Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2019, 12:28   #181
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De waarden en princiepes van een opgeleide elite.

Kijk, ik geef u een simpel antwoord he. Meervoudig stemrecht en/of cijnskiesrecht zijn oer-belgische en goede oplossingen voor heeeeeeel veel wereldproblemen.

Dat zijn ideale filters tegen hersenloos en plat populisme.
Je kan zo aan de slag in Noord-Korea.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 14:34   #182
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Een beetje zoals Kyra Gantois die woedend was op de modale burger omdat hij niet "juist" stemde?
Tavekske beseft dat zijn visie en die van Jan Modaal voor lange tijd wel eens diametraal tegen elkaar gesteld zouden kunnen zijn. Vandaar de nood om Jan Modaal aan banden te leggen want Tavek weet beter. Omdat hij ingenieur is. Het correcte suprematie-denken dus.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 14:46   #183
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Je kan zo aan de slag in Noord-Korea.
Trump & Brexit zijn voor mij de druppel.

De gewone man heeft geen interesse in vredevol samenleven, in welvaart, in het aanpakken van de grote mondiale problemen.

De gewone man heeft een sterke leider nodig. Ze moeten verteld worden wat ze moeten doen. Liefst nog zo opgehitst mogelijk. Ze hebben vijanden nodig, liefst van een ander huidskleurtje of geloof.

Awel, als ze "geleid" willen, dan beter door een technocratische elite die wel het beste voor heeft met de wereld ipv een dictator. Dan onderdrukken we die primaire driften die chimpansees ook hebben.

Godverdomme ik ben gedegouteerd door Trump zijn "send her back" rallies. Dit is puur onversneden jaren 30. Ik heb het er mee gehad. We moeten extreem rechts wereldwijd uitroeien. Kill it with fire before it kills you.

Appeasement my ass.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 14:50   #184
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tavekske beseft dat zijn visie en die van Jan Modaal voor lange tijd wel eens diametraal tegen elkaar gesteld zouden kunnen zijn. Vandaar de nood om Jan Modaal aan banden te leggen want Tavek weet beter. Omdat hij ingenieur is. Het correcte suprematie-denken dus.
Ik weet het beter ja.

Iedereen met wat verstand weet het beter.

Ik heb namelijk opgelet in de geschiedenisles.

Dat een amerikaanse president dit soort praat kan verkopen en ophitsen is het signaal dat de democratie dood is.

Voor mij is het klaar. Een vlaams belanger heeft een mening die minder waard is dan dat van een ander. Er zijn minderwaardige meningen. Het criterium ? Simpel, probeert eens geen haat en geweld te verspreiden. Moeilijk is het niet hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 15:26   #185
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Les Taveques a la lanterne.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 15:42   #186
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik weet het beter ja.

Iedereen met wat verstand weet het beter.

Ik heb namelijk opgelet in de geschiedenisles.

Dat een amerikaanse president dit soort praat kan verkopen en ophitsen is het signaal dat de democratie dood is.

Voor mij is het klaar. Een vlaams belanger heeft een mening die minder waard is dan dat van een ander. Er zijn minderwaardige meningen. Het criterium ? Simpel, probeert eens geen haat en geweld te verspreiden. Moeilijk is het niet hoor.
Jaja, dat weten we hier al een tijdje. Hopelijk voor uw omgeving, krijg je nooit een publieke bestuursfunctie.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 18 juli 2019 om 15:51.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 15:48   #187
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik weet het beter ja.

Iedereen met wat verstand weet het beter.

Ik heb namelijk opgelet in de geschiedenisles.

Dat een amerikaanse president dit soort praat kan verkopen en ophitsen is het signaal dat de democratie dood is.

Voor mij is het klaar. Een vlaams belanger heeft een mening die minder waard is dan dat van een ander. Er zijn minderwaardige meningen. Het criterium ? Simpel, probeert eens geen haat en geweld te verspreiden. Moeilijk is het niet hoor.
Ik heb evenzeer goed opgelet in de geschiedenisles en geschiedenis fascineert mij nog steeds. Maar u mag dan wel opgelet hebben, toch komt u tot de verkeerde conclusies. Met uw criteria zitten we binnen de kortste keren met een oppressief regime opgezadeld. Een regime dat ontoelaatbaar diep in ons persoonlijk leven ingrijpt. De westerse democratie is zeker voor kritiek vatbaar maar het is uiteindelijk allemaal een kwestie van het zoeken naar een delicaat evenwicht tussen het openbaar belang en de persoonlijke vrijheid. Dat is niet zo eenvoudig, daar ben ik mij van bewust.

Laatst gewijzigd door quercus : 18 juli 2019 om 15:51.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 15:57   #188
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik weet het beter ja.

Iedereen met wat verstand weet het beter.

