Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 april 2019, 19:26   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard Aantal geboortes in België voor zevende jaar op rij gedaald.

Citaat:
In België waren er in 2017 119.102 geboortes. Dat is voor het zevende jaar op rij een daling, zo meldt het Belgische statistiekbureau Statbel vandaag.
Bij het lezen van het artikel waar men in blokletterde dat het aantal geboortes in België gedaald is ga ik van het standpunt uit dat het over de autochtone bevolking gaat.

Daarbij kan je u ook de vraag stellen of ouders de toekomst of wat er nog allemaal komen zal net iets te dramatisch inzien en ervoor kiezen om geen kinderen meer op de wereld te zetten daar vele ouders de toekomst niet echt rooskleurig inzien.

Misschien is het wel een verkeerde beslissing want men zou beter doen zoals éne zekere Erdogan in zijn land opgeroepen heeft dat elk gezin minstens 7 kinderen op de wereld moet zetten.

In 'ons' land zijn het dan ook al de allochtonen die een wildkweek opzetten dat het niet mooi meer is.

Dat heeft iets te maken met overspoelen/inpalmen.

Misschien heeft het wel een héél andere reden dat het (autochtone) kinderbestand al jaren zakt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 april 2019 om 19:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 20:00   #2
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Wat uitgebreidere info :
Citaat:
Als we kijken naar de gewesten, dan ligt de vruchtbaarheid in het Brussels Gewest hoger. Dat komt omdat daar meer vrouwen met een buitenlandse nationaliteit kinderen krijgen. Niet-Belgische vrouwen zijn goed voor 52 procent van de geboortes in het Brussels Gewest. In Vlaanderen en Wallonië ligt dat aandeel respectievelijk op 21,6 en 18,2 procent.

De gemiddelde leeftijd van moeders bij de geboorte van hun kind blijft stijgen. Wie voor de eerste keer moeder wordt, deed dat in 2016 op 28,9 jaar, in 1998 was dat 27,3 jaar. Nemen we alle kinderen in ogenschouw, dan stijgt die gemiddelde leeftijd van 29,1 jaar in 1998 tot 30,6 jaar in 2016.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04...p-rij-gedaald/
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 20:08   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bij het lezen van het artikel waar men in blokletterde dat het aantal geboortes in België gedaald is ga ik van het standpunt uit dat het over de autochtone bevolking gaat.

Daarbij kan je u ook de vraag stellen of ouders de toekomst of wat er nog allemaal komen zal net iets te dramatisch inzien en ervoor kiezen om geen kinderen meer op de wereld te zetten daar vele ouders de toekomst niet echt rooskleurig inzien.

Misschien is het wel een verkeerde beslissing want men zou beter doen zoals éne zekere Erdogan in zijn land opgeroepen heeft dat elk gezin minstens 7 kinderen op de wereld moet zetten.

In 'ons' land zijn het dan ook al de allochtonen die een wildkweek opzetten dat het niet mooi meer is.

Dat heeft iets te maken met overspoelen/inpalmen.

Misschien heeft het wel een héél andere reden dat het (autochtone) kinderbestand al jaren zakt.
Tja! Wat valt eraan te doen? Voor het links volkje ligt de oplossing voor de hand: meer moslims binnenlaten.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 20:09   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bij het lezen van het artikel waar men in blokletterde dat het aantal geboortes in België gedaald is ga ik van het standpunt uit dat het over de autochtone bevolking gaat.
...
Dan denk ik dat je je serieus vergist.

Op zich een goede zaak.
Overbevolking is een groot probleem.
Helaas natuurlijk .... we weten het.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 21:09   #5
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bij het lezen van het artikel waar men in blokletterde dat het aantal geboortes in België gedaald is ga ik van het standpunt uit dat het over de autochtone bevolking gaat.

Daarbij kan je u ook de vraag stellen of ouders de toekomst of wat er nog allemaal komen zal net iets te dramatisch inzien en ervoor kiezen om geen kinderen meer op de wereld te zetten daar vele ouders de toekomst niet echt rooskleurig inzien.

Misschien is het wel een verkeerde beslissing want men zou beter doen zoals éne zekere Erdogan in zijn land opgeroepen heeft dat elk gezin minstens 7 kinderen op de wereld moet zetten.

In 'ons' land zijn het dan ook al de allochtonen die een wildkweek opzetten dat het niet mooi meer is.:
Dat heeft iets te maken met overspoelen/inpalmen.

