Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Nele Jansegers (Vlaams Belang) 7 tot 13 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Nele Jansegers (Vlaams Belang) 7 tot 13 mei Sinds 1993 is Nele Jansegers professioneel actief in het Vlaams Blok. Ze is sinds 8 juli 2004 senator rechtstreeks gekozen door het Nederlandse kiescollege.

 
 
Discussietools
Oud 9 mei 2007, 18:59   #21
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Nu nog iemand en we kunnen kaarten. Ik ga alvast Ace of Spades van Motörhead opleggen zie.
Ik iets van Snow Patrol of zo, allez dat bekend liedje, je weet wel.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 9 mei 2007, 19:00   #22
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schattepatatje Bekijk bericht
werd er ook maar eens aan de pré van de kinderverzorgsters gedacht dat die gerust es kan verhogen !!!!
Er zijn nog een heel pak wachtenden voor u hoor.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 9 mei 2007, 19:24   #23
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Ik iets van Snow Patrol of zo, allez dat bekend liedje, je weet wel.
Het kan onmogelijk cooler zijn dan dit:
Bad Brains - Big Takeover

Ik geef je de garantie dat je 't niet goed gaat vinden.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
Oud 9 mei 2007, 19:38   #24
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Nu nog iemand en we kunnen kaarten. Ik ga alvast Ace of Spades van Motörhead opleggen zie.
Pak uw boek kaarten alvast, ik ben hier .
Pølle is offline  
Oud 9 mei 2007, 20:20   #25
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Ik iets van Snow Patrol of zo, allez dat bekend liedje, je weet wel.
chasing cars?
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline  
Oud 9 mei 2007, 20:23   #26
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Als het Texas Hold'em doe ik mee. Met wat tapas, Fles havana, wat sfeermuzieke en een sloef Malboro.
Vorenus is offline  
Oud 9 mei 2007, 21:01   #27
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

You know I'm born to lose
And gambling's for fools
But that's the way I like it baby,
I don't want to live forever...
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
Oud 10 mei 2007, 14:05   #28
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
We zijn al met drie.
Met 4.... ik heb mijn groot plan voor betaling van de sociale zekerheid hier al uitgelegd....

Oeps met 5..... wete ik zal de kas bewaren terwijl dat jullie kaarten.... LOL
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 10 mei 2007 om 14:06.
Tegendradigaard is offline  
Oud 10 mei 2007, 17:20   #29
schattepatatje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Er zijn nog een heel pak wachtenden voor u hoor.
zijn de kinderzorgsters / kinderbegelijdsters niet goed genoeg misschien om verhoging te krijgen zij doen anders een hele goede en soms ook zware job .... een kunst opzich.. ik denk dat zij ook wel een beetje belangrijk zijn voor de toekomst van het kind of niet misschien ??? zij leren anders veel aan aan een kind .. de eerste stappen.., leren eten and so on.. dus mag hun pré dan ook iets hoger zijn dan nu????? ze hebben tenslotten een belanrijke job
schattepatatje is offline  
Oud 10 mei 2007, 17:38   #30
Isabella
Burgemeester
 
