Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari "De man die niet uit het nieuws is weg te branden. De opgang van zijn partij, het Vlaams Blok stond ook garant voor zijn persoonlijke carrière. Als grote tegenstander van het stemrecht voor migranten is hij ook nu actueel present. Als Bruggeling zete

 
 
Discussietools
Oud 18 februari 2004, 21:19   #21
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
Guderian schreef

Citaat:
1. Het Vlaams Blok is NIET tegen de vakbonden, wel tegen kleurvakbonden die hun eigen belangen dienen en die van hun partij maar niet die van de gewone man. Voorts is het Blok gekant tegen het feit dat de vakbonden hun macht misbruiken en zich met zaken bezig houden die niet voor hen bestemd zijn (uitbetalen van werkloosheidsuitkeringen bijvoorbeeld.)
In concreto is het Blok dus tegen de bestaande vakbonden, al was het maar omdat ze rood, blauw of groen zijn. En zolang er geen onafhankelijke vakbond bestaat is het standpunt van het Blok 100% tegen de arbeiders gericht, en voor de patroons. Wie heeft er immers voordeel aan interne strijd binnen de vakbonden? Is de arbeider geholpen wanneer men van een slecht werkend systeem van vakbonden naar een systeem zonder vakbonden gaat?
Ik dacht het niet!

Citaat:
2. Het Vlaams Blok is voorstander van rechtspersoonlijkheid voor vakbonden, en dat hoeft helemaal niet een uitholling van het stakingsrecht te zijn. Het kan enkel niet zijn dat de vakbonden in hun acties schade aanrichten en de belastingbetaler ervoor mag opdraaien. Het Vlaams Blok is tegenstander van politieke stakingen, niet van economische stakingen! Professor emeritus Blanpain die arbeidsrecht doceerde is ook voorstander van die rechtspersoonlijkheid, is dat dan ook een fascist?
Dat gezwam over rechtspersoonlijkheid heeft maar 1 doel: de bestaande vakbonden tegenwerken. Zolang de vakbonden het enige middel zijn van de arbeiders om zich te verdedigen tegen de patroons is een dergelijk standpunt radicaal anti-arbeider.
Economie is politiek. Een onderscheid maken tussen economische en politieke stakingen is grappig, maar zinloos.

Citaat:
3. het Vlaams Blok heeft WEL gereageerd tegen de fiscale amnestie-maatregel. Er werd als ik mij niet vergis een vergelijking gemaakt naar de repressieperiode, waarbij erop gewezen werd dat in belgië personen die voor hun politieke opvattingen opkwamen 60 jaar geleden, nog steeds gestraft blijven terwijl mensen die jarenlang de gemeenschap financieel oplichtten, wel amnestie kunnen genieten.
Je vergist je. In de standpunten op de VB website wordt de fiscale amnestie aangevallen omwille van het feit dat het niet het beoogde resultaat geeft, helemaal niet omdat dergelijke fiscale amnestie immoreel zou zijn of wat dan ook. Ik zou graag een kopietje bijsturen, maar dat lukt niet (copyright VB!!)

Citaat:
4. NERGENS zegt het Vlaams Blok dat werklozen "luieriken" zijn. Het is wel zo dat het VB meent dat wie kan werken, dat ook moet doen en niet kan profiteren van de sociale zekerheid. Deze dient voor de behoeftigen en is geen "hangmat". Wie werkt, levert immers ook een bijdrage tot die sociale zekerheid.
Het VB is wel slim genoeg om niet te zeggen dat werklozen luieriken zijn, want een groot deel van haar kiezers behoort tot deze groep. Als je echter kritisch leest wat er staat, dan leid je af dat ze er wel zo over denken. In ieder geval, de gedachte dat de meeste werklozen zich maar al te graag nuttig zouden maken in de maatschappij, maar eenvoudigweg de kans niet krijgen, is er een die nog nooit bij een Blokker is opgekomen.

Citaat:
5. NERGENS zegt het Vlaams Blok dat ze tegen maatregelen ter bevordering van volksgezondheid is, integendeel! Ik vraag mij af waar u dergelijke onzin vandaan haalt.
Het Blok is niet tegen maatregelen ter bevordering van volksgezondheid... Juist, ja! Ik voel me meteen al veel geruster. Waarschijnlijk is het Blok ook niet tegen maatregelen ter bevordering van meer zonneschijn, en ter bevordering van meer winnende lotjes in de tombola.

Beste Guderian. Voor een betere gezondheidszorg zijn kan ieder kind! Maar een gefundeerde visie vormen over hoe dit te bereiken is andere koek. Geen spek voor VB's bek, neem dat van mij aan.
Kijk, weer eens is het mij niet duidelijk waarom die linkse pipo's steeds weer voorstander zijn van ontwikkelingshulp. Er is immers duidelijk nog veel werk bij henzelf!

Wie tegen het principe van de kleurvakbonden is, staat voor 100% aan de kant van de patroons. Extreem-linkse logica zeker...

