Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hagen Goyvaerts (Vlaams Belang) - 21 tot 27 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Hagen Goyvaerts (Vlaams Belang) - 21 tot 27 mei (°23-03-1961) Sinds 2003 volksvertegenwoordiger voor de kieskring Leuven. Van opleiding is hij industrieel ingenieur (kernenergie) met een bijzondere licentie biomedische ingenieurstechnieken.

 
 
Discussietools
Oud 21 mei 2007, 13:17   #1
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard verbod op hakenkruizen en re-enactment

Geachte heer Goyvaerts

Ik weet niet of u de hobby van het re-enactment kent. Mensen die geschiedkundige veldslagen naspelen. Er zijn zo'n duitse groepen die WOII doen. Dit zijn geen neo-nazi groepen ze beelden alleen maar een deel van het duiste leger uit. In ons land zijn er 2. Mogen die van u blijven voort bestaan of vindt u dat die moeten worden opgeheven.

www.frontleven.be

www.fjr2.be

Met vriendelijke groeten
Piet Hein is offline  
Oud 21 mei 2007, 18:31   #2
Yucagira
Europees Commissaris
 
Yucagira's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 6.302
Standaard

Op website van "frontleven" staat =
Citaat:
Onze vereniging heeft als doel het uitbeelden van de strijdkrachten die deelnamen aan de Wereldoorlog 2.
Hieronder bevinden zich oa Duitse Heer infanterietroepen, Fallschirmjägers, Luftwaffe Felddivision en Amerikaanse engineers en infanterie.
Graag willen wij toch benadrukken dat Duitse strijdkrachten worden uitgebeeld vanuit historisch hoogtepunt. Frontleven waakt er nauwgezet over dat neo-nazisme, rascisme of anti-semitisme uit onze vereniging en onze hobby blijft.
Citaat:
Gedragsreglement
Ten strengste verboden binnen Frontleven 40-45!
- Nazigroeten, verheerlijking van het Nazi-regime, racisme, fascisme, anti-semitisme en politieke reclame.
- Vlaams Nationale kentekens of insignia’s.
- Alle items die betrokkenheid hebben tot de partij, SS en Hitlerjugend.
Leden die zich hieraan schuldig maken, worden onmiddellijk uit de vereniging verwijderd! Het volledige reglement krijgt u bij lidmaatschap en dient ondertekend te worden als goedkeuring.
Op website "fjr2"=
Citaat:
Een correcte houding word aan de deelnemers opgelegd,zoals in de gebruikelijke beste PRUISISCHE traditie .
Wanneer de leden bij bepaalde Evenementen (onbruikbaar gemaakte) wapens meedragen, is dit enkel en alleen om de Historische werkelijkheid na te
bootsen
Er word daarom,dan ook nooit met deze wapens "gestoeid ", daarop word terdege toezicht gehouden.
Alle activiteiten kaderen in de periode 1939 - 1945,een principe waarvan onze vereniging nooit zal afwijken.
Achter al deze activiteiten zit wel degelijk een bepaalde filosofie.
Eerst wezen duidelijk gesteld dat de" FALLSCHIRMJÄGER REGIMENT 2 " beslist geen paramilitaire vereniging is. Ook politieke overtuigingen komen
nooit ter sprake in de vereniging.
Daarom weert onze vereniging alle onderwerpen met een te Politiek geladen achtergrond (zoals:-Algemene SS,- SA, -NSDAP, enz ...).
Ook worden alle te opzichtige onderwerpen en kledingsstukken met een Swastika geweerd ( zoals niet Militaire vlaggen en Politieke armbanden)
Enkel de volgende onderdelen van het DUITSE leger worden uitgebeeld : WEHRMACHT , LUFTWAFFE , KRIEGSMARINE.
En in zeer uitzonderlijke gevallen voor films of dokumentaires WAFFEN SS, dus niet voor het re-enactment gedeelte
dus zie ik hier absoluut geen probleem met het bestaan van zo"n clubs

er zijn duizenden websites en forums van liefhebbers van geschiedenis en verzamelaars van militaria-stukken uit WOII , inclusief in USA en ex-Sovjetunie/Rusland ,

ze laten ons juist niet vergeten hoe gruwelijk die oorlog was ...

en , trouwens , op (heel interessante) website van onze aller thePiano (gebannen van dit forum ) ,
http://www.verzet.org zijn er ook al veel afbeeldingen van swastika etc ,
en hoe kan het anders ? hoe kan je over geschiedenis vertellen zonder afbeeldingen van bv uniformen ???

die nazisme/fascisme ideologie zit in het koppeke en niet in het dragen van duitse historische uniformen tijdens bijeenkomsten van zo"n clubs , ze hebben en willen niks te maken met neo-nazi-verenigingen
__________________
Brussel Vlaams
Yucagira is offline  
Oud 21 mei 2007, 19:00   #3
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

thePiano...
------------------------>
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 22 mei 2007, 21:11   #4
Bernt
Burger
 
Geregistreerd: 12 februari 2007
Berichten: 107
Standaard

Ik denk als ooit NAZI symbolen verboden worden in ons land de eerste slachtoffers de sites van Blokwatch - Blokbuster en het Ant-FFront gaan zijn. Wat daar allemaal te zien is van gestrekte armen -swastika's -lederen laarzen- koppelriemen.
Het lijken wel aanbidders van het NAZI regime.
Bernt is offline  
Oud 22 mei 2007, 21:27   #5
Hagen Goyvaerts
 
 
Hagen Goyvaerts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Geachte heer Goyvaerts

Ik weet niet of u de hobby van het re-enactment kent. Mensen die geschiedkundige veldslagen naspelen. Er zijn zo'n duitse groepen die WOII doen. Dit zijn geen neo-nazi groepen ze beelden alleen maar een deel van het duiste leger uit. In ons land zijn er 2. Mogen die van u blijven voort bestaan of vindt u dat die moeten worden opgeheven.

www.frontleven.be

www.fjr2.be

Met vriendelijke groeten
Hagen Goyvaerts is offline  
Oud 22 mei 2007, 21:31   #6
Hagen Goyvaerts
 
 
Hagen Goyvaerts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Berichten: 32
Standaard

Ik was op de hoogte dat mensen geschiedkundige veldslagen naspelen zoals bv. slag om Waterloo met Napoleon in de hoofdrol. Ik wist niet dat ook veldslagen van WO II worden nagespeeld. Maar zo weet ik ook niet of bepaalde veldslagen ten tijde van Stalin worden nagespeeld? Als dat allemaal in een geschiedkundig kader gebeurt, wie ben ik om mij daartegen te verzetten?

Laatst gewijzigd door Hagen Goyvaerts : 22 mei 2007 om 21:34.
Hagen Goyvaerts is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be