Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2014, 22:49   #1
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard Rekeningrijden: eerste idee over tarieven

Vandaag in een aantal kranten waaronder in DS:
Citaat:
Kost rit Gent-Brussel binnenkort 3 euro?

Vandaag om 13:33 | Bron: VMMA

Over twee weken start het langverwachte proefproject van rekeningrijden voor personenwagens. Een rit in stedelijke gebieden kan in de toekomst 9 eurocent per kilometer kosten. Voor de autosnelweg wordt 5 cent aangerekend, voor andere wegen 6,5 cent. Dat schrijven De Morgen en Het Laatste Nieuws. Voor een autorit van Mechelen naar Brussel betaal je dan zo'n 1,7 euro. Wie dagelijks van Gent naar Brussel rijdt moet rekenen op een kost van 30 euro per week.
Later op de dag:
Citaat:
Hoeveel zou kilometerrijden u kosten?

Vandaag om 17:45 door Eveline Vergauwen, Bart D'haenens

Geen vaste verkeersbelasting meer, maar betalen voor de kilometers die u rijdt. Dat is de essentie van 'slim rekeningrijden'. Vlaanderen, Brussel en Wallonië starten over twee weken met een proefproject in en rond Brussel. Niets staat vast, ook de tarieven niet. Maar wat als het er in heel België zou komen, met de voorgestelde tarieven? Bereken het hier.

De tarieven van het proefproject variëren afhankelijk van welke weg u neemt, en op welk tijdstip. Tijdens de spitsuren (7 tot 9 uur en 16 tot 18 uur) kost autorijden dubbel zo veel als tijdens de rest van de dag. Tussen 22u en en 05u rijdt u 'gratis'.

Autosnelwegen

5 eurocent per kilometer tijdens de spits (2,5 daarbuiten)

Stadswegen (elke autoweg binnen stadskern)

9 eurocent per kilometer tijdens de spits (4,5 daarbuiten)

Gewestwegen (alle overige wegen)

6,5 eurocent tijdens de spits (3,25 daarbuiten)

Op dit moment loopt het project in Brussel en in een straal van twintig kilometer rond de hoofdstad. Maar wat als deze tarieven nu al in heel België zouden gelden? Bereken het met onze tool.
Minister Crevits stelde deze morgen op Radio 1 dat het de bedoeling is om met de kilometerheffing de verkeersbelasting en de BIV te vervangen en dat daarnaast ook de buitenlanders moeten betalen.

Dus heb ik opgezocht wat de overheid aan inkomsten int uit de verkeersbelasting en de BIV.
Volgens de data van Febiac over 2012 ( http://www.febiac.be/public/statisti...FID=23&lang=NL ) bedragen de inkomsten uit de verkeersbelasting 1.51 miljard € en de inkomsten uit de BIV 407.8 miljoen €.
Samen dus 1.92 miljard €.

Vervolgens heb ik opgezocht hoeveel kilometers we met zijn allen samen rijden op de site van het NIS ( http://statbel.fgov.be/nl/statistiek.../#.UvVM87QR6NM ).
Autovoertuigen hebben in 2012 in totaal 79.15 miljard km voertuigkm gereden.

Deel die 2 door elkaar en je komt uit op een gemiddelde belasting per km van 2.43 eurocent / km.

Lees er de voorgestelde tarieven op na.
Bedenk dat in dit land ongeveer 30% van de km op autowegen wordt verreden, ongeveer 30% op gewestwegen en ongeveer 30% op gemeente- of stads wegen en wellicht zal je net zoals ik vaststellen dat met die tarieven de belastingen minstens zullen verdubbelen.
Dat is nog zonder rekening te houden met de bijdrage die de buitenlanders zouden moeten gaan betalen.

Alleen een volslagen idioot kan dit plan steunen. We zijn nog niet eens begonnen en we worden al bedrogen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 08:37   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Vandaag in een aantal kranten waaronder in DS:

Later op de dag:


Minister Crevits stelde deze morgen op Radio 1 dat het de bedoeling is om met de kilometerheffing de verkeersbelasting en de BIV te vervangen en dat daarnaast ook de buitenlanders moeten betalen.

