Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2019, 07:16   #901
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Voor genoeg opbrengsten mag er dus volgens u maatschappelijk overlast zijn.
Niet alleen volgens hem, zo werkt het systeem nu eenmaal.
Kijk maar naar de zeeën vol plastic, fijn stof, fileleed...
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 07:39   #902
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Gij herhaalt altijd hetzelfde ...

Ik heb u daar al eens op gewezen. maar dat helpt niet veel.
't Is ne goeien dat zegt...
Elken draad hetzelfde: 'ik ben atheist, ik strijd tegen geloven'

Een kleine bloemlezing van die strijd:
Citaat:
en de reptilians? doen die ook niet mee?

zoals een blokker zegt: ik ben geen racist maar ....

ik daarentegen ben inwoner van het centrum van de beschaafde wereld.

hallelujah

Wow! gij kunt iemand corrigeren op een kemel!

good for you!
Geef maar toe, gij zijt hier voor dezelfde reden dan ik, om onnozelheid te verkopen
Tenzij het echt dit is dat ge bedoelt met 'strijden'
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 19 september 2019 om 07:42.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 07:44   #903
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Niet alleen volgens hem, zo werkt het systeem nu eenmaal.
Kijk maar naar de zeeën vol plastic, fijn stof, fileleed...
Een reden te meer om nog meer bronnen van overlast niet te legaliseren, een gedoogbeleid is almeer dan erg genoeg.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 08:08   #904
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Niet alleen volgens hem, zo werkt het systeem nu eenmaal.
Kijk maar naar de zeeën vol plastic, fijn stof, fileleed...
Jammer genoeg, maar dat is geen reden om alles zijn beloop te laten.
Of wilt ge de plastic ophaling stop zetten omdat de zee toch al vol plastic zit?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 08:16   #905
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Een reden te meer om nog meer bronnen van overlast niet te legaliseren, een gedoogbeleid is almeer dan erg genoeg.
Fine by me.

Citaat:
Jammer genoeg, maar dat is geen reden om alles zijn beloop te laten.
Of wilt ge de plastic ophaling stop zetten omdat de zee toch al vol plastic zit?
Neen.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 08:45   #906
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Jammer genoeg, maar dat is geen reden om alles zijn beloop te laten.
Dat is te zien hoe je het bekijkt. Sinds de omzendbrief van Verwilgen in 2003 is er weinig aan de wetgeving veranderd.
Preventiecampagnes zie ik eigenlijk zelden.
Maar kom, misschien is het beter alles z'n beloop te laten, het aantal jongeren die blowen daalt. Spijtig genoeg drinken ze meer.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 08:51   #907
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dat is te zien hoe je het bekijkt. Sinds de omzendbrief van Verwilgen in 2003 is er weinig aan de wetgeving veranderd.
Preventiecampagnes zie ik eigenlijk zelden.
Maar kom, misschien is het beter alles z'n beloop te laten, het aantal jongeren die blowen daalt. Spijtig genoeg drinken ze meer.
Pano niet gezien gisteren?
Maar als iedereen redeneert als jij is er weinig beterschap te verwachten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 09:05   #908
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Pano niet gezien gisteren?
Maar als iedereen redeneert als jij is er weinig beterschap te verwachten.
Ik heb het over cannabis Bobke. Dat had je toch uit de context kunnen halen hé (hint: het woordje 'blowen').
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 09:18   #909
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik heb het over cannabis Bobke. Dat had je toch uit de context kunnen halen hé (hint: het woordje 'blowen').
Zo vroeg al.
We hadden het over:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Niet alleen volgens hem, zo werkt het systeem nu eenmaal.
Kijk maar naar de zeeën vol plastic, fijn stof, fileleed...
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 09:48   #910
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
We hadden het over:
Als analogie voor "Voor genoeg opbrengsten mag er dus volgens u maatschappelijk overlast zijn."
Als jij graag verder babelt over het plastic in de zee , is daarvoor een apart draadje misschien wel op z'n plaats.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:00   #911
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
dan zijn religieus fundamentalisten de meest consequente mensen op deze aarde.
Ik geef aan dat mijn argumenten van 5 jaar geleden nog steeds overeind blijven en jij komt weer niet verder dan dan maar over religie te beginnen...

