk wil overwegen. Om niet in oeverloze discussies te verzanden, alleen dit: nergens gaat u in op mijn redenering, u tracht ze alleen te verpletteren met een opsomming van negatieve voorbeelden. Voorbeeld op voorbeeld replyen leidt tot niks, en net zoals bij de discussie rond de talibanisering kan ik enkel de vraag stellen: hebt u een alternatief voor repressie en het onderdrukken van het recht op religie of niet? Ik wil werken binnen dat kader. Als u de mensenrechten wil beknotten door alle moslims over een kam te scheren doet u maar, gelukkig hebben we ene rechtstaat die ook rechten van mensen garandeert. De essentie van het verhaal is dat u over ditn mensenrechtendebat niet wil discussiëren, en dat u elk evernwichtig debat niet wil aangaan. Dus neen, ik ga niet mee in het diaboliseren van 1 geloofsgemeenschap.

Overigens: als iemand die in België geboren is vraag ik u: met welk land en vooral waarom dan, zou mijn band sterker zijn? U insinueert en insinueert zonder dat u mijn achtergrond eigenlijk kent. U mag mij gerust politieke correctheid verwijten, in ben tenminste nog correct in mijn replieken op u: die baseer ik op wat u schrijft, nie op wat ik meen van uw persoonlijke achtergrond te mogen uitvinden.

Met vriendelijke groet,

Meyrem Almaci
De essentie van uw betogen is dat u niet wil discussiëren over de draagwijdte van het vage en vooral veel misbruikte begrip" vrijheid van godsdienstbeleving". Ik zeg 'misbruikt' omdat moslims zelf geen vrijheden kennen in de islam. Vrijheid om die godsdienst te verlaten bestaat er niet, tenzij men bereid is risico's te lopen van verstoting, pesterijen tot en met geweld.

Het is dus hypocriet om zich achter dat scherm te verschuilen terwijl de islamitische religie zelf geen vrijheden kent.

Bovendien blijft de vraag of de inperking van de vrijheid op religie als een mensenrechtenschending kan omschreven worden.
De religieuse fanatiekeling kan zich misschien geërgerd, gefrustreerd of ongelukkig voelen bij een inperking van zijn religieuse vrijheid, maar hij zal er heus niet dood van gaan. Vraag is dus of de maatschappij zich moet schikken naar de emoties en overgevoelige tenen van een groep migranten die een wereldvreemde religie en waardenstelsel aanhangen dat voor een groot stuk incompatibel is met het Westerse model.
Vraag is of de maatschappij er zelf maar ruimte voor moet laten.
Mijn antwoord is alvast nee.
Online is offline  
Oud 27 april 2007, 17:15   #10
adembaba
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 augustus 2005
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Geachte mevrouw,

Vermits U zelf van vreemde afkomst bent had ik graag Uw antwoord gehoord op de plaag van vreemdelingencriminalteit, specifiek dan van moslim-jongeren. Wat is Uw eigen mening hierover?

Ten tweede wou ik eens Uw mening horen over de vaststelling dat we alleen problemen hebben met vreemdelingen uit moslim-landen. We hebben geen jeugdbendes van Chinese, Indische of Kosovaarse afkomst die er hun gading in vinden minderjarige Vlamingen het leven zuur te maken in gemeentelijke zwembaden of voorsteden. Vanwaar komt dus deze specifieke houding? Ik heb daar wel zo mijn mening over maar ben desalniettemin in Uw eigen mening geïnteresseerd.

Vriendelijke groeten!
Uw
Preusse
Dutroux is een verkrachter, dus alle Belgen zijn verkrachters....
Ik kom tot deze conclusie als ik uw redenering volg.

Gelukkig weet ik zelf wel dat dit niet zo is.

U overtuigen is onmogelijk. U heeft uw mening al gevormd, maar blijft koppig. U wilt niet verder kijken dan uw neus lang is.
adembaba is offline  
Oud 27 april 2007, 17:29   #11
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht

... jeugdbendes van Chinese, Indische of Kosovaarse afkomst
De gebroeders Vanslambroeck waren natuurlijk niet echt wat je noemt een 'bende', maar ze hebben wèl drie mensen omgebracht.

Moeten we nu preventief alle Vlaamse broedersparen achter slot en grendel steken?


En hen daar het gezelschap geven van alle Vlaamse vaders, om 'familiedrama's' te voorkomen?