Dus heb ik opgezocht wat de overheid aan inkomsten int uit de verkeersbelasting en de BIV.
Volgens de data van Febiac over 2012 ( http://www.febiac.be/public/statisti...FID=23&lang=NL ) bedragen de inkomsten uit de verkeersbelasting 1.51 miljard € en de inkomsten uit de BIV 407.8 miljoen €.
Samen dus 1.92 miljard €.

Vervolgens heb ik opgezocht hoeveel kilometers we met zijn allen samen rijden op de site van het NIS ( http://statbel.fgov.be/nl/statistiek.../#.UvVM87QR6NM ).
Autovoertuigen hebben in 2012 in totaal 79.15 miljard km voertuigkm gereden.

Deel die 2 door elkaar en je komt uit op een gemiddelde belasting per km van 2.43 eurocent / km.

Lees er de voorgestelde tarieven op na.
Bedenk dat in dit land ongeveer 30% van de km op autowegen wordt verreden, ongeveer 30% op gewestwegen en ongeveer 30% op gemeente- of stads wegen en wellicht zal je net zoals ik vaststellen dat met die tarieven de belastingen minstens zullen verdubbelen.
Dat is nog zonder rekening te houden met de bijdrage die de buitenlanders zouden moeten gaan betalen.

Alleen een volslagen idioot kan dit plan steunen. We zijn nog niet eens begonnen en we worden al bedrogen.
Je vergeet dan nog de verplichte aankoop van het kastje om te kunnen rekening rijden.

Ik heb het even uitgetelt voor mij als ik volgens dat systeem moet gaan rijden, dan mag ik enkele om te gaan werken zo'n 150€ per maand betalen.
Voor mijn ex-schoonzuster, die werk met dienstencheques komen de kosten dan op 250€ per maand aan rekeningrijden.

Het rekeningrijden is dus een perfect middel om onze economie nog sneller te vernielen.

Ik heb al paard en kar klaar staan om die te gaan gebruiken als vervoersmiddel.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 09:19   #3
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je vergeet dan nog de verplichte aankoop van het kastje om te kunnen rekening rijden.

Ik heb het even uitgetelt voor mij als ik volgens dat systeem moet gaan rijden, dan mag ik enkele om te gaan werken zo'n 150€ per maand betalen.
Voor mijn ex-schoonzuster, die werk met dienstencheques komen de kosten dan op 250€ per maand aan rekeningrijden.

Het rekeningrijden is dus een perfect middel om onze economie nog sneller te vernielen.

Ik heb al paard en kar klaar staan om die te gaan gebruiken als vervoersmiddel.
Goed voor jou. Ik ben ik elk geval voorstander. Het past in het principe "de gebruiker betaalt". Let wel, ik vind ook dat het enkel over een belastingsverschuiving mag gaan, niet over een belastingsverhoging.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 09:59   #4
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Als men het een belastingsverschuiving wil maken dan moet men ook de inkomstenbelastingen verlagen, gezien de impact die het hierop zal hebben.

Degenen die denken dat dit effectief een kif kif situatie zal zijn, die zijn naïef.

M.a.w. het zal de economie negatief beïnvloeden wegens (i) de vermindering van de koopkracht en (ii) wegens de verminderde mobiliteit die het onvermijdelijk met zich meebrengt.

Wat mij betreft zijn ze gewoon gek geworden.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 10:10   #5
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Als men het een belastingsverschuiving wil maken dan moet men ook de inkomstenbelastingen verlagen, gezien de impact die het hierop zal hebben.

Degenen die denken dat dit effectief een kif kif situatie zal zijn, die zijn naïef.

M.a.w. het zal de economie negatief beïnvloeden wegens (i) de vermindering van de koopkracht en (ii) wegens de verminderde mobiliteit die het onvermijdelijk met zich meebrengt.

Wat mij betreft zijn ze gewoon gek geworden.
Waarom zou dit geen kif kif situatie kunnen zijn? Niet voor iedereen, inderdaad. Maar het motto is, de gebruiker betaalt. In zeker zin gebeurt dit reeds vandaag via de accijnzen maar deze houden geen rekening met de waarde van het rijden in functie van bepaalde plaatsen en bepaalde momenten en rekeningrijden doet dit wel.

Indien technisch haalbaar ben ik 100% pro.

Pas op, er zijn zeker punten van aandacht. Zoals bvb fraude. Hoe gaat men ervoor zorgen dat iedereen wel zo'n bakske heeft en wat indien het defect geraakt?

