Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2019, 21:31   #221
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nochtans op VTM nieuws vanavond zegt hij zelf dat hij "geruchten heeft gehoord" en toch onderneemt hij geen actie? Hij leek een stuk gekrompen en wist niet hoe te reageren. Ver van de gewone arrogante Francken die we gewoon zijn.
U onderneemt actie telkens u een gerucht hoort?
Hoeveel van die geruchten blijken niet vals te zijn?
Hij heeft trouwens tegen die mensen gezegd dat ze dan naar het Gerecht moesten stappen.
Je kunt moeilijk klacht indienen in iemands anders naam, want als die dan achteraf zijn staart intrekt, sta je daar.


Trouwens, ik ben nu naar "De Afspraak" (opgenomen) aan het kijken, zie daar Van Cauwelaert zeggen dat het wel degelijk in overleg was met de regering.
Buitenlandse zaken (Reynders, MR) moet hierbij betrokken geweest zijn voor het afleveren van de Visa, de Staatsveiligheid voor de screening dat het om echte Syriërs ging, etc.
Maar nu komt het eventjes sommigen goed uit om één persoon te viseren, zeker?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 16 januari 2019 om 21:36.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:32   #222
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het was een ook een NVA’er die goede vriendjes is met Theo Francken.

En Theo Francken gaf gewoon een humanitair visum aan iedereen die zijn NVA vriendje voorstelde.
Een N-VA'er die zeer populair was bij de eigen bevolking, en al meerdere verkiezingen won...
En een ex-CD&V'er., iets wat ik van Vancauwelaert net hoor, ...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 16 januari 2019 om 21:40.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:37   #223
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Eindelijk een genuanceerde opmerking alhoewel de schuld van Kucam al bewezen is. Veel belangrijker vind ik het feit dat Theo Francken mede beschuldigd wordt als minstens betrokken bij deze zaak. Francken zijn politieke loopbaan kan hierdoor vernietigd worden en dit vind ik pas dramatisch.
Ik ben er vrijwel zeker van dat Francken er niet bij betrokken is maar als het toch zo moest zijn verdient hij dat. Toch?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:38   #224
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Eindelijk een genuanceerde opmerking alhoewel de schuld van Kucam al bewezen is. Veel belangrijker vind ik het feit dat Theo Francken mede beschuldigd wordt als minstens betrokken bij deze zaak. Francken zijn politieke loopbaan kan hierdoor vernietigd worden en dit vind ik pas dramatisch.
Het lijkt er wel op dat hij inderdaad schuldig is, dat blijkt niet uit de Pano reportage maar wel van andere getuigen. Betalingen in cash en in Libanon is moeilijk te verdedigen.

https://www.demorgen.be/binnenland/-...open-b9330a78/

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 16 januari 2019 om 21:39.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:38   #225
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wie is de verpersoonlijking van "eerlijke migratie" in de N-VA campagne van 2014? Melikan Kucam!
https://www.youtube.com/watch?v=QVkEkUnFHBw

Nu is de man opgepakt voor mensensmokkel, bendevorming, passieve omkoping en afpersing:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...sing~a41a95b3/
Eindelijk eens geen moslim, hé.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:39   #226
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Poen pakken.

Postjes pakken/verdelen.

Anderen voor Mei 2019 in een slecht daglicht proberen te plaatsen.

Meer zal dat niet zijn zeker?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:39   #227
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
U onderneemt actie telkens u een gerucht hoort?
Hoeveel van die geruchten blijken niet vals te zijn?

