Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2019, 20:37   #1
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard Elio Di Rupo wil een Franstalig blok tegen iedereen die op Vlaamse bodem leeft.

Elio Di Rupo (PS) heeft alweer van zich laten horen. Voor de ex-premier is het onbespreekbaar dat Jan Jambon ooit eerste minister wordt van ons land.

Wat resulteert dat Elio Di Rupo (PS) nu al dictatoriaal de democratie en de persoonlijke keuze van de Kiezers in dit land verwerp.

Wat niets maar dan ook met links of rechts te maken heeft, >>>>

maar alles om mensen die leven op Vlaamse bodem, werken en VEEL belastingen betalen te ketenen als economische slaven.

Wat de kiezer ook kiest zal de particratie dit naast zich neerleggen en vooral openlijk een Franstaligen blok vormen en in het geniep zoals steeds in het verleden de CD&V, sp.a, Open VLD +Agalev-Groen, PVDA mensen die op Vlaamse bodem leven en Vlaanderens meerderheid kies % versjoemelen als judassen om de postjes.
en het VB buiten spel staat door het cordon om in de federale mee te mogen beslissen.

Jan Jambon (N-VA) wordt lijsttrekker op de Kamerlijst voor N-VA. Het is dus mogelijk dat hij eerste minister wordt. Voor Elio Di Rupo is dit echter onbespreekbaar.

Hij wil een Franstalig blok vormen tegen de N-VA. “Ik heb gehoord dat Jan Jambon kandidaat-premier is. Daar is in Wallonië nauwelijks reactie op gekomen. Dit zou voor elke Franstalige onbespreekbaar moeten zijn. Maar los van de PS, is er niemand die het zegt...”, klinkt het bij Di Rupo.

Di Rupo wil een Franstalig blok vormen tegen de NVA, wat dus gelijk staat met een Franstalig blok tegen iedereen die op Vlaamse bodem leeft. Vlaamse bodem >> De goudmijn om Franstalige geld honger te spijzen via federale sjoemel.

Omdat de particratie partijen CD&V, sp.a, Open VLD +Agalev-Groen, PVDA géén blok zullen vormen tegen de Franstaligen zoals steeds in het verleden er zelfs mee zullen hoeren!.

Zoals ooit adellijke tittel verkregen werd door CVP kopstuk om de persoonlijk Franstalige stem méér waarde te geven ten aanzien de meerderheid van de mensen die leven op Vlaamse bodem hun stem. Idem: Om de zelfde rede werd ooit VB in het cordon plaatsten = weeral zoveel % minder bruikbare zetel waarde Voor de mensen die leven op Vlaamse bodem in het beslissende federaal parlement. En de judassen CD&V, sp.a, Open VLD lieten dit on-democratisch gedrocht het cordon toe >> uitsluitend uit eigen electoraal partij belang.

Erger nog, als judassen iedereen die op Vlaamse bodem leeft de meerderheid van dit sjoemel land, iedere persoonlijke stem uitgebracht op Vlaamse bodem verkopen aan de Franstaligen om de eigen partij postjes te bezorgen zoals nu al 189 jaar in dit sjoemel land gebeurd via “geheime achterkamer senaat-Loge” en achterkamer federale politiek!

Wat niets maar dan ook met links of rechts te maken heeft,>>>

>> maar alles om de grootste meerderheid van dit land >>>mensen die leven op Vlaamse bodem discriminerend als slaven te gebruiken<<< om hun massa kiesvee ambtenaren verbonden aan gemeente, stad, staat, intercommunale, belangengroepen, de zuilen hun "verworvenheden" te betalen!!!


Waardoor wij alles het duurst betalen van gans EU en er hier in Vlaamse regio het minst voor terug krijgen.

Democratie in het sjoemel merk België heeft nog nooit bestaan, wij MOETEN gaan kiezen om hen de volmacht te geven ons te onderdrukken en misbruiken via Franstalige grillen, achterkamer politiek en PS dictatoriale eisen.
189 jaar oud Slaven systeem om de Franstalige regio economische te voeden via federaal gesjoemel.

