Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2019, 07:37   #181
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Leroy kantelt
Voor KPN-voorzitter Sickinghe, een volleerd schaker, was Leroy, sterk in communicatie en marketing, de gedroomde ceo
Op 3 juli leek Dominique Leroy nog voor Proximus te zullen kiezen. Haar nieuwe contract lag klaar. In dat contract zat een financiële verbetering in de vorm van een langetermijnbonus, waarrond al veel te doen was geweest. Maar vervolgens bleek dat de politiek de bonus niet zag zitten; een contractverlenging zou moeten wachten tot het einde van het jaar. Leroy moest eerst maar eens de sociale onderhandelingen, waarbij 1.900 mensen weg moeten, tot een goed einde brengen.


Ducko Sickinghe hh
Die boodschap schoot Leroy, die al een lastige relatie had met de politiek, in het verkeerde keelgat. Ze nam opnieuw contact op met KPN. Is het in diezelfde context van het omdraaien van de Proximus-pagina dat ze haar aandelen verkocht? Alleen Leroy kan die vraag beantwoorden. Waar slechts weinigen geloof aan hechten, is dat Leroy voor een winst van 6.000 euro handel met voorkennis zou riskeren. Bij KPN kon ze haar loon meer dan verdubbelen. Wie zou dat riskeren voor 6.000 euro?
Eén dag nadat Proximus had aangekondigd dat Leroy het bedrijf zou verlaten, belde het persagentschap Belga naar de beurswaakhond FSMA met een vraag: blijkbaar heeft Leroy recent aandelen verkocht, hoe kijkt de beurswaakhond daar tegenaan? Het antwoord was dat er in zo’n situatie altijd een standaardonderzoek gebeurt. Iedereen keek op van het bericht. Hoe kon Leroy zo onhandig zijn om, op een ogenblik dat een vertrek bij Proximus een optie was, haar aandelen te verzilveren? In België was er ook nog luidere kritiek op het feit dat Leroy, nu ze naar een bedrijf in de achtertuin van Proximus overstapte, meende dat ze nog enkele maanden kon aanblijven. In Nederland stootte de aandelenverkoop op ongeloof. Erg onhandig en zelfs ronduit dom, luidde het.
Sickinghe vond de zaak met de beurswaakhond vervelend, ook de kritiek van de VEB baarde hem zorgen, maar hij ging er nog altijd vanuit dat de aanstelling van Leroy als ceo kon doorgaan. Maar vrijdag 20 september werd een kantelpunt. Het Brusselse gerecht deed huiszoekingen in het kantoor van Leroy en in haar privéwoning. Een eigenaardige actie. Al verscheidene jaren had het gerecht de FSMA het voortouw laten nemen bij onderzoeken naar handel met voorkennis. Het waren niet langer speurders die binnenvielen, het was de FSMA die boetes kon opleggen. Waar nodig, werd het gerecht op de hoogte gehouden.
Zure appel
Vanwaar de bocht van het gerecht? Een nieuw beleid op aanzet van de procureur-generaal of was het een magistraat die de zaak onderzocht wilde zien? Intrigerend was ook dat het gerecht de grote middelen inzette voor een vermogensvoordeel van 6.000 euro. Was de zaak nog in balans? Maar dat maakte Sickinghes rekening niet. Hij zat met een serieus probleem. Het ging niet langer om een ‘routine-onderzoekje’ van de FSMA, maar om een gerechtelijk dossier dat in het allerslechtste geval jarenlang de ceo van KPN kon achtervolgen. Op de aandeelhoudersvergadering van 28 oktober zou het spitsroeden lopen worden. Met Ibarra, wiens managementstijl intern slecht lag, had hij al niet gescoord. De druk was groot. Een KPN-topper liet uitlekken dat Leroy al in juni met KPN contact had. Sickinghe moest door de zure appel bijten.
KPN belooft snel een nieuwe ceo. Vermoedelijk een interne kandidaat. Sickinghe is zijn droom-ceo kwijt. En Leroy? Die krijgt van KPN een vergoeding voor de recent gemaakte kosten, maar is haar topjob kwijt. Als het onderzoek straks met een sisser afloopt, zal ze snel aanbiedingen krijgen. Alleen is het de vraag of het nog om een topjob met een miljoenenloon zal gaan.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190930_04637227

Laatst gewijzigd door Anna List : 1 oktober 2019 om 07:37.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 08:25   #182
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
KPN moet Leroy ook niet meer. Wow haar liquidatie is compleet.
Om je op dat niveau als Belg in Nederland waar te maken is niet eenvoudig.
Ten tijde van de overname van ABN AMRO door Fortis is dat ook heel duidelijk naar voor gekomen.
De Nederlanders zijn niet chovinistisch vooral niet als zij het bij u even over kunnen nemen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 11:38   #183
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Enkel een idioot neemt ontslag als CEO vlak nadat hij aandelen van zijn publiek verhandeld bedrijf heeft verkocht.

