Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 maart 2014, 23:35   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
De advocaten en notarissen in mijn vriendenkring bevestigen allen het volgende: er zijn twee momenten waarop familiale vetes zich ontwikkelen en diepe frustraties allerhande vanonder de stenen komen gekropen en dat is ten eerste in het geval van een erfenisverdeling (om de evidente financiële redenen) en wanneer de (groot)ouders aftakelen en ze uit huis moeten geplaatst worden. Broers, zusters, neven en nichten, kinderen en kleinkinderen, waar ze voorheen schijnbaar nog in harmonie met elkaar overweg konden, worden ze plots (erf)vijanden en dat leidt vaak tot zeer verregaande taferelen. Verwanten gaan elkaar de duvel aandoen, complotten smeden en 'allianties' aangaan uit puur opportunistisch belang. Ouderen die vaak uit huis geplaatst worden, zijn daar niet zelden de speelbal van. Wanneer iemand op sterven ligt of iemand pas is komen te gaan, liggen de familieleden vaak al rollend met elkaar over straat, dus wanneer het lijk (letterlijk !) nog niet goed en wel 'koud' is.
Al weet je natuurlijk, toch lijkt het er niet aan te komen met ik het op dat vlak met mijn broers aan de stok zal krijgen. Niettemin hebben mijn ouders de erfenis op voorhand geregeld: bij opeenvolgende momenten hebben ze een verdeling doorgevoerd van hun eigendommen. Dat gebeurde in elkaars bijzijn, zodat niemand later kan zeggen "Jij hebt meer gekregen dan ik". Andere zaken werden overgeheveld in gedeelde eigendom.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 16:50   #22
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Hoe ver sta je met het testen?
Ik was een week weg en ben er volop mee bezig en je bericht lezen komt als geroepen.

Ik heb nu met de g-mail van twee zussen en een broer hen toegang verschaft en 'wijziging aanbrengen en toegang beheren' ingevoerd.

Net met mijn broer gebeld. Hij heeft die activeringsemail ontvangen (in het Engels). Hij is op de kalender geraakt, MAAR hij ziet mijn berichten op enkele kalenderdagen van maart geschreven, niet staan. En nu weet ik ook niet meer wat hij moet doen om mijn reeds geschreven berichten te kunnen lezen en deze van in de toekomst van andere zussen en broer. Ik vermoed dat hij en de anderen nog een geste moeten uitvoeren, maar dewelke en waar?

Ik ben je heel dankbaar voor de hulp die je al geboden hebt. Zeker nu ik voor de onmogelijke uitdaging sta een familiebijeenkomst te organiseren. Die kalender moet al een beetje het ijs breken en zo vlug mogelijk in gebruik genomen worden.


Of heb ik iets nagelaten te doen?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2014, 22:06   #23
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik was een week weg en ben er volop mee bezig en je bericht lezen komt als geroepen.

Ik heb nu met de g-mail van twee zussen en een broer hen toegang verschaft en 'wijziging aanbrengen en toegang beheren' ingevoerd.

Net met mijn broer gebeld. Hij heeft die activeringsemail ontvangen (in het Engels). Hij is op de kalender geraakt, MAAR hij ziet mijn berichten op enkele kalenderdagen van maart geschreven, niet staan. En nu weet ik ook niet meer wat hij moet doen om mijn reeds geschreven berichten te kunnen lezen en deze van in de toekomst van andere zussen en broer. Ik vermoed dat hij en de anderen nog een geste moeten uitvoeren, maar dewelke en waar?

Ik ben je heel dankbaar voor de hulp die je al geboden hebt. Zeker nu ik voor de onmogelijke uitdaging sta een familiebijeenkomst te organiseren. Die kalender moet al een beetje het ijs breken en zo vlug mogelijk in gebruik genomen worden.