Zie Zwitserland, het kan dus wel degelijk echt democratisch, wel het volk en regio respecterend met uiteindelijk goed politiek en economisch goed resultaat en zonder mega schuldenbergen!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 19 januari 2019 om 20:42.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 21:03   #2
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Elio Di Rupo (PS) heeft alweer van zich laten horen. Voor de ex-premier is het onbespreekbaar dat Jan Jambon ooit eerste minister wordt van ons land.

Wat resulteert dat Elio Di Rupo (PS) nu al dictatoriaal de democratie en de persoonlijke keuze van de Kiezers in dit land verwerp.

Wat niets maar dan ook met links of rechts te maken heeft, >>>>

maar alles om mensen die leven op Vlaamse bodem, werken en VEEL belastingen betalen te ketenen als economische slaven.

Wat de kiezer ook kiest zal de particratie dit naast zich neerleggen en vooral openlijk een Franstaligen blok vormen en in het geniep zoals steeds in het verleden de CD&V, sp.a, Open VLD +Agalev-Groen, PVDA mensen die op Vlaamse bodem leven en Vlaanderens meerderheid kies % versjoemelen als judassen om de postjes.
en het VB buiten spel staat door het cordon om in de federale mee te mogen beslissen.

Jan Jambon (N-VA) wordt lijsttrekker op de Kamerlijst voor N-VA. Het is dus mogelijk dat hij eerste minister wordt. Voor Elio Di Rupo is dit echter onbespreekbaar.

Hij wil een Franstalig blok vormen tegen de N-VA. “Ik heb gehoord dat Jan Jambon kandidaat-premier is. Daar is in Wallonië nauwelijks reactie op gekomen. Dit zou voor elke Franstalige onbespreekbaar moeten zijn. Maar los van de PS, is er niemand die het zegt...”, klinkt het bij Di Rupo.

Di Rupo wil een Franstalig blok vormen tegen de NVA, wat dus gelijk staat met een Franstalig blok tegen iedereen die op Vlaamse bodem leeft. Vlaamse bodem >> De goudmijn om Franstalige geld honger te spijzen via federale sjoemel.

Omdat de particratie partijen CD&V, sp.a, Open VLD +Agalev-Groen, PVDA géén blok zullen vormen tegen de Franstaligen zoals steeds in het verleden er zelfs mee zullen hoeren!.

Zoals ooit adellijke tittel verkregen werd door CVP kopstuk om de persoonlijk Franstalige stem méér waarde te geven ten aanzien de meerderheid van de mensen die leven op Vlaamse bodem hun stem. Idem: Om de zelfde rede werd ooit VB in het cordon plaatsten = weeral zoveel % minder bruikbare zetel waarde Voor de mensen die leven op Vlaamse bodem in het beslissende federaal parlement. En de judassen CD&V, sp.a, Open VLD lieten dit on-democratisch gedrocht het cordon toe >> uitsluitend uit eigen electoraal partij belang.

Erger nog, als judassen iedereen die op Vlaamse bodem leeft de meerderheid van dit sjoemel land, iedere persoonlijke stem uitgebracht op Vlaamse bodem verkopen aan de Franstaligen om de eigen partij postjes te bezorgen zoals nu al 189 jaar in dit sjoemel land gebeurd via “geheime achterkamer senaat-Loge” en achterkamer federale politiek!

Wat niets maar dan ook met links of rechts te maken heeft,>>>

>> maar alles om de grootste meerderheid van dit land >>>mensen die leven op Vlaamse bodem discriminerend als slaven te gebruiken<<< om hun massa kiesvee ambtenaren verbonden aan gemeente, stad, staat, intercommunale, belangengroepen, de zuilen hun "verworvenheden" te betalen!!!


Waardoor wij alles het duurst betalen van gans EU en er hier in Vlaamse regio het minst voor terug krijgen.

Democratie in het sjoemel merk België heeft nog nooit bestaan, wij MOETEN gaan kiezen om hen de volmacht te geven ons te onderdrukken en misbruiken via Franstalige grillen, achterkamer politiek en PS dictatoriale eisen.
189 jaar oud Slaven systeem om de Franstalige regio economische te voeden via federaal gesjoemel.