Isabella's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schattepatatje Bekijk bericht
zijn de kinderzorgsters / kinderbegelijdsters niet goed genoeg misschien om verhoging te krijgen zij doen anders een hele goede en soms ook zware job .... een kunst opzich.. ik denk dat zij ook wel een beetje belangrijk zijn voor de toekomst van het kind of niet misschien ??? zij leren anders veel aan aan een kind .. de eerste stappen.., leren eten and so on.. dus mag hun pré dan ook iets hoger zijn dan nu????? ze hebben tenslotten een belanrijke job
Ik ben het hier wel mee eens, die lonen zijn echt niet hoog.
En vaak zijn het onregelmatige werkuren, en van kinderdagverblijf tot kinderdagverblijf is het ook verschillend ofwel werken de mensen in twee 'ploegen' je begint om zeven uur 's ochtends bijvoorbeeld en dan heb je om vier uur gedaan, of je begint om tien uur en je hebt om half zeven 's avonds gedaan. Bij sommigen zijn het minder dagen maar dan wel erg lang, namelijk van zeven 's ochtends tot half zeven 's avonds.
En er komt een pak werk bij kijken.
Maar de toestand van de onthaalmoeders is helemaal om je ogen van open te trekken, een enorm laag loon, en een grote berg werk en verantwoordelijkheid, bepaald doelstellingen qua ontwikkeling, zindelijkheid, en het aanleren van zelfstandigheid bij onze kinderen.
Rekening houden met ieder kind individueel, bij het ene kind wordt de zindelijkheid anders aangepakt dan bij een ander kind, ook qua voeding moet er aan een heel aantal eisen voldaan zijn. En dan het bijkomende werk van het constant bezig zijn met de kinderen, het bereiden van twee volwaardige maaltijden per kind per dag, het stimuleren van zelfstandig eten met grote opkuis tot gevolg, het verversen van pampers en op potje zetten van kinderen, het aanbieden van gevarieerd speelgoed, het organiseren van stimulerende activiteiten met de kinderen, het wassen van alle beddengoed van alle bedjes van alle kindjes wekelijks, en dikwijls ook veel meer bij ongelukjes of als het beddengoed vuil is. Er zijn voor de onthaalmoeders geen pauzes tussendoor, haar werk is non-stop, want niet iedereen doet middagdutjes. Zij moet ook flexibel zijn voor ouders die hun kind wat vroeger brengen of door file het later komen halen. En de grote kuis als de kindjes weg zijn om zes uur, zodat de volgende dag alles spik en span is. En als het nog even kan ook nog een voedzame maaltijd en kwaliteitsvolle tijd met het gezin doorbrengen. En dat voor een schamele 500-600 euro per maand.

Laatst gewijzigd door Isabella : 10 mei 2007 om 17:38.
Isabella is offline  
Oud 10 mei 2007, 17:39   #31
Isabella
Burgemeester
 
Isabella's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nele Jansegers Bekijk bericht
Beste Isabella,

Voor ons is het belangrijk dat er in de gezinnen een vrije keuze is tussen met twee gaan werken of het thuisblijven van één ouder voor de opvoeding van de kinderen. Op dit moment bestaat die vrije keuze eigenlijk niet, omwille van financiële redenen en het gebrek aan bescherming van de thuisblijvende ouder. De ouder die vandaag kiest om niet uit werken te gaan om de kinderen op te voeden, heeft zelfstandig inkomen en bouwt voor die periode ook geen pensioenrechten op. Indien het gezin uiteenvalt, heeft de thuisblijvende ouder van de ene dag op de andere geen inkomen meer. Wij pleiten daarom voor een opvoedersloon dat die risico's zou opvangen en dat bovendien een principiële beloning is voor de ouder die ervoor kiest zelf 'opvangouder' te zijn voor zijn eigen kinderen. Als de overheid mensen subsidieert die kinderen van anderen opvangt, waarom dan niet de eigen ouder? Wij geloven dat indien een opvoedersloon zou bestaan, vrij veel jonge ouders daarvoor zouden kiezen. Op die manier zou de druk op de opvangplaatsen buiten het gezin al een stuk verminderen.

Het opvoeren van de opvangplaatsen is een kwestie van prioriteiten. Wij willen niet enkel de opvangcapaciteit voor kinderen van buitenshuiswerkende ouders verhogen, ook en misschien nog dringender is het wegwerken van de wachtlijsten voor de opvang van kinderen en volwassenen met een handicap. Wij geloven dat Vlaanderen de middelen moet hebben om zijn eigen beleid uit te stippen en daarom zo snel mogelijk zichzelf moet kunnen besturen.
Ik vind deze in ieder geval goede punten op gezinsvlak
Isabella is offline  
Oud 10 mei 2007, 18:57   #32
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schattepatatje Bekijk bericht
zijn de kinderzorgsters / kinderbegelijdsters niet goed genoeg misschien om verhoging te krijgen zij doen anders een hele goede en soms ook zware job .... een kunst opzich.. ik denk dat zij ook wel een beetje belangrijk zijn voor de toekomst van het kind of niet misschien ??? zij leren anders veel aan aan een kind .. de eerste stappen.., leren eten and so on.. dus mag hun pré dan ook iets hoger zijn dan nu????? ze hebben tenslotten een belanrijke job
Loodgieters leveren ook belangrijk werk, groentenverkopers ook, informatici ook, staalarbeiders ook, metsers ook, fietsenmakers ook.

