Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2010, 16:40   #21
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Zoals bv iemand die zijn vinger heeft afgesneden en die in een plastiek zakske bij heeft naar het ziekenhuis brengen
Is dat dagelijkse kost ?...4 pinkers opzetten bij noodgevallen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 17:12   #22
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Is dat dagelijkse kost ?...4 pinkers opzetten bij noodgevallen..
Nee dat niet, is ook maar een stom voorbeeldje om aan te tonen dat er ook nog wel andere redenen zijn om sneller te rijden dan "enkel nog egoistische en asociale redenen.."

Hoor je dit te doen? Daar spreek ik me niet over uit. Kan het gebeuren? Tuurlijk, waarom niet. Mensen reageren anders onder stres. Dus, het moeten niet steeds enkel nog egoistische en asociale redenen zijn om sneller te rijden.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 17:20   #23
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Nee dat niet, is ook maar een stom voorbeeldje om aan te tonen dat er ook nog wel andere redenen zijn om sneller te rijden dan "enkel nog egoistische en asociale redenen.."

Hoor je dit te doen? Daar spreek ik me niet over uit. Kan het gebeuren? Tuurlijk, waarom niet. Mensen reageren anders onder stres. Dus, het moeten niet steeds enkel nog egoistische en asociale redenen zijn om sneller te rijden.
Ik zal het anders formuleren..indien de persoon die links rijdt de maximale snelheid heeft, is er geen wettige reden meer om nog te mogen passeren..

Zoals ik ook al vermeld, ik blijf niet onnodig links..heb wat geduld en beleefdheid en er zal meestal sneller plaats gemaakt worden dan met de opdringerige en wettelijk verboden bumperkleefmethode..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 17:25   #24
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard dient het linkerrijvak om in te halen. Ik rij dan ook altijd zoveel mogelijk rechts. Maar tenzij de autos voor mij plots desintegreren is het soms noodzakelijk om links te gaan rijden zodat ik deze wagens op een veilige manier kan inhalen. Als ik dat aan pakweg 135 doe en die gast die achter mij aan 160 per uur afkomt en begint te reetkleven, dan gaat die persoon in de fout en is het die persoon die asociaal doet. Als ik in mijn achteruitkijkspiegel iemand zie die sneller rijdt en die een deftige afstand bewaart, dan ga ik echt mijn best doen om zo snel mogelijk naar rechts te gaan. Iemand die hoffelijk is, krijgt van mij hoffelijkheid terug. Als ik echter in mijn achteruitkijkspiegel kijk en ik zie daar iemand die bijna in mijn koffer zit dan kan hij wat langer wachten.
Zo denk ik er ook over, maar ik doe het uit menslievendheid. Het is immers een vuistregel dat: Benodigde remafstand = (s/10)^2 /2.
Voor een snelheid van 50 km/uur is dat dus 12 meter. Als er een bumperklever tot op 5 m van mijn auto komt, dan ben ik verplicht om mijn snelheid te laten zakken tot net iets boven de 30 km/uur. Gewoon omdat ik die kerel een lang leven gun.

Ik ben gewoon veel te vriendelijk.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2010, 11:15   #25
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Bumperklevers...

Ze moesten gedwongen worden toe te kijken hoe het slachtoffer van hun irritant gedrag zich met een grote hamer afreageert op hun auto. Nog beter zou zijn de bumperklever dwingen zijn auto op te eten.

De bumperklever krijgt daarna een paar wandelschoenen in ruil voor zijn aldus tot schroot gereduceerd voertuig en een levenslang rijverbod ingeval het bumperkleven gebeurde aan een snelheid hoger dan laat ons zeggen 110 km/h.

Die egoïstische klootzakken zijn levensgevaarlijk.

En de kans dat de bumperklever omwille van een medisch noodgeval bumperkleeft, is nihil. Als 't echt een noodgeval is, belt men de ambulance.

Laatst gewijzigd door Sammael : 26 augustus 2010 om 11:15.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2010, 14:37   #26
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Bumperklevers...

