Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2018, 14:40   #101
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Leg uit?
Ik ken er veel die nog graag enkele jaren verder wilden werken.
Die mogen dat toch en als ze dan stoppen stappen ze weer in het SWT systeem.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 15:08   #102
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op 18 beginnen met werken, dan heb je na 37,5 jaar gewerkt te hebben, 38 jaar gewerkt.

Je kan dus op 55,5 jaar op pensioen gaan.
Alleen wordt een jaar gerekend vanaf 1 juli.
Tenzij ge onmiddelijk aan de slag gaat na de school verliest ge dus een jaar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 15:18   #103
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Leg uit?
Ik ken er veel die nog graag enkele jaren verder wilden werken.
Die kunnen toch elders gaan werken. In Born bij VDL-Nedcar vragen ze toch nog personeel.
Zelfs met behoud van de bedrijfstoeslag.

bron: http://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t6
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:36   #104
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wie op zijn 48e al geen goesting meer heeft om te werken moet ook niet verlangen dat zijn hard werkende, veel belastingbetalende, medemens hem een vetpot gaat cadeau doen.
Oud gezegde: Wie moet betalen vind het steeds te veel, wie moet krijgen steeds te weinig.

Steeds opnieuw, of het u gaat over brug pensioen of iets anders zoals de “vreemdelingen industrie” worden voordelen gegeven aan en kleine minderheid die betaald worden via opgedrongen solidariteit afgedwongen door politieke partijen om kiesvee om te kopen!

Opgedrongen solidariteit tenadele van en grote meerderheid.

Echter de kleine minderheiden ALLERHANDE begunstigden en om gekochte stapelen zich steeds sneller op.

De opgestapelde kleine minderheiden ALLERHANDE begunstigden en om gekochte verkregen bovendien blijvende steun in onbepaalde tijd… tot aan de dood bij wijze van spreken.

Wat bewijst dat niet het de bedoeling was hen over een moeilijke periode te helpen maar om hen definitief aan een partij te linken >>om te kopen tot vast kiesvee!!

Resultaat: waardoor “de meerderheid” steeds minder instaat blijkt te zijn de kosten te dragen op te brengen.

Waardoor de meerderheid steeds meer de slaaf word van ALLERHANDE begunstigden en om gekochten.

Wat resulteert voor pensioen dat wie nog niet de “gunsten officieel” verkreeg nu langer zal moeten werken om met opgedrongen solidariteit “omgekochte” te blijven betalen!

Bewijst alleen dat gans die pensioen sector een grote manipulatie toestand is van politieke partijen om “hun” kiesvee te behagen!

Toch raar dat zij die groot loon hebben of de “omgekochten” zoals ambtenaren ook en groot pensioen krijgen.

Terwijl zij net de genen zijn die via pensioen sparen het makkelijkst hun pensioen kunnen opdrijven.

Dus volgens mij: iedereen gelijk voor de wet en iedereen gelijk pension en brugpensioen en co gewoon afschaffen!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:42   #105
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Oud gezegde: Wie moet betalen vind het steeds te veel, wie moet krijgen steeds te weinig.

Steeds opnieuw, of het u gaat over brug pensioen of iets anders zoals de “vreemdelingen industrie” worden voordelen gegeven aan en kleine minderheid die betaald worden via opgedrongen solidariteit afgedwongen door politieke partijen om kiesvee om te kopen!

Opgedrongen solidariteit tenadele van en grote meerderheid.

Echter de kleine minderheiden ALLERHANDE begunstigden en om gekochte stapelen zich steeds sneller op.

De opgestapelde kleine minderheiden ALLERHANDE begunstigden en om gekochte verkregen bovendien blijvende steun in onbepaalde tijd… tot aan de dood bij wijze van spreken.

Wat bewijst dat niet het de bedoeling was hen over een moeilijke periode te helpen maar om hen definitief aan een partij te linken >>om te kopen tot vast kiesvee!!