Elk normaal mens had die aandelen door aan ander laten beheren, juist om dit te vermijden.
En dan hadden de politiek en de vakbonden, een andere stok moeten zoeken om de hond te slaan.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 11:40   #184
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En dan hadden de politiek en de vakbonden, een andere stok moeten zoeken om de hond te slaan.
Excuses zijn altijd vlug gevonden... Zeker als het van arme linkiewinkies komt die vergaan van de jaloersheid en nijd...
Liever dat de hele boel vergaat dan dat iemand nog op een normale wijze geld kan verdienen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 13:14   #185
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En dan hadden de politiek en de vakbonden, een andere stok moeten zoeken om de hond te slaan.
Als je weet dat iemand je graag een pak rammel wil geven, reik hem dan geen stok aan.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 13:35   #186
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.935
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vooral dat het niet eens om een enorm bedrag gaat. Bij De Gucht en zijn eega was het met hun Fortis aandelen voor een merkelijk groter bedrag.
Misschien is Leroy toch wel een beetje ondoordacht tewerk gegaan. Ik weet niet of ze begin Augustus reeds een afspraak had met KPN. Als dat het geval zou zijn dan zouden ze haar zelfs gevat hebben mocht het maar over een paar aandelen Proximus gegaan zijn. Zowat een tiental jaren geleden had bvb. de familie die een groot belang heeft in het voedingsbedrijf Ter Beke ook een dik pak miserie met de FMSA en daar ging het zelfs om een zeer klein aantal aandelen van hun onderneming.
Het probleem is natuurlijk dat het oerdom is. Terwijl je met KPN aan het onderhandelen bent als CEO de aandelen van je huidige werkgever verkopen. Daar komt gewoon een onderzoek naar, dat weet zelfs ik.

Niemand zegt dat het omwille van geldelijk gewin is, het is gewoon oerdom. En dat voor een CEO.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 14:07   #187
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat het oerdom is. Terwijl je met KPN aan het onderhandelen bent als CEO de aandelen van je huidige werkgever verkopen. Daar komt gewoon een onderzoek naar, dat weet zelfs ik.

Niemand zegt dat het omwille van geldelijk gewin is, het is gewoon oerdom. En dat voor een CEO.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 16:08   #188
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat het oerdom is. Terwijl je met KPN aan het onderhandelen bent als CEO de aandelen van je huidige werkgever verkopen. Daar komt gewoon een onderzoek naar, dat weet zelfs ik.

Niemand zegt dat het omwille van geldelijk gewin is, het is gewoon oerdom. En dat voor een CEO.
Hoogmoed komt voor de val...

Het getal dat ze bij KPN zou verdienen bracht haar hoofd plots op hol. Ze kon niet meer klaar denken en was ook zogezegd klaar met België.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 1 oktober 2019 om 16:11.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 16:54   #189
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Enkel een idioot neemt ontslag als CEO vlak nadat hij aandelen van zijn publiek verhandeld bedrijf heeft verkocht.

Elk normaal mens had die aandelen door aan ander laten beheren, juist om dit te vermijden.
Dat laatste is inderdaad beter, maar die aandelen dienden toch verkocht. Hoe kan men functioneren als CEO van KPN als men een pak aandelen bezit van een directe concurrent (Proximus). De verkoop van deze aandelen is beslist tijdens de gesprekken met KPN te berde gebracht. Het kan zelfs zijn dat het moment gezamenlijk bepaald is.

Van handelen met voorkennis is helemaal geen sprake, hoe kon zij weten hoe de beurskoers zou evolueren een volle maand later. De handelswijze van de FSMA en het parket zijn hoogst bizar. Het lijkt er steeds meer opdat bepaalde kringen haar een financiële peer wilden stoven en zij niet alleen maar ook KPN. Vooral de ongewisse duur van het zogenaamde onderzoek is hier het probleem. Zij zal zich hiertegen juridisch dienen te weren.

Heel dat gedoe is ook nefast als men buitenlandse investeerders wenst aan te trekken.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 17:01   #190
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Dat laatste is inderdaad beter, maar die aandelen dienden toch verkocht. Hoe kan men functioneren als CEO van KPN als men een pak aandelen bezit van een directe concurrent (Proximus). De verkoop van deze aandelen is beslist tijdens de gesprekken met KPN te berde gebracht. Het kan zelfs zijn dat het moment gezamenlijk bepaald is.