Laatst gewijzigd door djimi : 27 april 2007 om 17:31.
djimi is offline  
Oud 27 april 2007, 17:49   #12
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Ach kijk eens aan. Hoe aandoenlijk die linksen die nu doen alsof er totaal geen problemen zijn met "jongeren" van bepaalde allochtone origine.
De trends tekenen zich al jaren af hier en in gans Europa, zelfs zo duidelijk dat ze ... taboe geworden zijn volgens het politiek correcte wereldje. Men mag er niet over spreken, en zeker niet duiden, want dat zou stigmatiserend zijn voor die hele bevolkingsgroep.
De geweldplagen van "jongeren" zijn zodanig geëscaleerd dat de grote promotoren van de multiculturele verrijking met de handen in het haar zitten. Mits ze zelf geen oplossing voor dat probleem kunnen aanreiken is er slechts één optie : kop in het zand. Struisvogelpolitiek, hopen dat het binnen een generatie of 39 overwaait en vooral de boodschappers afknallen.

Raar hoor, want als het op pampermaatregelingen, subsidies en andere knuffelbeleidsmaatregelen aankomt kunnen ze niet snel genoeg gaan specifiëren. Zo heeft de VDAB tegenwoordig een apart "allochtonengegevensbank" om positief te kunnen gaan discrimineren.

Wat ze zijn ze weer hun volle hypocriete zelf onze linkse wereldverbeteraars.
Online is offline  
Oud 27 april 2007, 17:50   #13
Daedalos
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 november 2006
Berichten: 67
Standaard

Er bestaan wel cijfers (ik ben te lui om ze te zoeken, maar wel op 'De Zevende Dag' geweest) dat allochtone jongeren vaker criminele daden plegen, tot 5 keer meer dan autochtone jongeren. Dat noem ik wel een probleem. Wat is de oorzaak, wat is de oplossing?
Daedalos is offline  
Oud 27 april 2007, 18:33   #14
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

1) Ach kijk eens aan. Hoe aandoenlijk die linksen die nu doen alsof er totaal geen problemen zijn met "jongeren" van bepaalde allochtone origine.

2) De trends tekenen zich al jaren af hier en in gans Europa, zelfs zo duidelijk dat ze ... taboe geworden zijn volgens het politiek correcte wereldje. Men mag er niet over spreken, en zeker niet duiden, want dat zou stigmatiserend zijn voor die hele bevolkingsgroep.

3) De geweldplagen van "jongeren" zijn zodanig geëscaleerd dat de grote promotoren van de multiculturele verrijking met de handen in het haar zitten. Mits ze zelf geen oplossing voor dat probleem kunnen aanreiken is er slechts één optie : kop in het zand. Struisvogelpolitiek, hopen dat het binnen een generatie of 39 overwaait en vooral de boodschappers afknallen.
1) Hoe aandoenlijk dat u het over 'hypocrisie' heeft. U beweert dat het om een 'bepaalde' groep jongeren gaat, maar u durft ze zèlf ook niet te 'bepalen', nietwaar?
Ik zal het dan maar in uw plaats doen : er zijn inderdaad problemen, met een aantal jongeren van Maghrebijnse origine. Wat u echter verzwijgt, is dat voor èlke jongere van Maghrebijnse origine waar het slecht mee dreigt af te lopen, er minstens één is waar we heel veel aan zouden kunnen hebben, mochten we dat ook willen. Minstens één, dat maakt in het totaal fifty-fifty.
Maar ik weet wel beter, het zijn er in werkelijkheid véél meer. Op basis van het wangedrag van een kleine groep schrijft u een grote groep bij voorbaat af. Als d�*t geen oogkleppen zijn, dan moet u me maar eens uitleggen wat het wel is. En daar wringt het schoentje, nietwaar? U bent daar immers ofwel niet toe bereid, ofwel niet toe in staat.

2) Het is immers ook een trend, waar ik u nog nooit over heb weten klagen, dat beschamend veel goedmenende en inspanningen leverende jongeren van Maghrebijnse origine ondanks het zogenaamde 'gepamper' geen toegang krijgen tot de posities die hen in staat zouden kunnen en moeten stellen gewaardeerde mede-burgers van ons continent en dus ook voorbeelden voor hun minder fortuinlijke lotgenoten te worden. Als taboes u werkelijk zo storen, dan moeten we het daar ook maar eens over hebben, me dunkt.