Zie Zwitserland, het kan dus wel degelijk echt democratisch, wel het volk en regio respecterend met uiteindelijk goed politiek en economisch goed resultaat en zonder mega schuldenbergen!
Dus de leider van de minderheid denkt dat hij mag zeggen wie de meerderheid mag kiezen

Al weer een bijkomende reden voor de Vlaamse onafhankelijkheid.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 21:32   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Een Di Rupo II regering betekent dat Belgie/Belgique weer eens op economisch vlak een club-med model van economisch beleid zal opgesolferd krijgen met medewerking van een of meer Vlaamse trado-partijen. Dit is voor Vlaanderen weer een ferme stap achteruit. Het is de verdomde plicht van elke bewuste Vlaming om op 26 mei zodanig zijn/haar stem uit te brengen dat dergelijk scenario geen kans maakt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 22:07   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Wat zou die slikken die Di Rupo?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 22:15   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

De N-VA is aan het leeglopen. Dat de laatste die buitengaat de deur dicht doet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 23:23   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Elio Di Rupo (PS) heeft alweer van zich laten horen. Voor de ex-premier is het onbespreekbaar dat Jan Jambon ooit eerste minister wordt van ons land.

Wat resulteert dat Elio Di Rupo (PS) nu al dictatoriaal de democratie en de persoonlijke keuze van de Kiezers in dit land verwerp.

Wat niets maar dan ook met links of rechts te maken heeft, >>>>

maar alles om mensen die leven op Vlaamse bodem, werken en VEEL belastingen betalen te ketenen als economische slaven.

Wat de kiezer ook kiest zal de particratie dit naast zich neerleggen en vooral openlijk een Franstaligen blok vormen en in het geniep zoals steeds in het verleden de CD&V, sp.a, Open VLD +Agalev-Groen, PVDA mensen die op Vlaamse bodem leven en Vlaanderens meerderheid kies % versjoemelen als judassen om de postjes.
en het VB buiten spel staat door het cordon om in de federale mee te mogen beslissen.

Jan Jambon (N-VA) wordt lijsttrekker op de Kamerlijst voor N-VA. Het is dus mogelijk dat hij eerste minister wordt. Voor Elio Di Rupo is dit echter onbespreekbaar.

Hij wil een Franstalig blok vormen tegen de N-VA. “Ik heb gehoord dat Jan Jambon kandidaat-premier is. Daar is in Wallonië nauwelijks reactie op gekomen. Dit zou voor elke Franstalige onbespreekbaar moeten zijn. Maar los van de PS, is er niemand die het zegt...”, klinkt het bij Di Rupo.

Di Rupo wil een Franstalig blok vormen tegen de NVA, wat dus gelijk staat met een Franstalig blok tegen iedereen die op Vlaamse bodem leeft. Vlaamse bodem >> De goudmijn om Franstalige geld honger te spijzen via federale sjoemel.

Omdat de particratie partijen CD&V, sp.a, Open VLD +Agalev-Groen, PVDA géén blok zullen vormen tegen de Franstaligen zoals steeds in het verleden er zelfs mee zullen hoeren!.

Zoals ooit adellijke tittel verkregen werd door CVP kopstuk om de persoonlijk Franstalige stem méér waarde te geven ten aanzien de meerderheid van de mensen die leven op Vlaamse bodem hun stem. Idem: Om de zelfde rede werd ooit VB in het cordon plaatsten = weeral zoveel % minder bruikbare zetel waarde Voor de mensen die leven op Vlaamse bodem in het beslissende federaal parlement. En de judassen CD&V, sp.a, Open VLD lieten dit on-democratisch gedrocht het cordon toe >> uitsluitend uit eigen electoraal partij belang.

Erger nog, als judassen iedereen die op Vlaamse bodem leeft de meerderheid van dit sjoemel land, iedere persoonlijke stem uitgebracht op Vlaamse bodem verkopen aan de Franstaligen om de eigen partij postjes te bezorgen zoals nu al 189 jaar in dit sjoemel land gebeurd via “geheime achterkamer senaat-Loge” en achterkamer federale politiek!