Van handelen met voorkennis is helemaal geen sprake, hoe kon zij weten hoe de beurskoers zou evolueren een volle maand later. De handelswijze van de FSMA en het parket zijn hoogst bizar. Het lijkt er steeds meer opdat bepaalde kringen haar een financiële peer wilden stoven en zij niet alleen maar ook KPN. Vooral de ongewisse duur van het zogenaamde onderzoek is hier het probleem. Zij zal zich hiertegen juridisch dienen te weren.

Heel dat gedoe is ook nefast als men buitenlandse investeerders wenst aan te trekken.

Die vraag stelde ik me ook...

Had ze die aandelen mogen houden indien ze wilde werken voor KPN?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 17:09   #191
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Die vraag stelde ik me ook...
Had ze die aandelen mogen houden indien ze wilde werken voor KPN?
Dat hoort gewoon niet. Aandelen van een branche-genoot, concurrent en mogelijke overname-geval bezitten als CEO, dat gaat niet zowel intern als extern. Men kan als CEO natuurlijk wel beleggen, maar dat doet men buiten de branche.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 17:22   #192
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Dat laatste is inderdaad beter, maar die aandelen dienden toch verkocht. Hoe kan men functioneren als CEO van KPN als men een pak aandelen bezit van een directe concurrent (Proximus). De verkoop van deze aandelen is beslist tijdens de gesprekken met KPN te berde gebracht. Het kan zelfs zijn dat het moment gezamenlijk bepaald is.
Dan nog had ze moeten verkopen NADAT haar ontslag bekend was.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 17:47   #193
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Ze heeft zichzelf helemaal vrij gevogeld.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 17:51   #194
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Ik herinner mij Proximus nog toen dat die nog een pensioenfonds hadden. Dat waren nog eens tijden!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 19:29   #195
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Joost Farwerck nieuwe baas KPN, Jan Kees de Jager vertrekt.

Voorkennis heeft haar de das omgedaan?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 21:02   #196
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ik herinner mij Proximus nog toen dat die nog een pensioenfonds hadden. Dat waren nog eens tijden!
Ik herinner me de voorganger van Proximus, de staatsmonopolist RTT. Telefoonverbinding in 1970 (?), ja dat kon na maanden/jaren wachten, er was slechts een klein probleem, men diende de lijn te delen met een buur. Ik had toen ongezien geluk en kreeg in mijn dorp toch een aparte lijn. In de 80-er jaren stortte het monopolie ineen.

Het bijeen gespaarde pensioenfonds van de RTT werd onder het verlichte budgettaire beheer van Jogan Cyril Corneel Vande Lanotte benut om de gaten in de staatshuishouding te dichten tijdens de Verhofstadt-regeringen.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 22:28   #197
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Er is één manier om alles recht te zetten en weer goed te maken, ze verandert van carrière en wint volgend jaar samen met de moeder van Greta Thunberg voor België/Nederland/Zweden het Eurosongfestival!

discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2019, 03:45   #198
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het naoorlogse verloningssysteem is hetgeen ik meldde.

Het is totaal uit de hand gelopen.

Dit systeem kan onmogelijk nog gezond genoemd worden.

Iedereen betaalt een veel te dikke factuur in ruil voor dit ongezonde systeem.

Het staat niet meer in dienst van de maatschappij.
Ik ken geen bedrijf dat zonder meer in "dienst" van de maatschappij staat en dan nog winst zou maken.
Als een bedrijf denkt dat een bepaalde persoon het bedrijf beter laat functioneren staat het hen vrij dat extra te belonen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2019, 03:52   #199
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Dat hoort gewoon niet. Aandelen van een branche-genoot, concurrent en mogelijke overname-geval bezitten als CEO, dat gaat niet zowel intern als extern. Men kan als CEO natuurlijk wel beleggen, maar dat doet men buiten de branche.
Ik vind dat u een punt hebt maar als ik ze dan toch heb zou ik ze ook verkopen op het naar mijn gedacht beste moment en dat deed ze .......
Mijn idee is dat de vakbond haar een hakje gezet heeft voor haar herstructurering die ze wilde doorvoeren.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2019, 06:30   #200
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik vind dat u een punt hebt maar als ik ze dan toch heb zou ik ze ook verkopen op het naar mijn gedacht beste moment en dat deed ze .......
Mijn idee is dat de vakbond haar een hakje gezet heeft voor haar herstructurering die ze wilde doorvoeren.
het gerecht heeft wel op eigen houtje en tegen hun eigen beleid van de laatste 10 jaar in een huiszoeking en onderzoek opgestart, zonder vraag van FSMA.

daar stinkt het zaakje.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be