Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2019, 13:15   #1741
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Naja goed, veel joden in Israel zijn natuurlijk net zo goed de zigeuners van het Midden-Oosten.
Ze hebben dan toch 1 van de weinige functionele staten in het Midden Oosten.

Wat schiet er nog over? Jordanië en de stinkend rijke oliestaten.(en dan nog)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 14:21   #1742
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik denk dat hij met zijn geld zijn droom in een nachtmerrie omgeturned. Als klap op de vuurpijl: De huidige president van Hongarije heeft een beurs gehad, meen ik, van Soros gelieerd geld..


Soros had met zijn geld het voorelkaar gekregen dat een open-border minded persoon het tot burgemeester van Palermo heeft geschopt.

Kijk wat nu gaande is in Italië..

Laten we wel wezen dat het Hillary (Obama had niets in te brokken) en Sarkozy de echte boosdoeners zijn geweest met hun vuile oorlog in Libië en dus de dobbernegers.


Als Soros geld stopt hetgeen hij NU beweert dan heeft hij eigenaardig genoeg mijn zegen.

Soros ziet het gevaar van social media en in het bijzonder Facebook - en stelt zich tot mijn verbazing niet negatief op tegenover de Brexit; 'tegenwoordig' dan.

Puppet Hlilary Clinton beweerde recent dat illegale immigratie moest stoppen om extreem rechts een halt toe te roepen. Hallo denk ik dan; van wie heeft zij het ??

Ik begin waarachtig te geloven dat Soros inziet - in zijn laatste levensjaren - dat hij zijn eigen 'Frankenstein' heeft gecreëerd !
Zou het kunnen dat Soros doorheeft dat het kwaad geschied is en niet meer terug te draaien is... daarbij wel te verstaan dat dat kwaad zijn doel was...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 17:33   #1743
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Maar, hoe staat dat tegenover de stelling dat Israël een etnische zuivering uitvoert in Palestina?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 18:41   #1744
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zou het kunnen dat Soros doorheeft dat het kwaad geschied is en niet meer terug te draaien is... daarbij wel te verstaan dat dat kwaad zijn doel was...
Hun IQ is te hoog en hun moraal is te laag om over hun oordeel en doel te kunnen gissen, me dunkt.


Dit soort 'mensen' kunnen beter ruimtevaartuigen ontwikkelen - zo niet; ergens diep in een kerker worden verstopt; liefst achter een dikke stalen deur wel te verstaan.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 maart 2019 om 18:44.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 22:38   #1745
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Stuur nog een boze brief, negeer de realiteit, spijbel een paar middagen om te wandelen in Brussel en zing Kumbaya.
Het niet accepteren van de huidige realiteit en er kritiek op leveren is iets heel anders als de realiteit negeren.

Pretendeer niet neutraal te zijn door met kletspraatjes over de realiteit aan te komen . Door al uw commentaren heen hoor ik een oorverdovend gewapper van Israelische vlaggen
En rechten komen nooit aanwaaien , er is altijd al een struggle voor nodig geweest , het zijn geen giften van de machthebbers! Het zelfde gaat op voor de rechten van Palestijnen, daar is ook een struggle voor nodig. Niets doen gaat geen verandering brengen.
Citaat:
Het verjagen van de joden uit de Moslim gebieden in 1948 en later?
ja
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 23:03   #1746
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het niet accepteren van de huidige realiteit en er kritiek op leveren is iets heel anders als de realiteit negeren.
U negeert uw realiteit niet, da's een feit.
Citaat:
Pretendeer niet neutraal te zijn door met kletspraatjes over de realiteit aan te komen . Door al uw commentaren heen hoor ik een oorverdovend gewapper van Israelische vlaggen
Oorarts, lijkt me aangewezen, alhoewel die niet veel kan doen aan tinitis, zelfs niet in de vorm van vlaggenwapperen.
Citaat:
En rechten komen nooit aanwaaien , er is altijd al een struggle voor nodig geweest , het zijn geen giften van de machthebbers!
"Rechten" zijn alvast niet de gift van de zwakken.
Citaat:
Het zelfde gaat op voor de rechten van Palestijnen, daar is ook een struggle voor nodig. Niets doen gaat geen verandering brengen.
Dat schrijf ik dan ook. Boze brieven schrijven, kumbaya zingen en wat protestmarsen in Brussel gaan het ook niet doen.
Een atoombom in Tel Aviv, da's een paar andere mouwen.

