Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2019, 08:35   #301
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ja, altijd knap zo'n doordacht antwoord.
Maar dat is dan ook juist. Een ganse economie die louter op machines draait is niet verschillend van een waar mensen bij aanwezig zijn he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 09:16   #302
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nog nooit een zelfklever van het rode kruis aangekocht zeker?
Wat een ouderwetse praktijk van het belgicistische kruis.

Ze verkopen een product dat eigenlijk niemand nodig heeft.
Men koopt het product om steun te verlenen aan hun goede werken.
Het product is dan van plastic.
Men koopt het overbodige product om steun te geven wegens goede werken.
Maar die goede werken zouden betaald moeten worden door andere instanties, zoals de ziekenkas, private organisaties (organisatoren concerten, wielerwedstrijden) gemeenten (sommige evenementen die zij organiseren ...).
Die verkopende vrijwilligers staan daar hun tijd te verprusten, in plaats van die tijd te steken in directe hulp.

Nu, ik koop ook zo'n sticker. En plaats hem dan op mijn dashboard aan mijn voorruit, ge weet wel waarom.

En akkoord: ze halen wellicht zo meer op, dan mochten ze via de pers vragen aan de bevolking om te storten.
Voor laffe mensen is het toch moeilijk om neen te zeggen in hun auto of aan de supermarkt. Makkelijker is het dan om thuis te vergeten te storten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 09:18   #303
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Neen, ik wil dat mensen om de hoek aan hun centen geraken.
Als dat niet meer mogelijk is dan moeten die mensen hun centen op een andere manier aan hen worden overhandigd. Het kan niet dat minder mobiele mensen (geen wagen, geen rijbewijs, niet meer met de fiets kunnen rijden, langdurig ziek, ...noem maar op) in de problemen komen.

Voor iedereen is het ideaal scenario anders. Spijtig genoeg zijn het mensen die op het einde van de maand niet weten wat aanvangen met hun overschot die gaan beslissen wat het beste is voor mensen die elke euro moeten omdraaien. Maar ja, wie trekt daar zich iets van aan?
Ik trek mij dat aan. En elke gemeenschapspartij trekt zich dat aan.
Maar daarom opteren wij nog niet voor de slechts mogelijke oplossing, namelijk om terug te keren naar de middeleeuwen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 09:58   #304
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die verkopende vrijwilligers staan daar hun tijd te verprusten, in plaats van die tijd te steken in directe hulp.
Dat is niet echt waar hoor. Die mensen doen identiek hetzelfde wat die kopers van stickers doen: zichzelf een goed gevoel kopen. Die vrijwilligers doen dat met tijd, de anderen met centen. Zij ruilen tijd / centen om voor "goed gevoel". Daar is gans de welzijnssector en ontwikkelingshulpsector het om te doen, en het is een heel lucratieve business eens je door hebt hoe die werkt. In werkelijkheid moet daar niemand mee geholpen worden, zolang men het maar denkt. Dat verkoopt goed en daar vallen reuze winsten mee te maken. Veel mensen willen veel betalen voor "goed gevoel".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 13:29   #305
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Met cryptomunten gaat dat ook he. Dat was daar de aanvankelijke bedoeling van. Spijtig dat het voornamelijk gebruikt wordt voor speculatie.
Steam is gestopt met bitcoins te aanvaarden voor de aankoop van games omdat het voor de betrokken sommen van enkele tientallen euro niet meer mogelijk was.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 27 april 2019 om 13:29.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 13:56   #306
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een ouderwetse praktijk van het belgicistische kruis.

Ze verkopen een product dat eigenlijk niemand nodig heeft.
Men koopt het product om steun te verlenen aan hun goede werken.
Het product is dan van plastic.
Men koopt het overbodige product om steun te geven wegens goede werken.
Maar die goede werken zouden betaald moeten worden door andere instanties, zoals de ziekenkas, private organisaties (organisatoren concerten, wielerwedstrijden) gemeenten (sommige evenementen die zij organiseren ...).
Die verkopende vrijwilligers staan daar hun tijd te verprusten, in plaats van die tijd te steken in directe hulp.

