Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2008, 20:10   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard LDD verwerpt onaangekondigde staking op Zaventem

Persbericht, 11 augustus 2008, Lijst Dedecker noemt de nieuwe gijzeling van duizenden vakantiegangers op de luchthaven van Zaventem een schande. De vakbonden die de spontane stakingen bij Aviapartners en bij Flightcare steunen dienen aansprakelijk gesteld te worden voor de schade die ze met hun acties aanrichten.

Volgens LDD is de arrogantie van de bonden om midden het hoogseizoen hun conflicten met de directie op een oneerlijke manier uit te vechten, alleen te verklaren door de juridische onverantwoordelijk van de vakbonden. LDD wil dat vakverenigingen pas erkend worden wanneer ze een juridische rechtspersoonlijkheid aannemen, zodat ze voor de rechter kunnen worden gedaagd als ze hun afspraken niet nakomen.

Spelregels gelden voor iedereen.

Werkgevers en werknemers hebben in dit land afspraken gemaakt over het voeren van sociale acties. Daar horen aanzeggingen en eerlijke kansen op onderhandelen bij. Een spontane staking is daarom volledig de verantwoordelijkheid van de vakbonden, die ofwel hun mensen niet onder controle hebben, ofwel de gijzeling van passagiers als extreem drukkingmiddel zelf gaan misbruiken. In beide gevallen ligt de ‘fout’ bij de bonden, en LDD vindt het ongehoord dat niemand hen daarvoor aansprakelijk kan stellen.

In afwachting dat dit schrijnend onevenwicht in de wetgeving wordt aangepast doet LDD een beroep op zowel de werknemers als op de directie van Aviapartners en Flightcare om zo snel mogelijk een einde te (laten) stellen aan deze ongehoorde gijzeling van duizenden passagiers.

Piet Deslé
Communicatiemanager LDD

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 08:18   #2
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

LDD toont zich eens te meer van haar meest "sociale" kant. Staking is nu eenmaal een gerechtvaardigd wapen van werknemers in het wilde kapitalisme. Het feit dat er tot staking wordt overgegaan, wijst op slechte verhoudingen tussen werkgever en werknemers. Wie de staking niet wenst, moet aan die verhoudingen werken in plaats van de stakers aan te vallen.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 10:06   #3
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Stakend personeel automatisch ontslaan, dan zijn hun problemen (voor wat ze ook mogen staken) meteen opgelost.

Laatst gewijzigd door Savatage : 12 augustus 2008 om 10:07.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 10:09   #4
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
LDD toont zich eens te meer van haar meest "sociale" kant. Staking is nu eenmaal een gerechtvaardigd wapen van werknemers in het wilde kapitalisme. Het feit dat er tot staking wordt overgegaan, wijst op slechte verhoudingen tussen werkgever en werknemers. Wie de staking niet wenst, moet aan die verhoudingen werken in plaats van de stakers aan te vallen.
Duizenden mensen chanteren omdat je wat probleempjes hebt met je werkgever is pas associaal en egoïstisch.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 10:44   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Stuur de speciale eenheden van de Ertzaintza, dan is het meteen allemaal opgelost. Hoewel, dat zou dan weer torenhoge ziekenhuiskosten met zich meebrengen, een aantal weken werkonbekwaamheid, nog minder personeel, nog een hogere werkdruk en dus weer staking...
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 10:53   #6
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
LDD toont zich eens te meer van haar meest "sociale" kant. Staking is nu eenmaal een gerechtvaardigd wapen van werknemers in het wilde kapitalisme. Het feit dat er tot staking wordt overgegaan, wijst op slechte verhoudingen tussen werkgever en werknemers. Wie de staking niet wenst, moet aan die verhoudingen werken in plaats van de stakers aan te vallen.
Wijze woorden. Ik vond ook de berichtgeving van de VRT ironisch. De toeristen worden deels omgeleid naar Waalse luchthavens, waar ze werken met deeltijdse werkkrachten. Maar dan trekken ze de logica niet door om gewoon duidelijk te zeggen dat de werkdruk dan een kleinere impact heeft, waardoor er minder aanleiding is om te staken. Maar dergelijke intellectuele eerlijkheid heeft de VRT niet, liever de retoriek van de parasieten van de werkgeversorganisaties en LDD volgen.
__________________

Laatst gewijzigd door Praetorian : 12 augustus 2008 om 10:53.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 10:55   #7
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Stakend personeel automatisch ontslaan, dan zijn hun problemen (voor wat ze ook mogen staken) meteen opgelost.
Ben je eigenlijk lid van een vereniging in de Vlaamse Beweging? Kwestie van me te kunnen distantiëren van die organisatie.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 10:55   #8
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Stakend personeel automatisch ontslaan, dan zijn hun problemen (voor wat ze ook mogen staken) meteen opgelost.
Ik hoop dat het ontslagen personeel eens komt aanbellen aan jouw deur. Ik ben benieuwd hoe groot de mond dan zal zijn.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 10:59   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Duizenden mensen chanteren omdat je wat probleempjes hebt met je werkgever is pas associaal en egoïstisch.
wat probleempjes??