Citaat:
Ja
Schrijf ik ergens dat dat misdadig is? Ik geef het alleen aan als een feit en referentie dat Israël niets anders doet dan de "tegenpartij".
Maar er is een groot verschil. Zitten die verdreven joden dan in door de VN betaalde kampen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 23:11   #1747
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ze hebben dan toch 1 van de weinige functionele staten in het Midden Oosten.

Wat schiet er nog over? Jordanië en de stinkend rijke oliestaten.(en dan nog)
Landen in die regio hebben de pech dat ze op 's werelds grootste energie voorraden zitten, en du steeds te maken krijgen met machtige buitenstanders
die met hun interventies de ontwikkeling tegen houden of afremmen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 23:26   #1748
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Landen in die regio hebben de pech dat ze op 's werelds grootste energie voorraden zitten, en du steeds te maken krijgen met machtige buitenstanders
die met hun interventies de ontwikkeling tegen houden of afremmen.
Saoedie Arabië, de VAE, Koeweit, Qatar.... Onderontwikkelde staten die konstant door de hypermacht, de VS platgebombardeerd worden? Bedoel je dat ?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 18 maart 2019 om 23:26.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2019, 12:01   #1749
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U negeert uw realiteit niet, da's een feit.

Oorarts, lijkt me aangewezen, alhoewel die niet veel kan doen aan tinitis, zelfs niet in de vorm van vlaggenwapperen.
De slachtoffers die vallen in dit conflict zijn nu steeds de Palestijnen en die zijn daar volgens u altijd zelf schuldig aan .
Alway's Blame the victim en wapper met de Israelische vlag

Citaat:
"Rechten" zijn alvast niet de gift van de zwakken.
Ze zijn van niemand een gift .

Citaat:
Dat schrijf ik dan ook. Boze brieven schrijven, kumbaya zingen en wat protestmarsen in Brussel gaan het ook niet doen.
Een atoombom in Tel Aviv, da's een paar andere mouwen.
Kijk gewoon naar hoe wij aan onze rechten zijn gekomen , er was serieus activisme voor nodig en vaak niet eens militaire macht.


Citaat:
Schrijf ik ergens dat dat misdadig is? Ik geef het alleen aan als een feit en referentie dat Israël niets anders doet dan de "tegenpartij".
En dat is feitelijk onjuist , het gaat om Palestijnen en niet om de gehele Arabische wereld. Wat hebben bijna alle inwoners van Gaza nu te maken met wat andere mensen voor hun geboorte allemaal gedaan hebben ???
geen ene reet. Wat hebben zij nog voor banden met de buurlanden , 0,0 niets
En toch is dat precies hetgeen wat door de propagandisten van Israel aan hen gekoppeld word.

Israel heeft 2 miljoen mensen in een kooi gezet . Nergens ter wereld bestaat er een klein gebied zoals Gaza waaruit je niet eens weg kan vluchten.
Welke realiteit negeer ik dan volgens u ?
U lijkt een probleem te hebben met kritiek op de realiteit , door te stellen dat het zinloos is . Waarom neemt u de moeite om dat steeds te gaan zeggen ?
Wat is het probleem van die kritiek als het toch zinloos is ?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2019, 13:29   #1750
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De slachtoffers die vallen in dit conflict zijn nu steeds de Palestijnen en die zijn daar volgens u altijd zelf schuldig aan .
Neen, het is de schuld van de VN, die had Israël nooit bestaansrecht moeten geven. Of nee, het is de schuld van de Nazi's, want die hebben gefaald.
Of zou het de schuld kunnen zijn van een paar Hamasiaanse verzetshelden die telkens op een verkeerd moment een niet zo succesvolle actie ondernemen.
Citaat:
Alway's Blame the victim en wapper met de Israelische vlag
Tuurlijk, de joden zijn de schuld van alles en de VN zit als een monster onder uw bed.
Citaat:
Ze zijn van niemand een gift .
Kijk gewoon naar hoe wij aan onze rechten zijn gekomen , er was serieus activisme voor nodig en vaak niet eens militaire macht.
Als uw rechten ontzegd worden, hoe krijgt u die dan terug?