Ik heb namelijk opgelet in de geschiedenisles.

Dat een amerikaanse president dit soort praat kan verkopen en ophitsen is het signaal dat de democratie dood is.

Voor mij is het klaar. Een vlaams belanger heeft een mening die minder waard is dan dat van een ander. Er zijn minderwaardige meningen. Het criterium ? Simpel, probeert eens geen haat en geweld te verspreiden. Moeilijk is het niet hoor.
Schrijf er anders een boek over, een boek over uw strijd.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 15:58   #189
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Jaja, dat weten we hier al een tijdje. Hopelijk voor uw omgeving, krijg je nooit een publieke bestuursfunctie.
2

Tegen dat Tavek gereed is roepen de mensen, Hitler kom terug, alles is vergeven.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 16:14   #190
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Trump & Brexit zijn voor mij de druppel.

De gewone man heeft geen interesse in vredevol samenleven, in welvaart, in het aanpakken van de grote mondiale problemen.

De gewone man heeft een sterke leider nodig. Ze moeten verteld worden wat ze moeten doen. Liefst nog zo opgehitst mogelijk. Ze hebben vijanden nodig, liefst van een ander huidskleurtje of geloof.

Awel, als ze "geleid" willen, dan beter door een technocratische elite die wel het beste voor heeft met de wereld ipv een dictator. Dan onderdrukken we die primaire driften die chimpansees ook hebben.

Godverdomme ik ben gedegouteerd door Trump zijn "send her back" rallies. Dit is puur onversneden jaren 30. Ik heb het er mee gehad. We moeten extreem rechts wereldwijd uitroeien. Kill it with fire before it kills you.

Appeasement my ass.
Net verdedigde je nog Pelosi die nog steeds gelooft dat appeasement met Trump mogelijk is: "we gaan hem niet impeachen om van hem geen slachtoffer te maken". Dat legitimeert hem alleen maar nog meer. Je moet er juist tegen ingaan.

Maar niet de gewone man is de vijand, wél de miljardair Trump die lak heeft aan de gewone man en de gewone man manipuleert. Vandaar dat Bernie Sanders en AOC naar de rurale gebieden vol Trump supporters trekken om daar bij de gewone man campagne te voeren.

De doorsnee Trumps-supporter wil ook gewoon health care en als die dan hoort dat Trump hem dik verraden heeft, dan kan die overstappen naar Bernie Sanders. Clinton won de public vote, maar ze verloor de verkiezingen in de Rust Belt waar ze van de kandidate van Wall Street niets moesten hebben.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 22:52   #191
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 22:55   #192
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Net verdedigde je nog Pelosi die nog steeds gelooft dat appeasement met Trump mogelijk is: "we gaan hem niet impeachen om van hem geen slachtoffer te maken". Dat legitimeert hem alleen maar nog meer. Je moet er juist tegen ingaan.

Maar niet de gewone man is de vijand, wél de miljardair Trump die lak heeft aan de gewone man en de gewone man manipuleert. Vandaar dat Bernie Sanders en AOC naar de rurale gebieden vol Trump supporters trekken om daar bij de gewone man campagne te voeren.

De doorsnee Trumps-supporter wil ook gewoon health care en als die dan hoort dat Trump hem dik verraden heeft, dan kan die overstappen naar Bernie Sanders. Clinton won de public vote, maar ze verloor de verkiezingen in de Rust Belt waar ze van de kandidate van Wall Street niets moesten hebben.
Die 1.5 jaar is te lang. Ik heb mij bedacht. Nuremburg rally achtige toestanden is voor mij er ook te veel aan.

Die man gaan accidenten veroorzaken. Dit is hatespeak.

Kill it with fire. Als de Amerikanen nu niet komaf maken met dit gespuis zal het over een paar jaar te laat zijn. En dan wordt Trump gewoon een Putin twee die de regels naar zijn eigen hand zet, zijn dochter of zoon president for life maakt en racisme institutionaliseert.

Niet mogelijk in de VS ? Het land is te jong en te fragiel. En het zit verkeerd in elkaar. De grendels die de founding fathers tegen dit soort gekken hebben ingebouwd (electoral college, three equal branches with checks and balances, enz...) werken duidelijk niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2019, 23:28   #193
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Iemand is precies de pedalen aan 't verliezen, net als die radicaal linkse commies in de VS

Dat soort waanzin retoriek is exact de reden waarom steeds meer naar rechts opgeschoven wordt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 00:32   #194
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Trump & Brexit zijn voor mij de druppel.

De gewone man heeft geen interesse in vredevol samenleven, in welvaart, in het aanpakken van de grote mondiale problemen.

De gewone man heeft een sterke leider nodig. Ze moeten verteld worden wat ze moeten doen. Liefst nog zo opgehitst mogelijk. Ze hebben vijanden nodig, liefst van een ander huidskleurtje of geloof.