Resultaat: waardoor “de meerderheid” steeds minder instaat blijkt te zijn de kosten te dragen op te brengen.

Waardoor de meerderheid steeds meer de slaaf word van ALLERHANDE begunstigden en om gekochten.

Wat resulteert voor pensioen dat wie nog niet de “gunsten officieel” verkreeg nu langer zal moeten werken om met opgedrongen solidariteit “omgekochte” te blijven betalen!

Bewijst alleen dat gans die pensioen sector een grote manipulatie toestand is van politieke partijen om “hun” kiesvee te behagen!

Toch raar dat zij die groot loon hebben of de “omgekochten” zoals ambtenaren ook en groot pensioen krijgen.

Terwijl zij net de genen zijn die via pensioen sparen het makkelijkst hun pensioen kunnen opdrijven.

Dus volgens mij: iedereen gelijk voor de wet en iedereen gelijk pension en brugpensioen en co gewoon afschaffen!
Goed, moet dan niet iedereen gelijk bijdragen ook al zijn de verdiensten anders?

Laatst gewijzigd door alberto : 12 januari 2018 om 20:55.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:42   #106
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Dus op uw 56 op pensioen terwijl je nog kerngezond bent moet kunnen voor u?
Als je 40 jaar gewerkt hebt wel,mijn moeder stopte ook op die leeftijd(42 jaar actief).kapotte knie links,kapotte knie rechts,kapotte rug,chronische polsontsteking rechterpols en een tenniselleboog die opspeelde.De gevolgen van decennia fabriekslabeur,maar daar hebben liberale bureauventjes geen begrip voor.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:48   #107
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in een job blijven hangen die ge niet elke dag graag doet is vooral niet verstandig.
Als iedereen die zijn job niet graag doet morgen stopt dan lopen 90% van de fabrieken leeg,zit er niet veel volk meer aan de kassa in het warenhuis of denk je nu echt dat mensen met plezier andermans WC kuisen?
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:50   #108
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Als je 40 jaar gewerkt hebt wel,mijn moeder stopte ook op die leeftijd(42 jaar actief).kapotte knie links,kapotte knie rechts,kapotte rug,chronische polsontsteking rechterpols en een tenniselleboog die opspeelde.De gevolgen van decennia fabriekslabeur,maar daar hebben liberale bureauventjes geen begrip voor.
Van job en van werkgever veranderen is geen misdaad.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 20:57   #109
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Van job en van werkgever veranderen is geen misdaad.
Liberale prietpraat,of dacht u dat mensen die in 1956 op 14-jarige verplicht werden om te gaan werken in de fabriek in de jaren ’80 veel andere keuze hadden?
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 21:00   #110
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Van job en van werkgever veranderen is geen misdaad.
En welke job zou men met die gezongheids toestand wel aankunnen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 21:37   #111
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Liberale prietpraat,of dacht u dat mensen die in 1956 op 14-jarige verplicht werden om te gaan werken in de fabriek in de jaren ’80 veel andere keuze hadden?
Ja, ze hadden andere keuzes.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 21:38   #112
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En welke job zou men met die gezongheids toestand wel aankunnen ?
Wie heeft hen verplicht om tot die gezondheidstoestand te geraken.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 22:14   #113
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wie heeft hen verplicht om tot die gezondheidstoestand te geraken.
Hun werkgever ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 22:23   #114
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Alleen wordt een jaar gerekend vanaf 1 juli.
Tenzij ge onmiddelijk aan de slag gaat na de school verliest ge dus een jaar.
Tsja, als je in een bepaald jaar amper mee solidair zijt van september tot december ...
maar toch moet ik erkennen dat ik daar niets van af weet. Tellen de jaren afgerond op meer dan zes maanden ?
Weet jij daar iets meer over van te horen zeggen, of kan je iets overtuigender aanbrengen ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 22:36   #115
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tsja, als je in een bepaald jaar amper mee solidair zijt van september tot december ...
maar toch moet ik erkennen dat ik daar niets van af weet. Tellen de jaren afgerond op meer dan zes maanden ?
Weet jij daar iets meer over van te horen zeggen, of kan je iets overtuigender aanbrengen ?
Het is ondertussen 20 jaar geleden.
Schiet niet op de pianist als het ondertussen verandert is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 22:59   #116
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hun werkgever ?
Zij zelf.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2018, 23:57   #117
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Brugpensioen mogen ze wat mij betreft gerust wat moeilijker maken.
Kost ons pakken geld, en is trouwens ook on-eerlijk.