Ze moesten gedwongen worden toe te kijken hoe het slachtoffer van hun irritant gedrag zich met een grote hamer afreageert op hun auto. Nog beter zou zijn de bumperklever dwingen zijn auto op te eten.

De bumperklever krijgt daarna een paar wandelschoenen in ruil voor zijn aldus tot schroot gereduceerd voertuig en een levenslang rijverbod ingeval het bumperkleven gebeurde aan een snelheid hoger dan laat ons zeggen 110 km/h.

Die egoïstische klootzakken zijn levensgevaarlijk.

En de kans dat de bumperklever omwille van een medisch noodgeval bumperkleeft, is nihil. Als 't echt een noodgeval is, belt men de ambulance.
Ik heb niet zomaar de max. snelheid vermeld als het einde van een legitieme voorrangsregel...ik kan me zelf namelijk steendood ergeren aan bejaarden die er 20 km/uur onder zitten op een baan waar voorbijsteken niet een veilige optie is..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2010, 15:06   #27
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard Hoofd koel houden

Door: Novum, Vernieuwd: 26-8-2010
Jongen verricht heldendaad op A27
(Novum) - Een 12-jarige jongen heeft woensdagmiddag op de A27 richting Oosterhout een heldendaad verricht toen zijn vader een epileptische aanval kreeg. De jongen nam direct het stuur over en reed met 120 kilometer per uur de vluchtstrook op. Daar bracht hij de auto met de handrem tot stilstand en belde 112.

De vader kreeg de aanval rond 13.15 uur. Hij had vier jaar geleden voor het laatst een aanval gehad. De 38-jarige man is overgebracht naar een ziekenhuis voor onderzoek en maakt het inmiddels goed, meldt het Korps Landelijke Politiediensten donderdag.

De jongen uit het Gelderse Lobith krijgt een cadeautje overhandigd voor zijn kordate optreden. Wat hij krijgt is niet bekendgemaakt.

http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/ar...ntid=154504554


Das nog eens het hoofd koel houden hé.
Zal de handrem wel naar de vaantjes zijn vrees ik.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 11:41   #28
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Ruzie om een parkeerplaats;

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...etpartij.dhtml

Man probeert straatvegers aan te rijden;

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...iest-BMW.dhtml
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 20:00   #29
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Nog eentje vandaag;

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ntwerpen.dhtml
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 22:58   #30
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Da is, joh. Zo'n mensen worden kwaad als je reageert en nog kwader als je niet reageert.
Soit. Niets zo zalig als tergend traag terug naar het rechtervak gaan en als ze dan voorbijschieten met een boze blik, zo'n idiote smile op je gezicht zetten.
Plezanter is toch om zachtjes te vertragen, de juiste versnelling te kiezen, en dan op een lichte helling volgas te geven. Verbazend hoeveel van die bumperklevers traag blijven doortuffen, in een verkeerde versnelling, of met een te lichte motor.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 13:39   #31
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Eergisteren stond ik in Mortsel rond 22.30 in de file in de Antwerpsebaan richting Mechelen. Daar was nogal wat typische verkeersagressie wegens twee banen die er één worden. Degene die rechts aanschuiven moeten niet veranderen, en wachten een kwartier lang om 200 meter vooruit te komen. Diegene die de linkse baan wel gebruiken tot het laatste (wat eigenlijk logisch is) worden gezien als voorstekers, en dan gaan de rechtsrijders bumper aan bumper kleven om ze er toch maar niet in te laten. Hilarisch (als het niet zo zielig zou zijn) om ze die krampachtige centimeterstukjes te zien vooruitgaan.

Net voor mij viel er een gat (ik stond rechts) van ene die een garage inreed. Ik was niet gehaast met aanschuiven, en zette traag terug aan, toen er een zwarte citroen of daewoo ofzo van de linkerkant aan 60 per uur erin stoof en dan alles toegooide, want hij had 'een plaatske dichterbij' veroverd. Ik schrok mij een ongeluk. Maar soit, niks ergs gebeurd.