Awel, als ze "geleid" willen, dan beter door een technocratische elite die wel het beste voor heeft met de wereld ipv een dictator. Dan onderdrukken we die primaire driften die chimpansees ook hebben.

Godverdomme ik ben gedegouteerd door Trump zijn "send her back" rallies. Dit is puur onversneden jaren 30. Ik heb het er mee gehad. We moeten extreem rechts wereldwijd uitroeien. Kill it with fire before it kills you.

Appeasement my ass.
<< De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens. >>

Wellicht is dat een cliché, maar het kan m.i. geen kwaad daar eens over na te denken.

De 'gewone man' (en vrouw) die ik hier zo goed als élke dag tegen het lijf loop, is ten andere wel degelijk 'geïnteresseerd' in vredevol samenleven, én welvaart. Mocht dat niet het geval zijn, dan vielen hier met de regelmaat van een klok doden (en dat niet alleen in de wachtrijen aan de kassa's van de lokale supermarkt).


Ik deel uw afkeer voor 'extreem rechts', maar kan me absoluut niet vinden in uw 'oplossing'. Integendeel zelfs; m.i. maakt u het probleem alleen maar groter.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 07:42   #195
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Trump & Brexit zijn voor mij de druppel.

De gewone man heeft geen interesse in vredevol samenleven, in welvaart, in het aanpakken van de grote mondiale problemen.

De gewone man heeft een sterke leider nodig. Ze moeten verteld worden wat ze moeten doen. Liefst nog zo opgehitst mogelijk. Ze hebben vijanden nodig, liefst van een ander huidskleurtje of geloof.

Awel, als ze "geleid" willen, dan beter door een technocratische elite die wel het beste voor heeft met de wereld ipv een dictator. Dan onderdrukken we die primaire driften die chimpansees ook hebben.

Godverdomme ik ben gedegouteerd door Trump zijn "send her back" rallies. Dit is puur onversneden jaren 30. Ik heb het er mee gehad. We moeten extreem rechts wereldwijd uitroeien. Kill it with fire before it kills you.

Appeasement my ass.
Extreem rechts = de onwil om te mixen buiten je geloof of cultuur

Dan ga je dus veel moslims, hindu en andere culturen moeten uitroeien, het zijn net de Westerlingen die hier het minste problemen mee hebben, zelfs jou zogenaamde extreem rechtsen huwen makkelijk met iemand van een andere cultuur en kleur.

Vreemd dat je 'extreem rechts' enkel wil zien bij blanken wat op zich extreem racistisch is, links is gevolueerd in een bende gevaarlijke racisten met genocide gevoelens en ze hebben het zelf niet door.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 07:50   #196
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik weet het beter ja.

Iedereen met wat verstand weet het beter.

Ik heb namelijk opgelet in de geschiedenisles.

Dat een amerikaanse president dit soort praat kan verkopen en ophitsen is het signaal dat de democratie dood is.

Voor mij is het klaar. Een vlaams belanger heeft een mening die minder waard is dan dat van een ander. Er zijn minderwaardige meningen. Het criterium ? Simpel, probeert eens geen haat en geweld te verspreiden. Moeilijk is het niet hoor.
Waar zit het verschil tussen u en de denkwereld van een nazi anno 1933? Trouwens, veel verstand is er niet in uw repliek. Eerder haat en rauwe emotie. En dat voor iemand die opgelet heeft tijdens de geschiedenisles.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 19 juli 2019 om 07:52.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 08:03   #197
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ah dus Belgie van 1830 tot pakweg begin 20ste eeuw was een ISIS staat ?
Allez, ga eens aankondigen dat vrouwen geen stemrecht hebben, hun man moeten gehoorzamen, en nog een paar leuke dingen van dat Belgie van 1830. Helemaal ISIS was het niet natuurlijk, omdat er juist een paar "democratische" krachten aan het werk waren, en de traditie eerder rooms dan islam was.

Het cijnskiesrecht in Belgie in 1830 gaf aan 2% van de bevolking, de kapitaalskrachtigste, alle kiesrechten. In 1850 waren er 80 000 kiezers. In 1890 waren het er 120 000. Die mensen waren bovendien sterk beinvloed door de Roomse leer, iets wat hem misschien zelfs matigde om de evidente maatregelen niet in te voeren: bijvoorbeeld executeren van iedereen die zelf niet tot de club behoort en 40 jaar is geworden. Zo hou je de werkkrachten jong en dynamisch, zijn er geen "ouderen problemen", en blijven de vrouwen lekker.

Jij beseft niet eens welke het vraagstuk is waarvan je beweert van beter de oplossing te kennen als iemand anders.

