Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2018, 18:27   #21
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ge moet wat sjans hebben hé dan. Van mij is er ongeveer twee a drie meter kabelgootje in totaal op een binnenmuur. Al de rest zit buiten en heb ik geen last van.

je hebt helemaal geen kanalisatie voor ventilatie nodig. Enkel een plaats waar je je koelleidingen kan laten leggen
OK, duidelijk dat ik me daar eens ga moeten in verdiepen. (ik dacht dat de koeling door dezelfde kanalisaties liep als er toegepast worden bij systeem D ventilaties...


Als het maar om wat kabelgootjes gaat, is dat idd geen enkel probleem.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 18:46   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
OK, duidelijk dat ik me daar eens ga moeten in verdiepen. (ik dacht dat de koeling door dezelfde kanalisaties liep als er toegepast worden bij systeem D ventilaties...


Als het maar om wat kabelgootjes gaat, is dat idd geen enkel probleem.
Het hangt erwel vanaf of je airco wil in alle kamers of slechts in enkele. Voor een volledig huis ben je best met een centrale verdamper en dan heb je wel leidingen voor koellucht nodig naar elke kamer.
Als het enkel in b.v. de living of de slaapkamer is dan zet je de verdamper in de kamer.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 18:51   #23
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

wie wil nu een archaïsche clim when there's CoolAir;



Citaat:
Pourquoi le CoolAir est-il si révolutionnaire ?

Plutôt que de créer de l’air très froid comme les climatiseurs traditionnels, imposant, cher et très gourmand en énergie, le CoolAir absorbe la chaleur ?* proximité !

Grâce ?* un tout nouveau type de matériau dont la conception a demandé plusieurs mois, ils sont parvenus ?* créer une matière d’une micro structure de 0,6 micron capable d’absorber 700% de son poids en eau.

Le CoolAir est donc un allié très pratique a proximité d’un bureau pour travailler, d’un canapé pour regarder la télé, d’un lit pour dormir paisiblement car il est aussi silencieux.


Pourquoi les entreprises de climatisation tremblent-elles ?* la venue du CoolAir ?

La raison est assez simple, imaginez un appareil portable très peu gourmand en énergie et capable de refroidir en un temps records n'importe quelle pièce de votre maison, magasin, entrepôt etc etc

Et ce n'est pas tout ! Non seulement CoolAir est capable de refroidir l'air autour de vous ?* une vitesse incroyable, il l’humidifie et la purifie également !

Avec CoolAir plus besoin d'investir dans un système de climatisation ou autres qui vous coûterez plusieurs milliers d'euros, désormais cet appareil révolutionnaire ?* moins de 100€ fait parfaitement l'affaire.
eh oui ^^
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 18:54   #24
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het hangt erwel vanaf of je airco wil in alle kamers of slechts in enkele. Voor een volledig huis ben je best met een centrale verdamper en dan heb je wel leidingen voor koellucht nodig naar elke kamer.
Als het enkel in b.v. de living of de slaapkamer is dan zet je de verdamper in de kamer.
dat doet bijna niemand hoor. Dat zijn rooftopsystemen en hebben nogal wat nadelen. Moderne systemen verdelen het koelmiddel tussen uw buitenunit en de binnenunits naargelang die het nodig hebben. Voordeel is dat je veel beter je capaciteiten kan regelen en efficienter uw machine kan laten werken.
En de hele zotte systemen (maar niet echt residentiele markt, eerder kantoren en commerciele toepassingen) hebben zelfs heat recovery tussen uw verschillende zones. Dan kan je iedere verschillende ruimte (of zelfs zone van een ruimte) kiezen of je aan het verwarmen bent of aan het koelen, en steekt hij de warmte van één zone naar de andere.

