Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 maart 2008, 19:27   #101
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Welke gehuchten zijn Turks?
Ik denk dat hij bepaalde wijken in A'pen of Bru bedoelt.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 19:29   #102
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Ik denk dat hij bepaalde wijken in A'pen of Bru bedoelt.
Ik denk dat je in bepaalde Limburgse gemeenten ook behoorlijk wat Turken zult aantreffen, hoor.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 19:50   #103
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
An sich is de afwezigheid van staatsgrenzen niet onverenigbaar met het bestaan van overheid, rechtstaat en democratie.
Zie ook: wereldfederalisme.
Een democratisch wereldfederalisme, wat is dat voor een machin? Zoiets als de VN?

Citaat:
Administratieve afbakeningen zijn onontbeerlijk voor overheid, rechtstaat en democratie, staatsgrenzen zijn dat niet noodzakelijk.
Maar enfin... Geef eens een voorbeeld van "administratieve afbakening" waarbinnen én een rechtsstaat én een democratie bestaat. Wedden dat het deel uitmaakt van een afgebakende staat?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 15:21   #104
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Een democratisch wereldfederalisme, wat is dat voor een machin? Zoiets als de VN?

Meer iets zoals de VS
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 17:19   #105
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.389
Standaard

Vlaanderen is in 1962 ernstig benadeeld door de verfransingspolitiek van Belgique bij de vastlegging van de taalgrens. Zo zou het moeten worden volgens mij:

- het gehucht D'Hoppe (ligt te Vloesberg, FR: Flobecq): gaat logischerwijze naar Oost-Vlaanderen. Zelfs Demotte heeft al toegegeven dat dit gehucht thans 80 % Vlaams is.

- het gezucht Vierwinden te Elzele gaat naar Oost-Vlaanderen.

- de Noordelijke punt Te Levieren tussen de Verrebeek en de Buistemberg gelegen tussen Opbrakel en Everbeek gaat naar Vlaanderen.

- Orroir, Amengijs (Amougies) en Rozenaken (Russeignies) gaan van Henegouwen naar Oost-Vlaanderen..

- Ploegsteert, Komen (Comines), Waasten (Warneton) , Neerwaasten, Houtem, Luigne (Lowingen), Herzeeuw en Dottenijs (Dottignies) van Henegouwen terug naar West-Vlaanderen.

- Het gehucht Aardevoor (Neerheilissem ) gaat naar Vlaanderen.

- Wouteringen (Otrange) - Rukkelingen-aan-de-Jeker (Roclenge) - Bitsingen (Bassenge) - Wonck - Eben-Emael en Ternaaien (Lanaye) gaan van Luik terug naar Limburg. (kortom de Jekervallei dus, we hebben dan ook ons corridor naar Voeren )

- De gehuchten Groenstraat en Warresaart (Thans de Henegouwse gemeente Zullik) gaan naar Vlaams-Brabant.

- De wijken 't Wallineke en Zevenborre gaan van Eigenbrakel naar Sint-Genesius-Rode (Vlaanderen).

- De inham in het uiterste noorden van Waver gaat naar Ottemburg. (Vlaams-Brabant)

- Zeker het gehucht Kokejane en liefst gans Edingen gaan terug naar Vlaanderen.

- Bierk scheidt zich af van Rozenbeek en gaat naar Vlaanderen.

- Wouteringen (Oerle) gaat naar Tongeren (Limburg, Vlaanderen).

- Ternaaien en Wezet gaan naar provincie Limburg.

- Bosschelle Hoeve (Evernijs), Roost (Berlo), Korsworm (Berlo) gaan ook naar Vlaanderen.

- Het gehucht Sluizen (Betekom), de noordelijke punt van Neethen en Hamme-Mille gaan naar Vlaams-Brabant.

- Aubel, Baelen, Blieberg, Welkenraat, Clermont en Heilissem gaan ook naar Vlaanderen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 20:15   #106
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Vlaanderen is in 1962 ernstig benadeeld door de verfransingspolitiek van Belgique bij de vastlegging van de taalgrens. Zo zou het moeten worden volgens mij:

- het gehucht D'Hoppe (ligt te Vloesberg, FR: Flobecq): gaat logischerwijze naar Oost-Vlaanderen. Zelfs Demotte heeft al toegegeven dat dit gehucht thans 80 % Vlaams is.

- het gezucht Vierwinden te Elzele gaat naar Oost-Vlaanderen.

- de Noordelijke punt Te Levieren tussen de Verrebeek en de Buistemberg gelegen tussen Opbrakel en Everbeek gaat naar Vlaanderen.

