Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 maart 2019, 11:48   #21
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Het is niet omdat sommige antisemieten zich verschuilen achter antizionisme dat antizionisme dan plots ook effectief antisemitisme wordt.
Nee hoor. Anti-zionisme is voor velen een masker voor antisemitisme. Ik zit al meer dan 10 jaar op dit forum en onder het mom van 'anti-zionisme' is hier verkondigd dat de Joden het gehele bankwezen en de buitenlandse politiek van de Verenigde Staten bepalen, de Eerste Wereldoorlog en de Tweede Wereldoorlog hebben veroorzaakt, de Joden geen natie zijn en dat soort antisemitisch gelul. Er valt een hoop te zeggen over de Israëlische politiek, onder meer het verderfelijke nederzettingenbeleid, maar voor het merendeel is Israël slechts het excuus om hun Jodenhaat zonder gevolgen te etaleren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Anti-zionisme is politieke kritiek op Israël. Antisemitisme is ordinaire Jodenhaat.
Nee. Voor een deel misschien, maar zeker niet voor de meerderheid. Er zijn mensen die de term gebruiken voor kritiek op Israël, maar ook om het bestaansrecht van Israël in twijfel te trekken en voor antisemieten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Jullie verdedigers van de Israëlische politiek moeten stoppen om die twee begrippen voortdurend door mekaar te halen. Jullie zaaien daar alleen maar verwarring mee en daar bewijs je niemand een dienst mee, en zeker ook de strijd tegen het antisemitisme niet.
1) Wie is jullie? Ik vertegenwoordig alleen mezelf.
2) Ik bepaal mijn standpunten dan ook zelf.
3) Ik heb altijd verkondigd dat ik voor een tweestatenoplossing ben en tegen het nederzettingenbeleid. Waar ik tegen ageer is de in mijn ogen onterechte slachtofferrol van de Palestijnen in het Israëlisch-Palestijns conflict, de minimalisering van de rol van de Palestijnen en de Arabische buurlanden in dit conflict, onzinnige beweringen over Israël (zoals de onzin dat Israël aan genocide doet), en het goedpraten van Hamas. Dit doe ik als tegengewicht van het kritiekloze pro-Palestina geluid dat ik vaak vind horen. Het gevolg is dat hier, zeker in het verleden, forummers wild gingen roepen dat ik een zionist en/of Joods ben was en dergelijke onzin. Ironisch genoeg heeft een Joodse nationalist (de gebande forummer Eliyahu) mij nog verkapt een antisemiet genoemd.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 13:42   #22
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Nee hoor. Anti-zionisme is voor velen een masker voor antisemitisme. Ik zit al meer dan 10 jaar op dit forum en onder het mom van 'anti-zionisme' is hier verkondigd dat de Joden het gehele bankwezen en de buitenlandse politiek van de Verenigde Staten bepalen, de Eerste Wereldoorlog en de Tweede Wereldoorlog hebben veroorzaakt, de Joden geen natie zijn en dat soort antisemitisch gelul. Er valt een hoop te zeggen over de Israëlische politiek, onder meer het verderfelijke nederzettingenbeleid, maar voor het merendeel is Israël slechts het excuus om hun Jodenhaat zonder gevolgen te etaleren.


Nee. Voor een deel misschien, maar zeker niet voor de meerderheid. Er zijn mensen die de term gebruiken voor kritiek op Israël, maar ook om het bestaansrecht van Israël in twijfel te trekken en voor antisemieten.


1) Wie is jullie? Ik vertegenwoordig alleen mezelf.
2) Ik bepaal mijn standpunten dan ook zelf.
3) Ik heb altijd verkondigd dat ik voor een tweestatenoplossing ben en tegen het nederzettingenbeleid. Waar ik tegen ageer is de in mijn ogen onterechte slachtofferrol van de Palestijnen in het Israëlisch-Palestijns conflict, de minimalisering van de rol van de Palestijnen en de Arabische buurlanden in dit conflict, onzinnige beweringen over Israël (zoals de onzin dat Israël aan genocide doet), en het goedpraten van Hamas. Dit doe ik als tegengewicht van het kritiekloze pro-Palestina geluid dat ik vaak vind horen. Het gevolg is dat hier, zeker in het verleden, forummers wild gingen roepen dat ik een zionist en/of Joods ben was en dergelijke onzin. Ironisch genoeg heeft een Joodse nationalist (de gebande forummer Eliyahu) mij nog verkapt een antisemiet genoemd.
Gij gaat de zonden van Israel nog verwijten aan de diegenen die je een terechte gas-boete zouden bezorgen, als ik dat zo hoor!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 14:48   #23
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gij gaat de zonden van Israel nog verwijten aan de diegenen die je een terechte gas-boete zouden bezorgen, als ik dat zo hoor!
Dank je wel voor jouw fantastische inhoudelijke reactie .
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2019, 06:32   #24
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

De lastercampagne die wil doen geloven dat Jeremy Corbyn niet genoeg zou doen in de strijd tegen het antisemitisme wordt wéér een beetje minder geloofwaardig:
Een week nadat 200 Joodse vrouwen het opnamen voor Jeremy Corbyn publiceerden nu 12 Holocaustoverlevers een open brief in de krant The Times:



De Gelijkheids- en Mensenrechtencommissie (een Britse autonome overheidsinstelling, nvdr) heeft een onderzoek gestart om na te gaan of de Labour partij antisemitisme in eigen rangen behandelt in overeenstemming met de Wet op Gelijkheid.
"Wij, Brits-Joodse overlevers van de Holocaust geloven niet dat er enig vooroordeel of vijandigheid wordt begaan door Labour, en als er al (enige vorm van antisemitisme) zou bestaan binnen de partij, dan is die minimaal en niet meer aanwezig dan in eender welke andere politieke partij.”
Jeremy Corbyn heeft integendeel al het mogelijke gedaan om het Joodse volk te helpen".
De media-aandacht voor de partij Labour in het algemeen en voor Corbyn in het bijzonder wordt gecreëerd door anti-Labour en anti-Corbyn relschoppers, die jammer genoeg disproportioneel aanwezig zijn in het zogenaamd Brits-Joods leiderschap – een leiderschap dat niet wordt erkend door mainstream Haredi (strikt orthodoxe) Joden.


http://www.dewereldmorgen.be/artikel...vers-holocaust
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 21 maart 2019 om 06:43.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be