Misschien heeft het wel een héél andere reden dat het (autochtone) kinderbestand al jaren zakt.
Blijkbaar kan je niet lezen. We spreken over zowel de autochtone als de allochtone bevolking.
Het artikel is nochtans duidelijk:
"In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ligt de vruchtbaarheid hoger omdat er meer vrouwen met de buitenlandse nationaliteit kinderen krijgen."
Ondanks dit bovenstaand feit, daalt het aantal geboortes al zeven jaren op rij.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 9 april 2019 om 21:09.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 21:26   #6
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Blijkbaar kan je niet lezen. We spreken over zowel de autochtone als de allochtone bevolking.
Het artikel is nochtans duidelijk:
"In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ligt de vruchtbaarheid hoger omdat er meer vrouwen met de buitenlandse nationaliteit kinderen krijgen."
Ondanks dit bovenstaand feit, daalt het aantal geboortes al zeven jaren op rij.
Tja, er zijn er hier nog wel die dat niet kunnen.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 21:31   #7
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Ligt in het Westen teveel de nadruk op liefde => dalende geboortecijfers. Met liefde bepaalt de vrouw. Als het een zakelijke overeenkomst is zoals in de islam dan bepalen de imams het gebeuren. De Jihad vanuit de baarmoeder.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 21:35   #8
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Een man kan best heel zijn leven slijten met een vrouw waar hij niet van houdt, kan hij nog altijd naar de hoeren gaan en vrij uit het huis bewegen e.d. zoals in de islam gebeurd.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 21:57   #9
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja! Wat valt eraan te doen? Voor het links volkje ligt de oplossing voor de hand: meer moslims binnenlaten.
Is toch prima. Een totale ineenstorting van ons systeem. Het onderwijs is al aan het ineenstorten. Het volgende is onze "cultuur". Daarna onze nationaliteit. Dan onze ethische code. Dan onze volledige identiteit. Dat krijg je van al dat postmoderne linkse denken natuurlijk. Een soort van identificatie met objecten als zijnde je eigen persoonlijkheid. Uiteindelijk krijg je de "great whore of babylon" als identiteit.

Dan richt ik mijn eigen oligarchische staat op met mijn eigen leger; 1 of andere rijke en machtige stadstaat en corrumpeer het hele continent rondom mij met eindeloze speculatie op valuta, interesten van 20%, enz. Tot alle staten rondom mij totaal bankroet zijn. Een terugwerpen naar een "dark age". Hehe.

Alle migranten rotten op want die waren hier toch alleen maar voor het geld. En het hele proces kan terug opnieuw beginnen. Hehe.

"It's a good plan because, it's so bad."
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2019, 22:17   #10
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan denk ik dat je je serieus vergist.

Op zich een goede zaak.
Overbevolking is een groot probleem.
Helaas natuurlijk .... we weten het.
Och, overbevolking dat wordt ons aangepraat. Dat zijn van die Malthus theorieën. En Prince Philip.

Citaat:
“If I were reincarnated I would wish to be returned to earth as a killer virus to lower human population levels.”
Dan wordt er maar wat meer voedsel gekweekt, hé. Er is genoeg technologie omdat allemaal in te dammen.

De arme landen zijn arm omdat ze corrupte instellingen hebben. En omdat er constant van die vuile ziektes zijn. Landbouw en aansluiting bij water. Herfst en winter zijn een godsgeschenk voor het Westen.

Hehe. Misschien hebben die rijke banksters e.d. wel gelijk en moet er wat kwistiger worden omgesprongen met mensenlevens omdat anders alles stagneert. Alleen zijn al deze theorieën wansmakelijk. Maar zogezegd zijn het professionals die wel eens 1 slag kunnen verliezen maar de oorlog wel kunnen winnen. Hehe.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 21:42   #11
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ligt in het Westen teveel de nadruk op liefde => dalende geboortecijfers. Met liefde bepaalt de vrouw. Als het een zakelijke overeenkomst is zoals in de islam dan bepalen de imams het gebeuren. De Jihad vanuit de baarmoeder.
De westerse vrouwen zijn teveel gefocust op 'genieten' ofzoiets. Ik kon daarnet nog bij de kapster amper m'n oren geloven. Er zat zo'n hoogbejaard vlaamse madam te zagen (lees haar levensverhaal te doen): ze was kwaad op haar man omdat die vorig jaar op 84jr overleed en haar alleen achterliet. Ze kon met moeite koken en de afwas doen op haar leeftijd want vroeger, toen ze gepensioneerd waren, ging ze altijd met haar man uit eten. Ze hadden ook geen kinderen ( wss een beetje teveel de pil gepakt tijdens haar leven - ze had altijd gewerkt met haar man in de zaak) en hadden daarom een volmacht voor alles gegeven aan een Limburgs familielid, een vermaarde bankdirecteur. Die laatste heeft haar na 't overlijden van haar man in 't zak gezet en alles afgenomen. Nu ligt ze altijd wakker tot 5u 's morgens door aan vanalles te denken. De goeie dokter in haar straat is ook overleden, moet ze naar diens broer en da's niet zo'n goede dokter. En ook kan ze bijna niemand hulp vragen, het restaurant/bistro/ café waar ze 'vroeger' ging is failliet en haar leeftijdsgenoten zijn er allemaal niet meer. Enz enz...