3) Zèlf zit ik allerminst met de handen in het haar, integendeel. Ik geef les aan klassen waar de grootste groep leerlingen precies dergelijke door u vermaledijde jongeren van Maghrebijnse origine zijn. En van die lessen Nederlands maak ik volop gebruik om tenminste bij enkele jonge mensen het broodnodige zelfvertrouwen te wekken opdat ze zich niet zouden laten ontmoedigen door een samenleving die hen 'voor het gemak' over één en dezelfde kam scheert als enkele andere jonge mensen die bezig zijn erg domme levenskeuzes te maken. Ooit studeren die jonge mensen af, als leraar Nederlands, of architect, of advocaat, ... Ik durf nu al te voorspellen hoe u dan zult reageren : 'ze komen onze jobs afpakken!!'

Wat wij leraars (want ik ben gelukkig niet de énige, verre van zelfs) doen, levert alleszins succes op. Nogal wat van onze ex-leerlingen zijn bezig een professionele carrière uit te bouwen, en zij betalen net zo goed als wij belastingen waarmee onze samenleving overeind gehouden wordt.



Ik hoef het dus niet te nemen dat u, in navolging van een zogenaamde politieke partij, maar niet ophoudt al die mensen op één hoop te gooien en in het wilde weg te beschuldigen, zonder zelf ook maar één keer met een concrete, menswaardige en doelgerichte oplossing voor de door u waargenomen en soms zelfs echt bestaande problemen af te komen.

Denkt u nu echt dat wat u op dit internetforum komt doen zo véél verschilt van wat u 'struisvogelpolitiek' noemt?
djimi is offline  
Oud 27 april 2007, 21:05   #15
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

en dan vergeten ze die Albanezen nog. Ook niet om mee te lachen
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline  
Oud 27 april 2007, 22:49   #16
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Hoe aandoenlijk dat u het over 'hypocrisie' heeft. U beweert dat het om een 'bepaalde' groep jongeren gaat, maar u durft ze zèlf ook niet te 'bepalen', nietwaar?
Dat durf ik wel, maar of het nog mag zonder dat er een heksenjacht ontketend wordt .... Laten we het dus bij de politiek correcte term houden, "jongeren", met aanhalingstekens. Meer dan duidelijk genoeg.


Citaat:
Ik zal het dan maar in uw plaats doen : er zijn inderdaad problemen, met een aantal jongeren van Maghrebijnse origine. Wat u echter verzwijgt, is dat voor èlke jongere van Maghrebijnse origine waar het slecht mee dreigt af te lopen, er minstens één is waar we heel veel aan zouden kunnen hebben, mochten we dat ook willen. Minstens één, dat maakt in het totaal fifty-fifty.
1) U houdt van telwerk. 2) U bent snel tevreden. 3) U gelooft in de maakbaarheid van de Magrebijnse mens ... als er maar genoeg belastingsmiddelen ingesopt worden.



Citaat:
Maar ik weet wel beter, het zijn er in werkelijkheid véél meer. Op basis van het wangedrag van een kleine groep schrijft u een grote groep bij voorbaat af.
Ik schrijf die niet af, ik klaag die zogenaamd "grote" groep mee aan. Noem het gerust hun "gemeenschap", want zo noemen ze zichzelf. Ik klaag die mee aan omdat ze als groep collectief mee verantwoordelijk zijn aan de ontsporing van hun jongeren. Precies omdat ze verbeten blijven vasthangen aan hun groep, aan de taal van hun groep, de tradities van hun groep, de oh zo broodnodige 'oude' identiteit van die groep, en vooral het religieus harnas waarmee die groep zichzelf segregeert en in het obscurantisme houdt.


Citaat:
Als d�*t geen oogkleppen zijn, dan moet u me maar eens uitleggen wat het wel is.
Een klare en nuchtere kijk. De oogkleppen laat ik aan de progressieven over.
Citaat:

En daar wringt het schoentje, nietwaar? U bent daar immers ofwel niet toe bereid, ofwel niet toe in staat.
Ik ben niet in staat om in naam van de politieke correctheid of de hypocriete progressiviteit met oogkleppen op te lopen. Ik heb dat nooit gekund en zal het ook nooit kunnen.