Wat niets maar dan ook met links of rechts te maken heeft,>>>

>> maar alles om de grootste meerderheid van dit land >>>mensen die leven op Vlaamse bodem discriminerend als slaven te gebruiken<<< om hun massa kiesvee ambtenaren verbonden aan gemeente, stad, staat, intercommunale, belangengroepen, de zuilen hun "verworvenheden" te betalen!!!


Waardoor wij alles het duurst betalen van gans EU en er hier in Vlaamse regio het minst voor terug krijgen.

Democratie in het sjoemel merk België heeft nog nooit bestaan, wij MOETEN gaan kiezen om hen de volmacht te geven ons te onderdrukken en misbruiken via Franstalige grillen, achterkamer politiek en PS dictatoriale eisen.
189 jaar oud Slaven systeem om de Franstalige regio economische te voeden via federaal gesjoemel.

Zie Zwitserland, het kan dus wel degelijk echt democratisch, wel het volk en regio respecterend met uiteindelijk goed politiek en economisch goed resultaat en zonder mega schuldenbergen!

Ik heb eigenlijk maar 1 vraag : vanwaar die geveinsde empathie met de belastingbetaler terwijl je zelf aan de uitkeringsuier ligt te lebberen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2019, 23:28   #7
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb eigenlijk maar 1 vraag : vanwaar die geveinsde empathie met de belastingbetaler terwijl je zelf aan de uitkeringsuier ligt te lebberen ?
Peche had dat vroeger ook en noemde het zijn geboorterecht.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 00:05   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De N-VA is aan het leeglopen. Dat de laatste die buitengaat de deur dicht doet.
- lol -
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 00:19   #9
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De N-VA is aan het leeglopen. Dat de laatste die buitengaat de deur dicht doet.
Als goede christen, ben ik eerder bezorgd over het leeglopen van uw geestelijke faculteiten. Oeps, het licht is al vanzelf uitgegaan. Sterkte in de duisternis, naaste!
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 05:39   #10
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb eigenlijk maar 1 vraag : vanwaar die geveinsde empathie met de belastingbetaler terwijl je zelf aan de uitkeringsuier ligt te lebberen ?
Dus omdat ik nu voor het eerst door de regering Michel het wettelijke levensminimum uitbetaalt word na jaren te moeten overleven met minder dan het levensminimum als +66 invalide heb ik volgens U géén recht om te verwijzen naar de vele onbetaalbare “gunsten en verworvenheden” zelfs soms cumuleerbaar heel ver boven en levensminimum van het omgekochte kiesvee!

U bent ook zo enen die de WC voorbestemd voor invaliden gaat gebruiken of op de plaats van invaliden gaat parkeren zeker.
De weinig voorzieningen die geregeld zijn voor zieken en invaliden misbruikend.

Zieken en Invaliden komen inderdaad door de gezondheid toestand niet massaal schreeuwend en de boel afbrekend op straat

“sociale particratie partijen” wel steeds door de jaren heen belooft hebben dat er voor zieken en invaliden eindelijk ook eens wat gedaan ging worden en het nooit deden.

Zieken en Invaliden een grote groep die men bijna nooit hoort, moeten zien te overleven mogen totaal niets bijverdienen om te overleven wat armoede creëert.
Zieken en invaliden mogen kijken wat rondom ons gebeurd .... Voor veel zieken en invaliden ergere toestand dan zij die in de gevangenis zitten omdat die weten dat ze ooit vrij komen en dan waarschijnlijk middelen zullen hebben om te consumeren, te leven....

Als ik dan wel durf te reageren, te wijzen naar de grote verschillen voor iedereen gelijk voor de wet…… is het levensminimum waar ik recht op heb nadat ze mij jaren met zen allen hebben laten creperen er al teveel aan!

Moet ik zoals alle zieken en invaliden in mijn schelp kruipen en vooral zwijgen!