Immers, het volstaat niet van "bekwaam" te zijn, want om "bekwaam" te zijn (hoe stel je dat vast ?) moet je nog iets hebben waar je naartoe wil om die bekwaamheid op toe te passen. Dat "iets" is een pure eigen voordeelsberekening, oftewel een of ander ideologisch dwalen (een ideologie of een godsdienst).

Ik zie totaal niet in waarom slavernij bijvoorbeeld niet zou ingevoerd worden. Dat lijkt mij toch de evidentie zelve, he. Slaven, die kan je zonder problemen afmaken als je ze niet meer nodig hebt, of als ze ziek zijn. Zoiets laat toe een hele hoop sociale zever weg te doen. Bovendien kan het de medische industrie enorm stimuleren, omdat je nu mensenlichamen hebt waar je op los kan experimenteren. Want de medische industrie moet performant blijven voor de elite natuurlijk. Ik zie helemaal niet in waarom een "bekwame elite" zo een aristocratisch/fascistisch regime niet zou installeren. Lijkt mij toch het beste voor hen. Vooral als ze verlost zijn van moraliserende pastoors en zo, en gewoon rationeel met hun volle bekwaamheid hun eigen voordeel optimiseren.

In vergelijking met zo een maatschappij lijkt ISIS zelfs een droom, want er is tenminste een basistekst waar zelfs de meest onnozele pleb zich op kan baseren om proberen een leefbaar leven te hebben. In een seculiere totalitaire aristocratie die jij voorstaat, is er niks van dien aard. Dat is de pure distopie, waarvan ikzelf denk dat ze pas zal komen als machines het overnemen. Maar jij wil dat morgen al.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 juli 2019 om 08:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 08:09   #198
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb evenzeer goed opgelet in de geschiedenisles en geschiedenis fascineert mij nog steeds. Maar u mag dan wel opgelet hebben, toch komt u tot de verkeerde conclusies. Met uw criteria zitten we binnen de kortste keren met een oppressief regime opgezadeld. Een regime dat ontoelaatbaar diep in ons persoonlijk leven ingrijpt.
Het is raar dat-em dat niet snapt. Ik kom net te schetsen waar ik zou vermoeden dat het heen gaat. Doodgewoon omdat de moraliserende pastoor nu zoveel invloed niet meer heeft, en de uiterst bekwame zelf-optimiserende elite uiteraard nu beter weet hoe te beschikken over het plebs dan destijds.

Je zou binnen de kortste keren heimwee krijgen naar nazi-Duitsland vanwege de inherente menselijkheid die daar aanwezig was.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 08:14   #199
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik weet het beter ja.

Iedereen met wat verstand weet het beter.

Ik heb namelijk opgelet in de geschiedenisles.

Dat een amerikaanse president dit soort praat kan verkopen en ophitsen is het signaal dat de democratie dood is.

Voor mij is het klaar. Een vlaams belanger heeft een mening die minder waard is dan dat van een ander. Er zijn minderwaardige meningen. Het criterium ? Simpel, probeert eens geen haat en geweld te verspreiden. Moeilijk is het niet hoor.
Mocht je echt opgelet hebben in de geschiedenisles, dan zou je weten dat het juist doseren van haat en geweld precies de sleutel tot succes is, he.

Maw, haat en geweld willen vermijden is waarschijnlijk NIET waartoe een kleine heel bekwame elite zich zou op baseren. Wel maximaliseren van eigen macht en voordeel. In de mate dat daar wel of geen haat en geweld voor moet aangewend worden, is dan gewoon een kwestie van strategische keuze. Maar de bedoeling zou natuurlijk wel zijn om totaal repressief te zijn, en de absolute macht te behouden.

Ik zie bijvoorbeeld in de verste verte geen enkele reden dat zo een aristocratie ergens een of ander sociaal systeem zou invoeren voor het plebs, waarvan er al veel te veel is. Enkel de gezonde, gehoorzame, dynamische exemplaren zouden behouden worden - dat lijkt mij de logica zelve. Ik zie niet in waarom men oud of ziek plebs zou behouden. In welke mate verhoogt dat nu de rijkdom, macht en dergelijke van de bestuurlijke elite ?

Ik zie ook niet in waarom enig plebs toegelaten zou zijn om iets anders te doen dan 100% nuttig te zijn voor de elite. Op geen enkele manier mag het plebs enige bedreiging vormen voor de elite, en dus "laten studeren" zit er al zeker niet in. Ik zou denken dat het ideale pleb statuut het statuut van slaaf is. Maar electronisch gesecuriseerd, deze keer. Met tracker en springlading, zodat elke pleb die buiten de lijntjes kleurt, onmiddellijk gekend en opgeblazen wordt vanop afstand.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 juli 2019 om 08:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 09:33   #200
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Wie had dat gedacht?

https://fenixx.org/2019/07/18/racist...mhoogschieten/
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be