Citaat:
2) Het is immers ook een trend, waar ik u nog nooit over heb weten klagen, dat beschamend veel goedmenende en inspanningen leverende jongeren van Maghrebijnse origine ondanks het zogenaamde 'gepamper' geen toegang krijgen tot de posities die hen in staat zouden kunnen en moeten stellen gewaardeerde mede-burgers van ons continent en dus ook voorbeelden voor hun minder fortuinlijke lotgenoten te worden.
Daar moeten ze maar over klagen bij hun gemeenschap die het ontspoorde gedrag van nog te veel 'jongeren' door de vingers blijft zien en zichzelf nog veel te vaak in de kijker zet door haar collectieve integratieonwil.
Zij oogsten wat hun gemeenschap gezaaid heeft. En daar ga ik geen traan over laten. Eenmaal ze op huwbare leeftijd zijn stappen ze terug mee in het rolpatroon dat hun ouders, hun cultuur en en hun gemeenschap reeds lang hebben uitgestippeld en moet het dure maakbaarheidswerk weer aangevoerd worden als 'noodoplossing' voor de generatie die zij produceren.

Dat 'beschamend veel' is trouwens een overstatement : moesten het er zo beschamend veel zijn, zouden zelfs poco-politici zich niet geroepen voelen vandaag de dag nog extra maatregelen te nemen om broodnodige bijsturingen te organiseren (en door de belastingbetaler te laten financieren) opdat het niet helemaal falikant afloopt met die gemeenschap.

Citaat:
Als taboes u werkelijk zo storen, dan moeten we het daar ook maar eens over hebben, me dunkt.
Ga u gang, ik heb alvast geen last van taboes. U daarentegen zal nog veel maagtabletten moeten slikken om de verzuring te temperen die mijn taboedoorbraken u bezorgen.

Citaat:
3) Zèlf zit ik allerminst met de handen in het haar, integendeel. Ik geef les aan klassen waar de grootste groep leerlingen precies dergelijke door u vermaledijde jongeren van Maghrebijnse origine zijn. En van die lessen Nederlands maak ik volop gebruik om tenminste bij enkele jonge mensen het broodnodige zelfvertrouwen te wekken opdat ze zich niet zouden laten ontmoedigen door een samenleving die hen 'voor het gemak' over één en dezelfde kam scheert als enkele andere jonge mensen die bezig zijn erg domme levenskeuzes te maken. Ooit studeren die jonge mensen af, als leraar Nederlands, of architect, of advocaat, ... Ik durf nu al te voorspellen hoe u dan zult reageren : 'ze komen onze jobs afpakken!!'
Ach djimi toch, moet ik nu onder de indruk zijn van de klasresultaten van één uitzonderlijk allochtonenklasje uit het middelbaar.
Citaat:

Wat wij leraars (want ik ben gelukkig niet de énige, verre van zelfs) doen, levert alleszins succes op.
Het zou zou stilaan tijd worden nietwaar? Moet ik nu applaudiseren omdat ze schoolprestaties halen die voor de gemiddelde autochtoon een evidentie zijn?

Citaat:
Nogal wat van onze ex-leerlingen zijn bezig een professionele carrière uit te bouwen, en zij betalen net zo goed als wij belastingen waarmee onze samenleving overeind gehouden wordt.
Eindelijk! Een ROI (Return on investment) in zicht.


Citaat:

Ik hoef het dus niet te nemen dat u, in navolging van een zogenaamde politieke partij,
Ik volg geen politieke partij. Ik ben zo partijloos als maar kan zijn. Ik spreek helemaal voor mezelf. Misschien volgt die politieke partij mij wel?
Citaat:

maar niet ophoudt al die mensen op één hoop te gooien en in het wilde weg te beschuldigen,
Uiteraard mag ik ze beschuldigen voor hun grove nalatigheid. Uiteraard mag ik ze beschuldigen voor hun reusachtige medeverantwoordelijkheid in de zware overlast die tal van hun leden aan de maatschappij bezorgd hebben en nog steeds bezorgen. We gingen toch taboes laten varen? En laat dat termpje 'in het wildeweg' maar weg. Torenhoge criminaliteit, reusachtige schoolachterstand, afhakende schooljongeren, onaangepast gedrag, het zijn niet bepaald de problemen waarmee de Zweedse migrantengemeenschap zich het nieuws heeft ingewerkt.
Bovendien moet ik wel eens lachen met dat schoolmeestvingertje over 'op een hoop gooien' en 'beschuldigen'. Kijk eerst even in eigen boezem en de manier waarop de poco's over de mestkevergemeenschap spreek alvorens het vingertje nog eens op te steken.

