Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari "De man die niet uit het nieuws is weg te branden. De opgang van zijn partij, het Vlaams Blok stond ook garant voor zijn persoonlijke carrière. Als grote tegenstander van het stemrecht voor migranten is hij ook nu actueel present. Als Bruggeling zete

 
 
Discussietools
Oud 19 februari 2004, 09:56   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Als vervolg op mijn vraag van vorige week over het cordon.

Zijn er tussen het Vlaams Blok en andere partij-toppen nooit geheime gesprekken (geweest) zoals CD&V, VLD of zelfs SP.A over eventuele onderhandelingen? Of is dat cordon-verhaal altijd achter de schermen ook 100% hermetisch afgesloten?
__________________
Antoon is offline  
Oud 19 februari 2004, 10:13   #2
Filip Dewinter
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Als vervolg op mijn vraag van vorige week over het cordon.

Zijn er tussen het Vlaams Blok en andere partij-toppen nooit geheime gesprekken (geweest) zoals CD&V, VLD of zelfs SP.A over eventuele onderhandelingen? Of is dat cordon-verhaal altijd achter de schermen ook 100% hermetisch afgesloten?
Er vinden soms gesprekken plaats tussen Vlaams Blokkers en mensen van andere partijen over bepaalde politieke kwesties. Het gespreksonderwerp betreft dan meestal een of ander heikel politiek thema dat op dat moment actueel is. Deze gesprekken betreffen echter nooit de vorming van een kartel, als het dat is wat u bedoelt.
Filip Dewinter is offline  
Oud 19 februari 2004, 11:09   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Dewinter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Als vervolg op mijn vraag van vorige week over het cordon.

Zijn er tussen het Vlaams Blok en andere partij-toppen nooit geheime gesprekken (geweest) zoals CD&V, VLD of zelfs SP.A over eventuele onderhandelingen? Of is dat cordon-verhaal altijd achter de schermen ook 100% hermetisch afgesloten?
Er vinden soms gesprekken plaats tussen Vlaams Blokkers en mensen van andere partijen over bepaalde politieke kwesties. Het gespreksonderwerp betreft dan meestal een of ander heikel politiek thema dat op dat moment actueel is. Deze gesprekken betreffen echter nooit de vorming van een kartel, als het dat is wat u bedoelt.
Ik had het niet over een kartel. Ik dacht eerder aan bijvoorbeeld een belangrijke politicus van CD&V, VLD of SP.A die 'off-record' zegt dat hij ervoor te vinden is om ooit op gemeentelijk vlak een coalitie te vormen met het Vlaams Blok, maar dat de tijd nog niet rijp is om zoiets officieel mee te delen.
__________________
Antoon is offline  
Oud 19 februari 2004, 15:58   #4
Filip Dewinter
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Dewinter

Er vinden soms gesprekken plaats tussen Vlaams Blokkers en mensen van andere partijen over bepaalde politieke kwesties. Het gespreksonderwerp betreft dan meestal een of ander heikel politiek thema dat op dat moment actueel is. Deze gesprekken betreffen echter nooit de vorming van een kartel, als het dat is wat u bedoelt.
Ik had het niet over een kartel. Ik dacht eerder aan bijvoorbeeld een belangrijke politicus van CD&V, VLD of SP.A die 'off-record' zegt dat hij ervoor te vinden is om ooit op gemeentelijk vlak een coalitie te vormen met het Vlaams Blok, maar dat de tijd nog niet rijp is om zoiets officieel mee te delen.
Bijna DAGELIJKS verneem ik dergelijke verklaringen van politici van andere partijen. Het gaat hier dan niet om de mensen uit de absolute partijtop van CD&V of VLD, maar wel om burgemeesters, schepenen of parlementsleden. Uiteraard durven deze mensen zelden deze verklaringen in het openbaar uiten en nog minder vaak de daad bij het woord voegen. De schandalige sancties waarvan Johan Weyts en Claudine De Schepper het slachtoffer van werden, zullen u wel doen vermoeden waarom.

FDW
Filip Dewinter is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be