Nu, ik koop ook zo'n sticker. En plaats hem dan op mijn dashboard aan mijn voorruit, ge weet wel waarom.

En akkoord: ze halen wellicht zo meer op, dan mochten ze via de pers vragen aan de bevolking om te storten.
Voor laffe mensen is het toch moeilijk om neen te zeggen in hun auto of aan de supermarkt. Makkelijker is het dan om thuis te vergeten te storten.
Eerst was ik nog van plan om het niet meer te doen maar ik heb er daarstraks no 2 gekocht RK stickers. (voor mijn autoke en die van mijn ouders)

Vriendelijk van mij hé?

On topic: "Geen bankkantoren meer"

Ik schreef het al eerder.

U doet het werk voor de bank van thuis uit of van op uw gsm of uw iphone ding, uw pc en zij sluiten filialen en gooien personeel buiten.

Zelfde is aan de gang in bepaalde warenhuizen waar meer- en meer selfscan toestellen geïnstalleerd worden. U doet alles zelf, in scannen en u loopt dan naar de PC-kassa's en doet voor de rest alles zelf, scannen en betalen.

Ik ga nog steeds aan een kassa waar een winkeljuffrouw zit.

Ik vind dat veel leuker.

De andere manier is 'asociaal'.

Je kan natuurlijk ook van het standpunt uit gaan dat het wat met veiligheid te maken heeft.

Geen 'overvolle' portefeuille meedragen.

Bankkantoren gesloten, geen duistere figuren die er eventueel ronddwalen en er meestal op staan te wachten om met uw zuurverdiende centjes die u afhaalde vandoor te gaan?

Dan zou het het een 'goede' zaak zijn dat men het afbouwt, kantoren weg andere ...

De keerzijde van de medaille?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 april 2019 om 14:07.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 14:20   #307
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als iedereen zijn bankzaken digitaal doet, is er geen economische rationale meer om bankkantoren open te houden he.

Louter en alleen voor de bejaarden kan je geen kantoor openhouden. Dat is onbetaalbaar.
Ik zou niet weten wat er onbetaalbaar is voor banken ? Die hun winsten krijg je niet meer in een normale rekenmachine.
Wat service aan de (oudere) klanten via een klein kantoortje zou er volgens mij toch moeten afkunnen ?
Hoeveel miljard spenderen die geldwolven jaarlijks aan sponsoring van allerhande spielerei ? Blijkbaar is daar altijd genoeg geld voor

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 april 2019 om 14:21.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 14:28   #308
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Daarom dat men best de lonen en pensioenen terug in baar geld uitbetaald.
Pensioen of Loonbrief MET centen op het einde van de maand en iedereen is terug tevreden. Die constante achteruitgang moet toch ergens stoppen?
Denk het niet. Er wordt veel te veel geld verdiend aan onnozelheden die nergens voor nodig zijn. Veranderen gewoon om te veranderen is de nieuwe trend.
Dacht er vanmorgen nog aan. Vroeger ging ik mijn auto in met de sleutel en stak de sleutel in het contact. Nu moet je die sleutel niet meer in het contact steken maar starten met een startknop ? Was aan een sleutel draaien dan zo vermoeiend ?
Gevolg ik moet meer zoeken als wat anders naar mijn sleutel. Die zever komt uit de racerij.....echter een open race auto moet je niet op slot doen wegens geen deuren.
Al die zever maakt het leven onnodig stresserend.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 april 2019 om 14:29.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 20:53   #309
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat is dan ook juist. Een ganse economie die louter op machines draait is niet verschillend van een waar mensen bij aanwezig zijn he.
Leg me eens een economie uit zonder mensen.
Je weet wel, uw economie waar de consument vervangen is door een machine.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 20:59   #310
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Extra werk en extra kosten dus (en extra risicofactoren).

