Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2004, 23:56   #1
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard Toetreding Turkije zet de deur open voor islamitisering

Hét argument van de voorstanders van een Turkse toetreding tot de EU, luidt dat zulks een buffer zou zijn tegen de islamisering van het land. Hetgeen men er meestal vergeet bij te vertellen, is dat het zogenaamde seculiere karakter van Turkije slechts een dun laagje vernis is, dat tot op heden enkel kon worden gevrijwaard door het almachtige leger.

"Neem het leger daar weg en je krijgt binnen de kortste keren een complete islamisering van het land", zo stelde deze week ook Urbain Vermeulen, professor islamkunde aan de KUL en de RUG.

Terecht wijst Vermeulen erop dat één van de voorwaarden voor het EU-lidmaatschap erin bestaat dat de toetredende landen de democratische spelregels volledig moeten respecteren. Welnu, zo gaat hij verder, indien dit in Turkije gebeurt (en het leger dus de duimen moet leggen) zal de islam niet te stuiten zijn.

Kortom, een EU-toetreding van Turkije zal precies het omgekeerde effect hebben dan datgene wat de voorstanders be(t)ogen: "Ik zeg u dat men in Turkije zit te wachten op de toetreding tot de EU om de islamisering op gang te trekken" ('P-Magazine', 14.07.04).
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 08:53   #2
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Turkije zal de Islam blijven aanpakken. Dat is juist goed voor de EU. De EU kan leren van Turkije op dat gebied.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 09:22   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard re wolf

wolf:
"Kortom, een EU-toetreding van Turkije zal precies het omgekeerde effect hebben dan datgene wat de voorstanders be(t)ogen: "Ik zeg u dat men in Turkije zit te wachten op de toetreding tot de EU om de islamisering op gang te trekken" ('P-Magazine', 14.07.04).
__________________

De schrik voor de islamitisering van de EU zit er blijkbaar goed in.

Eno2
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 12:49   #4
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

De manier waarop de Kemalisten de Islam controleerden was inderdaad effectief, maar in het huidig democratiseringsproces onhoudbaar. Het leger, de bewaker van de seculiere staat, zal namelijk haar macht moeten afstaan in dat proces.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 16:57   #5
tabufferkwa
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Berichten: 1.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
De manier waarop de Kemalisten de Islam controleerden was inderdaad effectief, maar in het huidig democratiseringsproces onhoudbaar. Het leger, de bewaker van de seculiere staat, zal namelijk haar macht moeten afstaan in dat proces.
Het leger is daar de enige garantie van de laicizering. Dat weet iedereen die een beetje van Turkije kent. En dat wil de EU juist kapot maken. Dommer dan dat .... boel dan maar Europa direct op.
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 17:00   #6
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
De manier waarop de Kemalisten de Islam controleerden was inderdaad effectief, maar in het huidig democratiseringsproces onhoudbaar. Het leger, de bewaker van de seculiere staat, zal namelijk haar macht moeten afstaan in dat proces.
Tijdens het Ottomaanse rijk heerste ook niet altijd de Sharia. In Christelijke gebieden heerstte nooit de Sharia. Tijdens het sultanaat van Murad III in de 18e eeuw liepen veel vrouwen zonder hoofddoek en met diep decolete rond in Istanbul. Turken zijn religieus minder fanatiek dan de Arabieren. Veel Turken zijn Europeanen en Byzantijnen die bekeerd zijn. Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft. De regerende AK Partij in Turkije heeft taloze malen bekendgemaakt dat ze het seculiere karakter van Turkije ondersteunen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 17:39   #7
Kannadiga
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 12
Standaard

Hoe Turkije nu is, is redelijk tot goed.
Maar zijn er garantie dat de kerk (moskee in dit geval) en de staat voor altijd gescheiden blijven?
Neem een voorbeeld aan Iran en Afghanistan. Deze twee landen waren heel lang sterk geseculariseerd. Vooral in Iran speelde de Islam geen grote rol.
"De Islam is iets voor Arabieren" zeiden veel Iraniers. En kijk nu wat er wat er de laatste decennia aan de hand is in Iran.

