Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2019, 09:16   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er zijn al een paar films in die stijl gemaakt.
Dit pareltje bijvoorbeeld.
Hahaha, ja, destijds als kind in de cinema gezien !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 09:31   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zouden we misschien kunnen beginnen met het openbaar vervoer zo te organiseren dat de mensen die de voertuigen ervan besturen niet meer in een te strak tijdsplan zitten?
En dan zagen dat de bus nooit op tijd is en ge altijd te laat op school/werk komt ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 09:38   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Elementaire gedragsregels welke onzin is dat nu. Jongeren zijn van nature rebels en elementaire gedragsregels is juist het eerst dat ze aan hun laars lappen.
Ja, en hoe is daar historisch altijd op gereageerd ? Door hen lappen te geven. De enige manier om iemand die niet inziet dat goed gedrag de beste manier is om het leefbaar te maken, toch tot dat goede gedrag aan te zetten, is hem zodanig veel miserie aandoen als hij zich niet gedraagt, dat dat de volgende keer tot nadenken zal stemmen. Men moet dus een techniek hebben die niet veel moeite kost en heel veel miserie veroorzaakt bij die die zich slecht gedraagt. In vele gevallen komt daar bij jongeren bij dat ge ze niet permanent moogt beschadigen, maar dat is enkel maar als je die jongeren ziet als een investering. Als ze U niet kunnen bommen, hoeft dat niet. Zwaar gehandicapten maken meestal ook minder ambras.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 09:38   #84
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar zij ontvoerde en gijzelde de passagiers niet, iedereen kon uitstappen aan de halte naar keuze, alleen de rit duurde wat langer.
Zouden we echt niet terug kunnen naar de tijd dat mensen niet gestresseerd door het leven moeten. Dat chauffeurs niet opgejaagd worden door een nipt uitgerekend schema? Nu is het al "geld" wat centraal staat precies.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 09:50   #85
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zouden we echt niet terug kunnen naar de tijd dat mensen niet gestresseerd door het leven moeten. Dat chauffeurs niet opgejaagd worden door een nipt uitgerekend schema? Nu is het al "geld" wat centraal staat precies.
Kunnen we meteen ook terug naar de tijd dat landbouwers met hun schapen en kippen de tram namen voor de wekelijkse markt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 09:57   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.373
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zouden we echt niet terug kunnen naar de tijd dat mensen niet gestresseerd door het leven moeten. Dat chauffeurs niet opgejaagd worden door een nipt uitgerekend schema? Nu is het al "geld" wat centraal staat precies.
Als u om ergens wil zijn op het uur X, en ge wil het openbaar vervoer gebruiken, hoeveel tolerantie wil u geven? Half uurtje plus en min per overstap? Of 5 minuten?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 10:24   #87
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er zijn al een paar films in die stijl gemaakt.
Dit pareltje bijvoorbeeld.
Met die narcoleptische chauffeur .
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 10:28   #88
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als u om ergens wil zijn op het uur X, en ge wil het openbaar vervoer gebruiken, hoeveel tolerantie wil u geven? Half uurtje plus en min per overstap? Of 5 minuten?
Ik wens iedereen toe geen slaaf van de klok te zijn.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 10:28   #89
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als u om ergens wil zijn op het uur X, en ge wil het openbaar vervoer gebruiken, hoeveel tolerantie wil u geven? Half uurtje plus en min per overstap? Of 5 minuten?
Gewoon even terzijde: als ik echt pech heb, is de totale wachttijd op het perron (wachten op de pendel van/naar de site van Tour&Taxis inbegrepen) gelijk aan de tijd van een autorit van/naar het werk.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 11:02   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik wens iedereen toe geen slaaf van de klok te zijn.
Ambtenaar ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 16:04   #91
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.373
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ambtenaar ?
Of soortgelijke werkloze
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 16:05   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.373
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik wens iedereen toe geen slaaf van de klok te zijn.
U mag dat wensen.
Maar ik heb toch liever dat mensen hun afspraken een beetje op tijd nakomen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 21:00   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik wens iedereen toe geen slaaf van de klok te zijn.
Jij wacht graag op mensen die veel te laat op hun afspraak komen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 08:32   #94
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jij wacht graag op mensen die veel te laat op hun afspraak komen ?
Nee toch niet, alhoewel ik me daaraan heb aangepast. Ik ben meestal degene die op anderen aan het wachten is bij afspraken. Ik beschouw het systematische te laat komen van sommigen als een soort van tijdroof. Het tonen ook van "ik kan je op mij laten wachten". Toch heb ik stilaan geleerd me niet druk te maken daarin. Of beter gezegd, ik heb me kunnen veroorloven het te laat komen van anderen me niet aan het hart te laten komen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 09:14   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Nee toch niet, alhoewel ik me daaraan heb aangepast. Ik ben meestal degene die op anderen aan het wachten is bij afspraken. Ik beschouw het systematische te laat komen van sommigen als een soort van tijdroof. Het tonen ook van "ik kan je op mij laten wachten". Toch heb ik stilaan geleerd me niet druk te maken daarin. Of beter gezegd, ik heb me kunnen veroorloven het te laat komen van anderen me niet aan het hart te laten komen.
Het punt is dat als je lang moet wachten op anderen, en dat cool vindt, dat je dan oftewel de mensen met wie je een afspraak had daarna ook zelf moet laten wachten, oftewel, dat je heel veel koffiepauzes plant tussen afspraken. Maw, dat je erg inefficiënt bezig bent, of het probleem naar de volgende doorschuift.

