Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2014, 11:16   #41
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Len Bekijk bericht
De overheid moet mensen niet motiveren om hun geld decennia lang vast te parkeren.
Een 30jarige die nu stort kan 30jaar niet aan zijn geld.
Ondertussen moet hij wel een hypotheek afsluiten om iets te kopen en een interest daarop betalen.
De overheid kan in de 30 jaar wel aan de persoon zijn geld en de regels wijzigen.

Het brengt ook niks op om kapitaal in hoge som te geven aan 60-65jarigen. Dat is geen pensioenopbouw, dat is aanmoedigen om een nieuwe wagen kopen.
ik denk niet dat die 30-er geen hypotheek voor zijn huis zal nodig hebben indien hij niet aan pensioensparen doet Met die 900 euro per jaar gaat hij niet ver lopen.

Het zo lang vastzetten van die bedragen is er net de kracht van: compound intrest is een sterk gegeven waardoor, ondanks de kleine bedragen per jaar, er na al die tijd toch een mooi spaarpotje over is.

Ikzelf spaar, naast het standaard pensioensparen, ook nog een deel op zeer lange termijn, met als doel een kapitaal bijeen te sparen tegen mijn 55ste dat voldoende zou moeten zijn om verder van te leven indien het sociale systeem volledig zal in elkaar storten. Dat zal ook gebeuren, indien er niet in de komende tien jaar een daadkrachtige hervormingsregering komt.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2014, 12:24   #42
Len
Burger
 
Geregistreerd: 27 april 2014
Berichten: 180
Stuur een bericht via Skype™ naar Len
Standaard

Goh, die 5000euro verschil dat je extra hebt kan een lagere rentevoet zijn, minder kwijt aan de notaris, en een lagere afbetaling of een groter kot kopen. en een kot is ook sparen.

Ik geloof in het wettelijk pensioen. het is een modern systeem, het is aan de jeugd om dit te blijven bewerkstelligen
Len is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2014, 12:29   #43
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Len Bekijk bericht
.

Ik geloof in het wettelijk pensioen. het is een modern systeem, het is aan de jeugd om dit te blijven bewerkstelligen
dat is het punt: ofwel levert de oudere generatie meer in om het wettelijk pensioen "te blijven bewerkstelligen" oa door te werken tot de wettelijke pensioenleeftijd, ofwel wordt de jongere generatie met nog meer belastingen opgezadeld.

Ik ga er van uit dat de oudere generatie aan het langste zeel gaat trekken, gewoon om het feit dat ze met meer zijn en enkel aan zichzelf gaan denken. De partijen die ten gronde willen hervormen om de boot drijvende te houden gaan dus nooit hun kans krijgen om dat te doen.

Zo gaat het doorgaan tot de boel in elkaar stuikt. Vandaar dat ik géén vertrouwen heb in het wettelijk pensioen en aan het sparen ben voor de tijd dat ik stop met werken maar amper nog iets zal krijgen van de staat. Ik heb in de laatste jaren nog nergens een rapport of cijfer gezien die dat zou tegenspreken. Ondertussen betaal ik wel bakken belastingen om het wettelijk pensioen van zij die weigeren er iets aan te doen te blijven betalen, van die leukerts die op hun 57ste gestopt zijn ipv te werken tot de datum dat het moest.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 07:38   #44
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik denk niet dat die 30-er geen hypotheek voor zijn huis zal nodig hebben indien hij niet aan pensioensparen doet Met die 900 euro per jaar gaat hij niet ver lopen.

Het zo lang vastzetten van die bedragen is er net de kracht van: compound intrest is een sterk gegeven waardoor, ondanks de kleine bedragen per jaar, er na al die tijd toch een mooi spaarpotje over is.
.
Sorry, er is helemaal géén compound intrest effekt bij pensioensparen: een groot stuk wordt namelijk direkt uitgekeerd ovv een fiscaal voordeel. Dat voordeel zou moeten geblokkeerd worden tot je 65. Ja dan.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 12:11   #45
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Sorry, er is helemaal géén compound intrest effekt bij pensioensparen: een groot stuk wordt namelijk direkt uitgekeerd ovv een fiscaal voordeel. Dat voordeel zou moeten geblokkeerd worden tot je 65. Ja dan.
aja? Dus de bank die uw pensioensparen incasseert steekt het geld onder de matras?

Er is wel degelijk compound interest bij pensioensparen. Uw geld brengt immers al op, de opbrengst blijft in het fonds en men stort er iedere keer bij.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be