En nu nog een punt. Irak is instabiel en zal instabiel blijven. Een instabiel land is een goede basis voor terroristen en fundamentalisten.
Als Turkije bij de Europese Unie komt, grenst de unie aan Irak. Is daar wel eens over nagedacht?
Kannadiga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 21:15   #8
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Tijdens het Ottomaanse rijk heerste ook niet altijd de Sharia. In Christelijke gebieden heerstte nooit de Sharia. Tijdens het sultanaat van Murad III in de 18e eeuw liepen veel vrouwen zonder hoofddoek en met diep decolete rond in Istanbul. Turken zijn religieus minder fanatiek dan de Arabieren. Veel Turken zijn Europeanen en Byzantijnen die bekeerd zijn. Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft. De regerende AK Partij in Turkije heeft taloze malen bekendgemaakt dat ze het seculiere karakter van Turkije ondersteunen.
Het Turkse en het Arabische rijk waren concurrenten. De betrekkingen tussen Turkije en sommige Europese lidstaten waren daarentegen zeer nauw, wat zijn belang had tijdens de Krim oorlog. Het is trouwens niet voor niets dat de Orient express haar eindbestemming in Istambul had.

Ataturk heeft de Griekse en Joodse minderheidsgroepen toch beduidend uitgedund (lees: het land uit gezet). Misschien omdat hij inter-religieuze conflicten of een religieus opbod wou vermijden?
__________________
http://faithfreedom.org

Laatst gewijzigd door Pat : 17 juli 2004 om 21:16.
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 22:24   #10
tigerpants
Burgemeester
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Kortessem
Berichten: 517
Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

ALS Turkije voldoet aan de voorwaarden om toe te treden tot de EU, dan vind ik dat hun dat niet kan geweigerd worden...

Turkije behoort evenzeer als alle andere EU-landen tot Europa (weliswwar met het verschil dat dat slechts tot Istanbul het geval is...), en heeft dus ook het recht om tot de EU te horen, naar mijn mening. Uiteraard moeten ze wel aan de criteria voldoen...

Europa is niet dom! Als Turkije lid wordt zullen wel de nodige voorzorgrsmaatregelen genomen (moeten) worden...
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2004, 23:03   #11
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kannadiga
Hoe Turkije nu is, is redelijk tot goed.
Maar zijn er garantie dat de kerk (moskee in dit geval) en de staat voor altijd gescheiden blijven?
Is er een garantie dat de kerk en staat in Belgie altijd gescheiden blijft? Zo een garantie bestaat niet. De kans dat Turkije ooit zijn seculiere karakter verandert is overigens zeer klein. Als dat toch gebeurt moet Turkije gewoon weer uit de EU geschopt worden. Zo een land wil ik niet in de EU hebben en ik zou dan persoonlijk teruggaan om te vechten voor een seculier Turkije.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 08:35   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen over het extreem godsdienstfanatisme in Ierland, Polen, Vatikaanstad (en zelfs Spanje).
Die trut van het Vlaams Blok moet jullie toch wel bekend zijn, evenals haar opvattingen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 09:42   #13
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen over het extreem godsdienstfanatisme in Ierland, Polen, Vatikaanstad (en zelfs Spanje).
Die trut van het Vlaams Blok moet jullie toch wel bekend zijn, evenals haar opvattingen.
Trutjes zijn er overal en fanatisme is altijd extreem. 8)
Vertel ons iets meer over de mate waarin Poolse Godsdienstfanaten een bedreiging vormen voor het Vlaamsche luilekkerleventje.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 10:04   #14
Rock Against Communism
Gouverneur
 
Rock Against Communism's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 1.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
ALS Turkije voldoet aan de voorwaarden om toe te treden tot de EU, dan vind ik dat hun dat niet kan geweigerd worden...