Ik HEB NIETS TE VERBERGEN! DUS >>> Niet linkse, PS Di Rupo of CD&V regeringen hebben voor levensminimum voor Zieken en Invaliden gezorgd wel en regering met NVA er in!

Ok, ieder spreekt voor zen portemonnee.....

Nog steeds moeten veel invaliden overleven bij hun ouders omdat er géén plaatsen zijn om hen op te nemen ondanks de jaren lange beloftes van de “sociale particratie partijen” en hun zuilen en belangen groepen.

Al die soort gelijke aanvallen, scheldpartijen, enz. bestaan gewoonweg niet in Zwitserland waar het volk in zen eigen regie kiest wat zal uitbetaalt worden, waar het volk in hun eigen regio in hun eigen taal kiest wat er moet en zal gebeuren voor regio en het land. Niet de partijen dicteren

Terwijl hier alles dicht slipt in scheldpartijen allerhande zouden wij moeten aanvaarden dat Di Rupo al voor de verkiezing stelt wat moet gebeuren en zo de bevolking die leeft op Vlaamse bodem terug wil tot economische slaven herleiden.

Neen, het zal niet mij minimum inkomen zijn en dat van alle zieken en invaliden zijn dat de mega schuldenberg heeft veroorzaakt of maakt dat pensioenen onbetaalbaar geworden zijn.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 20 januari 2019 om 05:48.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 09:28   #11
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De N-VA is aan het leeglopen. Dat de laatste die buitengaat de deur dicht doet.
Wanneer een paar mensen de partij verlaten is de partij aan het leeglopen volgens jou. Dat diezelfde partij verleden jaar 5.000 nieuwe leden mocht inschrijven is niet belangrijk volgens jou. Dat jullie bij de verkiezingen van mei nog met moeite 8 % zullen halen weet jij niet.
Als er "iets" sedert lang aan het leeglopen is het jouw beoordelingsvermogen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 10:07   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wanneer een paar mensen de partij verlaten is de partij aan het leeglopen volgens jou. Dat diezelfde partij verleden jaar 5.000 nieuwe leden mocht inschrijven is niet belangrijk volgens jou. Dat jullie bij de verkiezingen van mei nog met moeite 8 % zullen halen weet jij niet.
Als er "iets" sedert lang aan het leeglopen is het jouw beoordelingsvermogen.
De PS ? Nog 8 % ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 10:08   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wanneer een paar mensen de partij verlaten is de partij aan het leeglopen volgens jou. Dat diezelfde partij verleden jaar 5.000 nieuwe leden mocht inschrijven is niet belangrijk volgens jou. Dat jullie bij de verkiezingen van mei nog met moeite 8 % zullen halen weet jij niet.
Als er "iets" sedert lang aan het leeglopen is het jouw beoordelingsvermogen.
Van die nieuwe leden dat kennen we. Er komen 5000 nieuwe bij en er vallen er 5000 weg. Echter over die die wegvallen leest men nooit niks

Ter info De PS zou het meeste aantal leden tellen van alle Belgische partijen (kleine 100.000)

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 januari 2019 om 10:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 10:10   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een Di Rupo II regering betekent dat Belgie/Belgique weer eens op economisch vlak een club-med model van economisch beleid zal opgesolferd krijgen met medewerking van een of meer Vlaamse trado-partijen. Dit is voor Vlaanderen weer een ferme stap achteruit. Het is de verdomde plicht van elke bewuste Vlaming om op 26 mei zodanig zijn/haar stem uit te brengen dat dergelijk scenario geen kans maakt.
Di Rupo was goed bezig.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 10:27   #15
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De PS ? Nog 8 % ?
Henri kan niet voor de PS stemmen aljoewel hij hard zijn best doet zich voor te doen als een Waal. Hij is en blijft echter een Limburger, hij zal dus op de lijsten van de zieltogende Spa moeten stemmen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 10:34   #16
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

De regering Di Rupo heeft veel beter gepresteerd dan Michel I.

Onder Di Rupo zaten we in de Europese kopgroep qua economische groei, nu bengelen we achteraan het peloton.