Citaat:
Ik verander al eens van argument, ja. dat heet 'variatie'.
Kijk naar de vlaams nationalisten op dit forum. die schrijven ook al 15 jaar exact hetzelfde.
Ik geef aan dat jou redeneringen alle kanten opvliegen en jij komt weer niet verder dan dan maar over vlaams nationalisten te beginnen...

Citaat:
dat zijn niet allemaal landen hé!
Ik geef een hoop plaatsen ter wereld aan waar cannabisgebruik niet bestraft wordt en jij komt weer niet verder dan dat dat niet allemaal 'landen' zijn...

Citaat:
Ik verander al eens van argument, ja. dat heet 'variatie'.
Kijk naar de vlaams nationalisten op dit forum. die schrijven ook al 15 exact hetzelfde.
Ik geef aan dat jou redeneringen alle kanten opvliegen en jij komt weer niet verder dan dan maar over vlaams nationalisten te beginnen...

Citaat:
WTF interesseert het mij of er landen zijn 'die mij gelijk geven'! Zelfs al zou elk land legaliseren, dan nog zou ik tegen zijn.
Het zou mij sterk verwonderen van degene die hier altijd zit te roepen dat hij 'altijd gelijk heeft'.


Citaat:
Nog altijd is cannabis illegaal in 98% van de landen op deze wereld.
Die 98% gooi jij hier wel vaker in de groep eh?
En weer is dat zo'n cijfer dat jij gewoon uit je duim zuigt en blijft herhalen in de hoop dat de rest (net als jijzelf) het gaat geloven.
Welnu, ik heb nieuws voor u.
Die 98% klopt van geen kanten.
Zoals zoveel van uw uit-de-duim-gezogen getallen.

Citaat:
het gaat bij u altijd over u. Ik ga het nog eens 1 keer herhalen: ik zet ALTIJD ELKE naam van een forummer in het vet! Er zijn nog andere mensen dan gij op dit forum hoor!
Maar er is er geen enkele waar je zo op gefocust bent dan mij eh?
Geef het maar toe. Je bent mijn grootste fan.

Citaat:
ikke ikke ikke mij mij mij!
Hier gaan we weer...

Soit, ik quote u acht keer.
Bij drie quotes begin je weer over vanalles wat niks met cannabis of argumenten daarrond te maken hebben.
Bij 1 quote kom je met het zielige 'dat zijn niet allemaal landen' terwijl ik het niet eens over landen had.
Bij 1 quote kom je met een cijfer dat je puur uit je duim hebt gezogen.
Bij 1 quote (als ik u de resultaten van een land dat uw redenering volgt vraag) begin je over "gelijk hebben".

Kortom: in 6 van de 8 quotes voldoe je weer perfect aan de definitie van een trol. Geen argumenten, snel over iets anders beginnen, cijfers uit je duim zuigen... Kan het nog duidelijker worden?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:06   #912
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wa? Niks!!

het heeft te maken met forummers die enkel voor 1 onderwerp op dit forum zijn, en anderen proberen te bekeren.

En aangezien ik op ongeveer elke draad zit, en alles mij interesseert, kom ik overal fundamentalisten tegen.

en die debatteren op opvallend gelijkaardige manier.
En weer maar blijf jij hameren op iets waar ik niet van snap wat het probleem is.

Waarom lig jij altijd te mekkeren op mensen die op dit forum maar over 1 onderwerp praten? Wat is daar mis mee?

En waarom ben jij zo gefocust op religie? Waarom moet jij elke pro- discussie en argumentatie altijd klasseren onder 'bekeren'? Heb jij een obsessie ofzo?

En wat maakt jou zelf beter? Jij ijvert voor cannabis in de illegaliteit te houden. Wat is daar minder 'bekeren' aan dan wanneer ik ijver voor het omgekeerde? Als de pro's in jou ogen fundamentalist zijn ben jij dat evenzeer hoor.