Citaat:
En dat is feitelijk onjuist , het gaat om Palestijnen en niet om de gehele Arabische wereld.
Citaat:
Wat hebben bijna alle inwoners van Gaza nu te maken met wat andere mensen voor hun geboorte allemaal gedaan hebben ???
geen ene reet. Wat hebben zij nog voor banden met de buurlanden , 0,0 niets
We moeten niet ver teruggaan om een paar debielen en strandraketten te vinden die Israël irriteerden. Dat er 1 800 000 Gazanen last van hebben, awel, dat ze die debielen dan eens een deftige les leren, ze zijn met genoeg nietwaar.
En de buurlanden willen 0.0 te maken hebben met de Palestijnen.
Citaat:
En toch is dat precies hetgeen wat door de propagandisten van Israel aan hen gekoppeld word.
En de anti Israël propagandisten geven de joden toch de schul van alles.
Citaat:
Israel heeft 2 miljoen mensen in een kooi gezet . Nergens ter wereld bestaat er een klein gebied zoals Gaza waaruit je niet eens weg kan vluchten.
Probeer eens Noord Korea. Of Myanmar. Meer mensen, minder rechten.
Citaat:
Welke realiteit negeer ik dan volgens u ?
Dat Israël gewoon blijft verder doen.
Citaat:
U lijkt een probleem te hebben met kritiek op de realiteit , door te stellen dat het zinloos is . Waarom neemt u de moeite om dat steeds te gaan zeggen ?Wat is het probleem van die kritiek als het toch zinloos is ?
Ik heb vooral kritiek op het oeverloze gezeik.
Als de "wereld" Israël tot orde wil roepen, gaat dat niet gebeuren met boze brieven en nietszeggende VN resoluties.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 16:08   #1751
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, het is de schuld van de VN, die had Israël nooit bestaansrecht moeten geven. Of nee, het is de schuld van de Nazi's, want die hebben gefaald.
Het is niet de schuld van wat er in een ver verleden plaatsvond . Allemaal slappe excuses voor de personen die nu misdaden begaan !

Citaat:
Of zou het de schuld kunnen zijn van een paar Hamasiaanse verzetshelden die telkens op een verkeerd moment een niet zo succesvolle actie ondernemen.
Waarom is het succes van hun acties van belang bij de schuldvraag ?

Citaat:
Tuurlijk, de joden zijn de schuld van alles en de VN zit als een monster onder uw bed.
Zijn nooit mijn woorden geweest .

Citaat:
Als uw rechten ontzegd worden, hoe krijgt u die dan terug?
Dat hangt van heel veel factoren af .


Citaat:
We moeten niet ver teruggaan om een paar debielen en strandraketten te vinden die Israël irriteerden. Dat er 1 800 000 Gazanen last van hebben, awel, dat ze die debielen dan eens een deftige les leren, ze zijn met genoeg nietwaar.
Veel Gazanen staan achter die raketaanvallen ! en met goede redenen .
De bevolking gaat zich niet massaal tegen hamas keren. Dat denken alleen de mensen die te suf zijn om de impact van de Israelische acties te begrijpen.


Citaat:
En de buurlanden willen 0.0 te maken hebben met de Palestijnen.
Waarom sleept die er dan steeds bij .
Citaat:
En de anti Israël propagandisten geven de joden toch de schul van alles.
Alleen hebben die geen wereldwijd vertakte dik betaalde lobby om hun leugens aan de man te brengen.




Citaat:
Dat Israël gewoon blijft verder doen.