Als de algemene regel is dat we allemaal inefficient bezig mogen zijn, en dat dat zelfs een goed idee is, dan moeten we niet verschieten dat we "veel moeten werken voor weinig".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 09:31   #96
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is dat als je lang moet wachten op anderen, en dat cool vindt, dat je dan oftewel de mensen met wie je een afspraak had daarna ook zelf moet laten wachten, oftewel, dat je heel veel koffiepauzes plant tussen afspraken. Maw, dat je erg inefficiënt bezig bent, of het probleem naar de volgende doorschuift.

Als de algemene regel is dat we allemaal inefficient bezig mogen zijn, en dat dat zelfs een goed idee is, dan moeten we niet verschieten dat we "veel moeten werken voor weinig".
Misschien is de wachttijd wel kwaliteitsvol op te vullen.

Als je in landen komt waar mensen iets minder met de klok leven overvalt je dikwijls een rust. Je kan er ook in de file zitten maar je zit je daarom nog niet te ergeren en om de 2 minuten naar de klok te kijken. Je merkt dat zelfs al op de luchthavens. Dat mensen minder gehaast zijn en nors voor zich uit kijken. We zijn dan zogezegd materieel rijker maar beseffen niet goed dat we ook heel wat verloren hebben in het zogenaamde 'rijke' westen. Bankrekening rijk maar zeker niet gelukkiger.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 januari 2019 om 09:32.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 09:35   #97
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Kallikles laat hier weer eens goed zien, dat hij een man is zonder karakter. Groepje tieners zijn vervelend in een bus - buschauffeur reageert daarop - kallikles: De BuScHaUfFeUr Is EeN NaZi !
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 09:36   #98
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zouden we echt niet terug kunnen naar de tijd dat mensen niet gestresseerd door het leven moeten. Dat chauffeurs niet opgejaagd worden door een nipt uitgerekend schema? Nu is het al "geld" wat centraal staat precies.
We zouden inderdaad minder gejaagd kunnen leven.
Maar daarvoor mag je niet volgens de regels en normen van onze huidige maatschappij leven.
Daarvoor moeten we totaal anders gaan leven.

