Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2019, 02:04   #21
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ondertussen heeft de EU hem ook al als president erkend. Blijf je de misdadige linkse dictatoriale regimes nog altijd steunen?
Ik steun geen dictaturen
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 02:07   #22
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
De andere elite ziet ook hun kans. Zie bvb de ruilhandel met Turkije: goud en de belofte van investeringen in de lokale mijn- en olie-industrie in ruil voor voedsel.
Verwonderd het dat Erdogan sympathie voelt voor een ander slachtoffer dan hijzelf van westerse pogingen tot gewelddadige regime change?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 02:19   #23
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
De andere elite ziet ook hun kans. Zie bvb de ruilhandel met Turkije: goud en de belofte van investeringen in de lokale mijn- en olie-industrie in ruil voor voedsel.
Mooie plannetjes maken is 1, deze uitvoeren is weer een ander.

Venezuelaanse olie laat zich niet makkelijk extraheren naar brandstof als Iraanse meen ik. Het is een dikke substractie en niet voor elke raffinaderij geschikt. Van Amerika en Curaçao is bekend dat deze afnemers van Venezuelaanse olie waren en dus raffinaderijen hebben die deze olie kunnen raffineren.

Turkije moet dubbel oppassen met Amerika mocht ge 1 van de laatste Tweets van Trump geloven. Financieel vernietigen van Turkije.


Venezuela is verworden tot een schuldenaar met een tjokvolle brievenbus aan ongeopende rekeningen - die geen uitweg meer ziet. Wie hier momenteel kansen ziet doet er beter aan eerst tot 10 te tellen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 januari 2019 om 02:28.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 02:25   #24
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Verwonderd het dat Erdogan sympathie voelt voor een ander slachtoffer dan hijzelf van westerse pogingen tot gewelddadige regime change?
Erdogan een slachtoffer ?

Zucht !
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 04:03   #25
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik help u uit een droom - Chavez kon met woorden af, Maduro schiet en schoot met scherp op zijn mensen. Iets wat Chavez nooit gedaan heeft. Maduro mister nice guy; come on, leest u in svp.

Het grote verschil tussen gij en mij is dat ik overal slangen zie. Niet alleen bij mijn vijanden maar ook bij mijn vrienden. In dat verschil is misschien de wereld van mij nog zwarter dan de uwe.
Het valt allemaal nog goed mee. Stel dat Maduro van de macht verdreven worden en de pro- en anti-milities nemen het over (waarvan er velen geïnfiltreerd zijn door drugskartels) dan pas zul je grootschalig en bruut geweld zien zoals je al decennia ziet in Colombie.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 04:08   #26
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Mooie plannetjes maken is 1, deze uitvoeren is weer een ander.

Venezuelaanse olie laat zich niet makkelijk extraheren naar brandstof als Iraanse meen ik. Het is een dikke substractie en niet voor elke raffinaderij geschikt. Van Amerika en Curaçao is bekend dat deze afnemers van Venezuelaanse olie waren en dus raffinaderijen hebben die deze olie kunnen raffineren.

Turkije moet dubbel oppassen met Amerika mocht ge 1 van de laatste Tweets van Trump geloven. Financieel vernietigen van Turkije.


Venezuela is verworden tot een schuldenaar met een tjokvolle brievenbus aan ongeopende rekeningen - die geen uitweg meer ziet. Wie hier momenteel kansen ziet doet er beter aan eerst tot 10 te tellen.
De Russen en de Chinezen hebben al veel van deze schulden overgenomen. We leven niet niet langer in een eendimentionele wereld. Als de Amerikanen denken zich te mogen moeien in Oekraïne of de Zuid Chinese zee... Rusland China en Cuba doen er alles aan om Maduro te redden. Ongetwijfeld ook netwerken om Amerikaanse infiltratie in de ordediensten te voorkomen.
Ze zijn ook bezig Maduro wat economische inzichten bij te brengen. Het Chavismo meende het goed maar was nogal onprofessioneel en chaotisch.
Wat het Venezuelaanse volk betreft, de armen, de meerderheid, hebben het nog steeds beter dan voor Chávez dat blijkt ook uit VN statistieken. En er worden veel leugens verteld zoals over hongersnood. Als je de meest recente statistieken uit 2018 bekijkt zie je dat Venezuela een obees land is, geen ondervoed land.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 januari 2019 om 04:14.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 07:10   #27
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Waarom blijft men hier "Venezuelaanse" schrijven?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 08:20   #28
S-K
Partijlid
 