Ik heb vooral kritiek op het oeverloze gezeik.
Als de "wereld" Israël tot orde wil roepen, gaat dat niet gebeuren met boze brieven en nietszeggende VN resoluties.
En daarom heeft Israel altijd gelijk en zijn hun misdaden niet misdadig ??
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 16:23   #1752
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het is niet de schuld van wat er in een ver verleden plaatsvond . Allemaal slappe excuses voor de personen die nu misdaden begaan !
En daarom heeft Israel altijd gelijk en zijn hun misdaden niet misdadig ??
Omdat niemand hen dat recht om "misdadiger te zijn" afneemt.
Citaat:
Waarom is het succes van hun acties van belang bij de schuldvraag ?
Als de vrijheidsstrijders succesvol zijn, zijn ze niet schuldig, maar winnaar.
Citaat:
Zijn nooit mijn woorden geweest
Oh neen?
Klopt, u hebt dat nooit zo geschreven. Maar iedereen met een paar samenwerkende hersencellen begrijpt het wel.
En ik heb een fout geschreven. Het is de VS dat als monster onder uw bed zit.
En u bevestigd het toch weer wel met dit prachtstaaltje aluminiumfoliehoedjespropagandisme.
Citaat:
Alleen hebben die geen wereldwijd vertakte dik betaalde lobby om hun leugens aan de man te brengen.
(Al Jazera niet nee? Of al die door oliedollars betaalde moskeën en madrassas?)
Citaat:
Dat hangt van heel veel factoren af
Volgens mij slechts 1. Dat u sterk genoeg bent om uw "rechten" op te eisen. Is dat niet met eigen macht, dan wel met de macht van anderen die u wel willen gebruiken.
Citaat:
Waarom sleept u die er dan steeds bij .
Omdat ze een deel van het grotere probleem zijn.
Citaat:
Veel Gazanen staan achter die raketaanvallen ! en met goede redenen .
De bevolking gaat zich niet massaal tegen hamas keren. Dat denken alleen de mensen die te suf zijn om de impact van de Israelische acties te begrijpen.
Tegen Hamas keren in Gaza is een ritje achter de motor.(West Oever is niet Gaza...)
Dat kan alleen lukken als velen dat tegelijk doen.
Of als Israël het gezeik grondig beu zou worden en een ander nut voor Gaza zou vinden dan wat het nu is. Een politiek wapen om de Israëli bevolking in de richting te leiden die de overheid wil. (vergelijk het maar met het klimaatgezeik waar men dat luxe-probleem kan bekostigen.)
Een derde optie is dat de desbetreffende buurlanden het Palestijns probleem ook willen "oplossen".

Alleen zijn de meeste buurlanden of te zwak, of te slim om zich in dat wespennest te willen begeven. VN betaalde Palestijnse kampen bewaken, en daar stopt het momenteel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 06:51   #1753
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

we komen nu in de laatste rechte lijn naar de verkiezingen. De retoriek is op zijn scherpst, de beloftes vliegen in het ronde en dure eden worden gezworen.
Er zijn eigenlijk maar twee kanshebbers om de volgende premier te worden : Netanyahu (Likud) die zichzelf wil opvolgen of Benny Gantz van de Blue and White coalitie. Links ligt op apegapen en de arabische politici zijn druk bezig elkaar in de gracht te rijden. De ultra orthodoxen wachten zoals gewoonlijk, die weten dat hun steun voor een volgende coalitie toch weer nodig zal zijn en dat ze dan hun eisenpakket op tafel kunnen zwieren.

Wat opvalt is dat de topics waarover alle toespraken van Netanyahu zowel als van Gantz voor het overgrote deel gaan over de nationale veiligheid, en de uitgesproken intentie om de westbank nooit op te geven. De laatste week heeft Gantz expliciet duidelijk gemaakt dat met hem als premier er geen enkele settler ooit zal verplaatst worden. Netanyahu heeft er nog een schepje bovenop gedaan door te zeggen dat er met hem als premier ook een definitieve controle 'tot aan de Jordaan' zal blijven bestaan. Lees : heel de westbank blijft bij Israël.
Netanyahu maakt handig gebruik van zijn goede relatie met de Trump administratie en neemt zelfs al een voorafname op het fameuze plan van Trump dat hij pas na de verkiezingen wil publiek maken. Met name : hij bevestigde dat hij woordelijk zei tegen Trump dat wat er ook in zijn plan staat, er niks van in huis zal komen als er settlers zouden moeten verplaatst worden.