Het is niet omdat u niet moet betalen dat er geen kosten aan verbonden zijn.
In uw auto moeten stappen om uw loon of pensioen in handen te krijgen zijn pas kosten. Onze overheid staat te janken om de auto thuis te laten en al wat men 'anders' aanpakt heeft tot gevolg dat we met zen allen achter het stuur moeten kruipen. Op voorwaarde dat je je 'een stuur' kan permitteren.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 21:19   #311
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Extra werk en extra kosten dus (en extra risicofactoren).
Een extra dimensie aan de draad? Risicofactoren?
Cash afhandig maken vereist direct contact en beperkt zich tot wat je op zak hebt. Rekeningen leeghalen kan vanuit elke uithoek van de wereld en beperkt zich niet tot wat je op zak hebt. Willen we de mensen eens tellen die op die wijze zijn geplunderd?
Verder, hoe reageer je als men je 'uitnodigt' om 'samen' via uw kaartje uw rekening leeg te halen? Die mannen even in een houtgreep nemen, in de boeien slaan en de politie bellen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 21:22   #312
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor laffe mensen is het toch moeilijk om neen te zeggen in hun auto of aan de supermarkt. Makkelijker is het dan om thuis te vergeten te storten.
Mensen die een stikker kopen zijn laffe mensen die het niet aandurven om neen te zeggen. Wel wel ...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 21:39   #313
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Denk het niet. Er wordt veel te veel geld verdiend aan onnozelheden die nergens voor nodig zijn. Veranderen gewoon om te veranderen is de nieuwe trend.
Dacht er vanmorgen nog aan. Vroeger ging ik mijn auto in met de sleutel en stak de sleutel in het contact. Nu moet je die sleutel niet meer in het contact steken maar starten met een startknop ? Was aan een sleutel draaien dan zo vermoeiend ?
Gevolg ik moet meer zoeken als wat anders naar mijn sleutel. Die zever komt uit de racerij.....echter een open race auto moet je niet op slot doen wegens geen deuren.
Al die zever maakt het leven onnodig stresserend.
En al die zever zorgt er ook voor dat we meer en meer papzakken zien rondlopen die hun eigen veters niet meer kunnen knopen.
Nu, die startknop die we in de moderne wagens vinden komt helemaal niet uit de racerij. Met die knop start de piloot zonder tussenkomst van wat dan ook gewoon de motor. Noodstop schakelaar aan, motormanagement krijgt zijn benodigde 12v en je bediend de startmotor. Jij bent dus in commando.

Bij de nieuwe wagens vraag je via de 'startknop' aan het motormanagement of hij a.u.b. de motor wil starten. Vervolgens gaat die nagaan of alles werkt zoals het hoort en pas dan gaat hij de motor opstarten.
Valt er ergens een nulletje waar een ééntje wordt verwacht dan mag je uw garage bellen. En ja, ook dat nog, die kennen geen verwittiging zoals de 'oude' wagens. Alles werkt perfect tot er helemaal geen beweging in te krijgen is. Een alles of niks spelletje dus.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 21:44   #314
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
echter een open race auto moet je niet op slot doen wegens geen deuren.
Al die zever maakt het leven onnodig stresserend.
Je kan een boete krijgen als de deuren van uw auto niet op slot zijn.

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 06:21   #315
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Steam is gestopt met bitcoins te aanvaarden voor de aankoop van games omdat het voor de betrokken sommen van enkele tientallen euro niet meer mogelijk was.
Haha, ja, bitcoin. De Ford-T van de cryptomunten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 06:26   #316
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Leg me eens een economie uit zonder mensen.
Je weet wel, uw economie waar de consument vervangen is door een machine.
Ik heb het al gedaan in deze draad. Wat is er speciaal "menselijk" aan "noden hebben om uw ding te doen" dat een machine niet zou hebben, en "diensten verlenen" dat een machine niet kan ? Geld is gewoon een boekhoudkundig principe van de verdeling van arbeid.

Neem een machine die zonnepanelen reinigt (A), en een installatie van zonnepanelen (B). De machine die zonnepanelen reinigt, kan elektriciteit nodig hebben van die zonnepanelen. Ze kan die elektriciteit bekomen, door A te betalen voor die elektriciteit. Nadien kan het zijn dat die zonnepanelen moeten gereinigd worden. B gaat dan die machine die hen reinigt, betalen om schoongemaakt te worden.