De gaten in de begroting waren even groot, maar Michel I kon lenen aan quasi negatieve rentevoeten door het stimulusbeleid van de ECB.

En op het einde van de maand houden we hetzelfde over. Netto staat er nu misschien wat meer op ons loonbriefje, maar dat graait de overheid meteen terug via verhoogde taksen, accijnzen en distributievergoedingen op utilities en brandstof.

En de grote dossiers hebben de afgelopen 4 jaar stof liggen verzamelen: energie, pensioenen, mobiliteit, ...
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 20 januari 2019 om 10:43.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 10:43   #17
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Di Rupo was goed bezig.
Het eerste agendapunt van Di Rupo is hetgeen deze regering heeft pogen recht te trekken weer ongedaan te maken. Ja, de regering Michel I heeft te weinig kunnen doen, om de eenvoudige reden dat met de regelmaat van een klok Peeters, in opdracht van ACW/beweging.net, ging dwarsliggen en saboteren.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 10:52   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
De regering Di Rupo heeft veel beter gepresteerd dan Michel I.

Onder Di Rupo zaten we in de Europese kopgroep qua economische groei, nu bengelen we achteraan het peloton.

De gaten in de begroting waren even groot, maar Michel I kon lenen aan quasi negatieve rentevoeten door het stimulusbeleid van de ECB.

En op het einde van de maand houden we hetzelfde over. Netto staat er nu misschien wat meer op ons loonbriefje, maar dat graait de overheid meteen terug via verhoogde taksen, accijnzen en distributievergoedingen op utilities en brandstof.

En de grote dossiers hebben de afgelopen 4 jaar stof liggen verzamelen: energie, pensioenen, mobiliteit, ...
Die economische groei was doodeenvoudig veroorzaakt door de toen betere Internationale conjunctuur en dat lag niet aan Di Rupo & Co. Er was toen nog geen sprake van Trump en handelsbarricades, geen sprake van Brexit...

Als Di Rupo zijn aangekondigde plannen echt gaat door onze Vlaamse strot rammen dan wordt dat een economische ramp. Die kerel geraakt werkelijk niet los van het marxistisch medicijnkastje. Dat hij dat soort recepten maar uittest voor zijn krakkemikkig Wallonië. Vlaanderen lust dat soort pap niet.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 10:54   #19
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
De regering Di Rupo heeft veel beter gepresteerd dan Michel I.

Onder Di Rupo zaten we in de Europese kopgroep qua economische groei, nu bengelen we achteraan het peloton.

De gaten in de begroting waren even groot, maar Michel I kon lenen aan quasi negatieve rentevoeten door het stimulusbeleid van de ECB.

En op het einde van de maand houden we hetzelfde over. Netto staat er nu misschien wat meer op ons loonbriefje, maar dat graait de overheid meteen terug via verhoogde taksen, accijnzen en distributievergoedingen op utilities en brandstof.

En de grote dossiers hebben de afgelopen 4 jaar stof liggen verzamelen: energie, pensioenen, mobiliteit, ...
Tijdens DiRupo is er met geld gesmeten, vandaar de iets grotere groei, dan de rest. De daaropvolgende regering zit dan wel met de terugslag, en kunnen ze degenen, die het in de voorgaande periode wat spaarzamer hebben gedaan, niet meer bijbenen.
Komt daarbij dat Belgie al sinds een paar regeringen in een neergaande spiraal zit.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 10:58   #20
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die economische groei was doodeenvoudig veroorzaakt door de toen betere Internationale conjunctuur en dat lag niet aan Di Rupo & Co. Er was toen nog geen sprake van Trump en handelsbarricades, geen sprake van Brexit...

Als Di Rupo zijn aangekondigde plannen echt gaat door onze Vlaamse strot rammen dan wordt dat een economische ramp. Die kerel geraakt werkelijk niet los van het marxistisch medicijnkastje. Dat hij dat soort recepten maar uittest voor zijn krakkemikkig Wallonië. Vlaanderen lust dat soort pap niet.
Jongen, toch. Stop met zeveren.

Di Rupo is aangetreden in 2011, in volle Europese schuldencrisis.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be