Slecht karma echter, want net voor het einde van de linkerstrook komt er een witte BMW 118 cabrio op dezelfde manier aanvlammen die de citroen wil couperen. Die citroen wil niet afgeven en daar staan ze dan zij aan zij voor die versperring elkaar de duvel aan te doen. Uiteindelijk wint de citroen (het scheelde geen halve centimeter voor ze tgen elkaar zaten te schrapen), en rijden ze alletwee door.

Aan de volgende lichten vlamt die bmw blijkbaar echter tegen de achterkant van de citroen, want die blokkeert dan gans de baan en stapt uit. Die begint daar tegen de ruiten van de BMW te slaan en aan de deuren te trekken en fotos met zijn gee-es-emmeke te maken en te brullen van kolere. zijn vrouw stapt ook uit en staat er wat verschrikt op te kijken, al weet ik niet of dat is omwille van hare tierende man of van het bumpke dat ze hadden gekregen.

Uiteindelijk stapt er een madammeke uit die zo wat hulpeloos pseudo onbegrijpend glimlachend rondkijkt en niet reageert op de strenge vermaning "GODVERDOMME OA PAPIEREN OF IK BEL DE FLIKKEN! WA? WA? GOA ET GEDRONKE ZEKER? IK BEL DE FLIKKEN E". Ik had bijna de slappe lach intussen terwijl hij met zijn telefoontje zwaait al was het een wrekend vlammend zwaard.

Ik stap uit en zie het wat aan. Uiteindelijk roep ik dat ze zich maar aan de kant moeten zetten om het uit te vechten en dat ik wil doorrijden. De citroen zet zich dan ook aan de kant met zijn pinkers op, maar die BMW raast er met een rotvaart vandoor.

Dus ik zou het eens zijn met de stelling dat het de nauwe wegen zijn. Als iedereen op zijn gemak kan doorrijden of verkeer vloeiend zodat je geen half uur moet aanschuiven om 23.00 op één strook op een provinciaal baantje, is heb je dit soort gezever niet.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 14:18   #32
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

flits loterij
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 14:55   #33
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Nice.
1 probleem met het idee.
Als er geen verliezers meer zijn zijn er ook geen winnaars meer.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 12:54   #34
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Onder het motto doe eens uw burgerplicht ...

Citaat:
Zaterdagavond is een 41-jarige man aangehouden voor slagen en verwondingen aan een 64-jarige man. Het kwam tot een handgemeen omdat de vriendin van de dader fout parkeerde.



De feiten vonden plaats in de straat Venhoute in Evergem. De vrouw parkeerde er op een niet toegelaten plaats en werd daarop aangesproken door een 64-jarige man. De discussie liep uit de hand en de dame belde haar 41-jarige vriend.

Die kwam ter plaatse en diende enkele rake klappen uit aan het slachtoffer. De man werd zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht, maar verkeerde niet in levensgevaar.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 13:14   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dit is trouwens een geval van extreme verkeersagressie door een brug