What the hell. Hoe asociaal en kortom ziek zijn de Vlamingen eigenlijk? En dan moeten allochtonen zich eraan assimileren. Ik dacht van niet.

Ik leer lessen uit het verhaal van dat mens. Zware levenslessen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 10 april 2019 om 21:44.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 21:55   #12
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De westerse vrouwen zijn teveel gefocust op 'genieten' ofzoiets. Ik kon daarnet nog bij de kapster amper m'n oren geloven. Er zat zo'n hoogbejaard vlaamse madam te zagen (lees haar levensverhaal te doen): ze was kwaad op haar man omdat die vorig jaar op 84jr overleed en haar alleen achterliet. Ze kon met moeite koken en de afwas doen op haar leeftijd want vroeger, toen ze gepensioneerd waren, ging ze altijd met haar man uit eten. Ze hadden ook geen kinderen ( wss een beetje teveel de pil gepakt tijdens haar leven - ze had altijd gewerkt met haar man in de zaak) en hadden daarom een volmacht voor alles gegeven aan een Limburgs familielid, een vermaarde bankdirecteur. Die laatste heeft haar na 't overlijden van haar man in 't zak gezet en alles afgenomen. Nu ligt ze altijd wakker tot 5u 's morgens door aan vanalles te denken. De goeie dokter in haar straat is ook overleden, moet ze naar diens broer en da's niet zo'n goede dokter. En ook kan ze bijna niemand hulp vragen, het restaurant/bistro/ café waar ze 'vroeger' ging is failliet en haar leeftijdsgenoten zijn er allemaal niet meer. Enz enz...

What the hell. Hoe asociaal en kortom ziek zijn de Vlamingen eigenlijk? En dan moeten allochtonen zich eraan assimileren. Ik dacht van niet.

Ik leer lessen uit het verhaal van dat mens. Zware levenslessen.
Ik snap je wel, Guine.

Hehe. Meeste westerse vrouwen leven omdat hun moeder hen niet eruit heeft gehaald voor een abortus. En veel mannen zijn uitgeput van de eindeloze discussies over niets. Ze maken ruzie over niets. Ik denk dat het te maken heeft met zelfhaat. Ze drijven rond als een stuk wrakhout zonder doel en elke impuls maakt hen totaal waanzinnig. Maar alles, het kleinste detail wordt aangevoerd om een totaal waanzinnige ruzie over niets op te voeren.

Het is iets in hun bloed ofzo. Erger dan kanker. Whaha.

Neen, ik apprecieer vrouwen die weten wanneer ze hun mond moeten houden. Dan stijgen ze zeer veel in mijn achting. +5
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 21:58   #13
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja! Wat valt eraan te doen? Voor het links volkje ligt de oplossing voor de hand: meer moslims binnenlaten.
De één z'n dood is een ander z'n brood?
Dood en gebrek aan nieuw leven.
M'n werkgever is ook zo iemand zonder kinderen. Ok, die heeft zich in z'n leven ooit als andersgeaarde geout. En hij heeft een zaak die hij aan niemand buiten de vremden kan overlaten.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 10 april 2019 om 21:58.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 06:07   #14
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
What the hell. Hoe asociaal en kortom ziek zijn de Vlamingen eigenlijk? En dan moeten allochtonen zich eraan assimileren. Ik dacht van niet.

Ik leer lessen uit het verhaal van dat mens. Zware levenslessen.
U hoeft zich niet te assimileren. U kan altijd terugkeren. Ik begrijp eigenlijk niet waarom u dit niet eerder heeft gedaan gelet op uw gekanker over het westen altijd.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 11 april 2019 om 06:07.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 06:08   #15
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De één z'n dood is een ander z'n brood?
Dood en gebrek aan nieuw leven.
M'n werkgever is ook zo iemand zonder kinderen. Ok, die heeft zich in z'n leven ooit als andersgeaarde geout. En hij heeft een zaak die hij aan niemand buiten de vremden kan overlaten.
Waarom die hatelijke emoticon?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 08:02   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan denk ik dat je je serieus vergist.

