Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2019, 14:25   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik weet niet over welke stelling je het hebt. Maar ik denk dat veel mensen het er over eens zijn dat je financiële afkomst meer bepaalt wat je je kan permitteren, dan je opleidingsniveau en je job.

Huizenprijzen zijn in 20 jaar verdubbeld maar je salaris niet.
Het wordt dus zwaarder voor jongeren om zelf iets te kopen. De jongeren die een leven met rijkdom zullen genieten, zijn de jongeren die iets van hun ouders krijgen.
Dat is iets wat ik heel goed in het achterhoofd zal hebben op het moment dat ik aan kinderen (of beter een kind) begin

Werken loont steeds minder, en met een toekomst vol automatisering en verdwijnende jobs gaat dat nog extremer worden. Arbeiders gaan eruit.
Een goede job die goed betaalt, helpt toch veel hoor Eurosceptic.

Woon op een klein app of studio, waar je kosten en huur beperkt zijn, en je kan op een paar jaar een schoon voorschot bijeen sparen. Op voorwaarde dat je inderdaad een bovenmodaal salaris weet te versieren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 14:29   #42
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een goede job die goed betaalt, helpt toch veel hoor Eurosceptic.

Woon op een klein app of studio, waar je kosten en huur beperkt zijn, en je kan op een paar jaar een schoon voorschot bijeen sparen. Op voorwaarde dat je inderdaad een bovenmodaal salaris weet te versieren.
Ga het maar zoeken in een stad! Zelf mee rondgekeken voor mijn oudste zoon. Voor een echt piepkleine studio in een niet al te sjieke buurt vroegen ze al ruim 700€. Nu mag je nog een deftig loon hebben, dat is al ne serieuze hap uit uw budget.

Maar je komt er idd alleen met hard werken en een goed loon als je van thuis uit geen steun hebt. En daar nog een dosis gezond verstand bij liefst. En dat is niet voor iedereen weggelegd.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 14:59   #43
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht

Maar je komt er idd alleen met hard werken en een goed loon als je van thuis uit geen steun hebt. En daar nog een dosis gezond verstand bij liefst. En dat is niet voor iedereen weggelegd.
Vooral gezond verstand van de ouders. Een koppel met 2 hooggeschoolden die vandaag beslissen om 3 kinderen te maken, is slechter af dan een koppel met 2 laagopgeleiden die maar 1 kind maken.

Dat ene kind heeft immers de zekerheid dat het ouderlijk huis ooit zijn/haar bezit zal worden. Wie 3 kinderen of meer maakt, zadelt zichzelf op met een hoop studieschulden en kan de kinderen tegen hun 20ste financieel een pak minder steunen. Die gaan er vanuit dat de kinderen het zelf wel allemaal kunnen waarmaken.

Ik zet geen kind op de wereld zonder dat ik hem/ haar tegen zijn 20ste een huis kan garanderen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 15:14   #44
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Vooral gezond verstand van de ouders. Een koppel met 2 hooggeschoolden die vandaag beslissen om 3 kinderen te maken, is slechter af dan een koppel met 2 laagopgeleiden die maar 1 kind maken.

Dat ene kind heeft immers de zekerheid dat het ouderlijk huis ooit zijn/haar bezit zal worden. Wie 3 kinderen of meer maakt, zadelt zichzelf op met een hoop studieschulden en kan de kinderen tegen hun 20ste financieel een pak minder steunen. Die gaan er vanuit dat de kinderen het zelf wel allemaal kunnen waarmaken.

Ik zet geen kind op de wereld zonder dat ik hem/ haar tegen zijn 20ste een huis kan garanderen.
Alle begrip voor uw redenering. Ik denk er lichtjes anders over. Ik wil ze een duw in de rug geven maar niet alles zomaar in de schoot gooien. Ze mogen zolang en wat ze maar willen studeren. Daarna moeten ze het zelf redden.
Mijn situatie laat het namelijk niet toe dat ik hen nog pakweg 40 jaar lang kan ondersteunen als het nodig is. Ze leren hier van jongs af aan dat bijna niemand gewoon maar met de handjes open moet staan en ze het erin geworpen krijgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 7 april 2019 om 15:15.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 15:17   #45
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Vooral gezond verstand van de ouders. Een koppel met 2 hooggeschoolden die vandaag beslissen om 3 kinderen te maken, is slechter af dan een koppel met 2 laagopgeleiden die maar 1 kind maken.