Neem vele verschillende types A, en vele verschillende types B, en je hebt een markt. Sommigen gaan teveel stroom verbruiken en te weinig reinigen. Die vallen dan stil, want worden "arm". Anderen zijn efficiente reinigers en gaan de ganse markt veroveren. Die worden 'rijk'.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 08:06   #317
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb het al gedaan in deze draad. Wat is er speciaal "menselijk" aan "noden hebben om uw ding te doen" dat een machine niet zou hebben, en "diensten verlenen" dat een machine niet kan ? Geld is gewoon een boekhoudkundig principe van de verdeling van arbeid.

Neem een machine die zonnepanelen reinigt (A), en een installatie van zonnepanelen (B). De machine die zonnepanelen reinigt, kan elektriciteit nodig hebben van die zonnepanelen. Ze kan die elektriciteit bekomen, door A te betalen voor die elektriciteit. Nadien kan het zijn dat die zonnepanelen moeten gereinigd worden. B gaat dan die machine die hen reinigt, betalen om schoongemaakt te worden.

Neem vele verschillende types A, en vele verschillende types B, en je hebt een markt. Sommigen gaan teveel stroom verbruiken en te weinig reinigen. Die vallen dan stil, want worden "arm". Anderen zijn efficiente reinigers en gaan de ganse markt veroveren. Die worden 'rijk'.
Volgens mij ben jij ambtenaar. Zo rond de pot draaien, daar moet je ervaring mee hebben. Even verbeteren dus:
toon me aan hoe een economie werkt waar alle consumenten machines zijn.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 28 april 2019 om 08:08.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 08:33   #318
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Volgens mij ben jij ambtenaar. Zo rond de pot draaien, daar moet je ervaring mee hebben. Even verbeteren dus:
toon me aan hoe een economie werkt waar alle consumenten machines zijn.
Ik heb U net een voorbeeld gegeven. Geen mens in het verhaal. Zonnepaneel machine ziet dat zijn rendement daalt door vuile panelen. Kan minder stroom maken, en haalt dus minder inkomsten uit zijn stroom. Belt een schoonmaak machine. Komen prijs overeen. Schoonmaak machine heeft stroom nodig. Belt (zelfde of andere) zonnepaneel machine om aan stroom te geraken. Komen prijs overeen.

Dat is hetzelfde soort voorbeeld als eenvoudige schoolboek economietjes van Jan die een boer is, en Piet die werktuigen voor boeren maakt, he. Piet heeft eten nodig, en gaat dat kopen bij Jan. Jan heeft werktuigen nodig, en gaat die kopen/laten herstellen bij Piet.

De twee voorbeeldjes zijn te simpel natuurlijk. In werkelijkheid zijn er meer economische aspecten dan enkel maar "stroom maken" en "panelen kuisen". Zoals er meer economische aspecten zijn aan een dorp dan "aan landbouw doen" en "harken maken". Maar je ziet dat het equivalent zal gaan, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 april 2019 om 08:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 09:16   #319
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Daarom dat men best de lonen en pensioenen terug in baar geld uitbetaald.
Pensioen of Loonbrief MET centen op het einde van de maand en iedereen is terug tevreden. Die constante achteruitgang moet toch ergens stoppen?
Neen, ik niet.

Papieren geld is risicovol & onhandig.

Ik betaal liever alles digitaal.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 10:17   #320
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Mensen die een stikker kopen zijn laffe mensen die het niet aandurven om neen te zeggen. Wel wel ...
Ofwel kan je niet lezen, ofwel probeer je me lasterlijk belachelijk te maken.

Mensen die geen goesting hebben om een sticker te kopen, maar dit niet durven toegeven aan de brave Roodkruisvrijwilliger, en bijgevolg thuis nooit een overschrijving zouden doen, zijn inderdaad laf.

Als u met dergelijke uitlaten wenst aan te geven dat u liever hebt dat ik me afzijdig hou van jouw commentaren, gelieve dit dan duidelijker te melden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be