Conclusie : wie het ook zal worden, de volgende regering en haar premier zullen nul komma nul toegevingen doen op vlak van territorium.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 06:56   #1754
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
we komen nu in de laatste rechte lijn naar de verkiezingen. De retoriek is op zijn scherpst, de beloftes vliegen in het ronde en dure eden worden gezworen.
Er zijn eigenlijk maar twee kanshebbers om de volgende premier te worden : Netanyahu (Likud) die zichzelf wil opvolgen of Benny Gantz van de Blue and White coalitie. Links ligt op apegapen en de arabische politici zijn druk bezig elkaar in de gracht te rijden. De ultra orthodoxen wachten zoals gewoonlijk, die weten dat hun steun voor een volgende coalitie toch weer nodig zal zijn en dat ze dan hun eisenpakket op tafel kunnen zwieren.

Wat opvalt is dat de topics waarover alle toespraken van Netanyahu zowel als van Gantz voor het overgrote deel gaan over de nationale veiligheid, en de uitgesproken intentie om de westbank nooit op te geven. De laatste week heeft Gantz expliciet duidelijk gemaakt dat met hem als premier er geen enkele settler ooit zal verplaatst worden. Netanyahu heeft er nog een schepje bovenop gedaan door te zeggen dat er met hem als premier ook een definitieve controle 'tot aan de Jordaan' zal blijven bestaan. Lees : heel de westbank blijft bij Israël.
Netanyahu maakt handig gebruik van zijn goede relatie met de Trump administratie en neemt zelfs al een voorafname op het fameuze plan van Trump dat hij pas na de verkiezingen wil publiek maken. Met name : hij bevestigde dat hij woordelijk zei tegen Trump dat wat er ook in zijn plan staat, er niks van in huis zal komen als er settlers zouden moeten verplaatst worden.

Conclusie : wie het ook zal worden, de volgende regering en haar premier zullen nul komma nul toegevingen doen op vlak van territorium.
Iedereen blij in Palestina en omstreken dat de zomer eraan komt:


__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 16:44   #1755
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
we komen nu in de laatste rechte lijn naar de verkiezingen. De retoriek is op zijn scherpst, de beloftes vliegen in het ronde en dure eden worden gezworen.
Er zijn eigenlijk maar twee kanshebbers om de volgende premier te worden : Netanyahu (Likud) die zichzelf wil opvolgen of Benny Gantz van de Blue and White coalitie. Links ligt op apegapen en de arabische politici zijn druk bezig elkaar in de gracht te rijden. De ultra orthodoxen wachten zoals gewoonlijk, die weten dat hun steun voor een volgende coalitie toch weer nodig zal zijn en dat ze dan hun eisenpakket op tafel kunnen zwieren.

Wat opvalt is dat de topics waarover alle toespraken van Netanyahu zowel als van Gantz voor het overgrote deel gaan over de nationale veiligheid, en de uitgesproken intentie om de westbank nooit op te geven. De laatste week heeft Gantz expliciet duidelijk gemaakt dat met hem als premier er geen enkele settler ooit zal verplaatst worden. Netanyahu heeft er nog een schepje bovenop gedaan door te zeggen dat er met hem als premier ook een definitieve controle 'tot aan de Jordaan' zal blijven bestaan. Lees : heel de westbank blijft bij Israël.
Netanyahu maakt handig gebruik van zijn goede relatie met de Trump administratie en neemt zelfs al een voorafname op het fameuze plan van Trump dat hij pas na de verkiezingen wil publiek maken. Met name : hij bevestigde dat hij woordelijk zei tegen Trump dat wat er ook in zijn plan staat, er niks van in huis zal komen als er settlers zouden moeten verplaatst worden.

Conclusie : wie het ook zal worden, de volgende regering en haar premier zullen nul komma nul toegevingen doen op vlak van territorium.
Dat had ik u lang geleden al kunnen vertellen, zo gaat het namelijk al decennia lang.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2019, 18:15   #1756
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat niemand hen dat recht om "misdadiger te zijn" afneemt.
Dus dan is het niet misdadig ?? merkwaardige redenering .

Citaat:
Als de vrijheidsstrijders succesvol zijn, zijn ze niet schuldig, maar winnaar.
vrijheidsstrijders zijn hoe dan ook niet schuldig, en zodra ze succesvol zijn bestaan ze niet meer.

Citaat:
Oh neen?
Klopt, u hebt dat nooit zo geschreven. Maar iedereen met een paar samenwerkende hersencellen begrijpt het wel.
En ik heb een fout geschreven. Het is de VS dat als monster onder uw bed zit.
Er zit helemaal niets onder mijn bed , en met joden of het jodendom heeft dit alles niets te maken voor mij.