Met uw, met alle respect, nogal archaisch systeem met een centrale eenheid ga je dat nooit kunnen. En ga je veel grotere buizen overal moeten steken. En al die buizen zijn open systemen dus moet je regelmatig ze kunnen uitkuisen op de een of andere manier. Good luck als alles ingebouwd is.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 18:55   #25
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
wie wil nu een archaïsche clim when there's CoolAir;





eh oui ^^
een absorbtiekoeler dus. Bestaat al een miljard jaar
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 18:56   #26
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
OK, duidelijk dat ik me daar eens ga moeten in verdiepen. (ik dacht dat de koeling door dezelfde kanalisaties liep als er toegepast worden bij systeem D ventilaties...


Als het maar om wat kabelgootjes gaat, is dat idd geen enkel probleem.
als je D ventilatiesysteem hebt geinstalleerd, kan je in principe uw verwarming of koeling daar wel aan koppelen. Maar een apart gestuurde warmtepomp per kamer/zone is nog altijd veel flexibeler, efficienter en beter te regelen.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 19:05   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
dat doet bijna niemand hoor. Dat zijn rooftopsystemen en hebben nogal wat nadelen. Moderne systemen verdelen het koelmiddel tussen uw buitenunit en de binnenunits naargelang die het nodig hebben. Voordeel is dat je veel beter je capaciteiten kan regelen en efficienter uw machine kan laten werken.
En de hele zotte systemen (maar niet echt residentiele markt, eerder kantoren en commerciele toepassingen) hebben zelfs heat recovery tussen uw verschillende zones. Dan kan je iedere verschillende ruimte (of zelfs zone van een ruimte) kiezen of je aan het verwarmen bent of aan het koelen, en steekt hij de warmte van één zone naar de andere.

Met uw, met alle respect, nogal archaisch systeem met een centrale eenheid ga je dat nooit kunnen. En ga je veel grotere buizen overal moeten steken. En al die buizen zijn open systemen dus moet je regelmatig ze kunnen uitkuisen op de een of andere manier. Good luck als alles ingebouwd is.
Komt wel duurder uit en je hebt meer lawaai. Maar ok voor inbouw achteraf heb je weinig keuze.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 19:06   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
wie wil nu een archaïsche clim when there's CoolAir;





eh oui ^^
Ik heb dat ook al gezien. Het enige dat ik niet zag is het vermogen ervan. Waarschijnlijk enkel goed om wat frisse lucht in je gezicht te blazen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 19:09   #29
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als je D ventilatiesysteem hebt geinstalleerd, kan je in principe uw verwarming of koeling daar wel aan koppelen. Maar een apart gestuurde warmtepomp per kamer/zone is nog altijd veel flexibeler, efficienter en beter te regelen.
Nog niet. Maar er is hier iemand aan mijn mouw aan het trekken sinds ze zo een systeem D gezien heeft bij een vriendin.
En nu met de hitte begint ze nog te zagen om daar een airco aan te koppelen terwijl het eerste er nog niet staat...

Ben aan het nadenken over het installeren van zo een D systeem. In mijn woning zijn 2 schoorstenen, de ene in gebruik voor de gas CV, de andere is ongebruikt. Die loopt dan nog centraal door het huis wat mogelijkheden schept. Als ik op zolder een D unit zou laten installeren, kunnen de kanalisaties doorheen de bestaande en nu nog ongebruikte schoorsteen lopen, en moeten er enkel met de diamantboor later doorvoeren en buizen naar de naastgelegen kamers gemaakt worden. Kan nogal meevallen denk ik. Doorheen de betonnen gewelven laat ik liever niet boren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 19:10   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik heb daikin gezet. Is fluisterstil, handig om snachts te kunnen slapen
Mijn ouders ook daikin.