Wat doet men met de buitenlanders, moeten zij zo'n bakske kopen enkel om door België te rijden?

Voor mij is dit meer een probleem. Ik acht het plaatsen van tolpunten op wegen die regelmatig vastzitten meer realistisch, mits er dan een oplossing gevonden wordt voor de sluipwegen uiteraard. Maar ook daar is een mouw aan te passen tegenwoordig.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 10:22   #6
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Waarom zou dit geen kif kif situatie kunnen zijn? Niet voor iedereen, inderdaad. Maar het motto is, de gebruiker betaalt. In zeker zin gebeurt dit reeds vandaag via de accijnzen maar deze houden geen rekening met de waarde van het rijden in functie van bepaalde plaatsen en bepaalde momenten en rekeningrijden doet dit wel.

Indien technisch haalbaar ben ik 100% pro.

Pas op, er zijn zeker punten van aandacht. Zoals bvb fraude. Hoe gaat men ervoor zorgen dat iedereen wel zo'n bakske heeft en wat indien het defect geraakt?

Wat doet men met de buitenlanders, moeten zij zo'n bakske kopen enkel om door België te rijden?

Voor mij is dit meer een probleem. Ik acht het plaatsen van tolpunten op wegen die regelmatig vastzitten meer realistisch, mits er dan een oplossing gevonden wordt voor de sluipwegen uiteraard. Maar ook daar is een mouw aan te passen tegenwoordig.
Dus dat dit de economie zal aantasten, arbeidsplaatsen kosten etc. dat zal U worst wezen ? Zo kennen we de groene jongens wel weer.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 11:06   #7
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dus dat dit de economie zal aantasten, arbeidsplaatsen kosten etc. dat zal U worst wezen ? Zo kennen we de groene jongens wel weer.
Hahaha, ik ben zelfs geen groene jongen. En de economie aantasten? Helemaal niet, het zal de economie ten goede komen.

Denk je dat al die files de economie niet aantasten?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 11:08   #8
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Dus: de inschijvingstaks, de jaarlijkse verkeersbelasting en de taks op brandstof zijn bij deze afgeschaft.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 8 februari 2014 om 11:08.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 11:09   #9
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.037
Standaard

Ik hoop dat de mensen die de aankoop van een elektrische wagen overwegen nu slim genoeg zijn om enkele jaren die evolutie van rekeningrijden af te wachten.
Opladen in het stopcontact....goedkoop rijden... vergeet het!
Voor de overheid een win/win, voor het millieu en economie een verlies/verlies situatie.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 11:11   #10
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Hahaha, ik ben zelfs geen groene jongen. En de economie aantasten? Helemaal niet, het zal de economie ten goede komen.

Denk je dat al die files de economie niet aantasten?
De belastinghervorming (lees verhoging) voor bedrijfswagens heeft naar schatting 15.000 arbeidsplaatsen gekost.

Wanneer dit plan zich doorzet, is dit een economische ramp voor buiten liggende provincies.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 11:14   #11
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De belastinghervorming (lees verhoging) voor bedrijfswagens heeft naar schatting 15.000 arbeidsplaatsen gekost.

Wanneer dit plan zich doorzet, is dit een economische ramp voor buiten liggende provincies.
Maar alle, snap je het dan niet?

Men heeft opnieuw een middel gevonden om de automobilist te pesten, terwijl men maar blijft geld verkwisten aan een openbaar vervoer dat niet stipt, veilig en "proper" is.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 11:21   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.821
Standaard

Het gaat effectief nog maar om een proef...om een "gevoel" te krijgen hoe zoiets uitgebaat moet worden,en om,inderdaad,een idee te krijgen wat de kost voor de automobilist,en de opbrengst voor een wegbeheerder zal zijn en kijk....het "middenveld" (deze keer vertegenwoordigers van de autolobby) beginnen al te teuten en te leuten.....


Een demonstratie van HET probleem in Belgie....het land van de "middenvelden" waardoor ALLES maar "middelmatig" is....

Het lokt diegenen aan die in landen wonen die "LAAG"' zitten,maar het jaagt diegenen weg die enige ambitie hebben......

komaan.....wie problemen veroorzaakt (economisch vernietigende files) moet bijbetalen,zoals geleidelijk aan iedereen anders in alle andere facetten van de samenleving.Voordeel is dat je het KUNT vermijden.....maar dan moet je wel ZELF die kilo hersenen gebruiken .