Ik ken niemand die vindt dat zijn loon moet zakken omdat zijn werk niét zwaar is, of niét belangrijk. Jij wel?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
Oud 10 mei 2007, 21:31   #33
Isabella
Burgemeester
 
Isabella's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Loodgieters leveren ook belangrijk werk, groentenverkopers ook, informatici ook, staalarbeiders ook, metsers ook, fietsenmakers ook.

Ik ken niemand die vindt dat zijn loon moet zakken omdat zijn werk niét zwaar is, of niét belangrijk. Jij wel?
nee dat is waar, maar die mensen verdienen wel meer als 500euro per maand
Isabella is offline  
Oud 10 mei 2007, 22:28   #34
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
nee dat is waar, maar die mensen verdienen wel meer als 500euro per maand
Maar wat wil je dan doen? Mensen die een beroep doen op kinderopvang meer laten betalen?

Of andere mensen meer laten betalen voor kinderopvang die ze niet gebruiken?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
Oud 10 mei 2007, 23:26   #35
Isabella
Burgemeester
 
Isabella's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2007
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Maar wat wil je dan doen? Mensen die een beroep doen op kinderopvang meer laten betalen?

Of andere mensen meer laten betalen voor kinderopvang die ze niet gebruiken?
Nee een opslag voor de onthaalmoeders en verzorgsters in kinderdagverblijven.
Een gelijkwaardig loon, ze kloppen fulltime uren (meestal zelfs meer) en krijgen veel minder dan de helft dan een doorsnee werknemer.
Deze loonsverhoging moet er op dezelfde manier komen als in andere werknemers hun geval.

Om eerlijk te zijn weet ik daar niet meteen een antwoord op.
Als het enkel op de schouders van diegenen terecht komt die er gebruik van maken wordt het pas echt helemaal onbetaalbaar, waardoor meer mensen thuisblijven om zelf voor hun kinderen te zorgen, zijn er minder lonen die worden belast, en een logisch gevolg zal zijn dat de andere werkenden hun loon zwaarder belast zal worden.
Dus hoe je het draait, ook als je de gebruikers enkel laat betalen, zullen de niet-gebruikers er uiteindelijk voor boeten, net als wanneer ze gewoon van de eerste keer er mee voor betalen.

Ik snap je punt wel, maar het is toch wel belangrijk dat er een oplossing komt voor de kinderopvang. Mensen krijgen mede hierdoor minder kinderen wat op termijn problemen zal geven, onze kinderen hun loon zal veel meer belast worden om alle pensioenen uit te betalen, de ziekte-uitkeringen, en de leeflonen. Het is in ieders belang dat kinderopvang wordt onder de loupe genomen, net als de mogelijkheid om tegen vergoeding voor je eigen kinderen te zorgen.
Isabella is offline  
Oud 11 mei 2007, 17:21   #36
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nele Jansegers Bekijk bericht
Beste Isabella,

Ik kom hier later graag nog uitgebreid op terug. Maar algemeen wil ik alvast aanstippen dat mijn partij niet alleen pleit voor een opvoedersloon voor de thuiswerkende ouder, maar dat wij vanzelfsprekend ook aandacht hebben voor de ouder die bewust kiest om buitenshuis te werken.

Vlaams Belang is voorstander van de uitbouw van een harmonieuze combinatie van arbeid en gezin. het spreekt voor zich dat een gezinsvriendelijke bedrijfscultuur heel belangrijk is. Wij willen een volwaardig statuut voor de onthaalouder en zijn voorstander van gezinsvriendelijke maatregelen zoals bijvoorbeeld bedrijfskribbes en flexibele arbeidsuren voor de werknemer met kinderen.

