Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Helga Stevens (N-VA) - 8 tot 14 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Helga Stevens (N-VA) - 8 tot 14 maart "Deze dove dame neemt het binnen de politiek vooral op voor mensen met een handicap. Als directrice van de Europese vereniging voor Doven en Slechthorenden weet ze zeker hoe het eraan toegaat in de praktijk. Hoe ze nu staat tegenover een kartel, wat

 
 
Discussietools
Oud 15 maart 2004, 00:03   #81
Helga Stevens
Vreemdeling
 
Helga Stevens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Gent (St Amandsberg)
Berichten: 70
Standaard

Na de uitbreiding van de EU op 1 mei 2004 loopt Wallonie het risico het zonder EU geld te mogen stellen!! Als Spanje en Ierland al in het verweer komen tegen vermindering van EU subsidies uit de ESF, dan betekent dit dat ook Wallonie de Europese manna zal zien opdrogen. Immers, het gemiddelde inkomenspeil voor achteruitgestelde gebieden zal zo laag komen te staan zodat Wallonie niet meer aan de Europese criteria voor subsidiering zal kunnen beantwoorden. Wat gaan ze dan doen? Nog meer bedelen bij vadertje Belgische staat? Persoonlijk vind ik het een drama voor de Walen dat de Europese (en de Vlaamse) gelden niet meer resultaat hebben opgeleverd. En dat is volledig op rekening van de Waalse en Franstalige regeringen te schrijven.
__________________
Helga STEVENS
N-VA Kandidaat voor het Vlaams Parlement

4de plaats op CD&V - N-VA Kartellijst Oost-Vlaanderen
Helga Stevens is offline  
Oud 9 april 2004, 17:43   #82
Markus
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 1
Standaard

Enkele opmerkingen:

1) de reden waarom de N-VA wél in een kartel gaat & het VB niet, is simpelweg omdat de N-VA nu eenmaal genoodzaakt is tot dit kartel door de kiesdrempel. Dat ze dit kartel aangingen met de CD&V (nota bene een confederalistische, en niet een belgicistische partij zoals ik hier al een paar keer gelezen heb, is hun goed recht) Het vlaams blok heeft ondertss ook wel bewezen dat haar toenaderingspogingen tot de N-VA niet in naam van het 'Algemeen Vlaamsch Belang' zijn, maar om meer stemmen en dus wederom meer postjes (en ik snap het gezanik over 'postjes' niet, want dat wil élke partij). Dit is al aangetoond door de overstap van een beperkt aantal N-VA leden (onbeduidende leden, op Morel na)... zowat direct na het eerste aanzoek is het blok al bezig geweest met mensen te proberen te overtuigen om zich bij te partij te voegen. Zeer nobel.

2) het Blok en de N-VA pleiten voor een ander soort nationalisme: N-VA voor een soort van efficiëntienationalisme owv het feit dat 'België' een log apparaat is dat quasi onbestuurbaar is; het Blok een cultureel nationalisme, enkel de 'Vlamingen' (omschrijving?) en niemand anders. Dat op zich is al een reden om niet samen te werken met de partij. Het Blok streeft achterhaalde ideeën na, die van een staat met enkel 'vlamingen', net in een tijd waarin Europa zo'n reusachtige rol gaat spelen, en de grenzen quasi volledig open zullen gaan... Realistisch?

Ik twijfel er niet aan dat Vanhecke weer zo'n mooi stukje in het partijprogramma zal schrijven bij de komende verkiezingen weer men weer wat naar het centrum opschuift en verklaart dat men 'bereid is om bepaalde generaties buitenlanders toe te staan', maar wat ik vooral merk is dat zowat de volledige achterban daar niet bepaald een voorstander is: ze hebben ingeprent gekregen dat er een 'vlaanderen voor de vlamingen' zal komen. De volgende keer kan het Blok dan eens aan die achterban vertellen dat er een Verdrag van Genève is, dat je niet elke vreemdeling buiten kunt houden, dat ...
De dag dat de Blokkiezer dit doorheeft, zal niet de N-VA maar het Blok zelf de verrader zijn.

Mark.
__________________
I love, I am, I hate. Adore me.
Markus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be