Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hagen Goyvaerts (Vlaams Belang) - 21 tot 27 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hagen Goyvaerts (Vlaams Belang) - 21 tot 27 mei (°23-03-1961) Sinds 2003 volksvertegenwoordiger voor de kieskring Leuven. Van opleiding is hij industrieel ingenieur (kernenergie) met een bijzondere licentie biomedische ingenieurstechnieken.

 
 
Discussietools
Oud 25 mei 2007, 13:36   #1
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard Verkeersdoden

Zoals u weet sterven er om en bij de 1000 mensen per jaar in het verkeer, dan hebben we het nog maar alleen over de doden ter plaatse.Ook al is het aantal verkeersdoden de laatste 5 jaar gedaald met 26%, toch blijft elke dode er één te veel.Wetende dat snelheid oorzaak nummer 1 blijft, hoe zal u ervoor zorgen dat onze kinderen en wij veilig de weg op kunnen?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 26 mei 2007, 16:41   #2
Hagen Goyvaerts
 
 
Hagen Goyvaerts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Berichten: 32
Standaard

Ik ben niet overtuigd dat de snelheid de voornaamste oorzaak is van het aantal verkeersdoden, maar je hebt gelijk door te stellen dat iedere dode er een te veel is. Maar ik neem aan dat voor vele zaken het geval is.
Anderzijds stel ik alle dagen vast dat het rijdrag van velen chauffeurs te wensen over laat. Aan de veiligheid van de weginfrastructuur moet er nog heel wat gebeuren. Vlaanderen is bezaaid met slecht onderhouden wegen. Ook dient men als chauffeur tegenwoordig 2 paar ogen te hebben om alle verkeersborden te kunnen blijven zien. Verkeersregels bij de vleet produceren is één ding, ze in de werkelijkeheid afdwingen ten aanzien van de verschillende gebruikers is veelal een ander paar mouwen. Wat het aantal verkeersborden betreft: soms onderscheid men het bos van de bomen niet meer: dus een vereenvoudiging voor het plaatsen van verkeersborden dringt zich op. Wat de bromfietsen en fietsen betreft, die moeten van de rijbaan af. Daarom het voorstel om op grote wegen (provinciewegen, verbindingswegen,...) de fietspaden van de rijweg te scheiden door een fysieke barrière (beplanting zoals bv. een haag).
Hagen Goyvaerts is offline  
Oud 27 mei 2007, 21:37   #3
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagen Goyvaerts Bekijk bericht
Ik ben niet overtuigd dat de snelheid de voornaamste oorzaak is van het aantal verkeersdoden, maar je hebt gelijk door te stellen dat iedere dode er een te veel is. Maar ik neem aan dat voor vele zaken het geval is.
Anderzijds stel ik alle dagen vast dat het rijdrag van velen chauffeurs te wensen over laat. Aan de veiligheid van de weginfrastructuur moet er nog heel wat gebeuren. Vlaanderen is bezaaid met slecht onderhouden wegen. Ook dient men als chauffeur tegenwoordig 2 paar ogen te hebben om alle verkeersborden te kunnen blijven zien. Verkeersregels bij de vleet produceren is één ding, ze in de werkelijkeheid afdwingen ten aanzien van de verschillende gebruikers is veelal een ander paar mouwen. Wat het aantal verkeersborden betreft: soms onderscheid men het bos van de bomen niet meer: dus een vereenvoudiging voor het plaatsen van verkeersborden dringt zich op. Wat de bromfietsen en fietsen betreft, die moeten van de rijbaan af. Daarom het voorstel om op grote wegen (provinciewegen, verbindingswegen,...) de fietspaden van de rijweg te scheiden door een fysieke barrière (beplanting zoals bv. een haag).
Inderdaad, een zeer nuttig voorstel
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 28 mei 2007, 07:39   #4
zeef
Burger
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 151
Standaard

Goed voorstel, maar dat haagje gaat een vlammende auto niet tegenhouden hoor.
zeef is offline  
Oud 28 mei 2007, 10:03   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Die fysieke barriere is heel goed, maar een haag lijkt me minder aangewezen. Die moet je snoeien en bovendien kan die zorgen dat chauffeurs niet eens zien dat daar fietsers rijden. Maar een soort "vangrail" lijkt me in elk geval een goed idee. Ik zie te vaak fietsers die op gek drukke wegen naast de auto's moeten rijden. Een klapband is dan al genoeg voor een bloedbad.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 mei 2007 om 10:04.
Jazeker is offline  
Oud 28 mei 2007, 13:40   #6
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Ik ben het er ook mee eens dat de snelheid niet altijd de voornaamste oorzaak is.

Ik rijd zelf genoeg met de wagen en ook al rijd je vlug en/of wat trager;het ligt vooral aan de maneuvers die sommige autobestuurders doen,das in de 1ste plaats het probleem en dan komt dit soms gepaard met snelheid.

Ik kom het iedere dag tegen dat ik op rechte baan kom en er een zijstraat is en ze zien mij afkomen en de meeste mensen zijn toch ervaren genoeg om te zien of er iemand vlug of heel traag komt afgereden en noem maar op.Lap,ze hebben geen 5sec geduld en gaan dan toch voor je neus de weg op.Resultaat dat ik mij soms ferm moet inhouden + dat die persoon dan nog als een slak voort rijdt?
Ze willen dus wel vlug vlug voor die 5sec voor je zijn maar rijden dan wel aan een slakke tempo?Onvoorstelbaar.

Op de autosnelweg van hetzelfde;hoeveel mensen rijden er niet op het 2de rijvak terwijl ze zonder probleem een hele eind naar het 1ste kunnen gaan?
Daardoor word dikwijls de boel opgehouden.
Marlboro is offline  
Oud 28 mei 2007, 13:41   #7
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die fysieke barriere is heel goed, maar een haag lijkt me minder aangewezen. Die moet je snoeien en bovendien kan die zorgen dat chauffeurs niet eens zien dat daar fietsers rijden. Maar een soort "vangrail" lijkt me in elk geval een goed idee. Ik zie te vaak fietsers die op gek drukke wegen naast de auto's moeten rijden. Een klapband is dan al genoeg voor een bloedbad.

Idd,een vangrail indien mogelijk natuurlijk lijkt mij het beste.
Marlboro is offline  
Oud 29 mei 2007, 07:38   #8
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Dus een gratis GPS voor elke Belg, op schaal genegotieerd door een minister met kennis van aankopen Een KIWI-GPS offerte en straks hebben we allen onze gratis GPS voor 50euro ingeschreven in de begroting.
brother paul is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be