Iemand die in een 'grote doos' gewerkt heeft, die kan op brugpensioen.
Iemand die hetzelfde werk in een KMO gedaan heeft, die kan ernaar fluiten...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 03:39   #118
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Brugpensioen mogen ze wat mij betreft gerust wat moeilijker maken.
Kost ons pakken geld, en is trouwens ook on-eerlijk.

Iemand die in een 'grote doos' gewerkt heeft, die kan op brugpensioen.
Iemand die hetzelfde werk in een KMO gedaan heeft, die kan ernaar fluiten...
Juist weergegeven!

Het is inderdaad zo dat Brugpensioen een uitvinding was/is van de politieke partijen met sterke vakbonden. Dus CD&V en Sp.a in Vlaanderen en vooral PS in Wallonië die bij bedrijven zoals Ford veel kiesvee wilden binnen halen en verzilveren voor lange termijn door hen brugpensioen te geven.

Zoals ik al schreef in #104. Wat bewijst dat het niet de bedoeling was de mensen die hun werk verloren over een moeilijke periode heen te helpen, maar om hen definitief aan een partij te linken >>om te kopen tot vast kiesvee!! Met zeer veel publiciteit in pers en TV!

Over een moeilijke periode helpen kon door de werkloosheid uitkering bv een langere periode even hoog te houden of hen veel meer te begeleiden bij het zoeken naar nieuw werk.

Maar neen er werd gekozen en voornamelijk doorgedrukt om het electorale gewin om met geld te smijten om hen de werknemers die werkloos werden in die grote bedrijven en zo gans de familie om te kopen, en dat tot de dood! En de anderen maar betalen, en nu langer werken.
Terwijl inderdaad de mensen die werkloos werden in kleine KMO gewoon werkloos werden zonder brugpensioen!

Dat is waarom de pensioenen uiteindelijk niet meer te betalen zijn! Waarom we nu langer zullen moeten werken.

Mocht iedereen het zelfde minimum pensioen krijgen en niets meer, zouden we met zen allen niet zoveel belast moeten worden om de vele opgedrongen solidariteiten allerhande te bekostigen.

Zou iedereen dan ook makkelijker zelf aan pensioen sparen kunnen doen. Maar nu zijn er de prijsvogels die mogen genieten en de meerderheid zal de meeste belastingen van EU betalen en zal verder moeten werken.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 03:51   #119
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Dus eerst wat boomers omkopen met brugpensioen en dan wat immigranten omkopen met snel Belgwet.

Wat is t volgende? Zwaaien met het EVRM en zoveel mogelijk illegalen hier binnengooien om die dan ook weer om te dopen tot kiesvee. Wat zijn ze toch goed in putten maken en omkoping. Onze politici.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 03:58   #120
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Als iedereen die zijn job niet graag doet morgen stopt dan lopen 90% van de fabrieken leeg,zit er niet veel volk meer aan de kassa in het warenhuis of denk je nu echt dat mensen met plezier andermans WC kuisen?
Klopt. Dat is liberale prietpraat. Laat een CEO 1 maand toiletten kuisen en hij loopt wenend naar de mama.

Ze maken meer en meer regels en papieren om ons wat bezig te houden. Het is ook wel de mentaliteit v h klootjesvolk dat altijd van 9 tot 5 wil werken. Ga naar nachtwerk e.d. Maar de overheid wil ook nog wat stemmen overhouden met 9 tot 5 werk.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be