Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2012, 11:57   #41
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
En dat rechtvaardigt het doden van onschuldige moslims die niet van hun geloof willen afvallen?

Ik vrees dat je bij de verkeerde aandacht zoekt, mevrouw konijn .
Waar lees je dat ik iemand wil doden of dat ik iets rechtvaardig?
Juist ja. Nergens. Want dat heb ik niet gezegd.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 12:01   #42
perzie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juni 2012
Locatie: 't Stad
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Waar lees je dat ik iemand wil doden of dat ik iets rechtvaardig?
Juist ja. Nergens. Want dat heb ik niet gezegd.
Ik las toch wel een verholen doodsbedreiging in uw post: http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=34

Wat bedoel je dan wel ?
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 12:02   #43
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Ik las toch wel een verholen doodsbedreiging in uw post: http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=34

Wat bedoel je dan wel ?
Jij moet echt eens begrijpend leren lezen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 12:06   #44
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Ik las toch wel een verholen doodsbedreiging in uw post: http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=34

Wat bedoel je dan wel ?
Als je een onderscheid kunt maken tussen "het gaat gebeuren" en "ik ga het doen" kunnen wij praten.

Als ik stel dat je dood bent als je van een brug springt maak ik ook geen doodsbedreiging.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 12:30   #45
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Criminaliteit en onzedelijk gedrag (vrouwen nafluiten & betasten) is geen onderdeel van de islam. Ik ken geen enkele moslim die zulke zaken zou proberen rechtvaardigen.

Wat moeten moslims precies "uitmesten"? Jij wil precies gewoon dat ze bepaalde delen van hun geloof opgeven of veranderen: kuisheid, de waarde van het gezin, het invoeren van een centraal geloofsgezag, ...
Dan kunt u vast wel uitleggen hoe het komt dat vooral meisjes en vrouwen die niet beantwoorden aan Islamitische opvattingen over " kuisheid" lastig worden gevallen door jonge, meestal Marokkaanse moslims.

En ook waarom zoveel getrouwde moslims er een minnares op na houden, seks hadden voor het huwelijk, en naar hoeren gaan.

Met andere woorden; in praktijk zijn moslims helemaal niet meer kuis dan anderen, ook bij hen is de waarde van het gezin een rekbaar begrip, er is trouwens geen centraal geloofsgezag onder moslims dus kunt u even uitleggen wat u nu precies met uw argumenten wilt zeggen?
Wanneer er al bepaalde delen van het geloof werden opgegeven, dan doen die mensen dit vrijwillig, wat enkel een probleem vormt wanneer het ook openbaar is,dubbele levens vormen geen gewetensprobleem zolang de eer niet werd aangetast van de persoon zelf of familie.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 09:36   #46
perzie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juni 2012
Locatie: 't Stad
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Als je een onderscheid kunt maken tussen "het gaat gebeuren" en "ik ga het doen" kunnen wij praten.

Als ik stel dat je dood bent als je van een brug springt maak ik ook geen doodsbedreiging.
Dus je wil zeggen dat iemand die kiest voor de islam "ten dode" is opgeschreven.
Uw theorietje wordt steeds vager ...
En uiteindelijk gaat elke mens wel dood.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 09:39   #47
perzie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juni 2012
Locatie: 't Stad
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dan kunt u vast wel uitleggen hoe het komt dat vooral meisjes en vrouwen die niet beantwoorden aan Islamitische opvattingen over " kuisheid" lastig worden gevallen door jonge, meestal Marokkaanse moslims.
Omdat wie zich kleed als "een hoer" bij wijze van spreken, toch ook zo behandeld wil worden ?
Enfin, dat is wellicht de gedachtegang bij bepaalde hormonerende pubers.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En ook waarom zoveel getrouwde moslims er een minnares op na houden, seks hadden voor het huwelijk, en naar hoeren gaan.