Daarvoor moeten we zorgen dat de kinderen veilig op straat kunnen spelen, ze na de schooluren geen bergen zinloos huiswerk hebben.
Daarvoor moeten we beginnen met de kinderen terug ruimte te geven.
Daarvoor moeten we afstappen van geld en materiele rijkdom op de eerste plaats te laten.
Daarvoor moeten we beginnen met minder prestige tegenover de buitenwereld te willen kunnen tonen.
Daarvoor moeten we bij ons zelf beginnen met niet van derde te verlangen dat alles binnen de kortste tijd geleverd en hersteld word.
Daarvoor moeten we stoppen met steeds de beste schoolresulaten van kinderen te verlangen.
Daarvoor moeten we beginnen met alles anders te gaan bekijken.

Maar ja, wie met zijn kind naar spoed gaat omdat het koorts heeft, wil wel dat de dokter het kind zo snel mogelijk onderzoekt en helpt.
Wie om 15.30u zijn kinderen van school moet halen, wil daar ook optijd zijn.
Wie tot 18.00uur moet werken wil ook nog optijd in de winkels geraken.

In onze maatschappij is het weinige gegeven om volgens eigen ritme te kunnen leven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 09:46   #99
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
We zouden inderdaad minder gejaagd kunnen leven.
Maar daarvoor mag je niet volgens de regels en normen van onze huidige maatschappij leven.
Daarvoor moeten we totaal anders gaan leven.

Daarvoor moeten we zorgen dat de kinderen veilig op straat kunnen spelen, ze na de schooluren geen bergen zinloos huiswerk hebben.
Daarvoor moeten we beginnen met de kinderen terug ruimte te geven.
Daarvoor moeten we afstappen van geld en materiele rijkdom op de eerste plaats te laten.
Daarvoor moeten we beginnen met minder prestige tegenover de buitenwereld te willen kunnen tonen.
Daarvoor moeten we bij ons zelf beginnen met niet van derde te verlangen dat alles binnen de kortste tijd geleverd en hersteld word.
Daarvoor moeten we stoppen met steeds de beste schoolresulaten van kinderen te verlangen.
Daarvoor moeten we beginnen met alles anders te gaan bekijken.

Maar ja, wie met zijn kind naar spoed gaat omdat het koorts heeft, wil wel dat de dokter het kind zo snel mogelijk onderzoekt en helpt.
Wie om 15.30u zijn kinderen van school moet halen, wil daar ook optijd zijn.
Wie tot 18.00uur moet werken wil ook nog optijd in de winkels geraken.

In onze maatschappij is het weinige gegeven om volgens eigen ritme te kunnen leven.
Je zit ook met de nadelen van het kerngezin, waardoor je alles in heel kleine groep dient op te lossen. Dat wordt bijna onhaalbaar als je ook nog eens met twee dient te werken. Verwonderd het dat vele mensen zich heen kinderen meer denken te kunnen veroorloven? We hebben ons systeem zo gecreëerd. De mensen tot het uiterste opgejaagd, verdeeld en onmondig gemaakt ook nog eens.

En als ik de radio aan zet....sorry maar is dat het Oostblok hier? Waarom zijn er geen 5 praatprogrammas tegelijk bezig op verschillende zenders vanaf smorgens zoals zelfs in heel wat veel armere landen het geval is. Ik kan niet wachten internet radio in de auto te hebben (nu via dure omweg). Ik bedoel...de mensen weten niet hoe 'slecht' ze het eigenlijk hebben. Het omgekeerde idee wordt hen dagelijks verkocht via strikte kanalen.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 januari 2019 om 09:47.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2019, 09:46   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Misschien is de wachttijd wel kwaliteitsvol op te vullen.

Als je in landen komt waar mensen iets minder met de klok leven overvalt je dikwijls een rust. Je kan er ook in de file zitten maar je zit je daarom nog niet te ergeren en om de 2 minuten naar de klok te kijken.
Dat is grotendeels te danken aan smartphones he. Maar die zijn er maar gekomen omdat we gehaast waren en efficient geweest zijn. Nu kan je oeverloos uw tijd verdoen, overal waar je bent.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be