Trouwens, ik ben nu naar "De Afspraak" (opgenomen) aan het kijken, zie daar Van Cauwelaert zeggen dat het wel degelijk in overleg was met de regering.
Buitenlandse zaken (Reynders, MR) moet hierbij betrokken geweest zijn voor het afleveren van de Visa, de Staatsveiligheid voor de screening dat het om echte Syriërs ging, etc.
Maar nu komt het eventjes sommigen goed uit om één persoon te viseren, zeker?
Als ik een gerucht hoor dat mijn gebuur een drughandelaar is kan me dat niet schelen. Als ik een gerucht hoor dat iemand in mijn bedrijf handelingen doet die die het bedrijf kunnen schaden ja dan onderneem ik actie door tenminste de zaak uit te pluizen en dan actie te ondernemen want uiteindelijk ben ik de verantwoordelijke.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:44   #228
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik een gerucht hoor dat mijn gebuur een drughandelaar is kan me dat niet schelen. Als ik een gerucht hoor dat iemand in mijn bedrijf handelingen doet die die het bedrijf kunnen schaden ja dan onderneem ik actie door tenminste de zaak uit te pluizen en dan actie te ondernemen want uiteindelijk ben ik de verantwoordelijke.
In uw bedrijf?
Dat zal mits enig detectivewerk wel nog te achterhalen zijn.
Maar als u bedoelt dat "in het bedrijf" betekent in heel Vlaanderen, omdat u N-VA als een bedrijf ziet, en niet alleen tijdens de werkuren, maar ook vooral daarna, dan zie ik u dat NIET doen.
Trouwens, die humanitaire visa zijn dus het werk van de hele regering.
Reynders heeft voor de visa gezorgd, Staatsveiligheid deed de screening.
De regering stond erop te kijken.
Kom dus niet af met uw "allemaal de schuld van Theo" verhaaltje.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 16 januari 2019 om 21:45.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:44   #229
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Een N-VA'er die zeer populair was bij de eigen bevolking, en al meerdere verkiezingen won...
En een ex-CD&V'er., iets wat ik van Vancauwelaert net hoor, ...
Nuja dat bevestigt de katholieke drive van Theo Francken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:45   #230
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Het zal wel nog moeten blijken in hoeverre Theo Francken of zijn kabinet bij deze zaak betrokken is. Ik denk dat die man iedereen in het zak gezet heeft, Francken, maar ook Reynders en de rest van de regering, die van deze regeling -met tussenpersonen!- wel degelijk op de hoogte was.
Kris Peeters en Alexander De Croo verkopen dus manifeste leugens als zij zeggen dat zij van deze zaak niet op de hoogte waren.

De grootste fout voor de NVA is natuurlijk dat de NVA weeral eens zo een persoon in vertrouwen neemt, die persoon laat opkomen op een NVA lijst, als gemeenteraadslid laten zetelen. NVA heeft veel te veel diversiteit in hun partij en dat breekt hen nu zuur op.

Het betaamt een volksnationalistische partij niet om vreemdelingen te laten opkomen bij de verkiezingen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:47   #231
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nuja dat bevestigt de katholieke drive van Theo Francken.
Leuk naast de kwestie.
Het is het gekende verhaal, toen het nog een tjeef was, was 't een goeie.
Wordt hij N-VA'er, dan ligt het plots daaraan...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:48   #232
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het zal wel nog moeten blijken in hoeverre Theo Francken of zijn kabinet bij deze zaak betrokken is. Ik denk dat die man iedereen in het zak gezet heeft, Francken, maar ook Reynders en de rest van de regering, die van deze regeling -met tussenpersonen!- wel degelijk op de hoogte was.
Kris Peeters en Alexander De Croo verkopen dus manifeste leugens als zij zeggen dat zij van deze zaak niet op de hoogte waren.

De grootste fout voor de NVA is natuurlijk dat de NVA weeral eens zo een persoon in vertrouwen neemt, die persoon laat opkomen op een NVA lijst, als gemeenteraadslid laten zetelen. NVA heeft veel te veel diversiteit in hun partij en dat breekt hen nu zuur op.

Het betaamt een volksnationalistische partij niet om vreemdelingen te laten opkomen bij de verkiezingen.
Wanneer ga jij eens begrijpen dat de N-VA géén volksnationalisme maar centennationalisme in het vaandel draagt?
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:50   #233
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het was een ook een NVA’er die goede vriendjes is met Theo Francken.

En Theo Francken gaf gewoon een humanitair visum aan iedereen die zijn NVA vriendje voorstelde.
Regeling via tussenpersonen is goedgekeurd voor de regering. Dus is regering op zijn geheel politiek verantwoordelijk, dus ook MR, Open VLD en CD&V.

NVA mag -moet zelfs- afgerekend worden op hun fouten, maar ik zal als Vlaams nationalist nooit aanvaarden dat de traditionele partijen, zijde de aartsvijanden van het Vlaamse volk, door manifeste leugens hiervan profiteren.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:50   #234
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Kris Peeters en Alexander De Croo verkopen dus manifeste leugens als zij zeggen dat zij van deze zaak niet op de hoogte waren.
Ja, als Alexander De Croo nu afkomt dat het illegaal was, dan is dat bijzonder hypocriet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Max van Dietschland Bekijk bericht
NVA heeft veel te veel diversiteit in hun partij en dat breekt hen nu zuur op.