Dat ene kind heeft immers de zekerheid dat het ouderlijk huis ooit zijn/haar bezit zal worden. Wie 3 kinderen of meer maakt, zadelt zichzelf op met een hoop studieschulden en kan de kinderen tegen hun 20ste financieel een pak minder steunen. Die gaan er vanuit dat de kinderen het zelf wel allemaal kunnen waarmaken.

Ik zet geen kind op de wereld zonder dat ik hem/ haar tegen zijn 20ste een huis kan garanderen.
koop. u. uw. huis.

hoe langer ge wacht, hoe duurder.

Of betaalt uw job onvoldoene om dat te bekosten ? Dat kan ook, en dan moet ge keuzes maken. Jaren 50-60 barakken genoeg die je voor een appel en ei kan opkopen. En tussendoor kan renoveren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 15:32   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Singles nemen ruimte in die anders door een heel gezin kan worden ingenomen. Bovendien klaagt schoof het consumentisme van de Happy Singles aan. Uitgerekend jij zou je hier toch in moeten vinden?
Begrijpend lezen.
Ik klaag dat niet aan.
Ik klaag enkel aan dat als iemand al zijn centen opsoepeert, en dan toch nog wil in staat zijn op eigen krachten een huis/appartement te kopen.

Ieder mens mag van mij zijn keuzes maken. Maar hij moet er wel de gevolgen van dragen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 15:33   #47
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Alle begrip voor uw redenering. Ik denk er lichtjes anders over. Ik wil ze een duw in de rug geven maar niet alles zomaar in de schoot gooien. Ze mogen zolang en wat ze maar willen studeren. Daarna moeten ze het zelf redden.
Mijn situatie laat het namelijk niet toe dat ik hen nog pakweg 40 jaar lang kan ondersteunen als het nodig is. Ze leren hier van jongs af aan dat bijna niemand gewoon maar met de handjes open moet staan en ze het erin geworpen krijgen.
Als ik zulk gedrag vaststel gaat de geldkraan volledig dicht.
Een goeie vriend van mij is de zoon van een bedrijfsleider die een zaak met 50 werknemers runt. Zoonlief is nu eigenaar van de zaak, zou de boel kunnen verkopen en op de Bahama's op zijn kont gaan zitten. Maar hij werkt 12 uur per dag om de zaak verder te doen groeien. Is thuis zo opgevoed, en ik ben het zelfde van plan.

Je kinderen alle mogelijkheden bieden betekent niet dat ze met de handjes open gaan staan. Er zijn natuurlijk voorwaarden.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 15:39   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Een verdubbeling van prijzen op twintig jaar is gewoon normale inflatie en bewijst eerder het tegendeel van je stelling.
En daar bovenop nog eens een verdubbeling van de intrinsieke waarde van een nieuw huis.
Waar wij destijds begonnen met een pompbak, moet er nu een keuken van minstens 20.000 euro in. Een zinken badkuip wordt een wellnessruimte met broebelbad, inloopdouche (de kutsproeier is uit de mode geraakt) en dure badkamermeubel. Zelfs de badkamerverlichting kost meer dan vijf bakken Duvel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 15:41   #49
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
koop. u. uw. huis.

hoe langer ge wacht, hoe duurder.

Of betaalt uw job onvoldoende om dat te bekostigen ? Dat kan ook, en dan moet ge keuzes maken. Jaren 50-60 barakken genoeg die je voor een appel en ei kan opkopen. En tussendoor kan renoveren.
De vriendin wil er ook deel van uitmaken, en daar moet ik nog even op wachten.

Hoe langer ge wacht hoe duurder.. het is wel iets genuanceerder dan dat.
Mijn ouders zijn gepensioneerd en hebben een gigantische tuin om te onderhouden. Nu lukt dat nog, maar over 10 jaar niet meer.