Citaat:
zonder zelf ook maar één keer met een concrete, menswaardige en doelgerichte oplossing voor de door u waargenomen en soms zelfs echt bestaande problemen af te komen.
Oh, maar denkt u dat u met uw vet te subsidieren maakbaarheidsoplossingen er wel zal komen? Druppel-op-de hete-plaat werk noem ik dat. U stelt zich zelf in de eerst paragraaf van uw antwoord al content met 50 %. Een half leeg glas dus. Moeten we daarvoor applaudiseren?
De oplossing zal uit die gemeenschap zelf moeten komen : met een heel serieuse mentaliteitsswitch. Het besef dat maatschappelijk welslagen in een Westerse maatschappij pas zal slagen als ze zich zo goed als volledig eigen maken met de cultuur en normen en waarden van die maatschappij. Noem het maar assimilatie. Kijk trouwens maar eens rond : de geslaagde allochtoon is de bijna volledig geassimileerde allochtoon. Dat klinkt natuurlijk wel vreselijk in politiek correcte oren, maar het is de realiteit die niet te ontkennen valt.

Citaat:
Denkt u nu echt dat wat u op dit internetforum komt doen zo véél verschilt van wat u 'struisvogelpolitiek' noemt?
Ik bezondig me niet aan struisvogelpolitiek. Integendeel, ik leg mijn vinger in zere wondes, bij voorkeur in de zere wondes van hypocriete poco's.
Online is offline  
Oud 27 april 2007, 22:54   #17
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Lol @ veralgemeningen. :')

Alsof elke Marokaanse jongeren het gedrag van alle andere jongeren goedkeurt. :')
Die is goed. Echt. Die ga ik aan mijn vb-vrienden tonen. Die lachen zichzelfs kapot, vrees ik. :')
AdrianHealey is offline  
Oud 29 april 2007, 02:26   #18
Meyrem Almaci
 
 
Meyrem Almaci's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2007
Berichten: 48
Standaard

Beste Preuse en beste Online,

Mag ik u beiden er allereerst erop wijzen dat u (handig?) om mijn concrete vragen aan u tracht rond te dansen? Aan dhr Preuse had ik bvb gevraagd hoe hij erop komt om voor mij in mijn plaats een band met een land te interpreteren.

Jullie beide bezondigen zich aan het contextloos wegrukken van zinnen uit mijn replieken om vervolgens niet in te hoeven gaan op mijn redeneringen (zoals ik eerder in het thema talibanisering al aan dhr online heb meegegeven). In plaats van de redenering te weerleggen, beginnen jullie opnieuw een zin te selecteren en terug met dezelfde vertogen van wal te steken. Daarom herhaal ik hier; ondubbelzinnig: wat is het kader van waaruit U beiden vertrekt? Waar haalt u het, mr Preuse, dat dé Islam alle vrijheden zou onderdrukken? Bent u islamkenner??? Het merendeel van alle moslims leeft in vrede en is zelf slachtoffer van het extremisme . Zegt dat niet meer dan wat u pretendeert te weten??? Het merendeel van de moslims heeft géén problemen met de fundamentele vrijheden. Is het dan niet logischer om op basis van die meerderheid uw mening over de religie te vormen? Ik kan alleen maar vaststellen dat u en dhr. Online nergens antwoord op mijn fundamentele vragen gesteld aan u, dat u nergens wil dialogeren, want dat impliceert dat u ook mijn vragen aan u zou moeten beantwoorden.

Beste, voor mij is het klaar en duidelijk: iedereen heeft het recht om binnen het kader van de URVM zijn eigenheid te beleven. Dit kader beperken om een minderheid (2% van de moslims in België stond vandaag in de krant) te treffen is wat mij betreft en brug te ver. Temeer daar u nergens een alternatief voor dit mensenrechtenkader creëert: u offert liever een vreedzame massa op om gelijk te halen. Dat laatste deelt u alvast met de groep extremisten: u hebt geen alternatief, u wil enkel gelijk halen zonder de draagwijdte van wat u beweert te willen overwegen. Want wat is het alternatief voor het afscxhaffen van de volgens u “ vage en vooral veel misbruikte begrip" vrijheid van godsdienstbeleving". Wat doet u met de grote massa aan vredelievende gelovigen? Of wil u dit mensenrecht enkel afschaffen voor de islam misschien? En op welke basis dan?