Het betaamt een volksnationalistische partij niet om vreemdelingen te laten opkomen bij de verkiezingen.
Ze doen het echt allemaal hoor...

Zie maar : https://www.nieuwsblad.be/cnt/blsde_20120713_002
https://www.hln.be/regio/antwerpen/f...ijst~a0579a30/
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:53   #235
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Leuk naast de kwestie.
Het is het gekende verhaal, toen het nog een tjeef was, was 't een goeie.
Wordt hij N-VA'er, dan ligt het plots daaraan...
Maar Theo Francken is gewoon een diepgelovige Christen. Denk ik. Of ben ik fout?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:54   #236
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
In uw bedrijf?
Dat zal mits enig detectivewerk wel nog te achterhalen zijn.
Maar als u bedoelt dat "in het bedrijf" betekent in heel Vlaanderen, omdat u N-VA als een bedrijf ziet, en niet alleen tijdens de werkuren, maar ook vooral daarna, dan zie ik u dat NIET doen.
Trouwens, die humanitaire visa zijn dus het werk van de hele regering.
Reynders heeft voor de visa gezorgd, Staatsveiligheid deed de screening.
De regering stond erop te kijken.
Kom dus niet af met uw "allemaal de schuld van Theo" verhaaltje.
Dit is een concrete zaak met iemand die Francken zéér goed kende en die bovendien meer dan vriendschappelijke relaties had met een medewerker van Francken. Die kerel die nu vastzit om zich te verrijken met visas te verkopen was een vaste klant op het kabinet van Francken gezien het abnormale aantal visa's die hij er blijkbaar zonder problemen doorkreeg.

Ik geloof sinds zéér lang niet meer in Sint Nikolaas. Ik kan begrijpen dat ge hier met een missie zit maar de mensen niet voor idioten nemen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:55   #237
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Wanneer ga jij eens begrijpen dat de N-VA géén volksnationalisme maar centennationalisme in het vaandel draagt?
Ik ben inhoudelijk over veel zaken oneens met de NVA. In de draad over Dewever zijn ambitie heb ik deze ook duidelijk omschreven.

Maar de traditionele partijen en Groen, zijn uiteraard nog veel slechtere partijen dan de NVA en we moeten opletten dat er geen enkele stem gaat van NVA naar een traditionele partij.

Uiteraard mogen er -liefst zelfs- veel stemmen gaan van NVA naar Vlaams Belang. Zolang de som van NVA en Vlaams Belang er maar niet op achteruit gaat en liefst zelfs vooruit.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:56   #238
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar Theo Francken is gewoon een diepgelovige Christen. Denk ik. Of ben ik fout?
Wat zijn religie is weet ik niet.
Het houdt mij niet echt bezig.
Volgens dat ik gehoord heb in de media zou de reden van de sympathie voor christenen -hoewel er ook andere religies bij de humanitaire visa zaten- zijn dat de christenen de meest geviseerde groep ter plaatse waren.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 21:59   #239
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Wanneer ga jij eens begrijpen dat de N-VA géén volksnationalisme maar centennationalisme in het vaandel draagt?
En wanneer ga jij eindelijk eens begrijpen dat alle politieke partijen zo zijn en dat dat niet alleen een kwestie van de NVa is... en bovendien is het bij de NVa bovendien tot nu toe veel minder duidelijk dan bij alle andere klassieke partijen die hun eigen ziel volledig verkocht hebben aan die centen...

En vergeet bovendien niet dat om het land goed te regeren; om het volk goed te regeren dat die centen wel heel belangrijk zijn...

Wat is er hypocriter dan de Vlamingen uit te maken omdat ze zogezegd hun eigen centen zelf willen beheren en zelfs ter zelfder tijd te vertellen dat als de sociale zekerheid gesplitst wordt dat la Belgique dan niet meer hoeft voor hen...

Wie denkt hier nu alleen aan de centen vindt je???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 22:01   #240
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dit is een concrete zaak met iemand die Francken zéér goed kende en die bovendien meer dan vriendschappelijke relaties had met een medewerker van Francken. Die kerel die nu vastzit om zich te verrijken met visas te verkopen was een vaste klant op het kabinet van Francken gezien het abnormale aantal visa's die hij er blijkbaar zonder problemen doorkreeg.

Ik geloof sinds zéér lang niet meer in Sint Nikolaas. Ik kan begrijpen dat ge hier met een missie zit maar de mensen niet voor idioten nemen.
Hetzelfde kunnen we zeggen over de NGO's... Maar oei dan ben je een extremist en een racist...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be