Of heb ik iets nagelaten te doen?
En een andere broer heeft een gmail met 'be' op het einde doorgegeven. Is dat een vergissing van zijnentwege?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 13:14   #24
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
En een andere broer heeft een gmail met 'be' op het einde doorgegeven. Is dat een vergissing van zijnentwege?
Wat je broers en zussen ook moeten doen:

- In hun gmail account klikken ze rechtsboven naast hun account naam op ‘apps’, een vierkant blokje met kleinere blokjes in
- Daar nemen ze calendar
- Daar klikken ze op instellingen (tandwieltje rechtsboven)
- Dan klikken ze nog eens op instellingen
- Tab agenda’s
- Naast hun naam klikken je broers/zusters op ‘Gedeeld:instellingen bewerken’
- Delen met bepaalde personen => daar voeren ze jouw email adres in en van de andere broers en zusters, zorg er voor dat bij ‘instellingen voor bevoegdheden’ de volgende instelling staat: wijziging aanbrengen in afspraken


Kijk ook het volgende eens na:

Klik op een afspraak, neem bewerken en kies bij privacy: standaard of openbaar.

Zien je andere zussen de afspraak in je agenda wel?
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!

Laatst gewijzigd door bf62 : 25 maart 2014 om 13:20.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 09:32   #25
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Wat je broers en zussen ook moeten doen:

- In hun gmail account klikken ze rechtsboven naast hun account naam op ‘apps’, een vierkant blokje met kleinere blokjes in
- Daar nemen ze calendar
- Daar klikken ze op instellingen (tandwieltje rechtsboven)
- Dan klikken ze nog eens op instellingen
- Tab agenda’s
- Naast hun naam klikken je broers/zusters op ‘Gedeeld:instellingen bewerken’
- Delen met bepaalde personen => daar voeren ze jouw email adres in en van de andere broers en zusters, zorg er voor dat bij ‘instellingen voor bevoegdheden’ de volgende instelling staat: wijziging aanbrengen in afspraken


Kijk ook het volgende eens na:

Klik op een afspraak, neem bewerken en kies bij privacy: standaard of openbaar.

Zien je andere zussen de afspraak in je agenda wel?
Eén broer kreeg wel een activeringsemail, en raakte op kalender maar zag mijn afspraken niet. En ik heb mijn geplaatste afspraken indd niet bewerkt in 'standaard' of in 'openbaar'. Wat is trouwens het verschil tussen beiden? Betekent 'openbaar' dat alle toegelaten personen het bericht kunnen lezen (wat dus de bedoeling is) ? En betekent 'standaard' dat mijn berichten alleen voor mij zichtbaar zijn?

Ik moet alles opnieuw doen en de informatie die je nu hebt verstrekt erbij voegen want ik wist niet dat ze al die handelingen nog moesten verrichten.

Ik ga daar mee wachten tot ik het verschil weet tussen 'standaard' en 'openbaar'. Want daar ga ik vragen over krijgen.

Alweer wreed bedankt!
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 10:56   #26
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Eén broer kreeg wel een activeringsemail, en raakte op kalender maar zag mijn afspraken niet. En ik heb mijn geplaatste afspraken indd niet bewerkt in 'standaard' of in 'openbaar'. Wat is trouwens het verschil tussen beiden? Betekent 'openbaar' dat alle toegelaten personen het bericht kunnen lezen (wat dus de bedoeling is) ? En betekent 'standaard' dat mijn berichten alleen voor mij zichtbaar zijn?

Ik moet alles opnieuw doen en de informatie die je nu hebt verstrekt erbij voegen want ik wist niet dat ze al die handelingen nog moesten verrichten.

Ik ga daar mee wachten tot ik het verschil weet tussen 'standaard' en 'openbaar'. Want daar ga ik vragen over krijgen.