Dat is inderdaad ideaal maar hoe zou uw partij dat dan betalen ? Bij wie gaat ze het geld gaan halen ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 11 mei 2007, 17:26   #37
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nele Jansegers Bekijk bericht
Beste Isabella,

Voor ons is het belangrijk dat er in de gezinnen een vrije keuze is tussen met twee gaan werken of het thuisblijven van één ouder voor de opvoeding van de kinderen. Op dit moment bestaat die vrije keuze eigenlijk niet, omwille van financiële redenen en het gebrek aan bescherming van de thuisblijvende ouder. De ouder die vandaag kiest om niet uit werken te gaan om de kinderen op te voeden, heeft zelfstandig inkomen en bouwt voor die periode ook geen pensioenrechten op. Indien het gezin uiteenvalt, heeft de thuisblijvende ouder van de ene dag op de andere geen inkomen meer. Wij pleiten daarom voor een opvoedersloon dat die risico's zou opvangen en dat bovendien een principiële beloning is voor de ouder die ervoor kiest zelf 'opvangouder' te zijn voor zijn eigen kinderen. Als de overheid mensen subsidieert die kinderen van anderen opvangt, waarom dan niet de eigen ouder? Wij geloven dat indien een opvoedersloon zou bestaan, vrij veel jonge ouders daarvoor zouden kiezen. Op die manier zou de druk op de opvangplaatsen buiten het gezin al een stuk verminderen.

Het opvoeren van de opvangplaatsen is een kwestie van prioriteiten. Wij willen niet enkel de opvangcapaciteit voor kinderen van buitenshuiswerkende ouders verhogen, ook en misschien nog dringender is het wegwerken van de wachtlijsten voor de opvang van kinderen en volwassenen met een handicap. Wij geloven dat Vlaanderen de middelen moet hebben om zijn eigen beleid uit te stippen en daarom zo snel mogelijk zichzelf moet kunnen besturen.
Hebben Waalse moeders niet dezelfde rechten dan de Vlaamse ? Dat onderscheid begrijp ik niet goed. Wallonië is al een kwart armer dan Vlaanderen geloof ik.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 11 mei 2007, 17:31   #38
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nele Jansegers Bekijk bericht
Beste Lombas,

Natuurlijk zijn kinderen een individuele keuze, maar ze zijn ook de toekomst van een volk.

Heel veel dingen zijn individuele keuzes, om maar te beginnen met de manier waarop we leven.

Vindt u dan dat rokers bijvoorbeeld alle kosten moeten dragen voor hun verzorging indien zij longkanker krijgen? Of dat enkel wie met de auto wil rijden de wegen mee moet helpen betalen? enz....
Kinderen zijn volgens mij niet de toekomst van een volk, zij behoren voornamelijk zichzelf toe.
Kinderen worden gewenst en met liefde gemaakt en niet om een of andere bevolking op peil te houden.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 23 mei 2007, 19:50   #39
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nele Jansegers Bekijk bericht
Vindt u dan dat rokers bijvoorbeeld alle kosten moeten dragen voor hun verzorging indien zij longkanker krijgen? Of dat enkel wie met de auto wil rijden de wegen mee moet helpen betalen? enz....
Maar de rokers bt�*len al de kost van eventuele ziekte. Reken maar eens uit hoeveel taxen er naar de staat vloeien...

Idem voor de automobilisten. DE klassieke melkkoe, samen met de rokers betalen zij véél meer dan de eventuele schade die opgelopen KAN worden.

WAT vindt U van een EERLIJK belastingssyteem: betaal belasting voor hetgeen U gebruikt: de automobilist voor de wegen en de eventuele andere kosten. NIET een melkoe maken voor het ene omdat je geld nodig hebt voor het andere. Dat is in weze oneerlijk en maakt ons syteem dusdanig dat de mensen geen eerlijkheid meer zien in de politiek.
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 23 mei 2007, 19:56   #40
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Hebben Waalse moeders niet dezelfde rechten dan de Vlaamse ? Dat onderscheid begrijp ik niet goed. Wallonië is al een kwart armer dan Vlaanderen geloof ik.
Hebben de moeders in Bangladesh dan ook niet dezelfde rechten? Of WAAR ga je de solidariteitslijn trekken?

Vlamingen zijn een volk, en zouden het recht op zelfbestuur dienen te hebben. Voed eerst je eigen kinderen, en geef d�*n een boterham aan een ander...

NIET: laat op voorhand je porties al ondermaats zijn, zodat je eigen kinderen ook honger lijden om gul aan een ander te geven, en laat je dit vooral door de andere partij opleggen...

Eigen kinderen eerst, d�*n...
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be