Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Bekijk resultaten enquête: Moet het cordon in stand gehouden worden?
Ja, vlaanderen kan den boom in 22 31,43%
Nee 48 68,57%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 22 november 2004, 20:20   #41
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik zal eens een ander 'verwijt' formuleren:
Voor de verkiezingen en voor het Vlaams kartel, sprak de N-VA zich eerder tegen het cordon uit.
Na vorming van het Kartel en na de kiezingen, praatten ze slaafs hun nieuwe broodheer na.

Mij niet gelaten, maar als staaltje van politiek windhaangedrag en hypocrisie kan het tellen.
Mijn persoonlijk standpunt over het cordon is niet dat van de N-VA. N-VA is (spijtig genoeg) altijd al tegen het cordon geweest en nu nog altijd. Wat niet wil zeggen dat de N-VA bereid is hic et nunc in een coalitie te stappen met het Blok. Die nuance begrijpen de meesten niet (of willen ze het niet begrijpen?)
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 22 november 2004, 20:20   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat wil ik graag bevestigen.
Jullie zijn goed bezig, ook al zeggen ze van niet.

Ik zal eens een ander 'verwijt' formuleren:
Voor de verkiezingen en voor het Vlaams kartel, sprak de N-VA zich eerder tegen het cordon uit.
Na vorming van het Kartel en na de kiezingen, praatten ze slaafs hun nieuwe broodheer na.

Mij niet gelaten, maar als staaltje van politiek windhaangedrag en hypocrisie kan het tellen.
Niets aan toe te voegen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 november 2004, 20:21   #43
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Na de volgende verkiezingen zal immers blijken dat er van de N-VA nog minder overschiet dan van Spirit.
Dat denk ik dus niet. Op lokaal vlak heb ik persoonlijk de indruk dat de N-VA heel sterk staat (zeker ten opzichte van Spirit, maar das maar normaal). Het blijft natuurlijk afwachten.
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 22 november 2004, 20:25   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Mijn persoonlijk standpunt over het cordon is niet dat van de N-VA. N-VA is (spijtig genoeg) altijd al tegen het cordon geweest en nu nog altijd. Wat niet wil zeggen dat de N-VA bereid is hic et nunc in een coalitie te stappen met het Blok. Die nuance begrijpen de meesten niet (of willen ze het niet begrijpen?)
Tegen het cordon zijn maar tegelijkertijd het in stand houden.

Zelfs liever een vierkant draaiend Belziek kiezen boven een onafhankelijk Vlaanderen met het VB.

En jij schaamt je niet eens om van 'nuances' te durven gewagen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 november 2004, 20:35   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Mijn persoonlijk standpunt over het cordon is niet dat van de N-VA. N-VA is (spijtig genoeg) altijd al tegen het cordon geweest en nu nog altijd. Wat niet wil zeggen dat de N-VA bereid is hic et nunc in een coalitie te stappen met het Blok. Die nuance begrijpen de meesten niet (of willen ze het niet begrijpen?)
Wat houdt de N-VA nog tegen, nu het Vlaamsbelang zijn 'racisme' (quasi het enige verschilpunt met N-VA-en dan nog) camoufleerde?
De verschillen met tsjeven en rode en blauwe lijken me toch véél onoverbrugbaarder?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 22 november 2004, 20:35   #46
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Tegen het cordon zijn maar tegelijkertijd het in stand houden.

Zelfs liever een vierkant draaiend Belziek kiezen boven een onafhankelijk Vlaanderen met het VB.

En jij schaamt je niet eens om van 'nuances' te durven gewagen?
Het N-VA partijstandpunt is genuanceerd.

Het mijne inderdaad niet.
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 22 november 2004, 20:37   #47
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wat houdt de N-VA nog tegen, nu het Vlaamsbelang zijn 'racisme' (quasi het enige verschilpunt met N-VA-en dan nog) camoufleerde?
De verschillen met tsjeven en rode en blauwe lijken me toch véél onoverbrugbaarder?
Een discussie heeft geen verder nut meer indien u niet toegeeft dat de N-VA en het Vlaams Blok op cruciale punten verschillen en in zijn totaliteit in haar beider visies op de maatschappij. Dan zijn we uitgeklapt.
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 22 november 2004, 20:38   #48
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je hoeft er niet langer aan te twijfelen, Staaf.

De N-VA heeft zich al tot het belgicisme bekeerd.
in uw dromen ja.
Piet Hein is offline  
Oud 22 november 2004, 20:46   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
in uw dromen ja.
Nochtans heeft het vanaf 13 juni nog niks anders gedaan dan geven en toegeven.

En dat Geschiltz zal nooit meer ophouden tot er van de N-VA nog even weinig overschiet als van Spirit.

Iedere Vlaams-nationalist die nog een beetje eergevoel heeft geeft jullie volgende verkiezingen een dreun dat jullie ervan duizelen.
Jullie eindigen nog waar de BUB vandaag staat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 november 2004, 20:46   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Een discussie heeft geen verder nut meer indien u niet toegeeft dat de N-VA en het Vlaams Blok op cruciale punten verschillen en in zijn totaliteit in haar beider visies op de maatschappij. Dan zijn we uitgeklapt.
Waarom zou ik dat toegeven?
Ik merk bij beiden
anti-monarchie
separatisme
racisme

Enkel de bestuursvisie inzake democratie van het Vlaamsblok was (is?) democratischer..................
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 22 november 2004, 20:49   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Nochtans heeft het vanaf 13 juni nog niks anders gedaan dan geven en toegeven.