Echt jongen, het trolgehalte druipt er de laatste dagen weer in dikke slijmlagen vanaf. Ofwel begin je over vanalles en nog wat dat niks met cannabis van doen heeft, ofwel zuig je wat cijfers uit je duim ofwel kom je weer met je obsessie over religie en is iedereen die pro is de rest aan't 'bekeren'...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:11   #913
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Voor genoeg opbrengsten mag er dus volgens u maatschappelijk overlast zijn.
Dat is de zaak omkeren.

Maatschappelijke overlast is er sowieso. En niet enkel van drugs.
Een afweging maken of de opbrengsten wel voldoen om de maatschappelijke overlast te coveren heeft dus geen enkele zin.

Wat wel kan (maar waar u blijkbaar tegen bent) is de maatschappelijke kost (grotendeels) te laten betalen door de gebruikers. Net als met vuilnis. De vervuiler betaalt. Of met verkeer. De automobilist betaalt.

Ik veronderstel dat je in die gevallen wel eens bent met het principe maar ik vraag me af waarom je bij cannabis star blijft vasthouden aan het feit dat iedereen er voor op moet draaien. Terwijl dat net is waar je tegen bent...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:21   #914
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Een reden te meer om nog meer bronnen van overlast niet te legaliseren, een gedoogbeleid is almeer dan erg genoeg.
Het is al in meerdere landen die gelegaliseerd hebben duidelijk naar voren gekomen; legalisatie zorgt (vooral op langere termijn) niet voor een grote stijging in het gebruik. Op sommige plaatsen zorgt het zelfs voor een daling.

De overlast op dat vlak gaat dus niet groter worden.

Dan hebben we nog het feit dat er op vele andere vlakken minder overlast gaat zijn (minder straatdealertjes, minder drugsdeals in duistere steegjes achter het station, meer preventie, geen dure opsporing en berechting van gebruikers,...).

En daar bovenop komen dan nog de opbrengsten die afgedragen werden door de gebruikers en ingezet kunnen worden om de overlast in te dijken.

Dus, zelfs al zou de overlast niet dalen zou het nog altijd betekenen dat de kost voor die overlast meer door de gebruikers gedragen wordt en niet (of toch minstens minder) door mensen die niets met cannabis vandoen hebben.

Als je grootste probleem aangaande de legalisering van cannabis de maatschappelijke kost is raad ik u aan die zienswijze nog eens deftig te evalueren want ze klopt van geen kanten.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:33   #915
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Jammer genoeg, maar dat is geen reden om alles zijn beloop te laten.
Legaliseren is veel minder 'alles op zijn beloop laten' dan criminaliseren.
Nu wordt alles op zijn beloop gelaten. Alles wordt in handen gestopt van het criminele milieu en die zijn echt niet te controleren.

Citaat:
Of wilt ge de plastic ophaling stop zetten omdat de zee toch al vol plastic zit?
Die vergelijking klopt niet.
Legalisering staat in die vergelijking niet gelijk aan stoppen met het plastic op te halen.

Bij criminalisatie is plastic verboden en mag niemand plastic buitenzetten maar omdat iedereen toch met plasticafval zit wordt het gesluikstort en komt het zo uiteindelijk toch in zee terecht.

Bij legalisatie wordt plastic toegelaten en kan het door de overheid opgehaald worden, betaalt degene die plasticafval heeft en zijn de plasticafvalstromen veel beter in kaart te brengen en op te volgen dan wanneer plastic illegaal zou zijn.

Of geloof jij dat er minder plastic in zee terecht zal komen als de overheid ons zegt: "Trek uwe plan met uwe rommel, wij halen hem niet meer op!"

Uw vergelijking draait die zaken net om.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 10:33   #916
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is de zaak omkeren.

Maatschappelijke overlast is er sowieso. En niet enkel van drugs.
Een afweging maken of de opbrengsten wel voldoen om de maatschappelijke overlast te coveren heeft dus geen enkele zin.