Alweer wreed bedankt!
standaard: Voor deze afspraak worden standaard de instellingen voor delen van deze agenda gevolgd: afspraakdetails zijn zichtbaar voor iedereen die de details van andere afspraken in deze agenda kan bekijken.

openbaar: Als je deze afspraak openbaar maakt, worden alle afspraakdetails zichtbaar voor iedereen die toegang heeft tot deze agenda, zelfs als deze mensen geen details van andere afspraken kunnen bekijken.

privé: Als je deze afspraak privé maakt, worden alle afspraakdetails verborgen voor iedereen die toegang heeft tot deze agenda, tenzij deze mensen het toegangsniveau 'Wijzigingen aanbrengen in afspraken' of hoger hebben.

Misschien was ik iets te vlug met die extra uitleg, die extra handeling (Wat je broers en zussen ook moeten doen) is misschien niet nodig. Zodra ik de nodige tijd heb doe ik een aantal testjes, ondertussen geef ik je al een link met nuttige informatie:

https://support.google.com/calendar/...#topic=3417969

Misschien met je eventjes een testperiode uitvoeren met één familielid om op die manier de nodige ervaring te verkrijgen. Daarna kan je de groep uitbreiden.
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!

Laatst gewijzigd door bf62 : 26 maart 2014 om 11:13.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 11:23   #27
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard

Dit is misschien een oplossing voor de broer die je afspraken niet ziet staan:

Citaat:
Als je problemen ondervindt met het delen van de agenda, verwijder je de gedeelde persoon uit de instellingen van je agenda en deel je je agenda nogmaals om het probleem op te lossen.
Bron: https://support.google.com/calendar/..._topic=1672470
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 14:50   #28
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard

Testen is gedaan:

Waarschijnlijk heeft je broer de volgende fout gemaakt: om jouw afspraken te zien moet hij bij 'andere agenda's' het vakje van jouw agenda aanvinken zodat het gekleurd blijft. Om fouten te vermijden zetten ze hun eigen agenda best af ==> 'Mijn agenda's' vakje uitvinken

Vermits jij hun alle rechten gegeven hebt kunnen ze jouw agenda volledig beheren.

Je hebt ook de mogelijkheid om bij een afspraak gasten toe te voegen. Op deze manier krijgt iedereen een mail en kunnen ze op een bepaalde afspraak gaan antwoorden.
bv. Wie zorgt er op dag x voor moeder =>> ja/nee/misschien
Zorg er wel voor dat iedereen in de zelfde tijdzone zit ==> instellingen/algemeen/ GMT +1 ( anders krijgen sommige mensen een ander uur)

In principe is het voldoende voor jouw/hun noden om procedure #3 uit te voeren. Jij bent de centrale agenda waar iedereen op gaat werken. Al de andere zien hun eigen agenda en die van jouw. Daar moeten ze rekening mee houden, als ze op hun eigen agenda iets toevoegen dat ziet de rest het niet. Indien je procedure #25 gaat uitvoeren heeft iedereen zijn eigen agenda en al de andere agenda's. De laatste werkwijze is volgens mij te complex om vlot te kunnen werken. Maar het is mogelijk natuurlijk en heeft ook zijn voordelen.

Indien je nog problemen hebt, en je wilt snel antwoord kan je best een privébericht sturen. Maar ik beloof dat ik af en toe op deze thread kom kijken. Veel geluk.
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!

Laatst gewijzigd door bf62 : 26 maart 2014 om 14:53.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 11:51   #29
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Testen is gedaan:

Waarschijnlijk heeft je broer de volgende fout gemaakt: om jouw afspraken te zien moet hij bij 'andere agenda's' het vakje van jouw agenda aanvinken zodat het gekleurd blijft. Om fouten te vermijden zetten ze hun eigen agenda best af ==> 'Mijn agenda's' vakje uitvinken

Vermits jij hun alle rechten gegeven hebt kunnen ze jouw agenda volledig beheren.