- Orroir, Amengijs (Amougies) en Rozenaken (Russeignies) gaan van Henegouwen naar Oost-Vlaanderen..

- Ploegsteert, Komen (Comines), Waasten (Warneton) , Neerwaasten, Houtem, Luigne (Lowingen), Herzeeuw en Dottenijs (Dottignies) van Henegouwen terug naar West-Vlaanderen.

- Het gehucht Aardevoor (Neerheilissem ) gaat naar Vlaanderen.

- Wouteringen (Otrange) - Rukkelingen-aan-de-Jeker (Roclenge) - Bitsingen (Bassenge) - Wonck - Eben-Emael en Ternaaien (Lanaye) gaan van Luik terug naar Limburg. (kortom de Jekervallei dus, we hebben dan ook ons corridor naar Voeren )

- De gehuchten Groenstraat en Warresaart (Thans de Henegouwse gemeente Zullik) gaan naar Vlaams-Brabant.

- De wijken 't Wallineke en Zevenborre gaan van Eigenbrakel naar Sint-Genesius-Rode (Vlaanderen).

- De inham in het uiterste noorden van Waver gaat naar Ottemburg. (Vlaams-Brabant)

- Zeker het gehucht Kokejane en liefst gans Edingen gaan terug naar Vlaanderen.

- Bierk scheidt zich af van Rozenbeek en gaat naar Vlaanderen.

- Wouteringen (Oerle) gaat naar Tongeren (Limburg, Vlaanderen).

- Ternaaien en Wezet gaan naar provincie Limburg.

- Bosschelle Hoeve (Evernijs), Roost (Berlo), Korsworm (Berlo) gaan ook naar Vlaanderen.

- Het gehucht Sluizen (Betekom), de noordelijke punt van Neethen en Hamme-Mille gaan naar Vlaams-Brabant.

- Aubel, Baelen, Blieberg, Welkenraat, Clermont en Heilissem gaan ook naar Vlaanderen.
In 85% van de gevallen heb je hier idd een zéér goed punt, maar als we aan de taalgrens gaan beginnen sleutelen zou het ons nog zuur kunnen opbreken vrees ik. De franstaligen zijn niet bereid tot compromis en kunnen nog altijd de smerigste verfransingspolitiek doorvoeren. Maar in algemene lijn heb je wel gelijk.
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 20:50   #107
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
In 85% van de gevallen heb je hier idd een zéér goed punt, maar als we aan de taalgrens gaan beginnen sleutelen zou het ons nog zuur kunnen opbreken vrees ik. De franstaligen zijn niet bereid tot compromis en kunnen nog altijd de smerigste verfransingspolitiek doorvoeren. Maar in algemene lijn heb je wel gelijk.
Idd, mijn vorige post impliceert dan ook hoe de taalgrens in 1962 vastgelegd had moeten worden. We blijven momenteel best af van de taalgrens, want wat er zich Halle-Vilvoorde afspeelt is een regelrechte ramp voor Vlaanderen.

Het gehucht D'Hoppe (Vloesberg) is thans de enigste plaats in Wallonië waar er een Vlaamse meerderheid (80 %) is.

Een typisch Belgisch compromis zou D'Hoppe bij Vlaanderen zijn in ruil voor Sint-Genesius-Rode, Linkebeek, Drogenboos, Kraainem, Wezembeek-Oppem en Wemmel bij Brussel ... Laat dus maar zo
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 00:30   #108
flamingant
Provinciaal Statenlid
 
flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 673
Standaard

Heb ff een vraagje

ik zoek me eigenlijk al enkele maanden suf naar een kaartje met 'vlaanderen voor WO II'

dus voor de overhevelingen van de jaren 60

Indien dit niet bestaat, zouden we dat dan niet kunnen maken? (gemeenten inkleuren op een kaart van België)
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 10:22   #109
Rogge
Parlementslid
 
Rogge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Locatie: Vlaanderen, lidstaat van de federale EU
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
Heb ff een vraagje

ik zoek me eigenlijk al enkele maanden suf naar een kaartje met 'vlaanderen voor WO II'

dus voor de overhevelingen van de jaren 60

Indien dit niet bestaat, zouden we dat dan niet kunnen maken? (gemeenten inkleuren op een kaart van België)
er staat een kaart van de taalgrens voor '62 (niet van heel vlaanderen) in de Atlas van de Algemene en Belgische geschiedenis. hayt, grommen ea.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 14:27   #110
flamingant
Provinciaal Statenlid
 
flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
er staat een kaart van de taalgrens voor '62 (niet van heel vlaanderen) in de Atlas van de Algemene en Belgische geschiedenis. hayt, grommen ea.
merci!
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 16:37   #111
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
merci!
Staat deze kaart on line?