Citaat:
En u bevestigd het toch weer wel met dit prachtstaaltje aluminiumfoliehoedjespropagandisme.
Geen andere staat ter wereld ontvangt zo veel militaire steun van een ander land als Israel.
Geen ander land ontvangt zo veel diplomatieke steun als Israel van de VS
Daar valt niets aan af te dingen.




Citaat:
Tegen Hamas keren in Gaza is een ritje achter de motor.(West Oever is niet Gaza...)
Totale nonsense , Veel Gazanen zijn nergens meer bang voor. Er bestaat geen alternatief op hamas.
Citaat:
Dat kan alleen lukken als velen dat tegelijk doen.
Of als Israël het gezeik grondig beu zou worden en een ander nut voor Gaza zou vinden dan wat het nu is. Een politiek wapen om de Israëli bevolking in de richting te leiden die de overheid wil. (vergelijk het maar met het klimaatgezeik waar men dat luxe-probleem kan bekostigen.)
Een derde optie is dat de desbetreffende buurlanden het Palestijns probleem ook willen "oplossen".
Alleen zijn de meeste buurlanden of te zwak, of te slim om zich in dat wespennest te willen begeven. VN betaalde Palestijnse kampen bewaken, en daar stopt het momenteel.
Buurlanden gaan geen steun krijgen vanuit hun bevolking om Palestijnen aan te gaan vallen , want daar komt het op neer.
Dat Gaza geen echte steun of hulp krijgt komt toch echt doordat de verenigde staten achter Israël staat en heel veel invloed heeft in de regio.
Dat heeft met hamas geen reet te maken.

U doet steeds alsof het grote probleem Gaza en hamas is , dat opgelost moet worden , maar het is de Israeliasche bezettings politiek die nu eenmaal zorgt voor groeperingen als hamas. Hamas is ook geen bedreiging voor buurlanden , alleen in beperkte mate voor Israel.
Hamas is een tandeloze organisatie die slechts als de grote demoon dient, en de aandacht afleid van het probleem dat de bevolking heeft.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 07:17   #1757
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Dit is zeer duidelijke taal :

Citaat:
Netanyahu: If I’m re-elected, I’ll extend sovereignty to West Bank settlements
PM says ‘I am going to apply Israeli sovereignty’ and ‘I don’t distinguish between settlement blocs and isolated settlements’; rules out Palestinian state as existential danger

Prime Minister Benjamin Netanyahu vowed on Saturday to extend Israeli sovereignty to the settlements of the West Bank if he is re-elected in Tuesday’s elections.

Flatly ruling out Palestinian statehood, which he said would “endanger our existence,” Netanyahu promised to permanently maintain overall Israeli security control in the West Bank and to formalize Israeli rule over the 400,000-plus Israeli Jews in the settlements. This would apply not only to major settlement blocs, but also to isolated settlements, he indicated.
Bank settlements, April 6, 2019 (Channel 12 news screenshot)

Prime Minister Benjamin Netanyahu vowed on Saturday to extend Israeli sovereignty to the settlements of the West Bank if he is re-elected in Tuesday’s elections.

Flatly ruling out Palestinian statehood, which he said would “endanger our existence,” Netanyahu promised to permanently maintain overall Israeli security control in the West Bank and to formalize Israeli rule over the 400,000-plus Israeli Jews in the settlements. This would apply not only to major settlement blocs, but also to isolated settlements, he indicated.

Asked in a Channel 12 interview why he hadn’t already extended Israeli law to the settlements or annexed them, he initially replied, “Who says we won’t do that? We’re on the way…. The next term will be fateful.”

Get The Times of Israel's Daily Edition by email and never miss our top stories
Free Sign Up

Pushed further, he specified, “We’ll go to the next stage.”