S-K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 298
Standaard

Inzake Venezuela:
https://www.zerohedge.com/news/2019-...ward-venezuela
S-K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 09:14   #29
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Citaat:
Former U.N. Expert: The U.S. Is Violating International Law by Attempting a Coup in Venezuela
Video


De situatie is vrij duidelijk voor eenieder die iets verder kijkt dan het main stream media plaatje.
Citaat:
As President Trump announces that the U.S. will recognize opposition leader Juan Guaidó as Venezuela’s new leader and sitting President Nicolás Maduro breaks off relations with the United States, we speak with a former U.N. independent expert who says the U.S. is staging an illegal coup in the country. Alfred de Zayas, who visited Venezuela as a U.N. representative in 2017, says, “The mainstream media has been complicit in this attempted coup. … This reminds us of the run-up to the Iraq invasion of 2003.” We also speak with Miguel Tinker Salas, professor at Pomona College and author of “The Enduring Legacy: Oil, Culture, and Society in Venezuela” and “Venezuela: What Everyone Needs to Know.”

Laatst gewijzigd door Bach : 25 januari 2019 om 09:21.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 09:23   #30
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Erdogan een slachtoffer ?

Zucht !
U gelooft in de conspiracy theorie dat Erdogan een 'mislukte auto coup' pleegde? De feiten wijzen mijns inziens in een heel andere richting.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 januari 2019 om 09:23.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 09:28   #31
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht

Turkije moet dubbel oppassen met Amerika mocht ge 1 van de laatste Tweets van Trump geloven. Financieel vernietigen van Turkije.


Venezuela is verworden tot een schuldenaar met een tjokvolle brievenbus aan ongeopende rekeningen - die geen uitweg meer ziet. Wie hier momenteel kansen ziet doet er beter aan eerst tot 10 te tellen.
Financieel vernietigen (en andere methoden om het land te heroveren) doet de VS al sinds 1999 met wisselend succes. Remember de olieboycot onder Chávez.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 januari 2019 om 09:28.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 09:39   #32
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Russen en de Chinezen hebben al veel van deze schulden overgenomen. We leven niet niet langer in een eendimentionele wereld. Als de Amerikanen denken zich te mogen moeien in Oekraïne of de Zuid Chinese zee... Rusland China en Cuba doen er alles aan om Maduro te redden. Ongetwijfeld ook netwerken om Amerikaanse infiltratie in de ordediensten te voorkomen.
Ze zijn ook bezig Maduro wat economische inzichten bij te brengen. Het Chavismo meende het goed maar was nogal onprofessioneel en chaotisch.
Wat het Venezuelaanse volk betreft, de armen, de meerderheid, hebben het nog steeds beter dan voor Chávez dat blijkt ook uit VN statistieken. En er worden veel leugens verteld zoals over hongersnood. Als je de meest recente statistieken uit 2018 bekijkt zie je dat Venezuela een obees land is, geen ondervoed land.
Ja. Frankenstein heeft wel een punt ivm de olie export die de VS willen stil leggen. Het is niet zo gemakkelijk voor Venezuela om hieraan te ontsnappen.

Een gelijkaardige strategie pogen de VS in Iran. De olieexport boycotten. China nu eveneens slachtoffer van een economische oorlog (gepaard gaande met maffia taktieken zoals ontvoering van top industriëlen) Net als Rusland met de sancties. En de westerse main stream media begeleiden de VS in haar imperiale project.

Toch zie ik dit als een zwaktebod. Je voert economische oorlog als je niet meer de overhand kan halen via open handel. Je voert oorlog wanneer je het niet kan halen via economische oorlog. Tenminste dat is de logica. Een wijze zei ooit...begin geen gevecht dat je niet kan winnen. Ondertussen zitten de VS al 17 jaar in Afghanistan en ze krijgen het land niet onder controle.

De rode draad door dit alles is het verhinderen van succesvolle alternatieven aan de door de VS gecontroleerde wereldorde.