Turkije behoort evenzeer als alle andere EU-landen tot Europa (weliswwar met het verschil dat dat slechts tot Istanbul het geval is...), en heeft dus ook het recht om tot de EU te horen, naar mijn mening. Uiteraard moeten ze wel aan de criteria voldoen...

Europa is niet dom! Als Turkije lid wordt zullen wel de nodige voorzorgrsmaatregelen genomen (moeten) worden...
Dat is echt niet waar. 4% van Turkije behoort tot Europa, en dat is dan gewoon de "ver-westerde" hoofdstad. Maar als ge Turkije in de EU neemt, mag Rusland evengoed, en dat zien de meeste europeanen niet meteen zitten.
__________________
[size=4][/size]
Rock Against Communism is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 10:57   #15
SkunkAnanda
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 51
Standaard

Ge zoudt ook kunnen zeggen: Zet deur open voor Europisatie.
Ik zie het liever zo: Turkije Europees? Wéér een kans minder dat dat land in de terreur van de islam vervalt!
SkunkAnanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 15:15   #16
Hindutva
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 juli 2004
Locatie: the Netherlands
Berichten: 3
Standaard Europa mag Turkije nooit toelaten!!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Hét argument van de voorstanders van een Turkse toetreding tot de EU, luidt dat zulks een buffer zou zijn tegen de islamisering van het land. Hetgeen men er meestal vergeet bij te vertellen, is dat het zogenaamde seculiere karakter van Turkije slechts een dun laagje vernis is, dat tot op heden enkel kon worden gevrijwaard door het almachtige leger.

.
De voorstanders van Turkse toetreding zijn voorstanders van Islamisering van EUROPA (EURABIA) dus, of ze zijn te angstig zich tegen de Islam te willen verzetten. Ga maar vast op je rug liggen want we gaan toch tenonder.

Turkije kan worden vergeleken met het Iran van de Shah, was dat stabiel??? Niet echt toch.

Lees http://www.eshoju.org/modules.php?na...rticle&sid=156 dit artikel maakt veel duidelijk.

Mijn oproep is om samen te werken tegen het gevaar van de islam, samen met Israel, Hindu India en autochtone Europa.

Dewi
http://www.eshoju.org
Hindutva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 15:19   #17
Rock Against Communism
Gouverneur
 
Rock Against Communism's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 1.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hindutva
De voorstanders van Turkse toetreding zijn voorstanders van Islamisering van EUROPA (EURABIA) dus, of ze zijn te angstig zich tegen de Islam te willen verzetten. Ga maar vast op je rug liggen want we gaan toch tenonder.
Yep, en het gevaarlijke is dat als de grenzen openen er een toestroom van Turken naar onze contreien zal komen. Dit zal een toenemende islamisering bij ons teweeg brengen. Ook in Turkije zelf zal dat gebeuren aangezien het leger haar invloed zal moeten laten vallen.
__________________
[size=4][/size]
Rock Against Communism is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 15:36   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Trutjes zijn er overal en fanatisme is altijd extreem. 8)
Vertel ons iets meer over de mate waarin Poolse Godsdienstfanaten een bedreiging vormen voor het Vlaamsche luilekkerleventje.
Niemand vormt naar mijn mening een bedreiging voor mijn Vlaams luilekkerleventje, zeker niet de Turken in de EU, en zelfs niet de Poolse extremisten. Ik maak me wel zorgen voor het Poolse extremisme omdat ze mij met een grondwet willen opzadelen met een verwijzing waarvan ik niet wil weten; omdat ene Karel Woytila (ok, toen hij nog verstaanbaar kon spreken ... maar zijn akolieten zijn er nog) aids-bevorderende publiciteit voerde waardoor ook de Vlaamse jeugd riskeerde onvoldoende de ernst van de zaken dreigt in te schatten;
en ik maak me ook zorgen voor mijn Poolse vrienden. Want ook katholieken kunnen extremistische neigingen hebben, genre IRA.
En ik vind dat godsdienst strikt persoonlijk moet zijn; de staat noch kerkleiders moeten zich met mijn privé-leven moeien. (en voor mijn part zouden de leden van de moslim-executieve in ons apenlandje een eed moeten afleggen, waarin ze dat principe erkennen).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 15:57   #19
Hindutva
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 juli 2004
Locatie: the Netherlands
Berichten: 3
Standaard Samen tegen de Islamisering