Laatst gewijzigd door kelt : 8 februari 2014 om 11:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 11:22   #13
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Autolobby? U bent er zeker nog zo ene die nog steeds vindt dat de auto "koning" is, zeker?

Zullen we het maar niet hebben over de openbaar vervoer-lobby?

Ik ben niet tegen rekeningrijden, maar niet zoals het nu is: zonder alle andere taksen af te schaffen. En wat ze zelf veroorzaken: een klein beetje lezen leert u dat belgië bijna letterlijk het énige land is dat geen nieuwe wegen aangelegd heeft de laatste pakweg 10 jaar. En dan bedoel ik niet wat verlengingkjes hier en daar.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 8 februari 2014 om 11:23.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 11:27   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Autolobby? U bent er zeker nog zo ene die nog steeds vindt dat de auto "koning" is, zeker?

Zullen we het maar niet hebben over de openbaar vervoer-lobby?

Ik ben niet tegen rekeningrijden, maar niet zoals het nu is: zonder alle andere taksen af te schaffen. En wat ze zelf veroorzaken: een klein beetje lezen leert u dat belgië bijna letterlijk het énige land is dat geen nieuwe wegen aangelegd heeft de laatste pakweg 10 jaar. En dan bedoel ik niet wat verlengingkjes hier en daar.
iemand anders merkte al in een aanverwant draadje (omtrent de immo) op dat de bevolking van Belgie de laatste 10 jaar met 10% aangegroeid is,en dat deze waanzin niet zal stoppen lijkt het wel?

Denkt U dat het verkeer daarvan los gezien wordt?
Gaan we alles dan maar asfalteren?
Of gaan we roeien met de riemen die we hebben(bvb wat duurder maken) en onze maatschappij,en onze methoden eens omschakelen...

Maar kom....Belgie zal geen uitzondering zijn in de EU,er KOMT een of andere vorm van rekeningrijden.Er is geen keus meer.Niemand woont ondertussen verder dan 100 meter van een stuk beschadigd wegdek.....snappie?
Zoals de Congolezen 50 jaar geleden teren we onze eigen infrastruktuur op en noemen het "onafhankelijkheid"

Laatst gewijzigd door kelt : 8 februari 2014 om 11:29.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 11:32   #15
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Ja zenne
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 12:43   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
iemand anders merkte al in een aanverwant draadje (omtrent de immo) op dat de bevolking van Belgie de laatste 10 jaar met 10% aangegroeid is,en dat deze waanzin niet zal stoppen lijkt het wel?

Denkt U dat het verkeer daarvan los gezien wordt?
Gaan we alles dan maar asfalteren?
Of gaan we roeien met de riemen die we hebben(bvb wat duurder maken) en onze maatschappij,en onze methoden eens omschakelen...

Maar kom....Belgie zal geen uitzondering zijn in de EU,er KOMT een of andere vorm van rekeningrijden.Er is geen keus meer.Niemand woont ondertussen verder dan 100 meter van een stuk beschadigd wegdek.....snappie?
Zoals de Congolezen 50 jaar geleden teren we onze eigen infrastruktuur op en noemen het "onafhankelijkheid"
Het rekeningrijden zal ons terug in de tijd werpen.

Om je daar bewust van te maken.
4 jongeren willen op een zaterdag naar een pretpark.
Rit heen en terug 200km.
Waarvan 20km op secundaire wegen en 180km op snelwegen.
Het is mooie weer daus iedereen wil wel ergens naartoe.
Er zijn dus filles op dee snelwegen.
Dus 20km aan 0.09 euro en 180km aan 0.05 euro, dit komt neer op een extra kost van 10.8 euro plus de kosten aan inkom en eten en drinken daar.
De zondag willen ze naar zee, opnieuw 200km heen en terug.
Ze zijn opnieuw 10.8 euro kwijt om daar te geraken, maar mogen nog eens 30km rondrijden om een parking te vinden. er komt dus nog eens 2.7 euro bij.