Wat wel kan (maar waar u blijkbaar tegen bent) is de maatschappelijke kost (grotendeels) te laten betalen door de gebruikers. Net als met vuilnis. De vervuiler betaalt. Of met verkeer. De automobilist betaalt.

Ik veronderstel dat je in die gevallen wel eens bent met het principe maar ik vraag me af waarom je bij cannabis star blijft vasthouden aan het feit dat iedereen er voor op moet draaien. Terwijl dat net is waar je tegen bent...
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=903
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 11:31   #917
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Die vergelijking klopt niet.
Legalisering staat in die vergelijking niet gelijk aan stoppen met het plastic op te halen.

Bij criminalisatie is plastic verboden en mag niemand plastic buitenzetten maar omdat iedereen toch met plasticafval zit wordt het gesluikstort en komt het zo uiteindelijk toch in zee terecht.

Bij legalisatie wordt plastic toegelaten en kan het door de overheid opgehaald worden, betaalt degene die plasticafval heeft en zijn de plasticafvalstromen veel beter in kaart te brengen en op te volgen dan wanneer plastic illegaal zou zijn.

Of geloof jij dat er minder plastic in zee terecht zal komen als de overheid ons zegt: "Trek uwe plan met uwe rommel, wij halen hem niet meer op!"

Uw vergelijking draait die zaken net om.
Het staat voor het criminaliseren van sluikstorten.
Hennep is ook niet verboden, de zaden zijn vrij te verkrijgen voor vissers bijvoorbeeld.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 12:14   #918
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het staat voor het criminaliseren van sluikstorten.
Hennep is ook niet verboden, de zaden zijn vrij te verkrijgen voor vissers bijvoorbeeld.
Zaai er eens een paar in uw voor en achtertuin.

Ben benieuwd hoe lang het zou duren alvorens de politie uw deur naar binnen stampt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 12:31   #919
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
't Is ne goeien dat zegt...
Elken draad hetzelfde: 'ik ben atheist, ik strijd tegen geloven'
Ik zeg dat nog veel te weinig. Blijkbaar kunnen gelovigen niet begrijpen dat er mensen zijn die geen geloof hebben. Daarom moet ik dat af en toe duidelijk maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Een kleine bloemlezing van die strijd:
Ik juich het toe dat u bloemlezingen maakt van mijn geniale posten.


Ik geniet er zelf ook van, geef ik eerlijk toe.

let vooral op de variatie die ik leg in mijn posts. Hoe komt dat ik de enige ben die daar werk van maakt?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 12:41   #920
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Jij gaat er vanuit dat na legalisatie de overlast gaat toenemen.
Ik niet. Integendeel.
En waarom ik denk dat dat niet gaat gebeuren heb ik al een paar keer uitgelegd.
Maar uw uitleg over het waarom de overlast na legalisatie gaat toenemen wacht ik nog steeds.

Kijk naar Nederland ten tijde van de invoering van de wietpas.
Voor Nederlanders veranderde er niks (zij konden nog steeds terecht in coffeeshops) maar buitenlanders werden vanaf dan geweerd (het zogenaamde ingezetenencriterium). Want het idee erachter was dat die buitenlanders voor overlast zorgden en dus moest voor hen een coffeeshopbezoek illegaal worden.
Men ging er van uit (net als u) dat de overlast dan ging dalen.

Foutje.
Kijk naar Tilburg, Eindhoven, Venlo, Amsterdam,... Allemaal zijn ze van dat ingezetenencriterium teruggekomen. De overlast daalde immers niet, integendeel, ze steeg. Heel de stad werd overspoeld met scooterende drugsrunners die Belgische nummerplaten soms al van aan de grens volgden. Om ze dan vervolgens niet enkel cannabis maar evenzeer coke, heroine, xtc en andere dingen aan te bieden. Waarbij naar leeftijd natuurlijk niet gekeken werd.

Om maar te zeggen: criminaliseren heeft niet noodzakelijk een daling van de overlast tot gevolg.

Waarom gaat u ervan uit dat dat wel zo zou zijn?
Waarom zorgt illegale cannabis voor minder overlast dan legale?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be