Voorts lees jij wat je wil lezen bij het Blok en niet wat er staat. "Kritisch lezen"... laat me niet lachen. Marc Spruyt is een goed menswetenschapper volgens jou zeker? Ik zeg uitdrukkelijk dat het Blok standpunt is "wie KAN werken, moet werken". het is evident dat wanneer er geen jobs voorhanden zijn, de werkloze ook niet aan werk kan geraken.

Doe eerst zoals ik eens de moeite om programma- en congresteksten van het Vlaams Blok te lezen ipv de boekjes die bij EPO worden uitgegeven en waar linkse neiuwlichters voor jou eens gaan uitleggen wat het VB al dan niet zegt. Of ben je bang van de waarheid? Het zou niet de eerste keer zijn dat dit voor komt bij linkse extremisten.
Guderian is offline  
Oud 18 februari 2004, 21:22   #22
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik wacht nog altijd op eens studie die de kosten van een Vlaamse onafhankelijkheid toont, misschien kan FDW mij ernaar verwezen daar ik aanneem dat hij alle factoren meecalculeert bij zo'n operatie, of ben ik dan naïef?
Neem eens contact op met de studiedienst van het VEV!
Citaat:
Lees de topic waar Dies naar verwijst nog eens rustig door Guderian voor je weeral uit je nek kletst
Look who's talking!!!
Guderian is offline  
Oud 18 februari 2004, 21:31   #23
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Ter voorbeeld en ontwikkeling van "den linksche medemens" die zichzelf nog enigszins wil ontwikkelen om iets zinnigs te kunnen zeggen over het Vlaams Blok op sociaal-economisch vlak:

Lees: 'Vlaanderen werkt' Congresteksten, uitgegeven door het Vlaams Blok, 202 blz, doorspekt met verwijzingen naar wetenschappelijke studies en literatuur. Dit dateert al van 1995, ik was toen pas lid van het Vlaams Blok wat ik ondertussen al enige tijd niet meer ben.
Ondertussen geeft het VB al nieuwe regelmatige publicaties over economie uit, genaamd IFEC, als ik mij niet vergis.
Guderian is offline  
Oud 18 februari 2004, 22:14   #24
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
om iets zinnigs te kunnen zeggen over het Vlaams Blok op sociaal-economisch vlak
In de topic die ik hierboven aanhaalde werd het officiële Vlaams Blok programma (n.b. door een Vlaams Blokker zelf aangehaald) onder de loep genomen, is dat goed genoeg voor u als referentie of is het partijprogramma niet zo belangrijk in uw ogen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
Je vergist je. In de standpunten op de VB website wordt de fiscale amnestie aangevallen omwille van het feit dat het niet het beoogde resultaat geeft, helemaal niet omdat dergelijke fiscale amnestie immoreel zou zijn of wat dan ook.
Als dat inderdaad zo is, dan kan ik ze daar alleen maar gelijk in geven. Of ze weten waarom ze dat verkondigen is nog een ander paar mouwen, maar het is in mijn ogen wel correct.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik wacht nog altijd op een studie die de kosten van een Vlaamse onafhankelijkheid toont
Tomb heeft dat hier ooit op het forum eens zitten doen, dat was een vrij hilarische discussie.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 19 februari 2004, 09:31   #25
fleuri
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het sociaal-economisch programma van het Vlaams Blok wordt onderdrukt door haar hoge profilering mbt de migranten en de criminaliteit.

Zou het niet wenselijk zijn om bovenop een programmaboekje op jullie secretariaat ook meer hierover te praten bij programma's zoals Polspoel & Desmet of nog Jurgen Verstrepen?
het sociaal-economisch programma van het Blok is Vlaamse onafhankelijkheid, dat heeft FDW mij al letterlijk duidelijk gemaakt in een andere post. U weet dus meteen wat voor vlees u in de kuip heeft
In de jaren 1970 heeft er iemand een nieuwe vakbond opgericht het Vlaams Onafhankeleijk Syndikaat, maar toen er op de grote bedrijven mensen werden geronseld om lid te worden werd dit in de kiem gesmoord door de afgevaardigden van de andere vakbonden en dreigde men die mensen te ontslaan. Toen kwamen ze vlug boven water met een wet dat geen enkele vakbond officieel zou erkend worden als ze minder dan 50.000 leden hadden. Ik vraag me af of die drie grote vakbonden nog beschikken over 50.000 effectieve leden.
Na de 6 weken durende Algemene staking in 1960 tegen de EENHEIDSWET die er uiteindelijk gekomen is, waar we nu nog de nadelen van ondervinden, zijn er heel veel mensen uit de vakbonden gestapt.
Die vakbonden hebben in de huidige situatie geen enkele inpakt meer op de grote bedrijven, hun instellingen zijn achterhaald. want tot hiertoe heeft er nog geen enkel bedrijf de eisen van de vakbonden ingewilligd, want ze zijn stuk voor stuk opgehouden te bestaan, met als gevolg duizenden werklozen erbij.
Fleuri
__________________
Doe nooit aan een ander, dat je zelf niet graag wilt.
fleuri is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be