Jammer dat de VS niet inzien dat je ook een win win strategie kan gebruiken. Dat uw welzijn en rijkdom niet noodzakelijk ten koste van een ander dient te gaan. In die zin heeft China een beter voorbeeld. ...maar hoe lang nog. Men is een draak aan het wakker maken vrees ik indien met zo verder gaat China te verhinderen vreedzame handel te drijven. Oorlog is het domein waar de VS zich comfortabel op voelt. Ze zullen slechts veranderen als ze tegen een muur lopen.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 januari 2019 om 09:44.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 12:30   #33
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ja. Frankenstein heeft wel een punt ivm de olie export die de VS willen stil leggen. Het is niet zo gemakkelijk voor Venezuela om hieraan te ontsnappen.

Een gelijkaardige strategie pogen de VS in Iran. De olieexport boycotten. China nu eveneens slachtoffer van een economische oorlog (gepaard gaande met maffia taktieken zoals ontvoering van top industriëlen) Net als Rusland met de sancties. En de westerse main stream media begeleiden de VS in haar imperiale project.

Toch zie ik dit als een zwaktebod. Je voert economische oorlog als je niet meer de overhand kan halen via open handel. Je voert oorlog wanneer je het niet kan halen via economische oorlog. Tenminste dat is de logica. Een wijze zei ooit...begin geen gevecht dat je niet kan winnen. Ondertussen zitten de VS al 17 jaar in Afghanistan en ze krijgen het land niet onder controle.

De rode draad door dit alles is het verhinderen van succesvolle alternatieven aan de door de VS gecontroleerde wereldorde.

Jammer dat de VS niet inzien dat je ook een win win strategie kan gebruiken. Dat uw welzijn en rijkdom niet noodzakelijk ten koste van een ander dient te gaan. In die zin heeft China een beter voorbeeld. ...maar hoe lang nog. Men is een draak aan het wakker maken vrees ik indien met zo verder gaat China te verhinderen vreedzame handel te drijven. Oorlog is het domein waar de VS zich comfortabel op voelt. Ze zullen slechts veranderen als ze tegen een muur lopen.
De Chinezen en de Russen zijn sterk genoeg om deze economische chantage door de Amerikanen te counteren denk ik. Het gaat hier niet over Servie, Irak, etc. Tenzij de Amerikanen de olie uitvoer zouden blokkeren maar dat zou een oorlogsdaad zijn.
Zelfs de EU heeft maatregelen genomen om de Amerikaanse sancties tegen Iran te omzeilen.
Behalve enkele angelsaksische landen zijn er weinig landen die de VS hierin volledig volgen.
Natuurlijk hebben deze sancties negatieve economische gevolgen voor de betrokken landen maar de "hearts and minds" van de lokale bevolking zullen ze hiermee nooit veroveren wel in tegendeel. Cuba is een Mooi voorbeeld van een land dat met Internationale steun de meeste Grove economische sabotage door de VS heeft overleefd.
Wat China en Rusland betreft blijven de gevolgen van Amerikaanse sancties beperkt. Bovendien weigeren de meeste landen de Vs hierin te volgen. Het biedt ook voordelen, zowel China als Rusland en andere landen werken steeds intensiever samen om de dollar Van de troon te stoten en door de VS overheerste instituted als het IMF te vervangen.
Een oorlog zie ik niet gebeuren de gevolgen zouden veel te catastrofaal zijn voor Alle partijen.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 januari 2019 om 12:32.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 12:36   #34
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het valt allemaal nog goed mee. Stel dat Maduro van de macht verdreven worden en de pro- en anti-milities nemen het over (waarvan er velen geïnfiltreerd zijn door drugskartels) dan pas zul je grootschalig en bruut geweld zien zoals je al decennia ziet in Colombie.
Daar hebt ge een zeer goed punt.

Venezuela heeft te teveel alfa mannen - in verschillende kleuren en karakters - over haar lichaam gehad. De maagdelijkheid is er lang vanaf.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 12:40   #35
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U gelooft in de conspiracy theorie dat Erdogan een 'mislukte auto coup' pleegde? De feiten wijzen mijns inziens in een heel andere richting.
Nou en of - en dan laat ik mij nog niet leiden door die primitieve gehersenspoelde Erdogan hufters die zich in Europa ophouden.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 14:52   #36
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Nou en of - en dan laat ik mij nog niet leiden door die primitieve gehersenspoelde Erdogan hufters die zich in Europa ophouden.
Ik ben geen fan van Erdogan, maar ik denk niet dat de "interne coup" veel steek houdt. Al die 10000'en mensen die in de gevangenis zitten waren dus figuranten?
Wel is het mogelijk dat Erdogan op voorhand wist dat er een coup ging plaatsvinden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 14:59   #37
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Daar hebt ge een zeer goed punt.