Je hebt ook de mogelijkheid om bij een afspraak gasten toe te voegen. Op deze manier krijgt iedereen een mail en kunnen ze op een bepaalde afspraak gaan antwoorden.
bv. Wie zorgt er op dag x voor moeder =>> ja/nee/misschien
Zorg er wel voor dat iedereen in de zelfde tijdzone zit ==> instellingen/algemeen/ GMT +1 ( anders krijgen sommige mensen een ander uur)

In principe is het voldoende voor jouw/hun noden om procedure #3 uit te voeren. Jij bent de centrale agenda waar iedereen op gaat werken. Al de andere zien hun eigen agenda en die van jouw. Daar moeten ze rekening mee houden, als ze op hun eigen agenda iets toevoegen dat ziet de rest het niet. Indien je procedure #25 gaat uitvoeren heeft iedereen zijn eigen agenda en al de andere agenda's. De laatste werkwijze is volgens mij te complex om vlot te kunnen werken. Maar het is mogelijk natuurlijk en heeft ook zijn voordelen.

Indien je nog problemen hebt, en je wilt snel antwoord kan je best een privébericht sturen. Maar ik beloof dat ik af en toe op deze thread kom kijken. Veel geluk.
Dank je zeer. Ik zal dat rustig bekijken en als ik nog iets heb, zal ik je een pb sturen want hier worden die technische zaken misschien een beetje vervelend voor andere mensen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 12:35   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
En verder wil ik natuurlijk ook graag lezen hoe andere mensen oplossingen vinden om te zorgen voor iemand die altijd voor hen gezorgd heeft.
Ze verdienen de nodige aandacht, uit respect. Hoe je dit invult is wel persoonlijk. Bloedverwanten zijn nu eenmaal de beste vrienden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 12:43   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Wie hanteert al zo'n systeem? In kalendervorm?Hoe kan ik het installeren en welke stappen moet ik doen? Het moet toch al ergens bestaan?
Iemand die het weet?
Parsprototem,

Praktisch. Ik lees binnen deze draad veel jongerenpubliciteit voor het gratis Gmail. Ik ben er niet tegen, maar het biedt niet de nodige flexibiliteit zoals een Microsoft Office Outlook.
Ik gebruik al sinds jaren MS outlook om alle kalenderactiviteiten en gebeurtenissen binnen gezin en de rest van familie bij te houden. Het werkt perfect.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 11:55   #32
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Parsprototem,

Praktisch. Ik lees binnen deze draad veel jongerenpubliciteit voor het gratis Gmail. Ik ben er niet tegen, maar het biedt niet de nodige flexibiliteit zoals een Microsoft Office Outlook.
Ik gebruik al sinds jaren MS outlook om alle kalenderactiviteiten en gebeurtenissen binnen gezin en de rest van familie bij te houden. Het werkt perfect.
Voor het ogenblik ligt het hele gedoe stil wegens een nakende verhuis morgen.

Outlook.com heb ik en twee andere kinderen ook. Maar momenteel heb ik geen tijd om me daar in te verdiepen. Het ligt dus effe stil.

Bedankt in elk geval voor de tip. Outlook.com ... mijn oudste broer bracht het aan op een familiebijeenkomst.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2014, 15:22   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Outlook.com ... mijn oudste broer bracht het aan op een familiebijeenkomst.
Parsprototem. Ik had het niet over het gratis outlook.com van Hotmail. Ik had het over het offline-pakket MS-office waar MS-outlook is deel van uitmaakt. Gewoonweg perfect, en daar kan Hotmail en Gmail niet aan tippen. Het is echter niet gratis.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2014, 15:25   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Voor het ogenblik ligt het hele gedoe stil wegens een nakende verhuis morgen.
ok. Met alle begrip. Leuk, zo'n verhuis. Ik heb er geen zin meer in. Toch een prettig weekend gewenst.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 10 mei 2014 om 15:35.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2014, 17:04   #35
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Parsprototem. Ik had het niet over het gratis outlook.com van Hotmail. Ik had het over het offline-pakket MS-office waar MS-outlook is deel van uitmaakt. Gewoonweg perfect, en daar kan Hotmail en Gmail niet aan tippen. Het is echter niet gratis.
Nog weer iets anders en niet gratis. Misschien toch maar via email en telefoon verder werken dan.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be