Mijn bedoeling is om een betaalbaar appartementje te kopen. Niet met de bedoeling om er levenslang te wonen, maar ik zie het als een spaarpot die ik zelf voor de helft wil vullen. Na 10 jaar mag een huurder de tweede helft vullen, en maak ik de verhuis naar het ouderlijke huis dat dan vrij komt. Ik zou nu een huis kunnen kopen maar da's minder evident om over 10 jaar te verhuren.
Ik vind nu appartementen waarvan de hypotheekaflossing op 25 jaar volledig overeenkomt met de maandelijkse huurprijs die men op dit moment overal vraagt. Maw, dan betaalt de huurder de hypotheek volledig af terwijl ik elders woon.

70% van al die jongeren die nu hun droomhuis kopen op basis van 2 inkomens, zijn de volgende generatie vechtscheidingen die alleenstaande ouders met schuldenbergen worden. Ik zal daar nooit deel van uitmaken, en ik wil mijn kinderen ook garanderen dat ze nooit een relatie moeten aangaan om een eigendom te kunnen bezitten.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 7 april 2019 om 15:43.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 15:43   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Er zijn toch nog scheidingen die geen vechtscheidingen zijn, hoop ik ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 15:47   #51
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De vriendin wil er ook deel van uitmaken, en daar moet ik nog even op wachten.

Hoe langer ge wacht hoe duurder.. het is wel iets genuanceerder dan dat.
Mijn ouders zijn gepensioneerd en hebben een gigantische tuin om te onderhouden. Nu lukt dat nog, maar over 10 jaar niet meer.

Mijn bedoeling is om een betaalbaar appartementje te kopen. Niet met de bedoeling om er levenslang te wonen, maar ik zie het als een spaarpot die ik zelf voor de helft wil vullen. Na 10 jaar mag een huurder de tweede helft vullen, en maak ik de verhuis naar het ouderlijke huis dat dan vrij komt. Ik zou nu een huis kunnen kopen maar da's minder evident om over 10 jaar te verhuren.
Ik vind nu appartementen waarvan de hypotheekaflossing op 25 jaar volledig overeenkomt met de maandelijkse huurprijs die men op dit moment overal vraagt. Maw, dan betaalt de huurder de hypotheek volledig af terwijl ik elders woon.

70% van al die jongeren die nu hun droomhuis kopen op basis van 2 inkomens, zijn de volgende generatie vechtscheidingen die alleenstaande ouders met schuldenbergen worden. Ik zal daar nooit deel van uitmaken, en ik wil mijn kinderen ook garanderen dat ze nooit een relatie moeten aangaan om een eigendom te kunnen bezitten.
Heel belangrijk. Dat is ook hetgeen ik erin prent. Dat ze het alleen moeten doen. Anders als een relatie misloopt, zitten ze met de gebakken peren en houden ze niks meer over buiten een hoop schulden als het wat tegenzit.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 15:48   #52
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn toch nog scheidingen die geen vechtscheidingen zijn, hoop ik ?
Het gaat dan ook om serieuze bedragen meestal. Loop jij graag zo'n risico?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 16:36   #53
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Heel belangrijk. Dat is ook hetgeen ik erin prent. Dat ze het alleen moeten doen
In de jaren 80 en eerder was dat de norm.
Later, toen de euro fatsoenlijk gelanceerd was, werd het moeilijker maar nog haalbaar. Nu 20 jaar later wordt het nog moeilijker en kan slechts 30% van de werkende Vlamingen in zijn eentje een betaalbare woning vinden. Mede dankzij de groene klimaatreligieuzen die peperdure maatregelen willen opleggen "om de aarde te redden" terwijl India en China (330 keer meer inwoners dan BE) er naar hartelust op los vervuilen.

Het vergt geen genie om te voorspellen op welke manier de evolutie zich verder zal zetten. Kijk maar naar de Nederlanders, daar is het nog erger dan hier.

Ik ken ook heel wat grootsteden op de wereld waar het de norm is dat kinderen tot op middelbare leeftijd bij hun ouders blijven wonen, gewoon omdat het onbetaalbaar is om zelf iets te kopen. In België wordt neergekeken op zo'n mensen, maar ik voorspel dat het in de toekomst de norm zal worden.