“I am going to apply Israeli sovereignty, but I don’t distinguish between settlement blocs and isolated settlements. From my perspective, each of those settlement points is Israeli. We have responsibility [for them] as the government of Israel. I don’t uproot any, and I won’t transfer them to the sovereignty of the Palestinians. I take care of them all.”
bron: https://www.timesofisrael.com/netany...k-settlements/

Dit is een game changer, de anders eeuwige twijfelaar Netanyahu neemt hier een positie in die het spel duidelijk maakt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 april 2019 om 07:22.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 07:47   #1758
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

De internationale pers neemt het ook op : frontpage van The Guardian https://www.theguardian.com/world/20...pied-west-bank

Al Jazeera negeert het totaal
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 10:59   #1759
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dus dan is het niet misdadig ?? merkwaardige redenering .
Als een misdaad niet bestraft wordt, maakt het dan uit hoe het genoemd wordt?
Citaat:
vrijheidsstrijders zijn hoe dan ook niet schuldig, en zodra ze succesvol zijn bestaan ze niet meer.
In zandbakkiestan wil dat alleen zeggen dat de verliezende partij of uitgeroeid is, of dat ze vanaf dan vrijheidsstrijders genoemd worden.
Citaat:
Er zit helemaal niets onder mijn bed
Aan uw schrijfsels te lezen moet er een uncle Sam met tentakels en vampiertanden onder zitten.
Citaat:
En met joden of het jodendom heeft dit alles niets te maken voor mij.
Awel, leg dat eens uit aan de Palestijnen. Het feit dat de VN Israël specifiek heeft toegewezen aan de Joden zorgde voor het begin van de huidige zever.
Citaat:
Geen andere staat ter wereld ontvangt zo veel militaire steun van een ander land als Israël.
Geen ander land ontvangt zo veel diplomatieke steun als Israël van de VS
Daar valt niets aan af te dingen.
Dat Gaza geen echte steun of hulp krijgt komt toch echt doordat de Verenigde Staten achter Israël staat en heel veel invloed heeft in de regio.
Dat heeft met Hamas geen reet te maken.
Dat heeft Israël dan mooi voor elkaar.
Dat de Palestijnen maar zo'n machtige vriend zouden hebben. Niemand verbied hen te gaan kontlikken bij andere machtigen.
Oh, ze hadden wel wat vrienden. Zoals Jordanië. Waarom nu niet meer?
Citaat:
Totale nonsense , Veel Gazanen zijn nergens meer bang voor.
Ouders die van hun kinderen houden, die zijn bang voor hun kinderen.
Aangezien veel Gazanen ouder zijn van vele kinderen wil uw uitspraak zeggen dat veel Gazanen niet van hun kinderen houden.
Citaat:
Er bestaat geen alternatief op Hamas.
Er bestaat altijd een alternatief. Maar dat het beter is dan Hamas, da's de vraag.
Maar weerom, Gaza is niet gelijk aan "de Palestijnen", en Hamas is alvast niet de leiding van alle Palestijnen
Citaat:
Buurlanden gaan geen steun krijgen vanuit hun bevolking om Palestijnen aan te gaan vallen , want daar komt het op neer.
Moet ook niet, zolang de Palestijnen voornamelijk voortplanten in de NV kampen en niet moeilijk doen voor de lokale bevolking is het allemaal wel in orde. Maar dat kan zo veranderen.
Citaat:
U doet steeds alsof het grote probleem Gaza en Hamas is , dat opgelost moet worden.
Ik doe net niet alsof. Ik schrijf regelmatiger dat "Gaza en Hamas probleem kunstmatig in leven gehouden wordt.
Citaat:
Maar het is de Israël bezettings politiek die nu eenmaal zorgt voor groeperingen als Hamas. Hamas is ook geen bedreiging voor buurlanden , alleen in beperkte mate voor Israël.
Oh, vertel dat eens aan Egypte, bijvoorbeeld aan de soldaten die afgeslacht werden in hun basisje, waarna de pantservoertuigen daar "veroverd" per direct gebruikt werden om Gaza-Egyptische grensovergang aan te vallen.
Citaat:
Hamas is een tandeloze organisatie die slechts als de grote demoon dient, en de aandacht afleid van het probleem dat de bevolking heeft.
Hey, dat hebt u dan wel door.
Maar de enige reden waarom Hamas geen "echt" gevaar is voor Israël, zijn de acties van Israël zelf (met Egyptische hulp ten andere).
Niet omdat Hamas en soortgelijke organisaties niet ongevaarlijk willen zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 18:48   #1760
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Bizar dat Netanyahu niet wordt afgestraft om zijn corruptie. Laat zien dat et allemaal erg one issue is daar.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be