2600 euro voor 2 kamers (2 binnenunits, 1 buitenunit). En fluiterstil, 0,0 last voor uzelf of uw buren;
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 19:10   #31
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
een absorbtiekoeler dus. Bestaat al een miljard jaar
neen
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 19:11   #32
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb dat ook al gezien. Het enige dat ik niet zag is het vermogen ervan. Waarschijnlijk enkel goed om wat frisse lucht in je gezicht te blazen.
ik heb het ook maar pas ontdekt en weet het fijne er niet van af, maar naar het schijnt is het echt een heel goed 'machientje', XD
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 19:12   #33
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nog niet. Maar er is hier iemand aan mijn mouw aan het trekken sinds ze zo een systeem D gezien heeft bij een vriendin.
En nu met de hitte begint ze nog te zagen om daar een airco aan te koppelen terwijl het eerste er nog niet staat...

Ben aan het nadenken over het installeren van zo een D systeem. In mijn woning zijn 2 schoorstenen, de ene in gebruik voor de gas CV, de andere is ongebruikt. Die loopt dan nog centraal door het huis wat mogelijkheden schept. Als ik op zolder een D unit zou laten installeren, kunnen de kanalisaties doorheen de bestaande en nu nog ongebruikte schoorsteen lopen, en moeten er enkel met de diamantboor later doorvoeren en buizen naar de naastgelegen kamers gemaakt worden. Kan nogal meevallen denk ik. Doorheen de betonnen gewelven laat ik liever niet boren.
Heb offerte gevraagd. Voor enkel de bovenverdieping een goede 5000 euro met installatie op zolder. Voor het hele huis zouden er dan buizen gelegd moeten worden tegen de wand, en dan zijn er (beton) boringen nodig.

Kan allemaal, maar ik denk toch dat een gewone airco onder in de living en eentje boven, mss zelfs beiden op dezelfde buitenunit, beter is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 19:12   #34
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

(ik ga het zeer zeker kopen)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 19:14   #35
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn ouders ook daikin.

2600 euro voor 2 kamers (2 binnenunits, 1 buitenunit). En fluiterstil, 0,0 last voor uzelf of uw buren;
in mijn eerste job heb ik voor daikin gewerkt in oostende. Rare firma met die Japanse cultuur, maar wel topproducten hoor. Ik denk op aircovlak dat daikin met mitsubitshi ongeveer het beste is wat je kan krijgen in ons land.

Ik heb nu ook een multi gezet van daikin, en dankzij een oud collega nog een redelijke korting gekregen. Van mij is het wel een model voor drie ruimtes en een relatief groot vermogen. Voor de moment maar twee ruimtes aangekoppeld: slaapkamer en de benedenverdieping. De derde is dan voor wanneer de zolder ook helemaal opgedaan is tot grote slaapkamer/bureau. Ik zat een 1000 tal euro's hoger, maar dat is nog geen geld voor dat comfort.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 19:16   #36
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Komt wel duurder uit en je hebt meer lawaai. Maar ok voor inbouw achteraf heb je weinig keuze.
niks lawaai jong. En zeker niet duur, zie mijn andere post.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 19:16   #37
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

as if
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 19:19   #38
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Heb offerte gevraagd. Voor enkel de bovenverdieping een goede 5000 euro met installatie op zolder. Voor het hele huis zouden er dan buizen gelegd moeten worden tegen de wand, en dan zijn er (beton) boringen nodig.

Kan allemaal, maar ik denk toch dat een gewone airco onder in de living en eentje boven, mss zelfs beiden op dezelfde buitenunit, beter is.
dat klaagt over babyboomers maar geeft duizenden euro's uit aan clim, oh the irony
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 19:21   #39
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
dat klaagt over babyboomers maar geeft duizenden euro's uit aan clim, oh the irony
verwarmt gij u maar wat aan uw theelichtje en bloempot


5000 euro is niet veel geld voor dergelijke ventilatieinstallatie zoals Tavek beschrijft.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 19:22   #40
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
dat klaagt over babyboomers maar geeft duizenden euro's uit aan clim, oh the irony
dat zit hier constant te schijten op dit land en de mensen die haar ruif vullen met belastingsgeld, maar ze blijft wel lekker hier om er uit te blijven schransen. Oh the irony
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be