Daarnaast mogen ze nog eens 20euro ophoesten voor de parkeermeter.
In de week gaat de jongen werken als jobstudent en moet daarvoor 50km per dag afleggen op secundaire wegen. Opnieuw is hij 4.50 euro per dag kwijt voor het gebruik van zijn auto.
Op een maand is hij dus voor 2 uitstapjes en 20 dagen gaan werken 111,6 euro kwijt om met zijn wagen te mogen rijden.
Tijdens het schooljaar legt hij 60km per dag af om naar school te gaan.
Daar mag hij dus opnieuw 5,4 euro per dag betalen, wat neerkomt op 1080 euro per jaar om naar school te gaan.

Dit komt dus neer op een belastingsverhoging van 1080euro -56 euro wegentaks = 1024€ per jaar.

En dan mag de jongeren zijn auto niet gebruiken om in het weekend uit te gaan.

Je kan er dus zeker van zijn dat het onze economie zal vernielen.
Jongeren zullen minder uitgaan en minder uitstapjes naar pretparken en concerten maken.

Openbaar vervoer moeten ze niet op rekenen, want dat rijd niet naar de plaatsen waar zij willen zijn op de uren dat zij er heen gaan. Als er al openbaar vervoer is.
Daarnaast kost een rit en terug van Antwerpen naar Oostende met de NMBS hen 20€ per persoon.
Voor een gezin met 2 kinderen boven de 12 jaar komt dat zelfs op 36,50€uro per volwassenen en 20 euro per kind. We spreken dus over 113 euro voor een gezin om een dagje vanuit Antwerpen naar Oostende te gaan, dit wel te verstaan enkel voor de trein, daar moeten de kosten voor tram of bus nog bij geteld worden.

Jantje denkt er dus sterk aan om op pensioen te gaan en Europa te verlaten.
Want dit is gewoon niet houdbaar, noch voor de burgers, noch voor de bedrijven in dit land.

Citaat:
Niemand woont ondertussen verder dan 100 meter van een stuk beschadigd wegdek.....snappie?
De Vlaamse regering is dan ook 20 jaar bezig geweest met de Oosterweel verbinden, een traject om het Olympisch dorp te verbinden met de statia op het Eilandje en in Mechelen, voor Somers zijn Olympische spelen in Vlaanderen, in plaats van de wegen te onderhouden.

Vandaag zijn ze trouwens opnieuw bezig de wegen overal open te breken om de dubbele riolering aan te leggen, iets waarvoor ze opnieuw geld nodig hebben.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 12:45   #17
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard Recreatief verkeer

Voor zover ik weet mag het recreatief verkeer op de filevorming niet onderschat worden.

Ik ben op deze nota gestoten:

RECREATIEF VERKEER IN VLAANDEREN

Recreatief verkeer blijkt een economisch belangrijk gegeven maar langs de andere kant moet dit in het perspectief geplaatst worden van andere economische nadelen dat het veroozaakt.

Rekeningrijden is een middel bij uitstek om de juiste balans te vinden.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 13:38   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Voor zover ik weet mag het recreatief verkeer op de filevorming niet onderschat worden.

Ik ben op deze nota gestoten:

RECREATIEF VERKEER IN VLAANDEREN

Recreatief verkeer blijkt een economisch belangrijk gegeven maar langs de andere kant moet dit in het perspectief geplaatst worden van andere economische nadelen dat het veroozaakt.

Rekeningrijden is een middel bij uitstek om de juiste balans te vinden.
Rekeningrijden is enkel een middel om de staatskas te vullen.
Niks meer, niks minder.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 14:03   #19
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het past in het principe "de gebruiker betaalt".
"De gebruiker betaalt" en "de vervuiler betaalt" zijn niet meer dan excuses om de toegang tot openbare diensten belachelijk duur te maken, met als gevolg dat sommige gezinnen elementaire zaken zoals vervoer of huisvuilophaling eigenlijk niet meer kunnen betalen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 14:07   #20
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het gaat effectief nog maar om een proef...om een "gevoel" te krijgen hoe zoiets uitgebaat moet worden,en om,inderdaad,een idee te krijgen wat de kost voor de automobilist,en de opbrengst voor een wegbeheerder zal zijn en kijk....het "middenveld" (deze keer vertegenwoordigers van de autolobby) beginnen al te teuten en te leuten.....
Die proef organiseren ze voor hun plezier of zo? Hier gaat een systeem van rekeningrijden uit voortkomen en dat moet in de kiem gesmoord worden. Je moet niet tot de autolobby behoren om te zien op welke economische en grondwettelijke nachtmerrie we afstevenen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be