Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2016, 06:53   #101
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
NON wat betreft het omarmen van zondes...
Wat bedoel je hiermee?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 07:39   #102
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Bij ons in het Westen zijn ze wel gelijk. We moeten nog wel hier en daar puntjes op de i zetten, maar worden wel gelijk behandeld.

Citaat:
Citaat:
Ik heb zo eens een huwelijk gezien, ik vind dat raar. Waar is de liefde als de bruidegom en bruid merendeel van de tijd apart staan? Het feest draait meer om de familie dan om het koppel.
Dat huwelijk vind ik niet zo erg, enkel raar.
Citaat:
Wat ik wel erg vind is dat de vrouwen en mannen apart leven. A
lsof jullie religie iets veroorzaakt bij mannen dat ze geen zelfcontrole kunnen bewaren. Dat vrouwen onderaan staan en zich te schikken hebben naar de man. Zoals mensen die bv in boerka lopen. Dat is toch omdat hun man wil dat niemand ze kan zien he?

Die mannen zitten dan in zo'n vzw hele dag te plakken terwijl hun vrouw thuis alles moet doen.

Wel Guine, wij zijn van dat idee in het Westen afgestapt. En ik opteer sterk onze normen en waarden centraal te stellen en alles daarop toepasbaar maken. Loopt het niet synchroon dienen we dat niet te erkennen. Kunnen we dat zelfs verbieden.
Hoe kan dat dan gaan om intense liefde & warmte ? en aantrekkingskracht ? ik versta dan niet hoe die dan de liefde bedrijven als ze nooit samen leven? hoe gaat dat dan in zijn werk ? met al die uren en dagen kleren van afstanden tussen elkaar ? ook raar hé ? t' is zo honds kil ... ze leven in feite voor hun geloof en niet voor elkaar ... ze leven rond elkaar buiten elkaar in hun geloof voor hun geloof.. ik probeer het te begrijpen

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 12 mei 2016 om 07:43.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 07:50   #103
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Want in feite verplichten ze ons in de huidige samenleving in eigen land een oase van culturen door de strot te drammen waar we toch moeten leren meeleven dus we mogen ons toch vragen stellen? want ze leven op onze koer ... en op onze vloer , dat is heel normaal dat we confrontatie aangaan ....en proberen de verschillen te ondergraven ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 09:20   #104
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Hoe kan dat dan gaan om intense liefde & warmte ? en aantrekkingskracht ? ik versta dan niet hoe die dan de liefde bedrijven als ze nooit samen leven? hoe gaat dat dan in zijn werk ? met al die uren en dagen kleren van afstanden tussen elkaar ? ook raar hé ? t' is zo honds kil ... ze leven in feite voor hun geloof en niet voor elkaar ... ze leven rond elkaar buiten elkaar in hun geloof voor hun geloof.. ik probeer het te begrijpen
Zolang dat elders dan hier gebeurt. Het zij zo. Maar hier mag de waanzin wel eens stoppen. Ideologie als religie is overstegen in het Westen.
Wanneer mensen verder planten voor religieuze motieven dienen we die motieven eens stuk per stuk te ontleden. Nagaan of dat wel synchroon met ons loopt.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 09:32   #105
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zolang dat elders dan hier gebeurt. Het zij zo. Maar hier mag de waanzin wel eens stoppen. Ideologie als religie is overstegen in het Westen.
Wanneer mensen verder planten voor religieuze motieven dienen we die motieven eens stuk per stuk te ontleden.
Citaat:
Nagaan of dat wel synchroon met ons loopt.
Ga ermee naar den huidige burgemeester van A die weet de oplossing ... naar het schijnt met ze te zegenen en ze op de handen dragen ... en ze ons plaats af te pakken ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 20:23   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Bij ons in het Westen zijn ze wel gelijk. We moeten nog wel hier en daar puntjes op de i zetten, maar worden wel gelijk behandeld.

Ik heb zo eens een huwelijk gezien, ik vind dat raar. Waar is de liefde als de bruidegom en bruid merendeel van de tijd apart staan? Het feest draait meer om de familie dan om het koppel.
Dat huwelijk vind ik niet zo erg, enkel raar. Wat ik wel erg vind is dat de vrouwen en mannen apart leven. Alsof jullie religie iets veroorzaakt bij mannen dat ze geen zelfcontrole kunnen bewaren. Dat vrouwen onderaan staan en zich te schikken hebben naar de man. Zoals mensen die bv in boerka lopen. Dat is toch omdat hun man wil dat niemand ze kan zien he?

Die mannen zitten dan in zo'n vzw hele dag te plakken terwijl hun vrouw thuis alles moet doen.

Wel Guine, wij zijn van dat idee in het Westen afgestapt. En ik opteer sterk onze normen en waarden centraal te stellen en alles daarop toepasbaar maken. Loopt het niet synchroon dienen we dat niet te erkennen. Kunnen we dat zelfs verbieden.
Stelt u nu dat er bij burgerlijke huwelijken geen feest is
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2016, 00:40   #107
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Mannen en vrouwen zijn niet geheel gelijk, al een geluk zeker?
En homo's doen wat ze willen maar ik zal nooit iets dat inherent haram is als huwelijk accepteren. Alez, zelfs een Joods of christelijk huwelijk is voor mij niet hetzelfde als een halal islamitisch huwelijk.

En nu wil ik wel eens zien hoe je mijn overtuiging gaat schrappen.
Omschrijf eens halal , aub ??

Wat moet men verstaan onder halal & haram ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
maar ik zal nooit iets dat inherent haram is als huwelijk accepteren
Heeft u ooit al gezondigd ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
En nu wil ik wel eens zien hoe je mijn overtuiging gaat schrappen.
U bent toch moslim , dus .... , of volgt u misschien een andere lijn ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 13 mei 2016 om 00:44.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 09:14   #108
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hebt u ook problemen wanneer er ergens een markt is en u juist op die dag in die stad moet zijn? En dan ook met parkeerproblemen wordt geconfronteerd?
Neen, want een markt is voor algemeen nut.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be