Hier kan ik hem niet vinden.
Misschien wel toegankelijk voor geregistreerden.

http://neon.niederlandistik.fu-berli.../dutchbelgium/
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 17:59   #112
flamingant
Provinciaal Statenlid
 
flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Staat deze kaart on line?

Hier kan ik hem niet vinden.
Misschien wel toegankelijk voor geregistreerden.

http://neon.niederlandistik.fu-berli.../dutchbelgium/
spijtig genoeg niet te vinden in mn bibliotheek...
Op ebay te koop voor 1 euro, lijkt me wat louche?

Als iemand die atlas heeft, gelieve die afbeelding eens in te scannen plz
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 21:48   #113
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
Heb ff een vraagje

ik zoek me eigenlijk al enkele maanden suf naar een kaartje met 'vlaanderen voor WO II'

dus voor de overhevelingen van de jaren 60

Indien dit niet bestaat, zouden we dat dan niet kunnen maken? (gemeenten inkleuren op een kaart van België)


Deze, ietwat onduidelijke, afbeelding toont aan welke dorpen, gehuchten en andere gebieden van Vlaamse gouwen naar Waalse gouwen zouden overgegaan en omgekeerd bij de vastlegging van de taalmark volgens het Harmel-Centrum.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi

Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 28 maart 2008 om 22:13.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 14:25   #114
flamingant
Provinciaal Statenlid
 
flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 673
Standaard

Heb ff op basis van de aanwijzingen van DebianFox een kaartje gemaakt. (ik wist sommige gehuchten wel niet liggen, dus gewoon de volledige gemeente ingekleurd)

Een beetje uitleg:

*het gele gebied moet het Vlaamse gewest worden.
*Het rode gebied moet het Waalse gewest worden
*Het bruine gebied moet onttrokken worden aan de franstaligen, momenteel zijn al die gemeenten oftewel franstalig met duitse faciliteiten, oftewel duitstalig met franse faciliteiten (terwijl de grote meerderheid als moedertaal Duits heeft)
Oftewel komt de Duitstalige gemeenschap bij Vlaanderen (waar het taalkundig gezien meer mee verwant is), ofwel (dit prefereer ik) vormt het een eentalig Duits gewest, "het Oostkanton-gewest"
De platdietsche streek, die DebianFox bij Vlaanderen indeelt, moet misschien onderzocht worden, en misschien moeten enkele delen naar de Oostkantons gaan, en enkele delen bij Vlaanderen (maar deze gemeenten horen zeker niet bij Wallonië!)
*Het kleine paarse gebied hebben de Franstaligen tijdens de Belgische revolutie simpelweg aangehecht bij hun kunstmatige staat. Dit gebied rond Aarlen was van oorsprong Luxemburgs (ze spraken er ook letzeburgs) dus het moet teruggegeven worden.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  staatshervorming.png‎
Bekeken: 203
Grootte:  65,7 KB
ID: 31400  

flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 17:29   #115
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
Heb ff op basis van de aanwijzingen van DebianFox een kaartje gemaakt. (ik wist sommige gehuchten wel niet liggen, dus gewoon de volledige gemeente ingekleurd)

Een beetje uitleg:

*het gele gebied moet het Vlaamse gewest worden.
*Het rode gebied moet het Waalse gewest worden
*Het bruine gebied moet onttrokken worden aan de franstaligen, momenteel zijn al die gemeenten oftewel franstalig met duitse faciliteiten, oftewel duitstalig met franse faciliteiten (terwijl de grote meerderheid als moedertaal Duits heeft)
Oftewel komt de Duitstalige gemeenschap bij Vlaanderen (waar het taalkundig gezien meer mee verwant is), ofwel (dit prefereer ik) vormt het een eentalig Duits gewest, "het Oostkanton-gewest"
De platdietsche streek, die DebianFox bij Vlaanderen indeelt, moet misschien onderzocht worden, en misschien moeten enkele delen naar de Oostkantons gaan, en enkele delen bij Vlaanderen (maar deze gemeenten horen zeker niet bij Wallonië!)
*Het kleine paarse gebied hebben de Franstaligen tijdens de Belgische revolutie simpelweg aangehecht bij hun kunstmatige staat. Dit gebied rond Aarlen was van oorsprong Luxemburgs (ze spraken er ook letzeburgs) dus het moet teruggegeven worden.
Ik zie dat u ook de gemeente Steenput bij het Vlaamse gewest gevoegd hebt, waarom?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 17:44   #116
flamingant
Provinciaal Statenlid
 
flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Ik zie dat u ook de gemeente Steenput bij het Vlaamse gewest gevoegd hebt, waarom?
omdat Evernijs er een deel van is
maar inderdaad, dat is lichtelijk overdreven
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Evernijs_%28Henegouwen%29)