Een dialoog is niet mogelijk met iemand die op geen enkele vraag of redenering wil ingaan, maar deze ontloopt. Dus heren, gelieve te stoppen met beweringen zonder basis, gelieve mijn renderingen met renderingen te willken weerleggen en gelieve uw alternatief voor te leggen en daarbij eerlijk te zijn: als u het mensenrechten kader wegneemt: welke garantie hebt u dan nog op eender welke vorm van gelijkberechtiging???

Indien u geen alternatief hebt , dan kan ik enkel besluiten dat u beiden kiest voor collectieve stigmatisering, dat u beiden onverbeterlijk bent in uw selectiviteit en tevens moedwillig door moslims en,/of allochtonen (want dat wordt door u beiden nogal eens verward: zie de titel: vreemdelingencriminaliteit die ik beantwoord door o.a. op russische maffia te wijzen en die u vervolgens direct verfijnt in uws repliek door over moslims te beginnen…) als focus te nemen. Voelt u zichzelf hoofdelijk verantwoordelijk voor de daden van Wim Felix, Marc Dutrouw, Leopold I en II? Ja of neen? U verwijt immers die verantwoordelijkheid aan alle moslims, ongeacht of ze zelf slachtoffer zijn.. U wilt nergens vergelijken met Vlaamse kansarmen, die nochtans veel gelijkaardige problemen kennen, oa. wat betreft opleidingskenmerken, werkloosheid, houding tegenover vrouwen en homoseksuelen… Dit zijn kenmerken die de Zweedse gemeenschap (die vooral rijke expats zijn!!!) niet hebben.
Ik kan hier dan ook maar 1 naam voor vinden: racisme.

Mvg

Meyrem Almaci
Meyrem Almaci is offline  
Oud 29 april 2007, 07:18   #19
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

1) ... ik klaag die zogenaamd "grote" groep mee aan. Noem het gerust hun "gemeenschap", want zo noemen ze zichzelf. Ik klaag die mee aan omdat ze als groep collectief mee verantwoordelijk zijn aan de ontsporing van hun jongeren.

2) U daarentegen zal nog veel maagtabletten moeten slikken om de verzuring te temperen die mijn taboedoorbraken u bezorgen.

3) ... moet ik nu onder de indruk zijn van de klasresultaten van één uitzonderlijk allochtonenklasje uit het middelbaar.

4) ... de geslaagde allochtoon is de bijna volledig geassimileerde allochtoon.
1) In uw ogen zijn 'de Vlamingen' als 'gemeenschap' (of 'volk') ook collectief mee verantwoordelijk voor de uitspattingen die sommige 'Vlaamse' jongeren zich veroorloven, mag ik veronderstellen? Zegt de naam 'Hans Van Temsche' u iets?

2) Ik heb tot nu toe geen maagtabletten nodig gehad, en het ziet er niet onmiddellijk naar uit dat dat ooit wel het geval zal zijn. Ik zou echter wel eens de inhoud van uw medicijnkastje willen zien.

3) U 'moet' wat mij betreft niets, maar u kan zich nochtans niet zomaar om het even wat veroorloven. Gelukkig maar. Ik stel voor dat u nog eens herleest wat ik schreef : het gaat om 'klassen', en om méér dan één 'jaargang'. En elk jaar komt er zo'n 'jaargang' bij, tot spijt van wie het benijdt.

4) U bent de expert. Dat was ik even vergeten. Mijn verontschuldigingen daarvoor.
djimi is offline  
Oud 29 april 2007, 07:38   #20
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) In uw ogen zijn 'de Vlamingen' als 'gemeenschap' (of 'volk') ook collectief mee verantwoordelijk voor de uitspattingen die sommige 'Vlaamse' jongeren zich veroorloven, mag ik veronderstellen? Zegt de naam 'Hans Van Temsche' u iets?
Neen. Hoeveel Hans Van Temsche gevallen hebben we gehad? Eén.
Moesten er nu wekelijks Hans Van tTemsche gevallen de media halen, zoals bepaalde 'jongeren' zich wekelijks in het niews werken door hun onaangepast gedrag, dan zou ik inderdaad zeggen dat er wat mis is in 'mijn' gemeenschap en dat 'mijn' gemeenschap zich eens dringend moet beraden over haar op te nemen verantwoordelijkheid.
Online is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be