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
Yep, en het gevaarlijke is dat als de grenzen openen er een toestroom van Turken naar onze contreien zal komen. Dit zal een toenemende islamisering bij ons teweeg brengen. Ook in Turkije zelf zal dat gebeuren aangezien het leger haar invloed zal moeten laten vallen.
Ja ik als Hindu weet precies water gaat gebeuren, India was een land met een heel hoge cultuur, na de Islam invasie ging die cultuur naar de knoppen. In Indonesie waar ik zelf vandaan kom haden wij gedurende de periode van de Mojopahit een prachtige cultuur, na de Islam invasie ging ok dit naar de knoppen.

De Islam is geen Godsdienst maar een oorlogs leer gericht op onderdrukking, Nu zij nog de minderheid zijn, houden ze zich nog een beetje rustig. Als Europa EURABIA wordt, door onderanderen toetreding van Turkije, dan wordt dat wel heel anders.

Turkije is nu vanwege het leger en de geheime diensten seculair net zo als Iran onder de Shan en met behulp van de Savak. Europa in haar stommiteit (sorry hoor) verzwakt het interne veilgheids apparaat en aan de andere kant laat de Islam haar gang gaan. Dadelijk zelfs als Turkije het nog een tijdje uithoud dan vluchten of verplaatsen de Islam vechters zich naar Belgie, Nederland en overal in Europa, waarin ze zelfs financieel worden geholpen om de democratie omver tewerpen.

Waarom kan me datalsHindu iets schelen? Omdat wij de ervaring al lang hebben en weten hoe gevaarlijk de Islam is en hoe vreselijk slap Europa is geworden.

Samen met anderen zijn we nu bezig een éénheids front te vormen, Vrije Europeanen, The Nation Of Hindutva, en Israel om samen het gevaar tekeren en elkaar onze ervaringen te kunnen geven.

Dit initiatief, in Europa, wordt momenteel gesteund door E-Shoju Counter Terrorism dat zelfcontacten heeft,maar ook ons vrije hand heeft gegeven om hun sitete gebruiken voor ons initiatief.

In Belgie bestaat nu veelervaring met de Islam,en zijn mensen die veel meerdurven te zeggen en doen als bv in Nederland. Daarom dat ik ok graag hier mensen wil uitnodigen mee te doen.

Ik denk dat in Europa en groepen moeten onstaan, Nederland/Vlaams Belgie, Waals Belgie/Frankrijk en zo verder. Die gtropen kunnen dan weer samenwerken tegen de het gevaar dat we allen lopen dus de Islam.

Daarom mag Turkije noit worden toegelaten en mogen de burgers dit ook niet toestaan.

Ik zou je graag uitnodigen mee te doen op http://www.eshoju.org en iedereen die het met ons eens is ook.

Bedankt voor je reactie

Dewi
http://www.eshoju.org
Hindutva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2004, 16:14   #20
Rock Against Communism
Gouverneur
 
Rock Against Communism's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 1.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hindutva
De Islam is geen Godsdienst maar een oorlogs leer gericht op onderdrukking
Dat zou ik niet zó sterk zeggen, zolang ze in Islam de islam belijden, heb ik daar geen probleem mee. Dit verandert echter drastisch als ze ons land proberen te islamiseren. op termijn kan islamisering zelfs heel West Europa ondergraven en veranderen. Dát willen we tegengaan.

edit: interessante website trouwens
__________________
[size=4][/size]

Laatst gewijzigd door Rock Against Communism : 18 juli 2004 om 16:23.
Rock Against Communism is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be