Met andere woorden; in praktijk zijn moslims helemaal niet meer kuis dan anderen, ook bij hen is de waarde van het gezin een rekbaar begrip, er is trouwens geen centraal geloofsgezag onder moslims dus kunt u even uitleggen wat u nu precies met uw argumenten wilt zeggen?
Wanneer er al bepaalde delen van het geloof werden opgegeven, dan doen die mensen dit vrijwillig, wat enkel een probleem vormt wanneer het ook openbaar is,dubbele levens vormen geen gewetensprobleem zolang de eer niet werd aangetast van de persoon zelf of familie.
Dat weet ik niet. Zijn er soms cijfers bekend?

Ikzelf vind het eerder logisch dat iemand die zich van z'n geloof kuis moet houden, ook in de praktijk kuiser is dan anderen.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 09:50   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Ikzelf vind het eerder logisch dat iemand die zich van z'n geloof kuis moet houden, ook in de praktijk kuiser is dan anderen.
Zoals al die pedopastoors?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 10:54   #49
OilOnFire
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zoals al die pedopastoors?
Ja, of zoals . . . . beroepsmilitairen in het bijzijn van zwartjes 'nickers' hé slimmerik?
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 11:04   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Het feit dat er naast een gabber en iemand die zichzelf valselijk de naam van een politieke strateeg toeeigent geen enkele reactie kwam vanuit het Vlaams-rechtse kamp, en dat vanuit het islamitisch-pluriformistisch kamp slechts 1 reactie kwam die totaal geen relevantie had voor het ontladen van een werkelijke (er gaan mensen dood, he!) spanning, spreekt boekdelen.

Wellicht is dit al te laat.
ik denk dat het komt omdat bijna niemand zich in 1 van die 2 kampen indeelt, terecht of onterecht.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 11:36   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Ja, of zoals . . . . beroepsmilitairen in het bijzijn van zwartjes 'nickers' hé slimmerik?
Welk geloof hadden die militairen?
Welk geloof hadden die zwartjes?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 juli 2012 om 11:37.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 11:42   #52
perzie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juni 2012
Locatie: 't Stad
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zoals al die pedopastoors?
Christelijke geestelijken die kinderen misbruiken zijn een uitzondering. Er zijn ook een hoop normale priesters, hoor.
Maar het celibaat, kindermisbruik en de "doofpotoperaties van de Kerk" hebben weinig met kuisheid te maken.
Persoonlijk vind ik een priester die 1 of 2 kinderen in z'n leven heeft misbruikt, kuiser dan een losbandige die het met 100 anderen en 80 hoeren heeft gedaan.

Kuisheid is niet enkel "seksuele onthouding" maar ook de maagdelijkheid bewaren tot een huwelijk en seks binnen het huwelijk.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 12:26   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Christelijke geestelijken die kinderen misbruiken zijn een uitzondering.
Best mogelijk, maar de niet pedo's dekken hun collegae wél in, en beschermen ze.
Die zijn dus al even krimineel bezig.

Citaat:
Er zijn ook een hoop normale priesters, hoor.
Neen hoor, da's onzin.
Iemand die zich door zijn werkgever een kontrakt laat opdringen waarin zijn normale sexuele leven wordt gereguleerd (lees: afgeschaft) kan je met de beste wil van de wereld niet normaal noemen.

Citaat:
Maar het celibaat, kindermisbruik en de "doofpotoperaties van de Kerk" hebben weinig met kuisheid te maken.
Persoonlijk vind ik een priester die 1 of 2 kinderen in z'n leven heeft misbruikt, kuiser dan een losbandige die het met 100 anderen en 80 hoeren heeft gedaan.

Kindersex onder dwang vind jij ok of toch beter dan sex in vrije overeenkomst tussen volwassenen?
Citaat:
Kuisheid is niet enkel "seksuele onthouding" maar ook de maagdelijkheid bewaren tot een huwelijk en seks binnen het huwelijk.
Whatever.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 juli 2012 om 12:28.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 13:03   #54
OilOnFire
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Welk geloof hadden die militairen?
Welk geloof hadden die zwartjes?
Deze 'Threadt' gaat niet over het of welk geloof, voor zover je dat wel kunt assimileren?