Het enige waar ik me zorgen over maak is de erfbelasting. Je zou denken dat die niet meer omhoog kan omdat we al recordhouder zijn, maar als we straks failliet gaan door migratie (mensen zoals bembem en Guinevere) vrees ik dat ze ons echt alles willen afpakken.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 7 april 2019 om 16:40.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 17:03   #54
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
... Jaren 50-60 barakken genoeg die je voor een appel en ei kan opkopen. En tussendoor kan renoveren.
Dienen tijd is ver door.
Oude huizen worden waar men kan gewoon met de grond gelijk gemaakt en er komt iets anders op te staan.

Vroeger kon je een huis veel goedkoper kopen dan nu het geval is maar dan had je alleen maar de basis.
Maw, meestal niet veel meer dan een dak boven je hoofd.

Geen centrale verwarming, niet of slecht geïsoleerd, geen deftige keuken, dito badkamer, enz...
Je kon dan later, stap voor stap verder je huis renoveren.

Als je nu een huis moet kopen is dat een pak duurder geworden, maar dan heb je nu wél een huis dat de naam huis waardig is.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 17:04   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Een verdubbeling van prijzen op twintig jaar is gewoon normale inflatie en bewijst eerder het tegendeel van je stelling.
Eh, niet echt he. Inflatie minder dan 2% per jaar, de ECB heeft moeite om ze boven 1% te krijgen. Op 20 jaar geeft 2% U een verhoging van 1.48 maal, maar het is zoveel niet geweest omdat we niet aan 2% zaten.

De jaren 80 zijn voorbij zulle...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 17:09   #56
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Als je nu als alleenstaande een huis wenst te kopen én je hebt geen ruggesteun, dan wordt het bijna een onmogelijke zaak.
Je kan dan zeggen, ik koop een appartement.
Vroeger waren die merkelijk goedkoper dan een huis. Momenteel zijn ze zelfs al duurder geworden dan een doorsnee huis.
Tijden veranderen...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 17:14   #57
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het alternatief is helemaal alleen in uw eigen huis gaan zitten en schrik hebben dat er iemand komt die je iets moet aanbieden.

Wat nogal veel te zien is nu.

Ook plezant anders.
Iedereen moet daar dan maar zijn eigen keuzes in maken maar alles willen en krijgen is voor de meesten onmogelijk. Keihard werken en ondernemen is voor velen ook te veel gevraagd dus blijf maar verder aanmodderen denk ik dan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 18:29   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

In Nederland lijkt het al redelijk normaal te zijn dat een woning aangeschaft wordt over twee generaties.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 18:40   #59
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik heb helemaal alleen gekocht. Als alleenstaande met kinderen.
Het is dus best mogelijk. Nee, uiteraard geen poepsjieke villa en er is een beetje werk aan. Maar eens volledig in orde en dat is niet zo lang meer, verkoop ik het en koop ik een duurder, ofwel woon ik er tot ik doodval. Ik heb geen zin andere eigenaars rijk te maken (sorry Annake ).
Ik zie dat huis kopen eerder als een extra spaarpot voor mijn zonen.

En voor de domme opmerking hier ergens op deze topic. Ik heb een auto, smartphone, kinderen, dieren en geen schulden op de hypotheek na. En wij eten nog goed ook elke dag. Ik ga wel niet meer vaak op vakantie en geen dure buitenlandse reizen voorlopig.
Alles is een kwestie van prioriteiten stellen. Moest ik volledig alleen zijn, zou ik ook iets kopen. Kwestie van gerust te zitten in den oude dag. Ik zeg het mijn zonen ook: studeren, werken en zo gauw je kan, kopen. Al is het een appartement met 1 slaapkamer of een klein huisje. Later ben je dikwijls blij dat je het hebt. Zeker gezien het geklooi met pensioenen. Het is iets om op terug te kunnen vallen voor hun. Het leven maakt al te vaak veel rare kronkels en voor niks gaat alleen de zon op he.
Gij hebt mij helemaal verkeerd begrepen hoor mateke... Goe gewerkt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 18:41   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik hoop alleen dat ze niet op een dag thuis komen en zeggen: "mamski, we komen een containerwoning in de tuin plaatsen! We're ba'ack!!"
:

Och, gij zou welkom zeggen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be