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...atnog/1.850326
Sigaret op zijn juweel laten vallen ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 14:16   #36
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Heel erg sociaal van u. En herkenbaar.
Hopelijk weet u dat een linkerrijvak dient om in te halen.
Niet omdat je dan iets meer kan zien van de horizon.
Ze zouden veel onheil en verkeersagressie op de autosnelweg kunnen oplossen door het Amerikaanse 'keep your lane' principe ook hier in te voeren. Daar wordt geacht je rijstrook aan te houden en mag je zowel links als rechts inhalen. Hier krijg je ergernissen doordat je in principe zo rechts mogelijk moet rijden, in de week met al die camions op het uiterst rechts rijvak is dit quasi onmogelijk, daardoor gaan vele autobestuurders (eigenlijk een beetje logisch ook) consequent middenstrookrijden (3-baans) of op het linkerrijvak blijven rijden. Wat dan weer voor ergernis zorgt bij de 'snelle jongens' die automatisch het linkerrijvak kiezen voor hun exploten en agressief met de lichten knipperen of claxoneren als er iemand tegen een wettelijke snelheid van 120 km/h voor hen ligt. Voor gewone wagens zou een 'keep your lane' principe veel meer soelaas kunnen bieden, voor camions zou men een absoluut inhaalverbod tijdens de spitsuren moeten invoeren (want als ze een collega vrachtwagen die 90 rijdt tegen 95 km/h inhalen, blokkeren ze ook heel het boeltje dat daarachter komt gereden).
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 14:23   #37
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Als ik een bumperklever achter mij heb, en ik rij zelf met een leasewagen, dan moet ik me toch inhouden om niet vrij abrupt alles toe te gooien. Als hij ertegen zit zijn alle kosten dan voor hem en de leasewagen is toch niet van mezelf, dus geen miserie met onverzekerenden of weigering terugbetaling aan je eigen wagen. Uiteraard enkel te riskeren als je tegen lage snelheid al aan het tuffen bent, anders kan je met zo'n aanrijding vanachter er ook zelf nog iets aan overhouden.

Een meer subtielere manier van koeioneren is inderdaad vriendelijk glimlachen naar die bumperklevers of eens een keertje beleefd zwaaien. Meestal worden ze dan helemaal gek, net goed !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 15:17   #38
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Egocentrisme en een gebrek aan empathie liggen meestal aan de basis van verkeersagressie.
Als je beseft dat die ene kerel die jou het leven zuur maakt op de baan, die morgen niet is opgestaan met het plan om JOU te koeioneren, dan wordt je niet zo makkelijk kwaad.

Onlangs maakte ik ook zoiets mee. Ik zat me op te winden in de auto, bloeddruk onhoog, adrenaline opstoot en overal zoeken of ik niks meer kon doen dan een vinger opsteken en claxoneren met licht en audio.
De enige die ik daarmee het leven zuur maakte was mezelf. Als ik van in het begin een houding had aangenomen "shit happens" dan had ik me zo druk niet hoeven te maken. Ik ben niet vroeger of later op mijn bestemming gekomen dan als ik me rustig had gehouden. Waarschijnlijk ga ik nu wel een aantal dagen vroeger dood.

Ik heb me dan ook voorgenomen me nooit nog druk te maken in het rijgedrag van een ander. Zelfs als ik een bijna botsing krijg door idoot gedrag van een ander, neem ik me voor om eerst even na te denken over het feit dat die andere "ook wel verschoten zal zijn" en niet van plan was zijn of mijn wagen te beschadigen.

Er zijn nu eenmaal idoten op de baan (van tijd tot tijd hoor ik ook in die categorie). Live with it.
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 12:33   #39
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Hupla, nog eentje ... grappig hoe met hoe belachelijk klein en stoms zoiets altijd begint ...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-in-Gent.dhtml

Best altijd wapens meenemen in je auto dus!

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 13 mei 2012 om 12:34.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 17:02   #40
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde
 
JuBiLaTe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2009
Berichten: 900
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hupla, nog eentje ... grappig hoe met hoe belachelijk klein en stoms zoiets altijd begint ...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-in-Gent.dhtml

Best altijd wapens meenemen in je auto dus!

Deze daad (het halfdood kloppen van een persoon) is weerzinwekkend, maar .....ergens begrijp ik de frustratie van de dader. Het slachtoffer bleek ook agressief te zijn door te claxonneren. Als iemand naar mij claxonneert, of ik zie die obscene gebaren maken, dan ontplof ik innerlijk ook. Met claxonneren geeft men een grote vorm van agressie ten toon. Probeer zo weinig mogelijk te claxonneren: het maakt andere mensen zenuwachtig, of angstig, of agressief.
__________________
De welvaart en de beschaving van een maatschappij houdt op te bestaan vanaf het moment dat de Koningen verjaagd worden. Zie RUSLAND, CHINA, Roemenië, Cambodja, Iran, en nog zoveel andere landen.
JuBiLaTe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be