Venezuela heeft te teveel alfa mannen - in verschillende kleuren en karakters - over haar lichaam gehad. De maagdelijkheid is er lang vanaf.
Het zijn gewoon landen met een zekere traditie en gedestabiliseerd door de zeer lucratieve drughandel en grote socio-economische tegenstellingen.

Colombia is echt geen voorbeeld voor Venezuela. Zelfs na de vredesdeal blijven drugsbendes grote delen van het land beheersen, in tegendeel zelfs de streken verlaten door FARC zijn nu in handen van rechtse milities die zoals algemeen geweten drugskartels zijn geworden. De huidige president zou banden met hen hebben, net als Uribe. Talloze journalisten worden elk jaar vermoord, de banden tussen politici, gerecht en drugskartels onderzoeken in Colombië is een van de gevaarlijkste beroepen ter wereld.

In Venezuela is duidelijk dat een deel van de oppositie banden heeft met drugskartels. Het is ook duidelijk dat bepaalde delen van de regering, met name het leger, betrokken is in drugshandel.(zeer lucratief en de meeste drugs is bestemd voor de VS, dus kan hen geen moer schelen) Maar nu is dat nog min of meer onder controle, als het regime zou vallen, dan zullen die oppositie milities, milities, legereenheden, en kartels op eigen houtje gaan handelen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 17:21   #38
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben geen fan van Erdogan, maar ik denk niet dat de "interne coup" veel steek houdt. Al die 10000'en mensen die in de gevangenis zitten waren dus figuranten?
Wel is het mogelijk dat Erdogan op voorhand wist dat er een coup ging plaatsvinden.
Pechvogels en vooral mensen zoals gij en ik die wat tegendraads zijn en het niet op hebben met hoofdoek gerelateerde Islam versie. Ze wonen in het verkeerde land tussen teveel klootzakken, vergelijkbaar met ons soort Turke die Erdogruwel verheerlijken - en daarvoor keihard worden afgestraft.



Het heeft wat weg van een wanhoopsdaad en amateurscoup die voortijdig was ontdekt maar hen heeft laten gaan TV werk & propaganda Erdogan. Dus niet meteen de kop ingedrukt, maar bewust de 'etterbuil' laten groeien om deze vervolgens maximaal uit te buiten.

Erdogan is geen domme jongen wist u ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 januari 2019 om 17:37.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 17:24   #39
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Nu andersom. Het strand van Curaçao spoelt over met economische vluchtelingen uit het Zuidelijke buurland - op een schaal die nooit eerder heeft plaatsgevonden. Ook figuranten misschien ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 januari 2019 om 17:32.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 17:30   #40
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het zijn gewoon landen met een zekere traditie en gedestabiliseerd door de zeer lucratieve drughandel en grote socio-economische tegenstellingen.

Colombia is echt geen voorbeeld voor Venezuela. Zelfs na de vredesdeal blijven drugsbendes grote delen van het land beheersen, in tegendeel zelfs de streken verlaten door FARC zijn nu in handen van rechtse milities die zoals algemeen geweten drugskartels zijn geworden. De huidige president zou banden met hen hebben, net als Uribe. Talloze journalisten worden elk jaar vermoord, de banden tussen politici, gerecht en drugskartels onderzoeken in Colombië is een van de gevaarlijkste beroepen ter wereld.

In Venezuela is duidelijk dat een deel van de oppositie banden heeft met drugskartels. Het is ook duidelijk dat bepaalde delen van de regering, met name het leger, betrokken is in drugshandel.(zeer lucratief en de meeste drugs is bestemd voor de VS, dus kan hen geen moer schelen) Maar nu is dat nog min of meer onder controle, als het regime zou vallen, dan zullen die oppositie milities, milities, legereenheden, en kartels op eigen houtje gaan handelen.
Het hele land zit erin - drugs - van oppositie tot regering lijkt mij. Deze mensen moeten eten en hebben natuurlijk ook geld nodig om andere 'spulletjes' te kopen. Geef ze ongelijk, het land levert nagenoeg niets meer op.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be