Op zich een goede zaak.
Overbevolking is een groot probleem.
Helaas natuurlijk .... we weten het.
Het is een wereldprobleem die overbevolking.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 08:03   #17
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Op zich een uitstekende zaak dat er jaar na jaar minder geboortes zijn, alleen wordt dit gebracht als ware het een negatieve zaak. Niet natuurlijk, want Vlaanderen is immers al totaal overbevolkt met alle negatieve gevolgen van dien op allerhande vlak.

Wereldwijd is overbevolking ook de grootste bedreiging voor onze planeet en bij uitbreiding de mensheid zelf. Het is de bron van nagenoeg alle problemen.

Een en ander dient nochtans genuanceerd te worden, daar de vruchtbaarheid nog steeds boven het Europese gemiddelde ligt.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 08:08   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Op zich een uitstekende zaak dat er jaar na jaar minder geboortes zijn, alleen wordt dit gebracht als ware het een negatieve zaak. Niet natuurlijk, want Vlaanderen is immers al totaal overbevolkt met alle negatieve gevolgen van dien op allerhande vlak.
Het wordt natuurlijk ruimschoots gecompenseerd door import...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 08:09   #19
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De westerse vrouwen zijn teveel gefocust op 'genieten' ofzoiets. Ik kon daarnet nog bij de kapster amper m'n oren geloven. Er zat zo'n hoogbejaard vlaamse madam te zagen (lees haar levensverhaal te doen): ze was kwaad op haar man omdat die vorig jaar op 84jr overleed en haar alleen achterliet. Ze kon met moeite koken en de afwas doen op haar leeftijd want vroeger, toen ze gepensioneerd waren, ging ze altijd met haar man uit eten. Ze hadden ook geen kinderen ( wss een beetje teveel de pil gepakt tijdens haar leven - ze had altijd gewerkt met haar man in de zaak) en hadden daarom een volmacht voor alles gegeven aan een Limburgs familielid, een vermaarde bankdirecteur. Die laatste heeft haar na 't overlijden van haar man in 't zak gezet en alles afgenomen. Nu ligt ze altijd wakker tot 5u 's morgens door aan vanalles te denken. De goeie dokter in haar straat is ook overleden, moet ze naar diens broer en da's niet zo'n goede dokter. En ook kan ze bijna niemand hulp vragen, het restaurant/bistro/ café waar ze 'vroeger' ging is failliet en haar leeftijdsgenoten zijn er allemaal niet meer. Enz enz...

What the hell. Hoe asociaal en kortom ziek zijn de Vlamingen eigenlijk? En dan moeten allochtonen zich eraan assimileren. Ik dacht van niet.

Ik leer lessen uit het verhaal van dat mens. Zware levenslessen.
En zo kan je voor vanalles en nog wat triestige verhaaltjes uit je duim zuigen.

Ik ken zo'n koppel die 2 kinderen had en die beide dood zijn. De één had kanker, de andere is dood gereden door een autoterrorist. Beiden zijn verscheurd door verdriet tot ze hun laatste adem zullen uitblazen en staan iedere dag op met dezelfde gedachte. Ondertussen zijn de door de miserie ook gescheiden, het huis dat ze gebouwd hebben en waarin ze enorm veel werk en geld hebben gestoken, diende verkocht te worden. Door de ruzie en doordat de bank schuldeiser was, diende deze woning bovendien onder de prijs verkocht te worden.

Ik leer lessen uit het verhaal van die mensen. Zware levenslessen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 08:12   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Blijkbaar kan je niet lezen. We spreken over zowel de autochtone als de allochtone bevolking.
Het artikel is nochtans duidelijk:
"In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ligt de vruchtbaarheid hoger omdat er meer vrouwen met de buitenlandse nationaliteit kinderen krijgen."
Ondanks dit bovenstaand feit, daalt het aantal geboortes al zeven jaren op rij.
Zeg nu eerlijk, ik doe het als analfabeet toch zo slecht nog niet?

p.s.

Eigenlijk had ik ook een beetje twijfels over wat er in het artikel geschreven stond.

Maar toch denk ik dat de vrouwen van buitenlandse nationaliteit hun kweekgedrag hoger ligt dan die van de autochtone bevolking. (legers kweken?)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be