Ik zal ooit nog wel eens een aangepaste versie posten, als ik meer info heb over de taalsituaties in bepaalde gemeenten
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 18:26   #117
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Vlaanderen is in 1962 ernstig benadeeld door de verfransingspolitiek van Belgique bij de vastlegging van de taalgrens. Zo zou het moeten worden volgens mij:

- het gehucht D'Hoppe (ligt te Vloesberg, FR: Flobecq): gaat logischerwijze naar Oost-Vlaanderen. Zelfs Demotte heeft al toegegeven dat dit gehucht thans 80 % Vlaams is.

- het gezucht Vierwinden te Elzele gaat naar Oost-Vlaanderen.

- de Noordelijke punt Te Levieren tussen de Verrebeek en de Buistemberg gelegen tussen Opbrakel en Everbeek gaat naar Vlaanderen.

- Orroir, Amengijs (Amougies) en Rozenaken (Russeignies) gaan van Henegouwen naar Oost-Vlaanderen..

- Ploegsteert, Komen (Comines), Waasten (Warneton) , Neerwaasten, Houtem, Luigne (Lowingen), Herzeeuw en Dottenijs (Dottignies) van Henegouwen terug naar West-Vlaanderen.

- Het gehucht Aardevoor (Neerheilissem ) gaat naar Vlaanderen.

- Wouteringen (Otrange) - Rukkelingen-aan-de-Jeker (Roclenge) - Bitsingen (Bassenge) - Wonck - Eben-Emael en Ternaaien (Lanaye) gaan van Luik terug naar Limburg. (kortom de Jekervallei dus, we hebben dan ook ons corridor naar Voeren )

- De gehuchten Groenstraat en Warresaart (Thans de Henegouwse gemeente Zullik) gaan naar Vlaams-Brabant.

- De wijken 't Wallineke en Zevenborre gaan van Eigenbrakel naar Sint-Genesius-Rode (Vlaanderen).

- De inham in het uiterste noorden van Waver gaat naar Ottemburg. (Vlaams-Brabant)

- Zeker het gehucht Kokejane en liefst gans Edingen gaan terug naar Vlaanderen.

- Bierk scheidt zich af van Rozenbeek en gaat naar Vlaanderen.

- Wouteringen (Oerle) gaat naar Tongeren (Limburg, Vlaanderen).

- Ternaaien en Wezet gaan naar provincie Limburg.

- Bosschelle Hoeve (Evernijs), Roost (Berlo), Korsworm (Berlo) gaan ook naar Vlaanderen.

- Het gehucht Sluizen (Betekom), de noordelijke punt van Neethen en Hamme-Mille gaan naar Vlaams-Brabant.

- Aubel, Baelen, Blieberg, Welkenraat, Clermont en Heilissem gaan ook naar Vlaanderen.
Die 2 inhammetjes mogen ze houden.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 18:34   #118
Essevee_VL
Minister-President
 
Essevee_VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Locatie: Muskrun, Das Großflämisches Reich
Berichten: 4.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
omdat Evernijs er een deel van is
maar inderdaad, dat is lichtelijk overdreven
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Evernijs_%28Henegouwen%29)

Ik zal ooit nog wel eens een aangepaste versie posten, als ik meer info heb over de taalsituaties in bepaalde gemeenten
Waarom zou de Steenputse deelgemeente Evernijs bij het Vlaamse gewest moeten worden gevoegd?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Zei de neo nazi
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 18:46   #119
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Weet er iemand hoe in de gemeente Lessines/Lessen in vroeger tijden de taalverhouding was? Verschillende deelgemeenten hebben er vanouds immers een Nederlandse vertaling: Lessen (Lessines), Lessenbos (Bois-de-Lessines), Papegem (Papignies), Twee-Akren (Deux-Acren), Woelingen (Ollignies)...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 18:49   #120
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Dit is het soort van onderwerpen die, als je ze probeert uit te leggen aan een bezoeker uit het buitenland, ofwel op een onbegrijpend maar beleefd glimlachje worden onthaald, ofwel enthousiast als een voorbeeld van de lokale folklore.
In de omgekeerde richting is dit voor de meeste Franstalige politici anders wel bittere ernst.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be