zou het niet kunnen dat de directie gewoon alles laat verrotten en erop hoopt dat de vakbonden niet durven staken in de vakantie of op z'n minst sneller moeten inbinden vanwege de druk?

voor de vakantie waren er toch al stakingsaanzeggen? waarom hebben ze er dan niets aan gedaan, de directie?

goed, je kan ook zeggen dat de top van de vakbond in de fout is gegaan toen, ze hadden toen de boel moeten lamleggen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 11:01   #10
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik hoop dat het ontslagen personeel eens komt aanbellen aan jouw deur. Ik ben benieuwd hoe groot de mond dan zal zijn.
Waarom zouden ze komen aanbellen bij mijn deur? Ik heb geen zak te maken met hun werksituatie, net zoals die mensen die ze chanteren. Als ik een conflict heb met mijn werkgever, dan regel ik dat met hem en ga ik niet allerlei mensen erbij betrekken die er niets mee te maken hebben.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 11:06   #11
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat probleempjes??
Jups, wat probleempjes. Als het er echt zo onhoudbaar zou zijn (en de directie er alles heeft laten verrotten) dan zou het personeel het al lang afgestapt zijn. Maar zo erg is het blijkbaar helemaal niet.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 11:06   #12
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Waarom zouden ze komen aanbellen bij mijn deur? Ik heb geen zak te maken met hun werksituatie, net zoals die mensen die ze chanteren. Als ik een conflict heb met mijn werkgever, dan regel ik dat met hem en ga ik niet allerlei mensen erbij betrekken die er niets mee te maken hebben.
Blijkbaar is het echt wel moeilijk om te begrijpen dat je met een oneven machtsituatie zit. Nochtans weet ik zeker dat je het gewoon bewust negeert.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 11:07   #13
LastMohican
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 1.524
Standaard

Er zou inderdaad paal en perk moeten gesteld worden aan dat onverantwoorde stakingsgedrag. Hier in Belgie staken ze voor het zotste eerst. Om de 5 voet leggen ze het land plat.

Minimale dienstverlening - NU !
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 11:08   #14
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Blijkbaar is het echt wel moeilijk om te begrijpen dat je met een oneven machtsituatie zit. Nochtans weet ik zeker dat je het gewoon bewust negeert.
De werknemers hebben de macht om hun arbeidscontract éénzijdig op te zeggen en te gaan solliciteren voor één van de duizenden openstaande vacatures, dat is alles wat ze nodig hebben om een einde te maken aan hun huidige situatie.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 11:09   #15
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Er zou inderdaad paal en perk moeten gesteld worden aan dat onverantwoorde stakingsgedrag. Hier in Belgie staken ze voor het zotste eerst. Om de 5 voet leggen ze het land plat.

Minimale dienstverlening - NU !
De laatste jaren is er zeer weinig gestaakt in vergelijking met 1980-1995, veel te weinig naar mijn zin. Statistiek, soms nog eens handig.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 11:10   #16
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De werknemers hebben de macht om hun arbeidscontract éénzijdig op te zeggen en te gaan solliciteren voor één van de duizenden openstaande vacatures, dat is alles wat ze nodig hebben om een einde te maken aan hun huidige situatie.
Ja, want dergelijk vertrek heeft compleet geen impact op hun bestaanssituatie. Het is alsof je eens zin hebt om een andere gsm aan te schaffen. Wereldvreemd.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 11:12   #17
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ja, want dergelijk vertrek heeft compleet geen impact op hun bestaanssituatie.
Hun probleem was toch net de impact van hun huidige werksituatie op hun bestaanssituatie? Probleem opgelost, zou ik zo zeggen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 11:13   #18
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hun probleem was toch net de impact van hun huidige werksituatie op hun bestaanssituatie? Probleem opgelost, zou ik zo zeggen.
Kwestie dat ze geen vaste uitgaves hebben? Jij bent echt wel wereldvreemd. Die mensen werken daar omdat ze gezinnen moeten onderhouden, niet omdat ze akkoord gaan met een bedrijfscultuur.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 11:15   #19
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Jups, wat probleempjes. Als het er echt zo onhoudbaar zou zijn (en de directie er alles heeft laten verrotten) dan zou het personeel het al lang afgestapt zijn. Maar zo erg is het blijkbaar helemaal niet.
aja, want voor de meeste mensen ligt het werk voor het oprapen natuurlijk.
zeker als je ouder bent dan 35, hopen werk jong!
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 11:27   #20
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Kwestie dat ze geen vaste uitgaves hebben? Jij bent echt wel wereldvreemd. Die mensen werken daar omdat ze gezinnen moeten onderhouden, niet omdat ze akkoord gaan met een bedrijfscultuur.
Iemand die ook maar een beetje gespaard heeft kan het hoofd tijdelijk bieden aan die vaste uitgaven. Niemand wordt verplicht te werken voor een werkgever tegen een hogeraf bepaald contract, iedereen maakt die keuze voor zichzelf. Als het er echt onleefbaar is op de arbeidsvloer dan moet je dat geschil regelen met je werkgever, en er niet duizenden mensen bij betrekken die er niets mee te maken hebben.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be