Het geloof maakt niet uit, wel de eerbied en apathie dat de mensen voor elkaar kunnen of niet kunnen opbrengen.

De 'level' (hoogtegraad) van militairen op dit vlak is inmiddels wel tot het 'algemeen-collectief-geheugen' doorgedrongen.

Alhoewel ik graag toegeef, dat jij noch jouw vriendjes merendeels geen 'psychopathische' moordenaars zijn?
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 17:38   #55
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Omdat wie zich kleed als "een hoer" bij wijze van spreken, toch ook zo behandeld wil worden ?
Enfin, dat is wellicht de gedachtegang bij bepaalde hormonerende pubers.

Dat weet ik niet. Zijn er soms cijfers bekend?

Ikzelf vind het eerder logisch dat iemand die zich van z'n geloof kuis moet houden, ook in de praktijk kuiser is dan anderen.
Kun je even omschrijven hoe volgens jou hoeren zich kleden en waarom dit dan reden is die mensen " zo te behandelen"??
Die pubers moeten eens leren dat hun opvattingen hier niet kunnen, klaar!

Dacht u nu echt dat "wie zich kuis moet houden" dit dan ook werkelijk doet? Nee dus, zeker weten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 17:42   #56
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Christelijke geestelijken die kinderen misbruiken zijn een uitzondering. Er zijn ook een hoop normale priesters, hoor.
Maar het celibaat, kindermisbruik en de "doofpotoperaties van de Kerk" hebben weinig met kuisheid te maken.
Persoonlijk vind ik een priester die 1 of 2 kinderen in z'n leven heeft misbruikt, kuiser dan een losbandige die het met 100 anderen en 80 hoeren heeft gedaan.

Kuisheid is niet enkel "seksuele onthouding" maar ook de maagdelijkheid bewaren tot een huwelijk en seks binnen het huwelijk.
Het lijkt me eerder ( te) veel voorkomend, die priesters die kinderen misbruikt hebben.
Gelukkig zijn er nog " normale priesters" alhoewel je toch vraagtekens mag plaatsen bij levenslang geen seks.
Persoonlijk vind ik een priester die kinderen heeft misbruikt een smeerlap die in de bak thuishoort, seks onder volwassenen met wederzijdse toestemming vind ik niets met onkuisheid te maken hebben, ongeacht aantal en hoeveel mannen gaan als maagd het huwelijk in denkt u?
Dus kuisheid is een zaak van en voor vrouwen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 22:23   #57
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Deze 'Threadt' gaat niet over het of welk geloof, voor zover je dat wel kunt assimileren?
Ging het dan over zwartjes en militairen?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 22:25   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Omdat wie zich kleed als "een hoer" bij wijze van spreken, toch ook zo behandeld wil worden ?
In uw dromen.
Wie zich als hoer kleed, wil zich als hoer kleden.
Meer moet je daar niet achter zoeken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 15:03   #59
perzie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juni 2012
Locatie: 't Stad
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Kindersex onder dwang vind jij ok of toch beter dan sex in vrije overeenkomst tussen volwassenen?
Iemand die 1 of 2 keer een kind heeft misbruikt, en dan God om vergeving vraagt, heeft minder gezondigd dan een losbandige die blijft zondigen.
Maar kindermisbruik is evenwel ook een zonde.
Dus zowel losbandigheid, als kindermisbruik zijn af te raden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Whatever.
Forever.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 15:12   #60
perzie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juni 2012
Locatie: 't Stad
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
In uw dromen.
Wie zich als hoer kleed, wil zich als hoer kleden.
Meer moet je daar niet achter zoeken.
Natuurlijk, dat doe ik ook niet.

Ken je de befaamde sketch daarover van Dave Chappelle? Die is echt hilarisch.

Mensen die zich als allerlei "personages" verkleden, en dan beweren dat ze het personage niet zijn.

Bv. stel nu dat iemand zich als politieman verkleedt en als zodanig wordt aangesproken, dan moet die achteraf ook niet op z'n tenen getrapt zijn.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be