En dat Geschiltz zal nooit meer ophouden tot er van de N-VA nog even weinig overschiet als van Spirit.

Iedere Vlaams-nationalist die nog een beetje eergevoel heeft geeft jullie volgende verkiezingen een dreun dat jullie ervan duizelen.
Jullie eindigen nog waar de BUB vandaag staat.
Mocht ik N-VA'er zijn en flamingant, dan zou mijn keuze snel gemaakt zijn. Zowel tactisch als ideologisch.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 22 november 2004, 20:52   #52
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Waarom zou ik dat toegeven?
Ik merk bij beiden
anti-monarchie == republikeins
separatisme == autonomistisch
racisme

Enkel de bestuursvisie inzake democratie van het Vlaamsblok was (is?) democratischer..................
Een programma bestaat niet enkel uit institutionele standpunten...
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 22 november 2004, 20:56   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Een programma bestaat niet enkel uit institutionele standpunten...
Astemblieft hee!
Kom niet af met gejengel over ethiek.
Ethiek en politiek gaat samen als kroketten met chocoladesaus.
Dat is bladvulling voor een partijprogramma waar geen kat zich iets van aantrekt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 22 november 2004, 20:58   #54
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Het Cordon mag niet in stand gehouden worden. Dat is trouwens één van de redenen waarom het Blok zoveel stemmen haalt. Ik ben zelfs voor rechtstreekse burgemeesterverkiezingen. Betrek de VB'ers zoveel mogelijk bij het beleid, en ze stevenen af op hun ondergang!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 22 november 2004, 20:59   #55
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Astemblieft hee!
Kom niet af met gejengel over ethiek.
Ethiek en politiek gaat samen als kroketten met chocoladesaus.
Dat is bladvulling voor een partijprogramma waar geen kat zich iets van aantrekt.
Ethiek en de politieke besluitvorming die daar uit voort stroomt beïnvloed het leven van de mensen enorm. Als u dat wil afdoen als bladvulling, ita est.
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 22 november 2004, 21:00   #56
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Nochtans heeft het vanaf 13 juni nog niks anders gedaan dan geven en toegeven.

En dat Geschiltz zal nooit meer ophouden tot er van de N-VA nog even weinig overschiet als van Spirit.

Iedere Vlaams-nationalist die nog een beetje eergevoel heeft geeft jullie volgende verkiezingen een dreun dat jullie ervan duizelen.
Jullie eindigen nog waar de BUB vandaag staat.
Waar hebben wij dan volgens u in toegegeven.
Piet Hein is offline  
Oud 22 november 2004, 21:04   #57
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Ethiek en de politieke besluitvorming die daar uit voort stroomt beïnvloed het leven van de mensen enorm. Als u dat wil afdoen als bladvulling, ita est.
Uiteraard.
Eigenlijk behoort een partij ons geen ethiek op te leggen.
Hun standpunten kunnen getuigen van ethiek, dat wel.

De bestuurlijke visie van de N-VA getuigt alvast van een totaal gebrek aan democratische ethiek.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 22 november 2004, 21:11   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Waar hebben wij dan volgens u in toegegeven.
Bekijk godverdomme dat filmpje uit de oude N-VA-doos eens van Yann!

Wanneer zou BHV gesplitst worden? Na dit en dat, en zus en zo toch, voor het einde van het jaar?

En nu roepen jullie al bijna in koor 'nog liever leve een vierkant Belgique zonder Blok dan een onafhankelijk Vlaanderen mét het Blok'????

Hebben jullie je jezelf al eens goed bezig gezien op dit forum?
Jullie lijken wel stuk voor stuk mini-Bourgeoiskes die zichzelf zitten wijs te maken dat ze de enige, echte Vlaams-nationalisten zijn die zichzelf niet verkocht hebben aan een belgicistische partij.

Wel, de ENIGE Vlaams-nationalisten die dat niet deden zijn die van het VB.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 november 2004 om 21:15.
Knuppel is offline  
Oud 22 november 2004, 21:18   #59
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Op dat eerste ik was altijd voor een kartel geweest en ik vond die uitspraak altijd ongelukkig (toen de eerste onderhandelingen waren afgsprongen was ik van CD&V overgestapt naar N-VA)

en ten 2de voor de splitinsing van bhv moeten we een meerderheid hebben en als spirit en vld en spa en groen niet willen meedoen is onze fout toch niet.

3de wij zullen nooit leve belziek roepen

4de u partij heeft tijdens de verkiezingen al heel veel keer leve belziek geroep.
kijk maar naar u affiche's in brussel en waar de winter opstaat met gediplomeerd vlamigenhater le pen zegt bij mij al meer dan genoeg.
Piet Hein is offline  
Oud 22 november 2004, 21:21   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Uiteraard.
Eigenlijk behoort een partij ons geen ethiek op te leggen.
Hun standpunten kunnen getuigen van ethiek, dat wel.

De bestuurlijke visie van de N-VA getuigt alvast van een totaal gebrek aan democratische ethiek.
Juist!
Samen met de CD&V is de N-VA de meest elitaire en autoritaire partij die er in dit land bestaat.

Wie denken jullie wel dat jullie zijn om de mondige Vlaming het BROV zo onbeschaamd en scrapuleus te durven ontzeggen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be